Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 26 Wrz 2016 22:30 

Rejestracja: 23 Lut 2012
Posty: 270
niebieski
Pomóżcie! Moja znajoma kupiła za pośrednictwem hoteling.com noclegi w hotelu w Rzymie. Niestety przed wyjazdem hoteling.com ogłosił bankructwo. Transakcja odbyła się za pomocą karty kredytowej. Przedstawiła w banku wszelkie możliwe dokumenty w tej sprawie, a mimo to bank odmówił zwrotu pieniędzy. Co robić? Czy komuś udało się odzyskać pieniądze w ramach chargeback po upadłości hoteling.com? załączam odpowiedz z banku:Szanowna Pani,
W odpowiedzi na Pani reklamację dotyczącą obciążenia rachunku z tytułu operacji zrealizowanych z użyciem
karty w dniu 22.06.2016 r. w  łącznej wysokości 2557,87 PLN w punkcie o nazwie Hoteling.com informuję, że
Bank nie uznał  Pani roszczenia z uwagi na brak podstaw faktycznych i prawnych do pozytywnego
rozpatrzenia reklamacji.
Poniżej  przedstawiam uzasadnienie  stanowiska  Banku dotyczące sposobu rozpatrzenia złożonej reklamacji.
Uprzejmie informuję, że w toku podjętych przez Bank działań, na podstawie zapisów w systemie
autoryzacyjnym banku ustalono, że reklamowane transakcje zostały przeprowadzone prawidłowo, zgodnie z
postanowieniami Regulaminu, t.j.: zostały podane dane wymagane do realizacji transakcji bez fizycznego
użycia karty.
Wyjaśniam, że Bank wystąpił do podmiotu zewnętrznego - agenta rozliczeniowego obsługującego punkt
akceptacji, w którym zrealizowane zostały operacje, o udokumentowanie przebiegu kwestionowanych przez
Panią płatności.
Z uwagi na fakt, że do dnia dzisiejszego Bank  nie otrzymał stanowiska podmiotu zewnętrznego, brak jest
podstaw do uznania Pani  roszczenia.
Wobec powyższego Pani rachunek został obciążony z tytułu dokonanego wcześniej warunkowego uznania,
zgodnie z postanowieniem Regulaminu, który stanowi, iż PKO Bank Polski ma prawo do obciążenia rachunku
w przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Na koniec świata! Australia, Fidżi i Nowa Zelandia w jednej podróży z Budapesztu za 4421 PLN Na koniec świata! Australia, Fidżi i Nowa Zelandia w jednej podróży z Budapesztu za 4421 PLN
Urlop na Seszelach za 3938 PLN. Loty z Warszawy (z bagażem) + 8 noclegów Urlop na Seszelach za 3938 PLN. Loty z Warszawy (z bagażem) + 8 noclegów
#2 PostWysłany: 26 Wrz 2016 22:52 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7936
HON fly4free
zrobiła reklamację w niewłaściwym trybie - powinna zażądać od banku wszczęcia, w jej imieniu, procedury chargeback.


Ostatnio edytowany przez krasnal, 27 Wrz 2016 07:11, edytowano w sumie 1 raz
dubel
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 26 Wrz 2016 22:55 

Rejestracja: 23 Lut 2012
Posty: 270
niebieski
możesz bardziej mi to wytłumaczyć?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 26 Wrz 2016 23:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Maj 2013
Posty: 1361
niebieski
Czym jest chargeback?

Chargeback (z ang. obciążenie zwrotne) to procedura inicjowana przez bank we własnym imieniu, na podstawie reklamacji klienta. Umożliwia ona odzyskanie środków z tytułu kwestionowanej transakcji kartowej w sytuacji, w której klient nie może dochodzić swoich praw bezpośrednio – np. u sprzedawcy lub firmy obsługującej bankomat. W ramach procedury, bank wydający kartę przesyła za pośrednictwem systemu organizacji płatniczej reklamację, która jest przekazywana do akceptanta karty.

Chargeback jest jedynie jednym z kilku sposobów postępowania, w wyniku którego bank wydawca karty określa stan faktyczny kwestionowanej transakcji i na podstawie zebranych dowodów podejmuje decyzję odnośnie zasadności reklamacji klienta.



Kiedy bank może skorzystać z procedury chargeback?

Oto lista przykładowych sytuacji:
klient nie otrzymał części lub całości kwoty wypłacanej z bankomatu
pojawiła się rozbieżność między poprawną kwotą (lub walutą) transakcji a tą, która została zapłacona
transakcja została rozliczona więcej niż jeden raz
transakcja została rozliczona w innej kwocie lub walucie niż klient zaakceptował w momencie jej dokonania
opłacona przy użyciu karty usługa lub produkt nie zostały dostarczone
akceptant przesłał rozliczenie transakcji, która została uprzednio anulowana
klient próbował zapłacić za towar lub usługę przy użyciu karty, jednak transakcja się nie powiodła i klient zapłacił za towar czy usługę w inny sposób. Mimo tego karta została obciążona nieudaną transakcją
klient został obciążony (np. przez hotel lub wypożyczalnię) za usługę, której nie zamawiał
dostarczono zamówiony towar, ale był on uszkodzony
zakup został zwrócony, ale nie dokonano zwrotu pieniędzy

Procedura chargeback nie może być stosowana przez bank we wszystkich przypadkach dokonania transakcji kartą. Brak możliwości zastosowania procedury chargeback nie oznacza jednak automatycznego odrzucenia reklamacji klienta.

Wiecej:
https://bankomania.pkobp.pl/finanse-na- ... hargeback/
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 03 Paź 2016 22:47 

Rejestracja: 03 Paź 2016
Posty: 0
Otrzymałem identyczną odpowiedź z PKO BP, a w składanej reklamacji wniosłem "Jako że Państwa bank wydał mi kartę, składam reklamację na to, że usługa za którą zapłaciłem nie została i nie zostanie zrealizowana i proszę o przeprowadzenie procesu chargeback"
Czy w moim wypadku reklamacja także została nieprawidłowo złożona??
Jak ktoś dostanie zwrot od PKO BP to niech się podzieli informacją jak to zrobił.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: rllDNL oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group