Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Do Chin bez wizy:
- BJS i PVG 144h
- nie można opuszczać miasta transferowego
- na lotnisku trzeba udokumentować swoją dalszą podróż do kraju trzeciego
- możemy zmieniać lotniska w obrębie danego miasta
- podróż nie musi być na jednym bilecie
Wyjątki:
- możemy opuścić miasto tranzytowe np. koleją (potwierdzone wcześniej na bilecie) ale w ciągu 24h od lądowania musimy opuścić granicę Chin np udać się do HKG.
- możliwy jest transfer bez wizy tylko w jednym mieście w Chinach przykład:
Po przylocie do PVG w ciągu 144h wylatujemy BEZPOŚREDNIO poza granicę Chin do kraju trzeciego, nie ma możliwości żeby po odbytym stopoverze polecieć sobie do NRT przez np. BJS.
- możliwy jest transfer przez kilka lotnisk w Chinach ale wtedy musimy opuścić kraj w ciągu 24h
Przykład: WAW-(BJS-PVG)-NRT od przylotu do BJS i wylotu z PVG nie może minąć więcej niż 24h gdyż oba lotniska są w Chinach
- transfer bez wizy jest możliwy w dwie strony np. WAW-PVG 144h- NRT - PVG 144h - WAW
Chińczycy znajdą dobrze te przepisy. Nie ma możliwości wydłużenia tranzytu nawet o godz. Umieją liczyć i jeżeli przekroczycie czas tranzytu będziecie zmuszeni opuścić Chiny. Najczęściej każą kupić bilet do HKG. Błagania nie pomogą.

Krótka instrukcja jak zdobyć wizę
bezwizowy-tranzyt-w-chinach-72-144h-bez-wizy,1135,32620?start=500#p1067859

Dzięki @macq91 @apocalipse


 [ 693 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 35  Następna
Autor Wiadomość
#421 PostWysłany: 08 Gru 2017 23:50 

Rejestracja: 05 Cze 2015
Posty: 135
Oj, jak Ci się uda to będzie fart. Decyzja/interpretacja zależy od SG w Chinach jak już wylądujesz.
To nie jest tranzyt. Zeus dobrze to opisał.
Góra
 Relacje PM off
macq91 lubi ten post.
 
 
#422 PostWysłany: 09 Gru 2017 02:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Mar 2015
Posty: 1082
platynowy
Dokładnie, życzę powodzenia. Naprawdę nie widzisz różnicy pomiędzy podróżą na jednym bilecie z Warszawy do Szanghaju, a podróżą do Kambodży, wjazdem do Chin i powrotem do Wietnamu? W tym przypadku to nie jest tranzyt. Wątpię, że w Kambodży wpuszą Cię do samolotu. Zwrócą Cię na bramce jak zobaczą, że nie masz chińskiej wizy. Jeśli uda Ci się dostać na lotnisko w PVG to tym bardziej będziesz potrzebował naprawdę dużo szczęścia by dostać bezpłatną wizę tranzytową do Chin. Przekraczałem granice z Chinami kilka razy, drogą morską i lotniczą. Jak się wszystko zgadza to nie ma problemu ale uwierz mi, nikogo tam nie będzie obchodziło, co Ci powiedział urzędnik w ambasadzie w Warszawie tym bardziej, że nie będziesz miał nic na potwierdzenie jego słów oprócz swoich biletów. Jak ostatnio starałem się o wizę w Gdańsku to urzędnik także ewidentnie nie ogarniał mojej trasy. W Szanghaju nie będzie nikogo obchodzić jak się dostałeś do Kambodży i jak wracasz z Wietnamu tylko jak się dostałeś do Chin.
_________________
If you reject the food, ignore the customs, fear the religion and avoid the people, you might better stay at home.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#423 PostWysłany: 10 Gru 2017 15:51 

Rejestracja: 05 Cze 2015
Posty: 135
Cóż. Tak na logikę.
Czy cena wizy (był w ambasadzie) nie jest aż tak duża żeby warto było kombinować?
Emirates - tani bilet to raczej nie był.
Góra
 Relacje PM off  
 
#424 PostWysłany: 10 Gru 2017 16:01 

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 942
Loty: 4
Kilometry: 17 154
srebrny
Moim zdaniem też nie przejdzie...podałem Tobie przykład z Berlinem i Warszawą , ale widzę ,że nie zrozumiałem tego porównania.
ps. Mnie na odprawie w Warszawie QA nie wpuściliby już na lot Warszawa-Doha gdybym nie pokazał dalszego planu podrózy bez chińskiej wizy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#425 PostWysłany: 10 Gru 2017 17:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 1515
Loty: 123
Kilometry: 343 358
złoty
Zeus napisał(a):
Ludzie...

Bo to lot A-B-C-B-A
A - Europa
B - Chiny
C - Azja/Oceania
Więc darmowa wiza się kwalifikuje bo się liczy jako A-B-C

ALE

A/C - B - A/C Już nie, bo z tego samego regionu.

Tyle tej fizyki kwantowej. Nie rozumiem jak można z tego zrobić aż 22 strony o.O


@Zeus
Gdzie masz napisane o "regionach"? Regiony wg TWOV odnoszą się tylko do regionów CHRL czyli Hong Kong i Makao. Nie znalazłem interpretacji regionów jako kontynentów czy bloków Państw (np. UE) ale oczywiście nie wykluczam, że mogę się mylić i coś przeoczyłem a swego czasu próbowałem znaleźć na ten temat trochę informacji (pytałem również w tym wątku).

Zgodnie z powyższym wydaje mi się, że np. podróż AMS-PVG (144h)-FRA też podlegałaby pod przepisy TWOV chociaż 90% z piszących tutaj twierdzi, że nie. Wylot z Chin jest do innego kraju z którego przylecieliśmy (powtarzam raz jeszcze - IMO nie bierzemy pod uwagę żadnych "regionów").

@macq91
Według mnie wiza transferowa należy się jeśli przylatujesz do Chin z innego KRAJU do którego wracasz. W konfiguracji biletu @RKS1926 przylatuje z Wietnamu do Chin a odlatuje do Kambodży (nieważne, że w niej rozpoczął podróż). Teoretycznie wszystko się więc zgadza.

Jeśli się mylę to podajcie przepisy i konkretne przykłady. Nie chodzi tutaj o to, żebyśmy komuś udowadniali, że ma mniejszą wiedzę ale wyjaśnili wszelkie wątpliwości dotyczące bezwizowego tranzytu w Chinach. Wydaje mi się, że wielu z nas zbytnio komplikuje przepisy TWOV. Zamieszczałem już wcześniej: https://www.flyertalk.com/forum/china/7 ... ead-4.html
Góra
 Relacje PM off  
 
#426 PostWysłany: 10 Gru 2017 19:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Mar 2015
Posty: 1082
platynowy
Używamy sformułowania "do kraju trzeciego" ale oczywiście w domyśle chodzi o region. Nie można się także sugerować podziałem regionów znanych z programów milowych. Bezpłatna wiza tranzytowa obejmuje wiele państw na całym świecie i nie można patrzeć na te przepisy z perspektywy Europejczyka. Sposób dotarcia do celu także jest ważny. Poniżej wrzucam screena z zeszłorocznego deala. Wykonałem wtedy kilka tel m.in. do ambasady w celu dowiedzenia się, czy mimo tego, iż podróżuje z Ameryki Południowej i mam tylko krótka przesiadkę w MAD na jednym bilecie dostanę darmową wizę. Przypadek niezwykle trudny ale wszędzie usłyszałem, że przylecę do PVG z EU i tam też wracam dlatego wiza jest wymagana.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
If you reject the food, ignore the customs, fear the religion and avoid the people, you might better stay at home.
Góra
 Relacje PM off  
 
#427 PostWysłany: 10 Gru 2017 19:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 1515
Loty: 123
Kilometry: 343 358
złoty
@macq91
Całkiem rozumiem dlaczego tak Ci powiedzieli skoro de facto leciałeś MAD-PVG-MAD... :)
Wiem, miałeś przesiadkę w Madrycie w drodze do Mediolanu ale mimo wszystko Twoja podróż z/do Chin była z/do Madrytu.

W dokumentach rządowych nie ma czegoś takiego jak "w domyśle" i wszystko powinno być jasne. Jeśli w TWOV jest dokładnie zapis "do kraju trzeciego" to interpretacja jest jasna i nie ma tutaj możliwości na domysły w stylu: kraj=region. Jeśli byłoby właśnie tak to powinna być definicja "regionu" czyli np. kraje posiadające wspólny system granic albo kraje z jednego kontynentu etc. jednak nigdzie tego nie znalazłem. Może coś takiego istnieje - nie wykluczam - stąd moje wątpliwości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#428 PostWysłany: 10 Gru 2017 19:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Mar 2015
Posty: 1082
platynowy
@RKS1926 jak zdecydujesz się lecieć bez wizy to daj nam znać jak było. Rozwieje to wiele wątpliwości. Ale jak już pisałem, szanse, że dotrzesz do Chin są niewielkie.
_________________
If you reject the food, ignore the customs, fear the religion and avoid the people, you might better stay at home.
Góra
 Relacje PM off  
 
#429 PostWysłany: 10 Gru 2017 20:24 

Rejestracja: 12 Paź 2016
Posty: 204
Loty: 56
Kilometry: 85 534
niebieski
Kilka dni temu przechodziłem te procedury na PVG i jedno jest pewne, Chińczycy są strasznie skrupulatni jeśli chodzi o te wizy. Osobę przede mną maglowali dobrą godzinę i nie wpuścili prawdopodobnie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#430 PostWysłany: 11 Gru 2017 11:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Lis 2014
Posty: 178
Loty: 98
Kilometry: 291 387
niebieski
Witam. Chciałem się tylko upewnić - przy tym połączeniu nie muszę interesować się żadną wizą? Dzięki


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#431 PostWysłany: 11 Gru 2017 11:17 

Nie musisz.
Góra
 PM off
dan19 lubi ten post.
 
 
#432 PostWysłany: 11 Gru 2017 11:18 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5454
HON fly4free
@dan19 Wszystko wskazuje,że nie. ;)
Góra
 Relacje PM off
dan19 lubi ten post.
 
 
#433 PostWysłany: 11 Gru 2017 11:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Lis 2014
Posty: 178
Loty: 98
Kilometry: 291 387
niebieski
Dzięki.
Pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off  
 
#434 PostWysłany: 11 Gru 2017 16:47 

Rejestracja: 05 Cze 2015
Posty: 135
monroe napisał(a):
@macq91
Według mnie wiza transferowa należy się jeśli przylatujesz do Chin z innego KRAJU do którego wracasz. W konfiguracji biletu @RKS1926 przylatuje z Wietnamu do Chin a odlatuje do Kambodży (nieważne, że w niej rozpoczął podróż). Teoretycznie wszystko się więc zgadza.
Dla straży granicznej w Chinach chyba najważniejszy będzie PNR. Mi za każdym razem sprawdzali. Wg tego będzie lot RT. Coś jak hipotetyczny bilet WAW-DXB-PVG-WAW.

Co do UE wg tego co mi kiedyś koleżanka wysłała (tłumaczenie z chińskiego) Schengen to jeden strefa (region).

Przy okazji polecam ostrożnie podejść z tym co pokazuje TIMATIC. Nie zawsze zgadza się to z zasadami TWOV.
Góra
 Relacje PM off  
 
#435 PostWysłany: 11 Gru 2017 17:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 1515
Loty: 123
Kilometry: 343 358
złoty
@greyg
Nie sądzę, żeby UE była dla Chin jednym "regionem". Gdyby tak było to w zapisach TWOV nie wyszczególnialiby poszczególnych Państw a napisali "Unia Europejska". W ogóle z tego co widziałem nie ma żadnego podziału na regiony czy kontynenty - to określenie odnosi się tylko do administracyjnych regionów Chin albo np. Guam (terytorium USA) czy wysp zależnych od danych krajów. W ogóle definicja "regionu" byłaby w tym przypadku trudna do sprecyzowania - dlaczego Kambodża i Wietnam, kraje ościenne, są tym samym regionem a np. UE i Ukraina już teoretycznie nie, skoro bliżej nam do Kijowa niż do Madrytu? ;) Kontynenty? Też nie za bardzo - co z Turcją czy z Rosją, jak mielibyśmy to interpretować skoro są to kraje dwóch kontynentów? :)

Powtarzam - mogę się mylić i już 3 razy szukałem informacji, które przeczyłyby temu co napisałem wyżej ale sam nie znalazłem. Zresztą na początku tego tematu również była podobna dyskusja i nikt nie był w stanie udowodnić, że np. UE to jeden "region". Ciągle odwołuję się do przepisów dostępnych w internecie a nie interpretacji niektórych forumowiczów i "zasłyszanych" wieści ;)

Według zapisów TIMATIC, które znalazłem oraz opisów z FT:
- kraj wylotu musi być inny niż przylotu (licząc przesiadki!). Nigdzie w zapisach nie znalazłem, że podróż nie może być np. Polska-Chiny-Niemcy. Kraje Unii Europejskiej traktowane są jako oddzielne kraje a nie region.
- region w zapisach odnosi się do Hong Kongu, Makao i np. Guam (terytorium USA). Nie można np. lecieć JFK-PVG-GUM ale można lecieć JFK-PVG-NRT-GUM nawet jeśli stop w Japonii trwał tylko 1h (czas przesiadki nie jest ważny!).

Jeśli faktycznie Chińczycy mają dostęp do informacji z PNRów (wątpię) to moim zdaniem obchodzą ich porty wylotu i przylotu (a nie początek podróży czy finalna destynacja). Ba! Możesz lecieć na OSOBNYCH biletach i kilku różnych PNRach przecież więc nie sądzę, żeby to był jakikolwiek wyznacznik. Biorąc pod uwagę to co pracownik ambasady przekazał @RKS1926, powyższe by się zgadzało. Podkreślę jednak - mogę się mylić...

Mój lot za 2 tygodnie jest bardzo prosty (WAW-SVO-PEK-KUL) więc o transfer się nie obawiam (aczkolwiek podejrzewam, że mogą być jakieś problemy na lotniskach w Warszawie i Moskwie więc będę musiał tłumaczyć co i jak...).
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#436 PostWysłany: 11 Gru 2017 17:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5600
Loty: 169
Kilometry: 241 913
HON fly4free
Skłaniam się do tego, co pisze @monroe - że przez "region" rozumie się HK, Macau albo Tajwan.
Cytuj:
13.Q: If I, an Australian citizen, plan to travel from Sydney to Shanghai and then back to Melbourne by air, can I apply for 144-hour visa-exemption transit?

A: The policy requires that a foreign passenger book his / her onward air / vessel / train tickets with confirmed seat in advance and leave China within 144 hours for a third country or region, and therefore it is our suggestion that you change your flight ticket to Melbourne to one bound for a third country or region such as Hong Kong, Singapore or Kuala Lumpur, and return to Melbourne afterwards. Such an arrangement will enable you to meet the requirements for 144-hour visa-exemption transit.
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Relacje PM off
monroe lubi ten post.
 
 
#437 PostWysłany: 11 Gru 2017 18:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 1515
Loty: 123
Kilometry: 343 358
złoty
No to teraz pozostaje znaleźć śmiałka, który kupi bilet np. Air France-KLM na trasę WAW-AMS-PVG(max. 6 dni)-CDG-WAW i opisze wrażenia z podróży :) Jeśli ktoś chciałby ogłosić forumową "ściepę" na przelot, żeby w kategoriach poznawczych i dla dobra ogółu wypróbować powyższe, to ja jestem chętny (na przelot rzecz jasna ;) )... :mrgreen: :twisted:
Góra
 Relacje PM off  
 
#438 PostWysłany: 11 Gru 2017 18:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Mar 2015
Posty: 1082
platynowy
Japończyk poleci sobie NRT-PVG-HKG i dostanie bezpłatną wizę. Australijczyk jak poleci SYD-PVG-HKG-SYD też dostanie ale jak ktoś chce lecieć WAW-PVG-TXL to o wjeździe do Chin może sobie pomarzyć bo to nie jest tranzyt. Przed wylotem wiecie dokładnie czy Chiny są miejscem docelowym, czy tylko tranzytem i urzędnik też będzie wiedział patrząc na wasze etixy.
_________________
If you reject the food, ignore the customs, fear the religion and avoid the people, you might better stay at home.
Góra
 Relacje PM off  
 
#439 PostWysłany: 11 Gru 2017 18:52 

Rejestracja: 05 Cze 2015
Posty: 135
monroe napisał(a):
@greyg
Nie sądzę, żeby UE była dla Chin jednym "regionem". Gdyby tak było to w zapisach TWOV nie wyszczególnialiby poszczególnych Państw a napisali "Unia Europejska".

Nie UE a strefa Schengen. Zerknij kto może bez wizy lecieć do Chin z UE. Zdziwisz się. :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#440 PostWysłany: 11 Gru 2017 19:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 1515
Loty: 123
Kilometry: 343 358
złoty
To już przekonywałoby mnie bardziej (zresztą kilka stron wcześniej też pisałem o strefie Schengen) niemniej jednak do Chin bez wizy mogą wlecieć obywatele takich Państw jak Bułgaria i Rumunia a jak wiadomo one w Schengen nie są :) W dodatku między opisywanymi tutaj Wietnamem a Kambodżą granica fizycznie istnieje, z tego co mi wiadomo, więc według takiego przypadku nie powinno być problemu z TWOV.

Nadal twierdzę, że zapisy nic nie mówią o strefie Schengen aczkolwiek nie wykluczam, że możesz mieć rację :) Jeśli brana jest pod uwagę Strefa Schengen (pytanie gdzie znaleźć taki zapis? Nadal są to tylko nasze domysły niepotwierdzone przepisami) to z drugiej strony nie powinno być problemów, gdyby ktoś leciał na dwóch różnych biletach np. WAW-PEK (LO) + PEK-KBP-WAW (UIA) mimo iż Ukraina i Polska to kraje ościenne (geograficznie ten sam region, politycznie nie do końca).

@macq91
To nie jest kwestia czyichś domysłów ale przepisów lub czyichś doświadczeń. Sam podałeś Twój przykład, który jest bardzo prosty (de facto lot MAD-PVG-MAD) i generalnie tylko potwierdza to co napisałem powyżej. Jeśli Japończyk może NRT-PVG-HKG-NRT to nie wiem dlaczego Polak nie mógłby WAW-PEK-KBP-WAW. Przepisy są dla wymienionych krajów takie same a w obu przypadkach nie jest to klasyczny transfer (z tym się zgadzam ponad wszelką wątpliwość; pytanie czy urzędnika w Chinach obchodzi to czy robisz transfer czy bardziej patrzy na dostępne nam przepisy i widzi, że kraje wlotu/wylotu są różne więc nie ma się do czego przyczepić).
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 693 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 35  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group