Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Booking.com - noclegi - opinie, problemy, doświadczenia
booking-com-noclegi-opinie-problemy-doswiadczenia,20,1154
Strona 68 z 313

Autor:  Liwiusz [ 22 Mar 2016 09:58 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Jeśli płatność będzie w koronach, to wówczas zapłaciłbym kartą dolarową, bo wówczas przelicznik będzie korona-dolar po dobrym kursie Mastercarda.

Płacąc kartą euro miałbym przewalutowanie korona-dolar po kursie banku i dalej dolar-euro po kursie Mastercard.

Karta euro nadaje się tylko do płatności w Euro, a karta dolarowa w dolarach i pozostałych walutach.

I nie za bardzo rozumiem to zdanie:

> Euro to nie jest lokalna waluta w Czechach, więc moim zdaniem płatność w koronach zostanie
> przewalutowana na euro.

Dlaczego tak sądzisz?

Autor:  greg0 [ 22 Mar 2016 10:57 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Pewności co do swojej teorii nie mam, wydaje mi się, że płaciłem za coś w szwedzkich koronach kartą dolarową i miałem właśnie podwójne przewalutowanie...

Możesz mieć rację, że nastąpi pojedyncze przewalutowanie z korony na dolara.
Ale wtedy chyba identycznie działa płatność kartą eurową - pojedyncze przeliczenie z korony na euro?

Autor:  Liwiusz [ 22 Mar 2016 11:29 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

A jaką kartą płaciłeś?

Bo, przynajmniej z tego, co wyczytałem, to ten Aliorowy Mastercard jest kartą, której walutą (jeśli się nie płaci w walucie karty) jest dolar.

Czyli płacąc w innej walucie kartą dolarową, przewalutuje mi bezpośrednio z waluty na dolar, i to po dobrym kursie (MC ma dobre kursy).
A płacąc eurową, przewalutuje z korony na dolar, a potem na euro.

Autor:  Liwiusz [ 22 Mar 2016 15:11 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

W kwestii płatności - napisałem do hotelu, odpisali, że będę mógł zapłacić w euro lub koronach, tak jak sobie zażyczę.

Autor:  blazejdaw [ 24 Mar 2016 15:26 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Cześć,
Mam pytanie - moja karta została obciążona kwotą za nocleg. Zgodnie z rezerwacją nocleg opłacałem w hostelu na miejscu gotówką. Po ilu mniej więcej dniach od wymeldowania mogę się spodziewać odblokowania kwoty z konta przez booking.com?
Wymeldowałem się w poniedziałek, a niestety kwotę mam nadal zablokowaną na koncie i nie wiem czy powinienem się martwić ;)

Autor:  paweł p [ 24 Mar 2016 15:38 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Miałem podobną sytuację - płaciłem gotówką na miejscu w Londynie, a z karty pobrano połowę kwoty - niby miała być zdjęta po kilku dniach. Rachunek dostałem dopiero przy wyjeździe - musiałem się dopominać - i wtedy zwrócili mi gotówkę - podobno były problemy z wycofaniem blokady :twisted: /?/ - odnoszę wrażenie, że jakbym się nie dopominał, zapłaciłbym podwójnie. Na karcie Raiff. z reguły blokady schodzą mi po tygodniu.

Autor:  Japonka76 [ 24 Mar 2016 16:47 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

blazejdaw napisał(a):
Po ilu mniej więcej dniach od wymeldowania mogę się spodziewać odblokowania kwoty z konta przez booking.com?
A jaką dostałeś wiadomość z booking.com po zgłoszeniu im tego?

Autor:  blazejdaw [ 24 Mar 2016 17:06 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Czekam na odpowiedź ze strony (mail wysłany wczoraj). Zobaczymy co odpiszą, poinformuje jak rozwinie się sytuacja, aby zostawić informacje na przyszłość dla innych użytkowników z ewentualnymi podobnymi problemami.

UPDATE:

Wszystko dobrze się skończyło, booking.com po paru dniach od wymeldowania odblokowało kwotę.

Autor:  Norday [ 26 Mar 2016 22:45 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Pewnie podobny problem pojawił się już w tym temacie, ale wybaczcie, ciężko przejrzeć ponad 60 stron postów.

6 dni temu zarezerwowałem sobie apartament na dość odległy termin (jesień 2016). Cena bardzo okazyjna. Dzisiaj dostałem maila od bookingu, że cena wynika z błędu, że w rzeczywistości jest prawie 7x większa, ale oferują mi nocleg w kwocie 4x większej niż mam na rezerwacji. Jak się zachować? Negocjować czy odpuścić temat?
Mam jeszcze inne, zapasowe rezeewacje, więc nie będę zbyt stratny, ale najciekawsze jest to, że w momencie gdy zarezerwowałem ten apartament, to na bookingu pojawiła się informacja, że ten obiekt nie jest już dostępny w tych dniach. Teraz jak wchodzę na ten obiekt (nadal mam rezerwację na koncie) to pokazuje, że ten obiekt jest wolny w tych dniach za TAKĄ SAMĄ cenę za jaką ja zrobiłem rezerwację.

Autor:  miriam [ 26 Mar 2016 23:42 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

@Norday Jeżeli obiekt w twoim terminie jest nadal dostępny w"okazyjnej" cenie to zrób nową rezerwację a tamtą odpuść i czekaj na reakcje ze strony booking.Tym sposobem będziesz miał lepszą pozycję do ewentualnych negocjacji bo mimo wykrycia błędu nadal go nie poprawili.Potraktuj to raczej jako zabawę bo szansa uznania jest znikoma zwłaszcza,że termin odległy.

Autor:  Norday [ 26 Mar 2016 23:51 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

@miriam
Próbowałem, ale wygląda to na błąd w aplikacji mobilnej (wcześniej rezerwację dokonywałem ze zwykłej strony). Po kliknięciu "rezerwuj" pokazuje się na ułamek sekundy ekran ładowania, a potem nic. Na zwykłej stronie nie pokazuje dostępności tego apartamentu.

Autor:  klimas [ 27 Mar 2016 00:04 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

możesz śmiało robić nową rezerwacje. Skoro się w ten sposób odezwali to jest to błąd ( dość często się zdarzają) i poprostu jak nie przyjmiesz ich porpozycji to anulują Ci nocleg. 0 szans na ugranie czegokolwiek.

Autor:  Norday [ 28 Mar 2016 12:00 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Komedii ciąg dalszy.
Odpisałem grzecznie, cytując ich regulamin, że mamy umowę prawnie wiążącą, że hotel ponosi odpowiedzialność za ceny pojawiające się na bookingu (wg instrukcji z przypiętego postu). Niestety nie chcieli zejść z ceny, więc uprzejmie podziękowałem i zrezygnowałem z rezerwacji.
W momencie gdy dostałem maila z informacją o odwołaniu rezerwacji od razu sprawdziłem jaką cenę sobie zażyczyli za nocleg na takich samych warunkach, w tym samym terminie. Jakież było moje zdziwienie gdy zobaczyłem cenę niższą o 28% od tej super atrakcyjnej, oferowanej w ramach rekompensaty za błąd.
Oczywiście zrobiłem rezerwację. Ciekaw jestem czy ponownie do mnie napiszą.

Autor:  miriam [ 28 Mar 2016 13:02 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia

Wydaje mi się,że ta cena ma szanse się utrzymać z racji tego,że od pierwotnej z błędem jest kilkakrotnie wyższa,ale tak naprawdę z bookingiem nigdy do końca nic nie wiadomo.

Autor:  kma [ 29 Mar 2016 23:42 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opłaty

Mam podobny problem, co dwa posty wyzej.
Zarezerwowalam hotel, z opcja platnosci na miejscu. Dopiero pozniej zauwazylam ze z tego miejsca nie dotre na czas na poranny lot powrorny. Zarezerwowalam wiec na te noc hotel blizej lotniska, chcialam zmienic date wymeldowania z hotelu "glownego", a tam informacja ze moge jedynie odplatnie anulowac rezerwacje. Czy jesli ja anuluje, to hotel lub booking.com beda mnie scigac?
Nie podawalam nigdy nr karty na tej stronie.
prosze o pomoc i przepraszam za brak polskich znakow

Autor:  miriam [ 30 Mar 2016 00:39 ]
Temat postu:  Re: Booking.com - opłaty

@kma Poczytaj temat Booking.com - opinie,problemy i doświadczenia w okolicach str. 55-58 były poruszane podobne problemy. ;)

Autor:  Bankers [ 30 Mar 2016 10:16 ]
Temat postu:  Re: Rezerwacja hotelu przez Booking

Szybkie pytanie. Mam KK w CitiBanku. Dokonałem rezerwacji hotelu Seri Resort na Gili Meno z płatnoscią na miejscu. Dokonali jednak preautoryzacji karty (przynajmniej tak mi się wydaje). Pobrali kwotę Rp 10 641 456 (kwota rezerwacji) co w przeliczeniu powinno wyniesć 3 015 zł. Zniknęło jednak 3237,57 zł. Za co ta dopłata/prowizcja?

Teraz najważniejsze pytanie. Termin spłaty karty mam 1 kwietnia. Kartę muszę oczywiscie spłacić, jednak co się stanie, jezeli hotel po 1 kwietnia odmrozi moje srodki ? Będę miał tak duża nadpłatę ? Kartę mam od niedawna, nigdy nie spotkałem się z sytuacją, gdzie termin spłaty nałożył się praktycznie z preautoryzacją.

Autor:  namteH [ 30 Mar 2016 10:29 ]
Temat postu:  Re: Rezerwacja hotelu przez Booking

@Bankers
1) hotel wziął tyle co chciał, za pewne, czyli ta wartość w rupiach (?) a ile z tego było złotówek to już kwestia Twojego banku.
2) musisz spłacić tyle ile masz na ostatnim wyciągu. tam tej blokady jeszcze nie ma, prawda?

Autor:  Bankers [ 30 Mar 2016 11:06 ]
Temat postu:  Re: Rezerwacja hotelu przez Booking

5 marca dostałem wyciąg, na nim kwotę X, którą spłaciłem. 1 kwietnia mija termin spłaty, który teoretycznie jest spłacony nie licząc zapłaty za hotel. Na tą chwilę rzeczywiscie widnieje: kwota do zapłaty 0 zł. Więc nie muszę uregulować zapłaty za hotel do 1 kwietnia ?mimi iż wtedy mija termin spłaty za kartę ?

Autor:  namteH [ 30 Mar 2016 11:12 ]
Temat postu:  Re: Rezerwacja hotelu przez Booking

Jeśli masz wątpliwości to infolinia citi działa chyba dość dobrze :)

Strona 68 z 313 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/