Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Odwołany lot a hotel
#1 PostWysłany: 14 Sty 2018 10:31 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 4722
srebrny
Lot odwołał mi dzisiejszy powrót z Katowic o godzinie 18:15
Pani na infolinii przebookowala mi powrót na jutro na godzinie 5:35
I twierdzi ze hotel mam sobie załatwić we własnym zakresie. Moim zdaniem linia musi zapewnić hotel a nie kupić go samemu. Według infolinii być może linia będzie rozdawać vouchery na odwołany lot na lotnisku ale Pani nie wie. Czy ktoś miał podobna sytuacje?nie chce zapłacić za hotel w Kato i potem sytuacji ze lot nie zwróci kosztów bo były vouchery naiwniaku. Znowu tez nie mam ochoty jechać do pyrzowic żeby się dowiedzieć ze nikt mi Nie pomoże
Co robić?byl ktoś w podobnej sytuacji?


Ostatnio edytowany przez krasnal, 14 Sty 2018 19:19, edytowano w sumie 1 raz
Tytuł
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 14 Sty 2018 10:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 4801
platynowy
Tak, linia ma obowiązek zapewnić hotel i transport do niego. Nie daj się spławić.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 14 Sty 2018 10:48 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5800
HON fly4free
są dwie opcje:
-fizyczny odbiór vouchera
-rezerwacja hotelu we własnym zakresie i zwrot za to kasy

LO generalnie akurat pod tym względem jest dość solidny i na lotnisku zawsze vouchery są rozdawane na hotel, taxi itp.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 14 Sty 2018 12:38 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 4722
srebrny
Ok fajnie tylko czy linia ma obowiązek mi oddać za mój hotel jeśli rozdaje vouchery na inny?
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 14 Sty 2018 13:01 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5800
HON fly4free
Jeśli na infolinii Cię informują, żeby sobie samemu załatwić hotel i zwrócą, to tak.
Vouchery są generalnie dla tych którzy są na lotnisku, skoro lot jest odwołany to bez sensu, abyś jechał na lotnisko specjalnie po odbiór vouchera.
Zawsze możesz zadzwonić jeszcze raz żeby się upewnić i nagrać rozmowę.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 14 Sty 2018 13:16 

Rejestracja: 22 Lip 2015
Posty: 837
złoty
wszystkie rozmowy są i tak nagrywane.

Problem jest taki, że na tej infolinii pracują osoby, które nie bardzo wiedzą jakie są procedury i co powinno się robić. Jest oddzielna komórka, w której pracują ogarnięci ludzie, ale nie podają chyba do nich numeru. Oni dzwonią do ciebie.

Nie masz się natomiast co obawiać, że ci nie zwrócą za hotel. Kiedyś musiałem załatwiać sobie, co prawda, transport a nie hotel, ale wszystko bez problemów zwrócili.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 14 Sty 2018 13:35 

No dobra,a odszkodowanie przy rezygnacji z tego porannego przebukowanego lotu się nie należy???? oraz poniesione koszta. Zrywać się w hotelu w KT o 3 nad ranem dla mnie to niewesołe wsiadłbym teraz w pociąg i pa pa.
Góra
 PM off  
 
#8 PostWysłany: 14 Sty 2018 14:41 

Rejestracja: 06 Lis 2017
Posty: 4
Zrób tak, jak jest dla Ciebie najwygodniej (oczywiście w granicach rozsądku) i domagaj się później ustawowego odszkodowania. Dali Ci wolną rękę. I dobrze. Niezaprzeczalnie odwołali lot (zakładam, że z własnej winy) i koniec! Odszkodowanie należy Ci się niezależnie od tego, czy polecisz z nimi, czy nie.
Góra
 Relacje PM off
msEmerald uważa post za pomocny.
 
 
#9 PostWysłany: 14 Sty 2018 14:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
marek2011 napisał(a):
...
Zawsze możesz zadzwonić jeszcze raz żeby się upewnić i nagrać rozmowę.

Nagrywanie rozmowy jest nielegalne. No chyba, że poinformujesz nagrywającego o tym o on wyrazi zgodę (a jak zna procedury to nie wyrazi).
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 14 Sty 2018 15:01 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7398
srebrny
Cytuj:
Nagrywanie rozmowy jest nielegalne

Jest absolutnie legalne.
Cytuj:
No chyba, że poinformujesz nagrywającego o tym o on wyrazi zgodę

Żadna zgoda nie jest wymagana.
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 14 Sty 2018 16:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
Nagrywanie rozmowy bez zgody rozmówcy może być rozpatrywane pod kątem naruszenia dóbr osobistych określonych w art. 23 k.c.
:arrow: http://maszprawo.org.pl/2015/02/czy-moz ... -rozmowcy/
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 14 Sty 2018 16:44 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7398
srebrny
Postaraj się zrozumieć to, co czytasz. Albo nie wypowiadaj się w sprawach, o których nie masz wystarczającej wiedzy. ;-)

Powtarzam jeszcze raz: nagrywanie takiej rozmowy nie jest zabronione, nie jest do tego wymagana zgoda rozmówcy.
Góra
 Relacje PM off
marek2011 lubi ten post.
 
 
#13 PostWysłany: 14 Sty 2018 16:45 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5800
HON fly4free
Może być rozpatrywane jako... to nie znaczy, że jest nielegalne. Nagranie pracownika/agenta/kogokolwiek reprezentującego przewoźnika w oficjalnej rozmowie dotyczącej zawartej umowy przewozu z liniami nie narusza jego dóbr osobistych :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 14 Sty 2018 16:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
@marek2011
OK, to jutro pouczę szefa ;)

Po za tym, to co jakiś pracownik mówi na infolinii nie ma większego znaczenia. Liczy się papier.
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 14 Sty 2018 23:10 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5800
HON fly4free
Oczywiście, że ma znacznie; jeśli otrzymujesz informację na oficjalnej infolinii przewoźnika co do konkretnego zakresu usług czy innych spraw dotyczących konkretnej rezerwacji (jak np. gwarancja refundacji noclegu) i postępujesz zgodnie z takimi instrukacjami, to w razie sporu jest to wiążące dla linii, nawet jak jest to informacja błędna, niedokładna itp.
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 14 Sty 2018 23:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
@marek2011
Jak lubisz mocne wrażenia to ufaj tym z infolinii :D
Nie słyszałeś przypadków jak ktoś chciał coś zrobić a się nie dało i zadzwonił ponownie i się dało? Zastanów się nad tym...
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 14 Sty 2018 23:33 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5800
HON fly4free
Jeśli mam skasowany lot i infolinia mnie informuje załatw sobie Pan hotel, my Panu za to zwrócimy, to ma to oznaczać, ze dostanę zwrot kosztów za hotel. Jeśli potem mi przewoźnik powie, że sorry ale nie zwrócimy Panu za hotel, bo trzeba było np. pojechać na lotnisko po odbiór vouchera, a nasz pracownik był niedoinformowany/nic nie obiecywał to mając dowód w postaci nagrania powyższej rozmowy będzie linii trudno wygrać taki spór. I tyle.
Góra
 Relacje PM off
dj3500 lubi ten post.
 
 
#18 PostWysłany: 14 Sty 2018 23:39 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3283
srebrny
Jeżeli będziesz miał takie nagranie to bardzo łatwo będzie Ci wygrać taką sprawę o zwrot kosztów noclegu. Pomijam już fakt, że dział prawny jak zobaczy o co chodzi to będzie minimalizował koszty i pewnie będzie chciał polubownie zakończyć sprawę.
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 15 Sty 2018 13:04 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 4722
srebrny
Skończyło się tak - zadzwoniłem na lotnisko poprosiłem o przełączenie do stanowiska Lot-u Pani poinformowała ze hotel się należy ale wybrany przez Lot w okolicy lotniska, Pani oddzwoniła po kilku minutach ze maja dla mnie rezerwacje w hotelu desilva inn pod lotniskiem, nic nie musiałem płacić do tego miałem w pokoju bezpłatnie wodę kawę i herbatę plus 45 złotych do wydania w restauracji (bez alko :) ). Hotel rano za darmo zapewnił transport na lotnisko.

Ok miło mi i wogole ale cała noc rozwalona padam dzisiaj w pracy :-)

I teraz tak pytam o Wasze doświadczenie - czy kto był w podobne sytuacji i olał lot następnego dnia rano i wrócił innym środkiem transportu?czy wtedy Lot wypłaca odszkodowanie czy nie?
Góra
 Relacje PM off
Aga_podrozniczka lubi ten post.
 
 
#20 PostWysłany: 15 Sty 2018 13:23 

Rejestracja: 10 Lip 2014
Posty: 89
Loty: 57
Kilometry: 138 056
@michcioj

Trochę inna sytuacja. Wizzair odwołał lot popołudniowy. Nie podał kiedy będzie następny. Nie korzystałem z hotelu, spałem u znajomego. Rano poleciałem Ryanair. W międzyczasie przyszedł SMS, że przełożony lot Wizzair też rano.
Wizzair zapłacił odszkodowanie, zwrócił za bilet kupiony w Ryanair, zwrócił za taxi Modlin-Warszawa, zwrócił za 3 połączenia telefoniczne na infolinię. Wszystko ogarniała firma za 20%.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group