Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Do Chin bez wizy:
- BJS i PVG 144h
- nie można opuszczać miasta transferowego
- na lotnisku trzeba udokumentować swoją dalszą podróż do kraju trzeciego
- możemy zmieniać lotniska w obrębie danego miasta
- podróż nie musi być na jednym bilecie
Wyjątki:
- możemy opuścić miasto tranzytowe np. koleją (potwierdzone wcześniej na bilecie) ale w ciągu 24h od lądowania musimy opuścić granicę Chin np udać się do HKG.
- możliwy jest transfer bez wizy tylko w jednym mieście w Chinach przykład:
Po przylocie do PVG w ciągu 144h wylatujemy BEZPOŚREDNIO poza granicę Chin do kraju trzeciego, nie ma możliwości żeby po odbytym stopoverze polecieć sobie do NRT przez np. BJS.
- możliwy jest transfer przez kilka lotnisk w Chinach ale wtedy musimy opuścić kraj w ciągu 24h
Przykład: WAW-(BJS-PVG)-NRT od przylotu do BJS i wylotu z PVG nie może minąć więcej niż 24h gdyż oba lotniska są w Chinach
- transfer bez wizy jest możliwy w dwie strony np. WAW-PVG 144h- NRT - PVG 144h - WAW
Chińczycy znajdą dobrze te przepisy. Nie ma możliwości wydłużenia tranzytu nawet o godz. Umieją liczyć i jeżeli przekroczycie czas tranzytu będziecie zmuszeni opuścić Chiny. Najczęściej każą kupić bilet do HKG. Błagania nie pomogą.

Krótka instrukcja jak zdobyć wizę
bezwizowy-tranzyt-w-chinach-72-144h-bez-wizy,1135,32620?start=500#p1067859

Dzięki @macq91 @apocalipse


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 655 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 33  Następna
Autor Wiadomość
#261 PostWysłany: 22 Lut 2017 19:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 1336
Loty: 108
Kilometry: 308 650
złoty
Mimo, iż od ostatniej wizy tranzytowej w PVG przylecę do PEK z Azji nie opuszczając jej? Przy jakimś dealu ostatnio coś było o przylocie do Chin z tego samego regionu i pewnie pomieszałem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#262 PostWysłany: 22 Lut 2017 19:36 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 856
srebrny
z tego co kojarzę HKG jest traktowany jako podróż międzynarodowa, więc w każdym wypadku powinieneś otrzymać wizę tranzytową.
Nie ma znaczenia skąd przylatujesz i gdzie dalej lecisz, oby były to loty międzynarodowe.
Góra
 Profil Relacje PM off
monroe lubi ten post.
monroe uważa post za pomocny.
 
      
#263 PostWysłany: 22 Lut 2017 20:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 1336
Loty: 108
Kilometry: 308 650
złoty
Dzięki. Na początku tak właśnie myślałem a potem zacząłem mieć coraz większe wątpliwości... :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#264 PostWysłany: 23 Lut 2017 01:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1012
Loty: 178
Kilometry: 335 671
niebieski
@monroe Może jeszcze jednak się upewnij, albo może ktoś tu ma większą wiedzę na temat tych regionów i podpowie. Bo z tego co wiem to rzeczywiście jest tak, że tranzyt jest wtedy, kiedy lecisz do innego regionu. Czyli np. WAW-PEK-AMS to nie jest tranzyt bo WAW i AMS są w tym samym regionie. I teraz w Twoim przypadku problematyczny może być postój w Szanghaju. Nie wiadomo, czy ICN i HKG będą traktowane jako ten sam region i czy w związku z tym w PVG możesz skorzystać z wizy tranzytowej. W pozostałych przypadkach, czyli przy przesiadkach w PEK nie powinno być żadnego problemu.
_________________
Relacje na forum: Izrael | Tajlandia | Korea Południowa | Grecja | Portugalia | Teneryfa i Gran Canaria | Palau
Zapraszam na bloga: olus blog
Góra
 Profil Relacje PM off
monroe lubi ten post.
monroe uważa post za pomocny.
 
      
#265 PostWysłany: 23 Lut 2017 02:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 1336
Loty: 108
Kilometry: 308 650
złoty
I have a flight ticket from New York to Shanghai, and a separate ticket back to Los Angles. May I use this 72 hour free transit?

The answer is NO. The place of departure and destination should not be in the same country or region. If you fly from New York to a third country via Shanghai, then you apply to this policy.


https://www.travelchinaguide.com/embass ... ur/faq.htm

Gdyby był tylko "kraj" to sprawa prosta ale po co tam jest "region"? Faktycznie nie wiem czy Seul i Hong Kong będą traktowane jako ten sam region?

@‌greyg‌
może Ty wiesz coś więcej na ten temat bo ostatnio pisałeś w innym wątku nt wizy tranzytowej w Chinach :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#266 PostWysłany: 23 Lut 2017 02:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1012
Loty: 178
Kilometry: 335 671
niebieski
No właśnie, gdzieś te "regiony" powinny być sprecyzowane, ale nie wiem gdzie to znaleźć.
_________________
Relacje na forum: Izrael | Tajlandia | Korea Południowa | Grecja | Portugalia | Teneryfa i Gran Canaria | Palau
Zapraszam na bloga: olus blog
Góra
 Profil Relacje PM off
monroe lubi ten post.
 
      
#267 PostWysłany: 23 Lut 2017 03:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 1336
Loty: 108
Kilometry: 308 650
złoty
Znalazłem tutaj na forum odnośnik więc wklejam w odpowiednim temacie chociaż jest z FT:

http://www.flyertalk.com/forum/china/70 ... hread.html

Wynika z niego, że HKG czy nawet Tajpej i Seul to jednak inne regiony (skoro np. Japonia to też inny "region"). Wnioskuję (tylko to już moja interpretacja), że region odnosi się do miejsc, które mają wspólny system kontroli granic/wizowy czyli np. USA i Guam, Polska i Holandia (Schengen). Hong Kong/Makau i Tajpej mają inny od Chin dlatego to jednak nie ten sam "region" (tak powinno być też np. z UK i strefą Schengen?).

Dzięki za pomoc :)
Góra
 Profil Relacje PM off
olus lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#268 PostWysłany: 24 Lut 2017 04:16 

Rejestracja: 05 Cze 2015
Posty: 131
monroe napisał(a):
@‌greyg‌
może Ty wiesz coś więcej na ten temat bo ostatnio pisałeś w innym wątku nt wizy tranzytowej w Chinach :)
Lecę dzisiaj wieczorem SIN-CAN. Dopytam u źródła.
Góra
 Profil Relacje PM off
monroe lubi ten post.
 
      
#269 PostWysłany: 26 Lut 2017 22:45 

Rejestracja: 05 Cze 2015
Posty: 131
monroe napisał(a):
Wnioskuję (tylko to już moja interpretacja), że region odnosi się do miejsc, które mają wspólny system kontroli granic/wizowy czyli np. USA i Guam, Polska i Holandia (Schengen). Hong Kong/Makau i Tajpej mają inny od Chin dlatego to jednak nie ten sam "region" (tak powinno być też np. z UK i strefą Schengen?).
Z tego co się dowiedziałem na lotnisku w CAN pojęcie "region" oznacza dla nich kierunek z którego przyleciałeś. UE i Europę traktują jako całość. Nawet jak z US przylecisz i wrócisz do Kanady to będzie "region". Tak przynajmniej wynika z tego co mi powiedział pogranicznik. Jak polecisz do innego kraju w okolicy - problemu nie ma.
Niestety na przylotach stanowisko informacyjne 72h-144h było puste. Byłem w nocy i nie bardzo poza strefą przylotów jest kogo dopytać. Odsyłają do straży granicznej a to strefa zamknięta.

EDIT:
Jak macie pytania to odpowiem z doświadczenia. Przeleciałem na wizach 24h z naprawdę totalnym sprawdzaniem biletów. Istotne są detale a czasami nawet wydruk biletu po chińsku robi problem.
Góra
 Profil Relacje PM off
monroe lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#270 PostWysłany: 09 Mar 2017 21:27 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 3105
platynowy
marekhenryk napisał(a):
Istotna zmiana w Pekinie: 72h TWOV, liczy się od godziny przylotu do godziny wylotu. Z końcem pazdziernika, wycofano się z korzystniejszego przyjmowania godziny 00:01 dnia następującego po przylocie, za bazę czasową dla tranzytu.
Nie widziałem wzmianki o tym na forum a bywają problemy z wydaniem kart pokładowych przez przewozników. Chińskie immigration podobno toleruje 2-3 godzinne różnice ale dla linii nie ma to znaczenia. Znajomi z Hongkongu mówią o nieugiętości chińskich przewozników i HX-a. Timatic pokazuje godzinę przylotu/wylotu i nie ma zmiłuj.
W razie W, bilety full refund tylko do pokazania przy odprawie i pózniejszego zwrotu powinny załatwić sprawę.

Czy ktoś może jednoznacznie potwierdzić to info o zmianie sposobu liczenia 72h w Pekinie lub mu zaprzeczyć?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#271 PostWysłany: 10 Mar 2017 01:54 

Rejestracja: 27 Lip 2013
Posty: 852
niebieski
Ciekawa afera związana z bezwizowym ruchem w Chinach ...

http://www.wykop.pl/ramka/3641667/szalony-wtorek-w-lot/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#272 PostWysłany: 10 Mar 2017 02:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1012
Loty: 178
Kilometry: 335 671
niebieski
@‌rydzo‌ Afera jak afera, ktoś prawdopodobnie nie znał dobrze przepisów wizowych, a teraz ma pretensje do wszystkich.
Cytuj:
...że mam prawo do bezwizowego transferu, o ile posiadam bilet i wizę do kraju docelowego i mój pobyt na terenie lotnisk będzie krótszy niż 24h

Cały pobyt na terenie Chin nie może przekroczyć 24h i to pewnie wyjaśnia sprawę.
_________________
Relacje na forum: Izrael | Tajlandia | Korea Południowa | Grecja | Portugalia | Teneryfa i Gran Canaria | Palau
Zapraszam na bloga: olus blog
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#273 PostWysłany: 10 Mar 2017 02:58 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3409
złoty
W LO jak kiedyś leciałem o dziwo w ogóle Chinami się nie interesowali, poprzestali na zapewnieniu z mojej strony, że będę korzystał z tranzytu bezwizowego.

Natomiast niekiedy agenci linii BARDZO dokładnie weryfikują godziny lotów, czasy transferów itp. i nie ma zlituj się, jeśli coś nie zgadza się z systemem, nie wpuszczą na pokład, dlatego lepiej nie brać nic na styk co niemal wyczerpuje dopuszczalne limity i budzi wątpliwości interpretacyjne (nawet jeśli potem chińska imigracja na to nie zwraca uwagi). Zdarza się też, że system wyrzuca błędne/mylące komunikaty; taki przypadek miałem w Air New Zealand i wyjaśnianie sprawy, wprawdzie w sympatycznej atmosferze, zajęło z 40 minut, bo system po prostu nie chciał pozwolić na wydrukowanie BP. Wymagana okazała się interwencja kierownika zmiany, który po skonsultowaniu z odp. działem linii zatwierdził wydanie kart mimo alarmu w systemie.

Przy okazji warto też pamiętać o różnych ograniczeniach tranzytu bezwizowego, np. to że trzecim regionem nie mogą być USA.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#274 PostWysłany: 12 Mar 2017 15:50 

Rejestracja: 10 Kwi 2015
Posty: 51
Przeczytałem ten wątek ale dla pewności wolałbym zapytać.

Lecę WAW / AMS / CAN / SIN

Jak dobrze rozumiem nie muszę ubiegać się w Polsce o Chińską wizę tranzytową ? Przesiadka w CAN trwa 12h.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#275 PostWysłany: 12 Mar 2017 16:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5600
Loty: 169
Kilometry: 241 913
HON fly4free
Nie musisz.
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#276 PostWysłany: 19 Mar 2017 21:45 

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 836
Loty: 4
Kilometry: 17 154
srebrny
Pytanie może głupie , ale musze je zadać. Przylatuje Qatarem około 18tej na PVG , stamtąd mam o 7 rano lot do Macau linią Springair. Nie chcę opuszczać lotniska. Do Pvg przylatuje z bagazem rejestrowanym , ale tylko dlatego , że nie chce go mieć przy sobie na przesiadce w Doha. W pvg zdejmę małą walizkę z taśmy i springairem bagaż poleci jako podręczny. Moje pytanie czy muszę przechodzić przez kontrolę paszportową (kwestia wizy tranzytowej ) czy nie muszę? Jeśli nie , to jak mam się odprawić na ten poranny lot linią springair?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#277 PostWysłany: 19 Mar 2017 21:59 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 13441
Loty: 329
Kilometry: 435 713
Możesz spróbować zrobić through check in twojego bagażu w WAW prosto do Macau, pokazując bilet/rezerwacje na trasę z PVG do Macau.

A jak nie uda się, to będziesz musiał przejść kontrolę graniczną.
_________________
Nie odpowiadam na PW/powiadomień więc radźcie sobie sami
Z poważaniem, najgorszy użytkownik forum
Góra
 Profil Relacje PM off
samaki9 uważa post za pomocny.
 
      
#278 PostWysłany: 16 Kwi 2017 15:25 

Rejestracja: 05 Cze 2015
Posty: 131
marek2011 napisał(a):
Natomiast niekiedy agenci linii BARDZO dokładnie weryfikują godziny lotów, czasy transferów itp. i nie ma zlituj się, jeśli coś nie zgadza się z systemem, nie wpuszczą na pokład, dlatego lepiej nie brać nic na styk co niemal wyczerpuje dopuszczalne limity i budzi wątpliwości interpretacyjne (nawet jeśli potem chińska imigracja na to nie zwraca uwagi).
Jak masz na myśli agentów SB z Chin - nas sprawdzali (rodzina 2+2) jeszcze przed wylotem z Londynu. Wiza 24h. Problemem były pomieszane zapisy zegarowe 12/24h am/pm w biletach. Po tej przygodzie robię dokładny plan podróży z wizytą do Chin.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#279 PostWysłany: 16 Kwi 2017 23:46 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 4817
Loty: 770
Kilometry: 726 495
platynowy
Pewne utrudnienia przy bezwizowym tranzycie w Pekinie:

http://loyaltylobby.com/2017/04/15/new- ... mhide=true
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
greyg lubi ten post.
greyg uważa post za pomocny.
 
      
#280 PostWysłany: 23 Kwi 2017 13:02 

Rejestracja: 05 Cze 2015
Posty: 131
Dzięki za linka. Będę w Pekinie za 2 miesiące na tej wizie (72h). Dopiszę z praktyki o co chodzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 655 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 33  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group