Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 03 Lut 2021 22:11 

Rejestracja: 03 Lut 2021
Posty: 5
Mam pytanie odnośnie błędów w systemie rezerwacyjnym biur podróży. Otóż zarezerwowałem hotel w okazyjnej cenie w niemieckim biurze podróży,
Najpierw dostałem informację, że rezerwacja hotelu jest na zapytanie a na drugi dzień dostałem już potwierdzoną rezerwację. Wtedy też kupiłem bilety lotnicze bez możliwości zwrotu. Po tygodniu chciałem zmienić wyżywienie z HP na all inclusive i napisałem do biura ile to będzie kosztować. Przysłali mi info o kosztach zmiany, odpisałem że się zgadzam i wtedy zaczęły się problemy. Napisali mi, że nastąpił błąd w systemie i jak chce ten hotel to mogę jechać ale w dużo wyższej cenie. Odpisałem, że się nie zgadzam ponieważ poniosłem już koszty związane z tym wyjazdem a zdecydowałem się na ten kierunek ze względu na super cenę. Dalej mi odpisali, że nie mogę pojechać w cenie w której zarezerwowałem wyjazd.
Mam pytanie czy ktoś się znalazł w podobnej sytuacji i jak się ma do tego:Dyrektywa UE w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych, której przepisy jasno mówią, że za błędy w systemach rezerwacyjnych ponosi odpowiedzialność organizator. Paragraf 7 artykuł 21.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN! Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN!
Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN
#2 PostWysłany: 03 Lut 2021 22:13 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22334
Jakie biuro, na kiedy wyjazd, kiedy dostałeś anulowanie...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 04 Lut 2021 01:03 

Rejestracja: 03 Lut 2021
Posty: 5
-- 04 Lut 2021 00:56 --

TUI.com ' operator Ltur.de ' zarezerwowałem 12.01 ' odpowiedź o błędzie była 22.01, a oficjalne pismo 27.01

Wyjazd 23.08.2021



11.02.2021 anulują mi rezerwację jeśli nie przyjmę ich warunków


Ostatnio edytowany przez Abcn, 05 Lut 2021 13:51, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 04 Lut 2021 01:20 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 351
niebieski
Teoretycznie masz rację.
W praktyce mają teraz o wiele poważniejsze problemy niż Twoje zadowolenie.
Tui to renomowana firma, dbająca o wizerunek. Może na tym coś Ci się uda ugrać.
Pisałbym posta na fb, do takich skarg najczęściej mają osobne zespoły.
Jeśli zniżka była rzędu 50-60% (a nie 99%) to masz jakieś szanse, przy cenie bliskiej zeru raczej będziesz musiał odpuścić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 04 Lut 2021 01:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sty 2013
Posty: 1409
Loty: 167
Kilometry: 304 855
złoty
Ja kiedyś konsultowałem z ECC póżne (po 2-4 tygodniach) anulowanie pierwotnej ceny noclegów przez organizatorów: FTI (Niemcy) oraz Thomas Cook.
Nic nie wskórałem. Dwie przykładowe odpowiedzi:
"Być może pojawił się błąd systemu. Przepisy prawa przewidują instytucję błędu - więc jeżeli takowy zaistniał, przedsiębiorca może się na to powołać. Jeżeli zaistniał błąd i umowa została niezwłocznie anulowana - wówczas z punktu widzenia postępowań polubownych, sprawy te wydają się nie do wygrania".

"Odnosząc się do Pana pytania, informuję, że z podobnymi praktykami spotykałem się na przestrzeni swojej pracy w ECK Polska (ponad 6 lat) bardzo często.
W teorii umowa została zawarta i obowiązują jej warunki. W praktyce jednak firma ma prawo powołać się błąd istotny, a w kwestii ceny takie błędy według przedsiębiorców istotne są zawsze. Można spróbować przepisów o stosowaniu nieuczciwych praktyk rynkowych z dyrektywy 2005/29/WE. Ma to taką wartość, że wówczas to przedsiębiorca musi wykazać, że zakazanych praktyk nie stosował.
Z perspektywy spraw jakie prowadziliśmy, jest niemal niemożliwe na gruncie polubownym (a tylko tak działamy) zobowiązać przedsiębiorcę do uznania wcześniejszej ceny usługi ".
Góra
 Profil Relacje PM off
mediolan lubi ten post.
 
      
#6 PostWysłany: 04 Lut 2021 15:23 

Rejestracja: 03 Lut 2021
Posty: 5
-- 04 Lut 2021 15:18 --

Złożyłem wniosek na ODR aby to oni rozstrzygnęli spór. Poniosłem koszty związane z zakupem bezzwrotnych biletów na EasyJet - 1620 zł za 2 bilety. Za hotel zapłaciłem, 188 euro, a oni zaproponowali mi 1970 euro za 2 osoby z HP. Miałem lecieć całkiem w inne miejsce, ale skusiła mnie perspektywa spędzenia 1 tygodnia w wypasionym hotelu za fajne pieniądze.
Jak się nie uda spędzić tego tygodnia w tym hotelu za te pieniądze, to chciałbym odzyskać kasę za loty.

-- 04 Lut 2021 15:23 --

Szkoda tylko, że konsument stoi zawsze na przegranej pozycji. Kiedyś jak musiałem zrezygnować 2 dni przed wyjazdem, to biuro z którego wtedy korzystałem nie oddało mi ani centa. Jak jest odwrotna sytuacja to tłumaczą się błędem w systemie!!!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 04 Lut 2021 15:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2014
Posty: 2876
HON fly4free
@LeslawD

Spaliłeś temat właściwie na swoje życzenie - typowy błąd początkującego łowcy okazji.Gdy cena jest podejrzanie niska nie kontaktujemy się z biurem, a tym bardziej nie domawiamy i nie zmieniamy zakresu usług. Nie sądzę byś coś z nimi ugrał, weź poprostu inny hotel i leć.
_________________
https://youtube.com/@CamiloPardo
Góra
 Profil Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
 
      
#8 PostWysłany: 05 Lut 2021 03:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Maj 2017
Posty: 989
@nick dobrze radzi… pamietaj o tym nastepnym razem.
Na miejscu po zakwaterowaniu juz zalatwiłbys All Inclusive z doplata bez problemu w recepcj hotelu. Jest szansa ze nie polecisz bo lot ci skasuja, sytuacja z C19 zmienia sie kazdego dnia i niczego dzis nie mozesz byc pewien. Zdradzisz co hotel i gdzie?


Ostatnio edytowany przez Abcn, 05 Lut 2021 13:49, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 05 Lut 2021 11:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2011
Posty: 1071
Loty: 14
Kilometry: 31 648
srebrny
@LeslawD - nie wiem czy czytałeś ..ale nawet jest dużymi literami- NIGDZIE NIE DZWONIMY PRZY BŁĘDACH !!!
na miejscu jesteś prawie 99 % wygrany i oni muszą brać na siebie błąd , raz tak przerabiałem Praga hotel za 5 euro
rezerwacja opłacona potwierdzona więc hotel musi się z operatorem rozliczyć i odwrotnie
Teraz czeka Cię walka a tak na spokojnie w hotelu muszą Ci wydać klucze do pokoju.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 05 Lut 2021 11:57 

Rejestracja: 16 Lis 2011
Posty: 1795
niebieski
Miałeś wylot na sierpień? po co już kupowałeś dolot? Wiele mogło się wydarzyć przez te 8miesiecy
Góra
 Profil Relacje PM off
flus lubi ten post.
 
      
#11 PostWysłany: 05 Lut 2021 14:08 

Rejestracja: 03 Lut 2021
Posty: 5
Zawsze rezerwuje wcześniej, bo taka praca że muszę . A przeczytałem dopiero jak mi wyskoczyli z tym błędem, pierwszy raz udało mi się złapać taką cenę. Jak to się mówi ,,człowiek uczy się błędach „,
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#12 PostWysłany: 05 Lut 2021 15:25 

Rejestracja: 02 Paź 2011
Posty: 806
niebieski
Kol. @LeslawD
Nie kupuje tego tlumaczenia, majac juz kupiony hotel na pobyt za 8 miesiecy, spokojnie mogles poczekac jeszcze z lotem 2-3 miesiace, a urlop tak czy siak planowac w terminie zabukowanego hotelu. Niikt Ci nie kazal od razu kupowac lotu, a zreszta niewykluczone, ze za jakis czas bylby on tanszy niz kupowany teraz.
Góra
 Profil Relacje PM off
mediolan lubi ten post.
 
      
#13 PostWysłany: 05 Lut 2021 16:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2014
Posty: 2876
HON fly4free
@flus Ja się już kilka razy spotkałem z takim czymś, że planowanie wakacji=bukowanie wakacji (wyszukać, zabukować, zapłacić, zapomnieć), niewykluczone że tak też postępuje kolega @LeslawD jakkolwiek by to nie brzmiało dla nas nielogicznie, szczególnie dla tych, którzy swoje podróże planują miesiącami po kawałku. Gdyby każdy robił tak jak w/w, turoperatorzy nie nadążaliby z liczeniem zysków.
_________________
https://youtube.com/@CamiloPardo
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#14 PostWysłany: 08 Lut 2021 14:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Paź 2011
Posty: 195
Loty: 131
Kilometry: 208 382
niebieski
Ja brałem dwa razy hotel z tui.de na błędzie cenowym i wszystko było ok. Dwa razy też miałem rezerwacje wstępne (z których nie skorzystałem), z błędem nie na jakieś kilka stówek, tylko kiedy wchodziły im na jesieni nowe cenniki i przeliczali 1 euro=1 złoty. Z jednym ale, nie rezerwowałem tego przez internet, tylko w stacjonarnym biurze tui w Polsce, gdzie pracownik sam klikał w tui.de. Z rozmów z pracownikami tego biura, pamiętam, że twierdzili, że jak na błędzie cenowym biuro nie zgłosiło żadnych uwag chyba przez tydzień i jeszcze dodatkowo przyjęli zaliczkę, to wszystko jest ok i nie mogą się z tego wyłgać.
Fakt, że potem nic nie grzebałem w tych rezerwacjach, tylko czekałem na przesyłkę z voucherem na zakwaterowanie.
@LeslawD Jeśli już się z nimi kontaktowałeś, to może spróbuj z jakąś polską infolinią (w końcu to wielka korporacja), może da się to jeszcze uratować.
_________________
moje podróże: https://acotamjest.blogspot.com/
Góra
 Profil Relacje PM off
mediolan lubi ten post.
 
      
#15 PostWysłany: 11 Lut 2021 23:27 

Rejestracja: 03 Lut 2021
Posty: 5
Spróbuję, ale na tych polskich infoliniach to oni za bardzo (na niczym) się nie znają, pewno zaraz odpowiedzą, że Ltura nie sprzedaje się na polskim rynku. Już kiedyś próbowałem się z nimi kontaktować to podobnie mi odpowiedzieli.
Na razie to zmienili mi cenę rezerwacji na 1970 euro bez mojej akceptacji. Więc odesłałem im e-maila, że jakim prawem i czekam na odpowiedź. Czekam także, co wyniknie z skargi złożonej na platformie ODR do komisji europejskiej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group