Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 171 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 24 Mar 2015 10:54 

Rejestracja: 02 Maj 2013
Posty: 23
Pod koniec kwietnia wybieramy się do RPA na około 2 tygodnie i byłbym bardzo wdzięczny za kilka porad odnośnie pytań które mnie aktualnie nurtują :)

1. Z jakiej firmy warto wynająć samochód? Najlepsza oferta jaką znalazłem na wynajem 15 dniowy to 1400 PLN z First Car Rental… warto szukać gdzie indziej?

2. Ubezpieczenie – jakieś sugestie? Waham się pomiędzy ubezpieczeniem z TU Europa (170 pln) lub wyrobieniem Diners Club

3. No i oczywiście last but not least plan podróży :)
Zaczynamy w Cape Town (2 noce), jedziemy na przylądek, w okolicy oczywiście plaża z pingwinami i pływanie z fokami 
Potem Garden Route (1 noc po drodze) i 2 noce w Knysie.
Dalej Addo NP (1 noc)
Długi przejazd do Drakensbergu i tam na miejscu 2 noce
Dwie noce planujemy spędzić gdzieś pomiędzy Drakensbergiem i parkiem Krugera – myśleliśmy o Swazilandzie ale nie wiem czy warto tam jechać. Jeżeli tak to co warto zobaczyć?
Potem do Parku Krugera na 3 noce – skupimy się na południowej części żeby zrobić to trochę na spokojniej. No chyba że faktycznie warto jechać do części centralnej/północnej?
Na koniec nocleg w kanionie rzeki Blyde i powrót do Europy na następny dzień późnym wieczorem

Wiem że plan jest raczej ambitny i sporo czasu spędzimy w aucie ale niestety nie udało się wygospodarować więcej urlopu.
Ma ktoś jakiś sugestie co szczególnie warto zobaczyć po drodze? Ogólnie lubimy naturę i wszelkiej maści zwierzęta więc wszelkie sugestie co do parków narodowych / prywatnych parków wartych zobaczenia są mile widziane :)

Z górny dzięki za pomoc, postaram się odwdzięczyć praktycznym opisem podróży który pomógłby też przyszłym podróżnikom :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu Miesiąc na Phuket za 4040 PLN. Loty z Warszawy (z dużym bagażem) i noclegi w 4* hotelu
Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów
 Temat postu: Re: RPA - plan+pytania
#2 PostWysłany: 04 Kwi 2015 17:54 

Rejestracja: 29 Sty 2013
Posty: 14
Hej!

My wypożyczaliśmy samochód z Budgetu, wszystko było okay, samochód praktycznie nowy. Za 16 dni z pełnym ubezpieczeniem i zwrotem w innym miejscu wyszło 1750 zł (wypożyczaliśmy Toyotę Corollę).

Nie miałem żadnego dodatkowo ubezpieczenie, poza tym które mam do karty kredytowej WBK World.

Robiłem podobną trasę tylko w odwrotnym kierunku, kilometrów jest sporo, więc nie wiem, czy nie skróciłbym trochę Krugera (2 noce), albo zostawił 3 noce w Krugerze, ale zrezygnował z Addo. Po RPA jeździ się szybko i przyjemnie, ale jednak nasza trasa (Johannesburg - Blade River - Kruger - Drakensberg - Durban - Garden Route - Kapsztad) to prawie 5000 km. Uważajcie na fotoradary, policja chowa się mocno po krzakach i my po powrocie dostaliśmy 2 mandaty (ubezpieczyciel ściągnął kasę z karty - ale nie samą kwotę mandatu, ale prowizję za obsługę mandatu i przekazania danych policji). Po upomnieniu dostaliśmy zdjęcia i przekroczenia były rzędu 7 - 10 km/h, więc mają wyczulone te puszki.

Drakensberg jest świetny, my spaliśmy w miejscowości Kestell, skąd jest dość blisko na Sentinel (sama wspinaczka dostarcza niesamowitych widoków). Jeżeli miałbym trochę więcej czasu to pokręciłbym się więcej po parku Golden Gate (byliśmy na chwilę o zachodzie słońca i widoki były cudowne).

Kruger Park - warto zanocować na terenie parku. My jak chcieliśmy zrobić rezerwację (3 miesiące przed wyjazdem) to już nie było żadnych wolnych miejsc. Addo trochę mnie rozczarował, ale tam jest bardzo dużo słoni.

2 noce w Knysnie to moim zdaniem zdecydowanie za dużo - jest to malutkie miasteczko i nie ma co tam robić tyle czasu, chyba, że chcecie traktować to jako bazę wypadową w inne miejsca.

Spójrz także, że z Addo do Drakensberg jest ponad 900 km. To jest cały dzień jazdy. My na trasie z Gór Smoczych do Addo spaliśmy 1 noc w Durbanie, potem 2 w Chintsie. Może warto rozważyć taki wariant kosztem 2 nocy, które planujesz spędzić między Drakensberg a Krugerem. Z Krugera do Draknseberg na spokojnie dojedziesz w jeden dzień (nam taki przejazd zajął około 7-8h).

Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania śmiało pisz!

Filip
Góra
 Profil Relacje PM off
wicker lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: RPA - plan+pytania
#3 PostWysłany: 08 Kwi 2015 22:59 

Rejestracja: 02 Maj 2013
Posty: 23
Wielkie dzięki za pomoc i cenne wskazówki. Przemyślę jeszcze plan, szczególnie dotyczący Addo i Drakensbergu. My jedziemy poza głównym sezonem i udało nam się dostać miejsca w parkach narodowych więc Kruger i Golden Gate napewno nie będę zmieniał ze względu na rezerwacje. W Addo nie było miejsca i śpimy poza więc może faktycznie go odpuścimy i jakoś sensowniej rozłoże trase pomiędzy wybrzeżem i drakenem. Knysy raczej też nie będę ruszał - dobrze się domyśliłeś że chcemy ją wykorzystac bardziej jako bazę a nie chcę się każdej nocy przenosić do innego hotelu.

A było na trasie coś co polecalibyście nam zobaczyć/zrobić a co niekoniecznie jest w standardowym planie (bo zobaczenie amfiteatru czy góry stołowej jest pewne)? Ewentualnie masz może jakieś wskazówki które z perspektywy czasu okazałyby się przydatne?
Nawet jeżeli nie to i tak bardzo pomogłeś:)

P.S. info dla przyszłych podróżnych - ubezpieczenie wykupiliśmy przez esky (AIG) - 230 PLN za 17 dni, bardzo dobre sumy ubezpieczenia (160T€ na leczenie, OC, NNW, opóźnienie lotu itd).
Auto mamy z Bidvest (do niedawna partner Budgetu w RPA), rezerwowane przez wyszukiwarkę F4F :) 1150 PLN +800 ZAR one-way fee (VW polo, zerowy excess)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: RPA - plan+pytania
#4 PostWysłany: 11 Kwi 2015 17:52 

Rejestracja: 29 Sty 2013
Posty: 14
Dla mnie droga w RPA była atrakcją samą w sobie :) Z takich rad, to patrząc w notatki przypomina mi się, że najtaniej było tankować na Shellu. Stacji benzynowych jest bardzo dużo, więc nie trzeba tankować na zapas.

Dużo korzystniej jest zabrać kartę bankomatową - bankomatów jest bardzo dużo, praktycznie na każdej stacji benzynowej stała maszyna, natomiast kantorów jest mało (w Durbanie jeździliśmy sporo po mieście żeby znaleźć taki punkt) i wymiana trwa bardzo długo (ksero paszportu, itd.).

W RPA ludzie mają fioła na punkcie grillowania, dlatego prawie każdy hostel, czy hotel ma swoje miejsce do grillowania a w sklepach jest dużo gotowych produktów na grilla, więc można trochę zaoszczędzić przyrządzając sobie jedzenie samemu.

Nie wiem, czy zaglądałeś do działu "Relacje", ale jest tam moja relacja z RPA, więc i tam jest trochę wskazówek:

samochodowa-wycieczka-po-rpa,213,48324

Ogólnie mnie RPA bardzo urzekło i jest chyba najpiękniejszym miejscem w jakim byłem i chętnie tam jeszcze wrócę :)

Miłego wyjazdu!
Filip
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: RPA - plan+pytania
#5 PostWysłany: 13 Wrz 2016 11:19 

Rejestracja: 06 Lip 2014
Posty: 707
Loty: 251
Kilometry: 641 741
niebieski
Czy ktoś robił samochodem trasę z Johannesburga do Kapsztadu? Nie chodzi mi o kilkudniowy przejazd ze zwiedzaniem, ale jednodniowy przejazd. Czy warto ze względu na widoki czy lepiej lecieć samolotem? Nie mamy czasu, aby wykorzystać tą trasę na kilkudniowe zwiedzanie. Na przejazd mailibyśmy tylko jeden dzień.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: RPA - plan+pytania
#6 PostWysłany: 13 Wrz 2016 11:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
nie warto
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
lukasz666 uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: RPA - plan+pytania
#7 PostWysłany: 14 Wrz 2016 01:02 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3524
srebrny
potwierdzam, lecialem samolotem ta trasa. krajobraz caly czas ten sam. ciekawie zrobilo sie dopiero tuz przed kapsztadem
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 19 Sie 2017 18:31 

Rejestracja: 21 Lis 2014
Posty: 607
niebieski
wreszcie John napisze nieco więcej w temacie forum, czyli co-nieco o podróżach, a nie tylko o kwestiach bankowości i praktykaliów ;)
Pomożecie wylewnemu i nudnemu jak zawsze Johnowi? :)

RPA. Deal / dobra cena (bo chyba nie error- oby) z Iberii z wczoraj i za niecałe 3500zł lądują w skrzynce 2 bilety na luty 2018 z TXL. Chyba dobra cena? Nawet nie było wątku, może przepłacone? W każdym razie, na RPA ostrzę sobie zęby od jakiegoś czasu więc nie mogłem się powstrzymać.

Chciałbym poddać bardziej szczegółowej ocenie ten plan- to znaczy ile dni w danym miejscu i czy któreś miejsce zasługuje na mniej lub więcej uwagi czasowej. Jakieś mniej znane perełki / sugestie z okolic również mile widziane.

Nie interesują mnie uwagi generalne i strategiczne, pt "lepiej zrób RT CPT-JNB zamiast trzymać samochód 20 dni". Chcę jeździć przez 20 dni, dystanse nie przeszkadzają. Tak- jazdy jest dużo, jest ambitnie.

Topowym zainteresowaniem są parki narodowe z krajobrazami, zaraz po tym zwięrzątka wszelakie.
Miasta i "lifestyle" głęboko gdzieś, no ale co-nieco wypada, zwłaszcza Cape Town.
Priorytetem pobytu w Cape Town jest mimo wszystko "baza wypadowa" do niedalekich miejsc widokowych a nie szwędanie się po ulicach. Plan nie przedstawia każdego jednego malutkiego miejsca, o którym już wiem w okolicy- ale je uwzględnia. Przynajmniej tak sądzę.

Tak, omijam całkowicie JNB i jakoś nie żałuję- a może powinienem?

Co zatem sądzicie? Oto plan:

Dzień 1- przylot do CPT
Dzień 2 - CPT, "aklimatyzacja" (a fe, co za lamerskie, biuropodróżne słowo- raczej po prostu rozejrzenie się po okolicy i ew. próba zwiedzenia Table MT NP)
Dzień 3 - Przejazd południowym wybrzeżem aż do Garden Route, przez przylądek igielny. Nocleg w okolicach Knysna / Garden Route
Dzień 4- Eksploracja Garden Route NP. Nocleg w okolicach Knysna
Dzień 5 - przejazd w okolice Port Elisabeth i Addo Elephant Park
Dzień 6 - przejazd w okolice Golden Gate Highlands NP Nocleg1 w tym miejscu. Przejazd ~850km
Dzień 7 - Golden Gate Highlands. Nocleg2
Dzień 8- Royal Natal NP Nocleg3
Dzień 9 - przejazd do Phalaborwa. ~650km Nocleg1 w Phalaborwa
Dzień 10 - Kruger Kruger Kruger Nocleg2 Phalaborwa
Dzień 11 - Kruger + okolice, zależnie od samopoczucia Nocleg3 Phalaborwa
Dzień 12 - Blyde Canyon z przydatkami. Nocleg4 Phalaborwa
Dzień 13- Nadal eksploracja okolicy, w tym prywatne rezerwaty. Nocleg5 Phalaborwa
Dzień 14 - Przejazd pod Mt Zebra NP. ~900km Nocleg gdzieś obok
Dzień 15- Mt Zebra NP i Camdeboo NP. Przejazd pod Karoo NP. Nocleg obok Karoo NP
Dzień 16- Karoo NP i przejazd do Cape Town ~450km Nocleg Capetown1
Dzień 17 - CPT i okolice, np. West Coast NP i pozostałości tego, czego nie udało się zobaczyć 1/2 dnia Nocleg CPT2
Dzień 18 - j/w z eksploracją okolic bliższych i dalszych. Nocleg CPT3
Dzień 19 - popołudniowy wylot.

Konkretnie: czy nie wynudzimy się w Kruger? Czy 2 + 3 noclegi w CPT to dobry pomysł na eksplorację okolicy? Czy południowe wybrzeże zapewni ciekawe doznania estetyczne ale pozwoli też na krótki relaks na plaży? Jak to się ma np. do plaż na wschodzie kraju?

Jesli ktoś ma konkretne pojęcie o wymienionych NPs, bardzo chętnie usłyszę co o nich sądzicie.

Czy istnieją *faktyczne* przeciwskazania wobec próby pokonania 900km jednego dnia w tym kraju?
Pyta człowiek, który jedzie na raz z Krakowa do Meteorów, jak również z Krakowa do Rzymu czy Krakowa do Paryża bez żadnych kłopotów.
Zakładam "lokalny" tryb dnia tzn. pobudka ok 5:00AM i start dnia grubo przed przed 6:00AM a koniec zaraz po zmroku- chcę unikać jazdy po zmroku właśnie.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 23 Lut 2018 15:15, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 19 Sie 2017 18:39 

Rejestracja: 21 Lut 2011
Posty: 877
Loty: 284
Kilometry: 598 745
złoty
Jezdzi sie tam bardzo dobrze.
Znam tylko okolice CapeTown i trase do okolic Tsitsikamma National Park (Storms River Mouth, ktore polecam).
_________________
Image
http://robertsadlowski.com <- zdjęcia i relacje z podróży
Góra
 Profil Relacje PM off
john_doe lubi ten post.
john_doe uważa post za pomocny.
 
      
#10 PostWysłany: 20 Sie 2017 11:25 

Rejestracja: 21 Lut 2011
Posty: 877
Loty: 284
Kilometry: 598 745
złoty
2-3 noce na Kapsztad to nawet malo, ale na samo miasto nie przeznaczaj wiecej niz 1 dzien. Znacznie ciekawsze sa okolice. Winnice w dzielnicy Constantia (Tanie testowanie - polecam Constantia Glen, Eagles Nest. Groot Constantia jest juz komercyjna ale tez warto zajrzec). Warto wejsc na zachod slonca na Lions Head. Poranek na plazy Camps Bay. Pingwiny w Simons Town. No i przyladek. Poza centrum znajdziesz tez ZNACZNiE lepsze i ciekawsze noclegi (constantia jesli chodzi o jakosc do ceny, simonstown i misticlifs jesli dom z widokiem na wode). Generalnie warto tam brac airBnB.
Pamietaj, ze kolejka na Gore Stolowa czesto jest zamknieta z powodu wiatru (pol dnia na to wystarczy).
Trasa do Garden Route jest fajna. Jesli chcesz do Przyladka Igielnego to warto jechac przez Hermanus wybrzezem (fajne widoki po wschodniej stronie False Bay), ale to moze byc nieco bardziej czasochlonne. Na wschod od Mossel Bay (slabe miasto) widoki sa bardzo...europejskie. Knysna to tala oaza bogatych emerytow. Platenberg Bay ma fajne plaze i jest hotelowol, imprezowo.

Smialo mozesz zalozyc w tych okolicach srednia predkosc ponad 100km/h.

Moja rekacja w detalu: http://robertsadlowski.pl/index.php?rel=safrica
Po 2tyg tylko na te okolice czuje duzy niedosyt.
_________________
Image
http://robertsadlowski.com <- zdjęcia i relacje z podróży
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
john_doe uważa post za pomocny.
 
      
#11 PostWysłany: 20 Sie 2017 11:40 

Rejestracja: 21 Lis 2014
Posty: 607
niebieski
Dzięki- Tsitsikama NP to świetna sugestia!

Poza tym- jakieś sugestie co do dzielnicy, w której warto spać w Cape Town? Dokładać (duuużo w moim terminie!) za okolice Green Point czy spokojnie mieszkać poza centrum i dojeżdżać autem? Z tego, co widziałem, to przy Green Point parkingów jest wbród i są niedrogie... jak z faktycznymi doznaniami czysto pieszymi w centrum?

@rob_sad Własnie przeczytałem odpowiedź. Dziękuję! To już wiem, że w Cape Town centrum raczje nie wearto.
Zatem w Cape Town będą 2 noce na początku + 3 noce na końcu i wylot popołudniu, więc czasu lekko więcej. Pytanie, czy 5 na okolice parku Krugera to OK czy może za dużo (w co wątpię i wiaodmo, że interesuje mnie nie tylko sam park, ale też Blyde Canyon i tego typu sprawy).

Knysna czy nie Knysna- baza wypadowa do okolicznych parków. W mieście pewnie sporo czasu nie spędzę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 20 Sie 2017 11:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1564
Loty: 314
Kilometry: 571 396
złoty
Spałem zarówno w centrum Kapsztadu jak i w Green Point i różnica jest spora. Centrum dość nieprzyjemne w nocy, ale da się przeżyć. Na sam Kapsztad wystarczy przeznaczyć 1-2 dni, ale okolica jest niesamowicie ciekawa i ja mógłbym tam w zasadzie zamieszkać, jeść steki, owoce morza i pić wino ;) . Jeśli chodzi o Krugera, myślę że 3 dni są optymalne. Na drogach w pobliżu Blyde River często są sporych rozmiarów dziury, więc nie zakładałbym zbyt szybkiej jazdy. Wystarczy jeden dzień "na szybko" a dwa wydają mi się w sam raz. Pokonywanie 900km dziennie jest chyba wersją zbyt optymistyczną. My mieliśmy czasami problem z przejechaniem 300km, co chwilę zatrzymując się na zdjęcia lub po prostu podziwianie widoków ;) . Drogi w RPA są zwykle w bardzo dobrym stanie a ruch mniejszy niż w Europie.
Góra
 Profil Relacje PM off
john_doe lubi ten post.
john_doe uważa post za pomocny.
 
      
#13 PostWysłany: 20 Sie 2017 12:18 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3524
srebrny
mieszkalem w Green Point i bylo idealnie. centrum tez odradzam.

jak masz auto, to mozna poszukac czegos poza miastem, np nad oceanem w Camps Bay albo przy winnicach. nie ma sensu do miasta co dzien jezdzic, tylko zwiedzac okolice. do zwiedzania w CPT na pewno polecam table mountain, pol dnia w dzien po centrum, wieczorem waterfront. ogolnie miasto ma swoj unikalny klimat.

plan wg mnie bardzo napiety, zakladanie 850/900km dziennie, moze byc presja, zeby zamiast zwiedzac, bardziej skupiac sie na samej jezdzie, zeby zdazyc... zalozyl bym jakis bufor/plan b, cos sie stanie z autem i plan sie sypie.
Góra
 Profil Relacje PM off
john_doe lubi ten post.
john_doe uważa post za pomocny.
 
      
#14 PostWysłany: 20 Sie 2017 12:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Maj 2012
Posty: 423
niebieski
wrocilem 2 tyg temu z RPA gdzie zrobilismy z kolega samochodem 4500 km w 2 tyg. jak cos to pytaj :)
najwiecej zrobilismy ponad 900 jednego dnia, ale to trzeba wczesnie zaczac, drogi naprawde dobre, ale po zmroku sie jezdzi okropnie, na drogach zaczyna sie wolna amerykanka plus duzo ludzi na poboczach.
Góra
 Profil Relacje PM off
john_doe lubi ten post.
john_doe uważa post za pomocny.
 
      
#15 PostWysłany: 20 Sie 2017 13:08 

Rejestracja: 21 Lis 2014
Posty: 607
niebieski
Dzięki za kolejne komentarze- odcinek 900km jest tylko raz. Wcześniej raz 650km. Z konieczności poniekąd- rozkład miejsc, w które chcemy się wybrać (bo to nie tylko Kruger i Cape Town) jest taki, że przelot do JNB tam i z powrotem daje i tak łączną podobną ilość kilometrów samochodem.

Reszta to dystanse- "na oko"- do 400km dziennie i na pewno też nie codziennie. Zauważcie, że plan to 20 dni na miejscu, 18 noclegów.
Patrząc chociażby na godziny otwarcia bram do parków narodowych już nastawiam się na tryb dnia (wspomniałem?) od 5:30 rano do zmroku. :> Jazdy po zmroku faktycznie chcę unikać.

Co do ostatnich 3 noclegów w Cape Town, praktycznie zdecydowałem się na ustrojstwo pod nazwą "N1 Lodge City" (do znalezienia na hotels.com) w dzielnicy, która jest "very low risk" jeśli chodzi o bezpieczeństwo i raczej niczego mu nie brakuje. Na pierwsze dwa po przylocie poszły punkty z HH.
W sumie szkoda, że nie miałem na 3, ale stosunek punktów do ceny jest wyjątkowo niekorzystny- 1 noc kosztuje ~700zł albo 20 000 pkt :)
Ceny w tym okresie (luty, lato) w centrum albo winnicach ciut za wysokie jak na to, że ten kraj i tak wygląda na "samochodowy".

Na razie szukam z bezpłatnym anulowaniem- o co jest tam stosunkowo ciężko. A szukam już, bo widać na serwisach i wszędzie trąbią o tym, że baza noclegowa wyprzedaje się miesiące wcześniej.

Z praktykaliów- karty płatnicze :) Jak tam jest? Np. na stacjach benzynowych, czy to standard? Co z restauracjami i sklepami w mniejszych miasteczkach? A kasy parków narodowych (gdyby trafił się taki, w którym nie akceptują pierońsko i nieprzyzwoicie drogiego Wildcard, którą z koniecnzości musimy nabyć...)?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 20 Sie 2017 13:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Maj 2012
Posty: 423
niebieski
Stacje benzynowe, Parki Narodowe, restauracje i sklepy - wszedzie placilem kartami albo American Express albo Mastercard bez zadnych problemow.
Góra
 Profil Relacje PM off
john_doe lubi ten post.
john_doe uważa post za pomocny.
 
      
#17 PostWysłany: 20 Sie 2017 14:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
john_doe napisał(a):


Czy istnieją *faktyczne* przeciwskazania wobec próby pokonania 900km jednego dnia w tym kraju?
.

musisz się liczyć z licznymi kontrolami prędkości
łapią nawet niewielkie przekroczenia
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
john_doe lubi ten post.
john_doe uważa post za pomocny.
 
      
#18 PostWysłany: 20 Sie 2017 16:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Sie 2016
Posty: 650
Loty: 146
Kilometry: 358 646
niebieski
Cześć, wylatujemy do RPA z 2,5 miesiąca. Nasz plan wygląda następująco

Dzień 1 - przylot do JNB późnym wieczorem
Dzień 2 - przejazd do Graskop + zwiedzanie okolic Graskop
Dzień 3 - Blyde River Canyon + popołudniowy dojazd do Krugera
Dzień 4 - Kruger
Dzień 5 - Kruger + wieczorem wyjazd z parku i nocleg w Nelspruit
Dzień 6 - przelot do CPT
Dzień 7 - CPT
Dzień 8 - CPT
Dzień 9 - CPT
Dzień 10 - Przylądek dobrej nadziei
Dzień 11 - Przylądek dobrej nadziei
Dzień 12 - Przylądek dobrej nadziei + przejazd do Knysny
Dzień 13 - Knysna + Tsistikamma NP
Dzień 14 - przejazd do Port Elizabeth + lot do JNB
Dzień 15 - wylot o północy z JNB do Europy

Pytanie czy jest coś stosunkowo blisko JNB wartego odwiedzenia? Nie chcemy spędzić 1,5 dnia w mieście
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
JIK lubi ten post.
 
      
#19 PostWysłany: 20 Sie 2017 16:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3533
srebrny
z ciekawości spytam, co chcecie robic 3 dni na przylądku? i CPT?
tak jak patrze to troche ten plan nie ma sensu
lecicie do CPT by potem się wracać i znowu lecieć
nie wiem i nie znam się ale chyba lepiej by było cala jedna trasę zrobić do CPT a potem ewentualnie stamtąd wrócić lotem
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 20 Sie 2017 17:39 

Rejestracja: 21 Lut 2011
Posty: 877
Loty: 284
Kilometry: 598 745
złoty
john_doe napisał(a):
Dzięki- Tsitsikama NP to świetna sugestia! .

Tak szczerze, to ta Storm River była najciekawszym elementem okolic Garden Route (tych okolic które widziałem).
Knysna może podbijać cenę noclegu i wydłużać wjazd i wyjazd z noclegu (wąskie uliczki, zatory, ograniczenia prędkości). Jak szukać bazy wypadowej, to taniej może być gdzieś po prostu przy drodze na zadupiu.
My zwiedzaliśmy powoli, bo z dzieckiem niecałe 3 lata.

john_doe napisał(a):
@rob_sad Własnie przeczytałem odpowiedź. Dziękuję! To już wiem, że w Cape Town centrum raczje nie wearto.
Zatem w Cape Town będą 2 noce na początku + 3 noce na końcu i wylot popołudniu, więc czasu lekko więcej.


Dla mnie Green Point to praktycznie też centrum Kapsztadu, tyle, że bezpieczniej. Spaliśmy tam w tanim i fajnym Altona Lodge (polecam). Z parkowaniem na ulicy za darmo nie było żadnych problemów (zostawiłem tam otwarty samochód na cały dzień).
Polecam jednak noclegi znacznie dalej od centrum. Na airBnB znajdziesz w Constantia sporo fajnych miejsc (duża powierzchnia z dużym ogrodem, zieleń). Patrz też na okolice ogrodu botanicznego, na Hout Bay, Kommetjie albo widokowo bardziej w stronę przylądka (SimonsTown, Misty Cliffs). Wszystkie te miasteczka miażdżą klimatem cały miejski obszar Cape Town, a to też obszar administracyjny miasta Cape Town. Na te okolice przeznaczyłbym więcej czasu niż na miasto (na samo miasto góra stołowa na rano, centrum i ogrodu na środek dnia, później waterfront na jakiś późny obiad, na wieczór Signal Hill i wejście na Lions Head, no może kolejny poranek jeszcze na plażę camps bay, bo widokowo jest fajna i rano pusta).

Płaciłem dużo kartą USD z kantoru aliora, bez żadnych problemów (z bankomatami także).
Na stacjach nawet lepiej płacić kartą, bo panowie nalewający i myjący szyby kantują przy wydawaniu reszty i jęczą o duże napiwki.
Restauracje dobre i tańsze niż w Polsce (tam też napiwki to norma, ale jest w tym już pełna kultura i nikt nie naciska na więcej).
Sklepy raczej lepiej wyposażone i bardziej czyste niż u nas.
_________________
Image
http://robertsadlowski.com <- zdjęcia i relacje z podróży


Ostatnio edytowany przez rob_sad, 20 Sie 2017 17:48, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 171 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group