Autor: | Chessjan [ 30 Kwi 2024 19:35 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
Cześć, W niedzielę wieczór wyklikałem taką kombinację lotów na stronie Wizzair: Katowice - Teneryfa, Teneryfa - Rzym, Rzym - Katowice. Miała to być fajna wycieczka objazdowa dla 4-osobowej rodzinki (ja, żonka, dwa małe dzieciaki, 2 i 4 lata). Ponieważ na stronie Wizzair nie ma opcji wybrania takiej kombinacji jak powyżej w jednej sesji, musiałem je wprowadzać pojedynczo. Oczywiście w nerwach i pośpiechu, żeby przypadkiem po rezerwacji jednego lotu nie doszło do sytuacji, że inny nagle stanie się niedostępny. No i w tym pośpiechu oczywiście walnąłem babola i termin lotu Teneryfa - Rzym wybrałem o tydzień wstecz niż planowałem (18 maja zamiast 25 maja). Dopiero gdy wpisałem komplet rezerwacji i zobaczyłem je wszystkie na ekranie, dotarło do mnie że jedną wpisałem źle. Oczywiście w panice rzuciłem się do telefonu, żeby dodzwonić się do infolinii Wizzair. Niestety, była to niedziela, więc polska darmowa infolinia była nieczynna. Próbowałem wbić się na płatną infolinię angielską, ale po kilku minutach oczekiwania w kolejce, zostałem automatycznie rozłączony. Nie zaryzykowałem kolejnego połączenia (i straty kolejnych kilkudziesięciu złotych na doładowanie telefonu), za to zdecydowałem się na zmianę terminu lotu przez stronę Wizzair - po to, aby lot w prawidłowym terminie mi nie przepadł, bo wtedy byłby klops na całego. Zmiana terminu przebiegła gładko, ale na końcu Wizzair wycenił ją na 180 euro (4 osoby x 45 euro). Innymi słowy, missclick na dacie wylotu kosztował po przewalutowaniu coś ok. 800 zł. To był ten moment, kiedy portfel zabolał mnie bardzo mocno. Następnego dnia rano dodzwoniłem się do polskiej infolinii i opisałem sprawę. Pan konsultant dał mi światełko nadziei że sprawę da się naprostować, w tym celu miałem wypełnić wniosek na stronie reklamacji Wizzair. Wniosek ten wysłałem dziś (wtorek) rano. Jednak po ok. trzech godzinach dostałem szablonową odpowiedź o odrzuceniu roszczenia, powołując się na punkt z Ogólnych Warunków Przewozu: "5.8.1. Nasze opłaty i płatności nie podlegają zwrotowi, więc jeżeli Pasażer anuluje lub spóźni się na lot bądź zrezygnuje z niego, nie otrzyma zwrotu środków, chyba że w niniejszych Warunkach wskazano inaczej." Tu na marginesie: jestem ciekaw, na ile anulowanie, spóźnienie lub rezygnacja pokrywa się z moim przypadkiem, czyli zmianą daty lotu. W dalszej części maila otrzymałem informację, że mogę złożyć skargę na platformie do rozwiązywania sporów w Komisji Europejskiej (ODR). I teraz pytanie do znawców tematu: czy w takiej sytuacji jak moja jest sens dalej drążyć sprawę, pisać do tego ODR czy uderzać gdzie indziej? W niniejszym topicu wyczytałem, że niektórym udało się skutecznie i bezkosztowo zmienić termin lotu w Wizzair. Ale być może, mój przypadek jest inny. Nie muszę też chyba pisać, że od dwóch dni łażę struty i zły. Z jednej strony świadom jestem pomyłki którą popełniłem. Ale z drugiej, mam poczucie, że "kara" 8 stówek za jeden missclick jest zbyt drakońska i niewspółmierna do wagi "przewinienia". Zwłaszcza, że nieprawidłowo wybrany lot zwolniłem najszybciej jak się dało i możliwie niezwłocznie zgłosiłem problem do Wizzair. -- Pozdrawiam wszystkich, Piotr |
Autor: | Hose [ 30 Kwi 2024 19:49 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
@Chessjan Żaden ODR Ci nie pomoże, mogłeś liczyć na dobrą wolę przewoźnika, ale jego staowisko już znasz. |
Autor: | Zeus [ 30 Kwi 2024 21:15 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
ODR ci opowie grzecznie: za głupoty się płacze i tyle Niczego nie ugrasz |
Autor: | Dawid2020 [ 15 Lip 2024 16:06 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
Dzień dobry forumowicze, Za trochę ponad miesiąc wybieram się do Kanady. Trasa to Katowice - Frankfurt - Calgary - Toronto - Frankurt - Katowice. Odebrałem dzisiaj swój paszport i chciałem wypełnić API, które linia Condor wymaga. Na bilecie posiadam oba imiona i nazwisko (tak jak w paszporcie). Podczas wejścia do formularza API mam oba imiona wpisane w rubryce 'first name' i nie da się tego zmienić, a istnieje osobna rubryka na second name. Jak kupowałem bilety to Pani na infolinii kazała wprowadzić oba imiona, a teraz taki psikus. Czy to może być jakiś problem podczas odprawy? Czy powinienem się martwić? Z góry dzięki za odpowiedzi. |
Autor: | Zeus [ 15 Lip 2024 16:08 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
Napisac do Condora |
Autor: | Dawid2020 [ 15 Lip 2024 16:11 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
Zeus napisał(a): Napisac do Condora Tak właśnie zrobiłem, powiedzieli że nie mogą tego edytować ale jeśli pierwsze imię i nazwisko się zgadza to "everything should be ok". Przy czym chciałem zapytać o doświadczenia forumowiczów, jako że Pani na infolinii chyba sama nie bardzo wiedziała co mi odpowiedzieć... |
Autor: | jaras724 [ 15 Lip 2024 16:13 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
Nie musisz się martwić. |
Autor: | Zeus [ 15 Lip 2024 16:14 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
No nie napisałeś ze się skontaktowałeś. APIS poprawią na lotnisku w check inie. ETa musi być poprawna |
Autor: | Dawid2020 [ 15 Lip 2024 16:23 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
Zeus napisał(a): No nie napisałeś ze się skontaktowałeś. APIS poprawią na lotnisku w check inie. ETa musi być poprawna Jeszcze kontaktowałem się z informacją lotniskową, powiedzieli że oni tego też nie mogą edytować ale jeśli pierwsze imie i nazwisko jest poprawnie to jest okej. Przy czym w takim wypadku chyba ktoś w Condorze nie pomyślał. Mam nadzieje, że obejdzie się bez cyrków... |
Autor: | jasiu8888 [ 29 Lip 2024 11:23 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
Odprawiałem się on-line z biura podróży. Wylot Ryanairem z Katowic do Pafos. W systemie przeskoczyła mi data ważności dowodu osobistego, miało być 26-10-2026, a wskoczyło 26-11-2026, czyli miesiąc różnicy. Imię, nazwisko, seria i nr dowodu na 100% dobre. Jest sens w ogóle to zgłaszać gdzieś, żeby te dane zmienili? |
Autor: | Zeus [ 29 Lip 2024 11:25 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
Nie będzie problemu |
Autor: | OSK [ 01 Wrz 2024 19:03 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
Takiego chochlika mi ota zrobilo(edreams). Nazwisko ok, a do imienia dopisali płeć typu Adammr choć ja oczywiście nic takiego nie podałem tylko zaznaczylem okienko male/female. Lot TG, robić coś z tym? |
Autor: | xyrxis [ 01 Wrz 2024 19:29 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
nic nie robić, to jest zupełnie normalne. |
Autor: | Washington [ 15 Wrz 2024 12:42 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
Pomyliłem się podczas rezerwacji na Wizzair - datę lotu powrotnego wybrałem miesiąc później niż chciałem (akurat jest to ten sam dzień tygodnia więc nie zauważyłem podczas zakupu). Zauważyłem dopiero po przyjściu potwierdzenia rezerwacji. Skontaktowałem się od razu z telecentrum na polski numer - które jest zamknięte w niedzielę ale jak się odpowiednio poklika i nie da się zapędzić w opcje automatycznych odpowiedzi to skontaktuje nas z anglojęzycznym konsultantem. Wytłumaczyłem sytuację, poprosiłem o zmianę daty, zostałem poinformowany o konieczności uiszczenia opłaty ale grzecznie zapytałem się czy nie mogą zrobić wyjątku i pan powiedział że nie mają w regulaminie nic na temat tego żeby pomyłki zauważone od razu zmieniać za darmo ale taki wyjątek zrobi. Po minucie potwierdzenie zmiany na mailu. |
Autor: | valdvilk [ 22 Wrz 2024 19:24 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
Mam to pytanie. Nigdy nie używałem drugiego imienia w WizzAir i nigdy nie miałem z tym problemu w UE. Ale teraz mam bilet z Armenii (poza UE) do Włoch. Czy będę miał problemy? A może lepiej dodać do rezerwacji drugie nazwisko, tylko jak to zrobić, gdzie mogę napisać lub zadzwonić? A może po prostu spokojnie zostawić wszystko tak, jak jest? |
Autor: | Zeus [ 22 Wrz 2024 19:58 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
Pyt. dotyczy drugiego imienia czy drugiego nazwiska? |
Autor: | valdvilk [ 22 Wrz 2024 20:24 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
Drugiego imienia. Np. w paszportu Nazwisko KOWALSKI Imiona JAN ADAM, w rezerwacji mam Name JAN Surname KOWALSKI. W UE nigdy nie miałem problemu, ale teraz po raz pierwszy mam lot z kraju poza UE (Armenia) i słyszałem w jakiś krajach to wszystko wymagane jak w paszportu. Nie wiem teraz, co i jak lepiej zrobić... |
Autor: | Zeus [ 22 Wrz 2024 20:37 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
No ale raz napisałeś ze nie używałeś drugiego imienia a potem drugie nazwisko. Jak chodzi tylko o imie, to nie będzie problemem |
Autor: | valdvilk [ 23 Wrz 2024 00:42 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
Tak, przepraszam, teraz widzę swój błąd. Dziękuję za uspokojenie mnie, cały dzień wpadłem w panikę i w niedzielę nic nie da się normalnie rozwiązać. |
Autor: | taataah [ 24 Wrz 2024 18:26 ] |
Temat postu: | Re: Błędy i pomyłki podczas rezerwacji i odprawy online. |
hejka, kupiła żona nam bilety Waw pek-syd z aplikacji CA w ferworze wpisywania danych wpisałem na aplikacji Jedno imię a w paszporcie mam 2 imiona..., czy dzwonić na infolinie Ca? Bo nie można edytować danych, a bilety już wystawione na podane imię i nazwisko.. |
Strona 144 z 147 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |