Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 11 Gru 2017 21:44 

Rejestracja: 08 Kwi 2017
Posty: 39
Komuś z Was bank kazał składać wierzytelność do AIRBERLIN, tłumacząc że jest to wymóg formalny, żeby mogli spróbować odzyskać pieniądze w procedurze chargeback?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa
Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN
#22 PostWysłany: 21 Gru 2017 12:16 

Rejestracja: 15 Wrz 2017
Posty: 6
rafipl napisał(a):
Komuś z Was bank kazał składać wierzytelność do AIRBERLIN, tłumacząc że jest to wymóg formalny, żeby mogli spróbować odzyskać pieniądze w procedurze chargeback?

Tak mnie, napisałem na wszystkie emaile jakie znalazłem w necie, i załączyłem skany wydruków tych emaili do wniosku. U mnie trwało to długo bo ponad 2 miesiące ale kasę zwrócił bank, citibank.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#23 PostWysłany: 26 Cze 2018 17:08 

Rejestracja: 26 Cze 2018
Posty: 1
Witam.
Posiadam kartę Air Berlin.
Po upadku tej linii gdzie podziewają się naliczone mile i czy ewentualnie mile można przenieść na inną kartę np. Qatar Airways?
Proszę o odpowiedz i pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#24 PostWysłany: 26 Cze 2018 17:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2012
Posty: 2939
Loty: 348
Kilometry: 658 488
niebieski
Jest na forum temat o programie topbonus.
_________________
Azory => Egzotyka tuż za rogiem, czyli azorski "double decker" :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#25 PostWysłany: 18 Gru 2018 02:16 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
https://thepointsguy.com/news/bankrupt- ... d-flights/

Dość ciekawa informacja - Syndyk Air Berlin żąda zwrotu 2200 $ od pasażera za odwołany lot - kwota ta została wcześniej zwrócona w procedurze chargebacku po upadku linii. Pasażer otrzymał nakaz zapłaty wraz z wyrokiem sądu.

Lot się nie odbył ze względu na bankructwo linii. Po bankructwie linii przysługuje jednak ochrona przed wierzycielami i ochrona ta obejmuje również należności wobec klientów z tytułu odwołanych lotów.

Szczęśliwie dla pasażera płacił on kartą wydana przez bank w USA ( Chase ) i na mocy amerykańskiego prawa - Fair Credit Billing Act - w razie przegranej z Air Berlin to bank będzie musiał przejąć ten dług.

Spór jest w toku.

Warto obserwować jak ta sprawa się skończy, bo wygrana Air Berlin może mieć poważne konsekwencje. Nie wiem czy taka sama ochrona przysługuje klientom banków na mocy prawa EU lub polskiego - jeśli nie, to osoby które skorzystały z procedury chargeback mogą zostać niemiło zaskoczone koniecznością zwrotu kwot zapłaconych za nieodbyte lot. Natomiast jeśli to banki będą musiały wziąć na siebie ciężar takich zwrotów może to skutkować dużą niechęcią i piętrzeniem problemów przez banki w procedurze chargeback - szczególnie w krajach gdzie pozycja banków jest dość silna względem konsumentów.

W każdym razie warto staranniej wybierać przewoźników przy zakupie biletów, bo liczenie na chargeback może okazać się złudne.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#26 PostWysłany: 18 Gru 2018 07:56 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2869
złoty
Tu dochodzimy do sedna procedury chargeback, która zakłada zwrot pieniędzy przy bankructwie linii lotniczych a klient ma na to x dni od dnia w którym miała być wykonana usługa (dla kart VISA) lub x dni od daty transakcji (dla AmEx). Skąd się biorą pieniądze na te zwroty? W procedurach opisanych przez systemy kart płatniczych, odpowiedzialność spada na "sprzedawcę" (merchant). Rozumiem, że może to być np. biuro podróży, ale co jeśli bilet został kupiony u przewoźnika? Czy wtedy odpowiedzialność spada jednak na bank? Ciekawe, czy "prawdziwe" pieniądze o które, z niedoszłym pasażerem, walczy syndyk Air Berlin to, de facto, jakiś zapis księgowy, który był wypłacony przez biuro podróży, bank, lub inną instytucję gwarantującą chargeback? Ciężko mi sobie wyobrazić, że x dni, czy miesięcy po ogłoszeniu bankructwa AB, była gdzieś żywa gotówka na zwroty spowodowane chargeback'iem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#27 PostWysłany: 20 Gru 2018 13:44 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3924
platynowy
@Chupacabra też się nad tym zastanawiałem. Jedyne racjonalne wytłumaczenie to takie, że w przypadku tego klienta należność za bilety nie zdążyła jeszcze zasilić kont Air Berlin, tylko wisiała np. u pośrednika obsługującego płatność (Acquirer'a) i stamtąd została cofnięta. Ewentualnie syndyk przewoźnika dostał notę kredytową od Acquirer'a i tenże syndyk zwrotnie chce obciążyć klienta.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#28 PostWysłany: 21 Gru 2018 03:33 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
@Chupacabra @mucha
W przypadku upadłości OLT z początku tłumaczyli się z problemów tym, że firma obsługująca płatności kartami zażądała zwiększenia depozytu stanowiącego zabezpieczenie transakcji.
http://wyborcza.biz/biznes/1,147582,122 ... press.html

Z tego wnioskuję, że acquirer w przypadku problematycznych klientów żąda takich zabezpieczeń.
Upadłość Air Berlin nie była zaskoczeniem i dlatego zapewne środki z płatności kartami mogły być zabezpieczone.
Ale to tylko moje przypuszczenia - może ktoś bardziej obeznany z tematem się wypowie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#29 PostWysłany: 12 Lis 2019 11:33 

Rejestracja: 08 Kwi 2017
Posty: 39
Sprawa powraca. Po pozytywnym zwrocie pieniędzy z pomocą Chargeback, dziś otrzymałem maila od pośrednika u którego były kupione bilety, że do tej pory nie otrzymali płatności i oczekują jej do 26 listopada:
Cytuj:
Bis heute konnten wir den offenen Rechnungsbetrag nicht auf unserem Konto verbuchen. Daher fordern wie Sie auf, den fälligen Rechnungsbetrag in Höhe von 2464,95 € bis zum 26.11.2019 auf folgendes Bankkonto zu überweisen:

Empfänger: Invia Flights Germany GmbH
Bank: Commerzbank AG
Kontonummer: 108884801
Bankleitzahl: 86040000
IBAN: DE69860400000108884801
BIC/Swift Code: COBADEFFXXX


Jeśli nie otrzymają wpłaty, to sprawą ma zająć się firma windykacyjna... Ktoś może coś doradzić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#30 PostWysłany: 12 Lis 2019 11:38 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2869
złoty
Chyba na początek powinieneś im napisać wyjaśnienia w sprawie chargeback'u. O ile masz jakieś pisma z banku lub od wystawcy karty to nimi podeprzyj swoją argumentację.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#31 PostWysłany: 28 Gru 2019 10:23 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3924
platynowy
rafipl napisał(a):
Invia Flights Germany GmbH

Ohoho, to słynne Fluege.de, które to bezprawnie obciążało karty na 50€ jak się nie dokończyło procesu zakupu biletu. Myślałem że już nie istnieją...
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#32 PostWysłany: 28 Gru 2019 12:12 

Rejestracja: 08 Kwi 2017
Posty: 39
Napisałem im zapytanie na jakiej podstawie żądają zapłaty za bilety, kiedy loty się nie odbyły, itp itd. Odpisali krótko, żeby uznać email z wezwaniem do zapłaty za nieaktualny :) Myśleli, że trafili na głupka, który im grzecznie zapłaci.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#33 PostWysłany: 29 Cze 2020 10:22 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22328
AirBerlin znowu wróciła do odebrania hajsu z chargebacku

https://loyaltylobby.com/2020/06/29/air ... qULqqiAmGY
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#34 PostWysłany: 29 Cze 2020 10:40 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1842
HON fly4free
O jacy mili, to może zgłoszą się też do mnie, bo są mi winni przyznane przez nich samych 250 euro z tytułu opóźnienia lotu. A może takich klientów już nie poszukują? ;-p
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group