Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Booking.com - noclegi - opinie, problemy, doświadczenia
booking-com-noclegi-opinie-problemy-doswiadczenia,20,1154
Strona 150 z 313

Autor:  jacek96 [ 08 Mar 2018 04:55 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Jak powie @bookingExpert oni są tylko pośrednikiem, a Ty możesz dochodzić swoich praw od obiektu :!:
Ale mimo wszystko uważam, że bank pierwszą kwotę też bedzie musiał ci zwrócić, choć rezerwację zrobiłaś świadomie i dobrowolnie, to jest zapis, że możesz dochodzić zapłaconej kwoty jesli usługa/towar nie został dostarczony. Druga transakcja jest prosta dla banku, ale pierwsza po sprawdzeniu rowniez jest do wyegzekwowania. Szkoda tylko, że booking zostawia klienta na lodzie, ale taką politykę ostatnio prowadzą-niestety.
Składaj reklamacje w banku, nawet jak pracownik będzie mówił, że nie ma możliwości zwrotu zapłaty.

Autor:  miriam [ 08 Mar 2018 10:07 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Opłata wniesiona za pośrednictwem Booking.com jest do czasu odbycia noclegów u nich i hotelarz jej wcześniej nie dostaje.Miałam ostatnio kilka takich przypadków i pomijając kwestię,że rezerwując na Booking.com ,bez względu czy są to noclegi opłacone i bezzwrotne ,czy tylko zabezpieczone podaniem danych karty(zwrotne) nie ma żadnej pewności,że nie zostaniesz "na lodzie" (tzn. na 1-2 mc przed bez rezerwacji). Pieniądze jednak za każdym razem uczciwie zwrócili, bez problemu.W chwili gdy anulują rezerwację,wysyłają mail o odwołaniu i drugi o zwrocie przykładowo: Rezerwacja w obiekcie .................. została niedawno odwołana. W związku z tym otrzymasz zwrot w kwocie ....... Zwrot powinien wpłynąć na Twoje konto w ciągu 7–12 dni.

Z pozdrowieniami
Booking.com
Powinnaś też coś takiego dostać.Drugie pobranie jest bardzo dziwne bo obiekt ,jeśli to Booking w jego imieniu pobiera kasę ,nie otrzymuje danych twojej karty.Jesteś pewna,że robiąc rezerwację było jasno napisane,że to Booking.com pobiera od ciebie opłatę w imieniu obiektu? Czy tylko dane karty podawałaś ich kanałem a obiekt sam ściągał opłatę,bo bardziej wygląda mi to na ten drugi przypadek,wtedy rzeczywiście oni nie zwrócą i jeśli hotelarz jest nieuczciwy tylko bank może i powinien (w obu przypadkach) pomóc .

Autor:  MacGyver [ 08 Mar 2018 10:44 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Chyba nie koniecznie jest u nich, bo to obiekt obciąża gościa, miałem już taką sytuacje z obiektem na Korfu, zamiast autoryzować kartę, pobrali pieniądze.

Autor:  miriam [ 08 Mar 2018 17:00 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

@MacGyver Od ponad roku część obiektów podpisuje umowę z Booking.com aby to oni w ich imieniu pobierali od klientów opłatę .Wtedy pobrane pieniądze do czasu realizacji noclegów ma Booking.Obiekt dostaje zapłatę czasem i 2-3 tygodnie po twoim wymeldowaniu.Najczęściej dotyczy to mniejszych, prywatnych obiektów.Opcja ta jest zaznaczona przy rezerwacji.

Autor:  BusinessClass [ 09 Mar 2018 00:04 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

miriam napisał(a):
Obiekt dostaje zapłatę czasem i 2-3 tygodnie po twoim wymeldowaniu.


Fajnie by było. Rekordowo czekałem 6 tygodni...

Autor:  Izabela1 [ 09 Mar 2018 04:29 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Wychodzi na to, że pieniędzy nie odzyskam. Miriam, ta druga opcja. Po dokonaniu rezerwacji dostałam taką informację „Rezerwacja została potwierdzona i zagwarantowana kartą kredytową. Obiekt ma prawo pobrać całkowitą opłatę za pobyt w dowolnym momencie po dokonaniu rezerwacji. Prosimy pamiętać, że przed przyjazdem karta kredytowa może zostać preautoryzowana”. Po godzinie pieniądze zostały pobrane a nie tylko zablokowane na koncie. Po odwołaniu rezerwacji nie dostałam drugiej informacji o zwrocie uiszczonej kwoty. I w sumie nie miałabym pretensji do booking gdyby pośrednictwo wiązało się z zagwarantowaniem równych praw obu stronom czy jedynie ze skontaktowaniem stron umowy. A tu prawdopodobnie pośrednictwo polega na przekazywaniu danych karty niewiadomo komu, z efektem takim, że sobie ten ktoś nie tylko ściąga kwoty tzw. opłat za pobyt, którego w ogóle nie zamierza zapewnić, to jeszcze swobodnie dysponując danymi karty ściąga ile chce. Do tego niemożliwe jest uzyskanie danych hotelarza celem wyegzekwowania pieniędzy. Nazwy hotelu raczej nie pozwę o zwrot pieniędzy, a w rezerwacjach są tylko nazwa hotelu i dane adresowe. Wychodzi na to, że pośrednictwo w wykonaniu booking.com to raj dla tego typu oszustów ( ten „mój” „moja” albo „moi” też był z Korfu), a rezerwując pobyt można tylko liczyć na szczęście, że nie trafi się na takie osoby. A tego, przyznam, nie wiedziałam i na stronie booking nie znalazłam żadnej informacji, że po podaniu danych karty wchodzą one do „wolnego obrotu” i są rozdawane przez booking również wirtualnym podmiotom. Wychodzi na to, że podając dane karty na stronie booking rozpoczęłam grę w ruletkę. Pozdrawiam.

Autor:  jacek96 [ 09 Mar 2018 08:25 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Nie wiem o jakich wirtualnych obiektach piszesz, ani wolnym obrocie danymi twojej karty, ale proponuję czytać posty doradzających ze zrozumieniem, to dowiesz się, że pieniądze są realnie do odzyskania. Chyba, że piszesz posty dla sportu, a na zainwestowanych pieniądzach ci nie zalezy :mrgreen:

Autor:  łowca [ 09 Mar 2018 09:11 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

jacek96 napisał(a):
Nie wiem o jakich wirtualnych obiektach piszesz, ani wolnym obrocie danymi twojej karty,


O tym, że samo istnienie obiektu jest watpliwe. Zdjęcia podkradzione z innego obiektu, zniknięcie hotelu z booking.com, oferta 'bezkosztowej anulacji' ze strony booking - to wszystko poszlaki (nie dowody) że mógł to być obiekt-wydmuszka.

A o 'wyciekach' danych kartowych z hoteli, gdzie te dane trafiły w formie otwartej z booking.com, to tylko na tym forum jest kilka(naście) wątków.

Autor:  digger [ 09 Mar 2018 09:24 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Ja juz zrobilem zapas popcornu - co to sie będzie działo w czasie mistrzostw w Rosiji;)

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka

Autor:  kamillos13 [ 09 Mar 2018 10:35 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

rezerwowałem kilka miesięcy temu nocleg w Moskwie na MŚ, wczoraj przysłał mi właściciel informację na What's , że niestety odwołuje rezerwację, bo nie ma możliwości gościć mnie w tym terminie i oferuje rekompensatę w wysokości 30 euro. Przedpłatę kiedyś dokonałem przez pay pal bo sobie zażyczył , przedpłatę zwrócił potem. Nic mu nie odpisałem , zwróciłem się wczoraj od razu do bookinga, na infolinii Pani poinformowała mnie , że nie mają informacji zgłoszonej że są jakieś problemy z apartamentem.
Ewidentnie gościu chce odwołać moją rezerwację , bo zorientował się , że są MŚ w piłce nożnej i może w tym terminie zarobić kilka razy tyle. Mam nadzieję że booking rozwiąże sprawę jak należy. Obecnie kupiłem już bilety lotniczne, bilety na mecze , a na noclegi w obecnych cenach mnie nie stać..

Autor:  miriam [ 09 Mar 2018 10:45 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

@kamillos13 Jednak na wszelki wypadek szukaj alternatywy,bo jak się gość uprze to nawet booking nie pomoże ,co najwyżej będą ci podsyłać propozycję z tego co jeszcze będzie dostępne a z czasem będzie coraz drożej i mniejszy wybór.

Autor:  jacek96 [ 09 Mar 2018 11:06 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

łowca napisał(a):
jacek96 napisał(a):
Nie wiem o jakich wirtualnych obiektach piszesz, ani wolnym obrocie danymi twojej karty,


O tym, że samo istnienie obiektu jest watpliwe. Zdjęcia podkradzione z innego obiektu, zniknięcie hotelu z booking.com, oferta 'bezkosztowej anulacji' ze strony booking - to wszystko poszlaki (nie dowody) że mógł to być obiekt-wydmuszka.

A o 'wyciekach' danych kartowych z hoteli, gdzie te dane trafiły w formie otwartej z booking.com, to tylko na tym forum jest kilka(naście) wątków.

Wycieki owszem sie zdarzały, ale nie słyszałem, by był wolny obrót danymi, a każdy rezerwujący powinien zdawać sobie sprawę, ze dane karty są udostępniane obiektowi.
Oczywiście oszuści się zdarzają i pewnie z pośrednictwa bookingu korzystują.
Jednak z każdej sytuacji, gdy dochodzi do przestępstwa jest rozwiązanie. Czasem łatwe, innym razem trudniejsze, a w tym przypadku nie wydaje się trudne.

@kamillos13 nie licz na booking, bo się przeliczysz!
Takie samo cwaniactwo, jak w Polsce podczas Euro, więc sytuacja do przewidzenia w krajach z mniejszą kulturą biznesową.

Autor:  łowca [ 09 Mar 2018 11:35 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

jacek96 napisał(a):
Jednak z każdej sytuacji, gdy dochodzi do przestępstwa jest rozwiązanie. Czasem łatwe, innym razem trudniejsze, a w tym przypadku nie wydaje się trudne.

@kamillos13 nie licz na booking, bo się przeliczysz!


No właśnie w sytuacji, gdy booking umywa ręce i uchyla się od współpracy, to odzyskanie pierwszej części pieniędzy może być trudniejsze, niż się na pierwszy rzut oka wydaje.

Autor:  shagrat [ 09 Mar 2018 11:40 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Izabela1 napisał(a):
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Wychodzi na to, że pieniędzy nie odzyskam.
Bzdura, chargeback o wszystkie transakcje (to nie jest popularna procedura, więc obsługa banku może być niezbyt pomocna - musiałem też wypełniać papierowe formularze i je skanować), czekasz długo (chyba do pół roku), ale w końcu zawsze działa. Tak odzyskałem kasę za OLT i za oszustwo w sklepie internetowym.

Autor:  jacek96 [ 09 Mar 2018 11:45 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

@łowca Napisałem już w poście 2983, że kwota jest do odzyskania poprzez bank, ale widzę, że nie wszyscy chcą dopuścić tę wiedzę do swiadomości ;)

Autor:  Cicha_Woda [ 09 Mar 2018 12:49 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Izabela1 napisał(a):
Wychodzi na to, że pieniędzy nie odzyskam.

Nie poddawaj się tak łatwo. Już tu radzono Tobie skorzystać z procedury chargeback. To nie to samo co reklamacja w banku, chociaż również w banku się ją załatwia. Jeśli płaciłaś kartą MasterCard lub Visa bank musi taką procedurę uruchomić. W sytuacji gdy usługa miała być dostarczona dopiero latem tego roku, terminy na rozpoczęcie procedury chargeback jeszcze nie minęły. Kasa nie jest stracona, ale musisz wykazać się inicjatywą. I prawdopodobnie też uporem, bo w bankach nie każdy pracownik w ogóle wie o czymś takim jak chargeback. Korespondencja z Bookingiem na pewno się przyda jako dowód "w sprawie". Jednak to Ty musisz zająć się sprawą, bo nikt tego za Ciebie nie zrobi.
@Izabela1 Powodzenia! I daj znać po wszystkim jak to przebiegało.

Autor:  Izabela1 [ 09 Mar 2018 17:34 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Ponownie dziękuję za odpowiedzi. Przefajne forum. Cicha Wodo, nie zostawiam tego. Zrobiłam co umiałam, włącznie z szukaniem po nr telefonu tego hotelowca na greckich stronach, inf. w ambasadzie, policja, bank, booking. W banku zgłosiłam reklamację obu transakcji i mi powiedziano, że tą drugą kwotę, jako oszukańczą odzyskam, pierwszej nie. Reklamując, wniosłam oczywiście o uruchomienie procedury charge back ( bo transakcję jużw grudniu odwołano) i mi powiedzieli, że ta procedura nie znajduje tu zastosowania, ponieważ kwota za pobyt w Grecji nie została zablokowana tylko zapłacona, a kartę Master Card miałam debetową a nie kredytową i odesłali mnie do Arbitra Bankowego, Rzecznika Finansowego albo do sądu. Na infolinii w booking mi powiedziano, że mi oddadzą pieniądze jak wyślę pismo z banku, że mi tych pieniędzy nie zwrócą. Wysłałam i cisza.
Co do wirtualnego podmiotu, to napisałam „prawdopodobnie”, takie mam podejrzenia, dowodów nie mam ale informacji z booking, że istniał też nie. Przeczytałam w Internecie, jak jeden pracownik hotelu w Polsce pisał, że im booking przesyła mailem kompletne dane kart kredytowych klientów, oni je drukują i tak sobie leżą w recepcji. Do tego doszło, to co opisałam i co zauważył łowca.
Jacek, nie piszę dla sportu, a faktycznie wychodzi długo, bo chciałam w miarę precyzyjnie. I nie wiem jak prosto to załatwić. Jeszcze napiszę do europejskiego rzecznika praw konsumenta, ale oni nie mają żadnych środków przymusu i może jeszcze raz do banku.
A w sumie szkoda, bo do tej sytuacji wakacje i inne wyjazdy z powodzeniem organizowałam za pośrednictwem booking a teraz po prostu mam obawy przed podawaniem im danych karty.

Autor:  michzak [ 09 Mar 2018 18:01 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Chargeback można też zrobić dla kart debetowych

Autor:  krasnal [ 09 Mar 2018 18:16 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Izabela1 napisał(a):
Przeczytałam w Internecie, jak jeden pracownik hotelu w Polsce pisał, że im booking przesyła mailem kompletne dane kart kredytowych klientów, oni je drukują i tak sobie leżą w recepcji.

Kiedyś rzeczywiście tak było i sam się z tym spotkałem, ale z tego co wiem, obecnie są już inne procedury - hotelarz otrzymuje link do bezpiecznej płatności.

Autor:  jacek96 [ 09 Mar 2018 18:17 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Więc jak zgłosiłaś obie transakcje, to czekaj na odpowiedz na papierze, a nie słowną panienki po kursie (przyśpieszonym) bankowości, która się mniej zna, niż przeciętny użytkownik tego portalu :D

Strona 150 z 313 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/