Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 29 Wrz 2016 09:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2014
Posty: 1039
srebrny
U mnie nie widać czterech zdjęć z ostatniego posta :(
_________________
Moje relacje:
Włochy - Liguria / Indonezja / Malmo+Kopenhaga / Dublin / Sri Lanka+Malediwy / Maroko / Amsterdam / Kaukaz / Wyspy Owcze
i: https://www.instagram.com/ola.javv/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa Urlop w 4* hotelu (z wyżywieniem) na Costa Dorada za 2147 PLN. Wylot z Krakowa
Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN
#22 PostWysłany: 29 Wrz 2016 09:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 6416
Loty: 171
Kilometry: 188 843
srebrny
Posprawdzam dzisiaj ich udostępnienie. Niestety wrzucam je na google a teraz strasznie pomieszali i utrudnili wrzucanie fotek :/
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#23 PostWysłany: 29 Wrz 2016 11:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2014
Posty: 132
Loty: 54
Kilometry: 112 104
Fajna relacja, utwierdziła mnie w przekonaniu ,że z żoną nie mam tam po co jechać. Gdyby zobaczyła hotel z pierwszego zdjęcia to nawrotka na lotnisko i wraca do domu. Określenie "brud, smród i ubóstwo " nabiera w Indiach nowego znaczenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#24 PostWysłany: 29 Wrz 2016 12:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1616
Loty: 165
Kilometry: 329 540
niebieski
Brud to jedno, z pewnością można tego uniknąć wybierając hotele o wysokim standardzie. Ale też to ciągłe naciąganie i próby oszustwa turystów, pewnie potafi być to strasznie irytujące. No ja też Indie mam dalekkkkoooo w swoich planach podróżniczych.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#25 PostWysłany: 29 Wrz 2016 12:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 6416
Loty: 171
Kilometry: 188 843
srebrny
Uporałem się z fotkami- mam nadzieję, że działają już wszystkie (NIECH ZGINIE TEN KTO ZMIENIŁ CAŁY GOOGLOWSKI SYSTEM I SKASOWAŁ PICASSE!!) zabieram się za wstawianie kolejnych odcinków relacji
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
dziabulek lubi ten post.
 
      
#26 PostWysłany: 29 Wrz 2016 12:32 

Rejestracja: 07 Sie 2013
Posty: 445
Loty: 177
Kilometry: 387 374
niebieski
@dziubalek wysoki standard hotelu nie gwarantuje czystości. Tu też jest raczej loteria. Np. w Bombaju Hilton to masakra - o ile pokój można przeżyć to to co się działo w restauracji to dramat, ale już w Intercontinetalu było więcej niż ok.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#27 PostWysłany: 29 Wrz 2016 12:38 

Rejestracja: 13 Kwi 2015
Posty: 1615
Loty: 56
Kilometry: 51 059
niebieski
Spoko relacja, tym bardziej że i u mnie Indie są na bardzo odległym miejscu na liście krajów do zwiedzenia. Twoja relacja tylko mnie w tym utwierdziła, że to nie dla mnie (o żonie nie wspomne ;) )

Od dzisiaj Indie będę mi się kojarzyć z państwem "Królów robienia w wała turystów na każdym kroku" :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#28 PostWysłany: 29 Wrz 2016 13:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2014
Posty: 132
Loty: 54
Kilometry: 112 104
I nie tłumaczmy tego jak niektórzy mają w zwyczaju " bo taka tradycja"
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#29 PostWysłany: 29 Wrz 2016 13:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 6416
Loty: 171
Kilometry: 188 843
srebrny
Dzień dziewiąty 12.08

Zaczynamy od wizyty w biurze rezerwacji dla zagranicznych turystów i kupujemy bilety na najbliższy tydzień. Oczywiście w drodze do biura dowiadujemy się, od kilku osób, że jest ono w zupełnie, zupełnie w innym, jest remont, była powódź i spadł meteoryt.... Tak oczywiście... Najpewniej jeszcze powinniśmy dojechać tam jeszcze tuk- tukiem ... Ech krętacze i kłamcy. Pewien jegomość jeszcze na schodach prowadzących na piętro przekonywał nas, że źle idziemy. Praktycznie pod tabliczką mówiącą, że biuro rezerwacji jest w tamtym kierunku i, żeby ignorować oszustów...
Mamy bilety i plan na najbliższy tydzień jest taki:
12.08 wieczorem wyruszamy do Varanasi nocnym pociągiem
14.08 pociąg Varanasi - Amritsar 25 h ! ... :)
16.08 pociąg Amritsar - Chandigar
pociąg Chandigar- Simla
pociąg Shimla- Kalka - kolej wąskotorowa
Tam chcemy zostać tak 2-3 dni.

Ze stacji New Delhi chcemy metrem przedostać się pod Świątynie Lotosu. Jednak procedury o których pisałem w metrze trwają bardzo długo a niebieska linia na stacji Central Sekretariat okazuje się tak zapchana, że nie udaje nam się wsiąść do pociągu i wygląda, że z następnym będzie podobnie. Rezygnujemy i zmieniamy kierunek na Kaszmir Ghate. Tam przedostajemy się do fortu i tu rozczarowanie fort będzie otwarty dopiero po 15 sierpnia bo szykują go do przemówienia premiera z okazji święta. Trudno.

Image

Idziemy zatem do pobliskiej świątyni Shików, która widzieliśmy dzień wcześniej okazuje się, że można nią zwiedzić z przewodnikiem za zupełną darmoche. Polecam! Bardzo ciekawe doświadczenie. Aby dostac przewodnika należy udać się do znajdującego się na poziomie ulicy centrum turystycznego, stojąc przodem do swiątyni po lewej stronie. Tam zostaniemy poinfpormowani o zasadach zwiedzania i dostaniemy przewdonika. Zostaje nałożyc chuste na głowę i możemy zwiedzać. Nam trafił się bardzo ciekawy przewodnik, który zabrał nas we wszystkie miejsca łącznie z kuchnią wspólnoty. Nie będę się rozpisywał o samej religii mam nadzieję, że będzie na to miejsce po wizycie w Amritsarze. Wrzucę zdjęcia ze swiątyni i dodam, że na pewno warto, szczególnie dla tych, którzy nie wybierają się do Amritsaru. Na końcu dostaliśmy broszurki o Shilkchizmie w języku Polskim!

Wnętrze świątyni
Image

Kuchnia
Image

Kuchnia
Image

Miejsce wspólnego spożywania posiłków przez wspólnotę
Image

Świeta księga Sikhów- Sri Guru Granth Sahib
Image


Zdecydowaliśmy się tez na wizytę w meczecie z którego zrezygnowaliśmy dzień wcześniej. Byliśmy lepiej przygotowani ja miałem spodnie z odpinanymi nogawkami, które założyłem przed wejściem a Magda długie spodnie i bluzkę. Mimo to krętacze chcieli Magdę ubrać w chustę za 100 Rp. Zdecydowanie się temu sprzeciwiliśmy mówiąc, że w regulaminie nic o opłatach nie ma a nikt nie ma odkrytych nóg ani ramion. Mimo wszystko ubrali Magdę w tę chustę ale nic im nie zapłaciliśmy. Nie dajcie się i absolutnie nic nie płaćcie poza biletem za aparat. Gdybyście byli w 2 pary polecam wejść najpierw jedna para bez aparatu i telefonów następnie druga. Nie ma w środku zbyt wielu miejsc ciekawych rzeczy do fotografowania a ta opłata to po prostu ukryta płatność za wejście bo przecież nie można komuś zakazać wejścia do meczetu ale jego aparat już do meczetu wchodzić nie musi.... Tak jak pisałem do lokalsów nikt się nie przyczepia o telefony komórkowe itd.

Image

Image

Po meczecie idziemy na muzułmańską szamę na bazarze. Jemy baraninę i kebabiki. Wszystko pierwsza klasa!

Ciekawa scena pod jedną z restauracji. Jak wiadomo prawdziwy Muzułmanin powinien pomagać biedniejszym i potrzebującym. Ta gromadka mężczyzn czeka na kolanach pod jednym z lokali. Za chwilę wyjdzie właściciel i rozda każdemu zupę gdy ci będą na kolanach prosić go o pomoc!

Image

Wracamy do hotelu gdzie zostawiliśmy bagaże nic nie płacąc. Możemy również wziąć jeszcze prysznic, udostępniają nam kanciapę dla obsługi gdzie jest pryszczin - miły gest. Odświeżeni idziemy na stację. W drodze na stacji spotykamy naszego znajomego z wczoraj(tak tego który wsadził nas w tuk tuka i kierował na informację turystyczną), który dzisiaj jest zupełnie kimś innym i zachęca nas do zakupu biletów kolejowych od siebie... Niewiarygodne jest to, że nas nie poznał i chciał nam wcisnąć kolejny kit ...

Image

Image

Czy jest na forum elektryk?
Image

Image

Image

Na indyjskich dworcach są dwa rodzaje poczekalni pierwsza dla klasy sleeper taka zwykła znana np z niektórych naszych dworców, oddzielna dla kobiet i mężczyzn (choć ta zazwyczaj jest koedukacyjna) oraz poczekalnia dla klas wyższych (tak samo z podziałem płci). Ta druga jest klimatyzowana, czystsza z ekranem informującym o aktualnym statusie pociągów. W łazienkach znajdują się również prysznice. Standard powiedziałbym indyjski ale dla turystów z plecakiem może być to istotna informacja. Zdarza się, że przed wejściem czasami ktoś siedzi i sprawdza bilety jednak jak zauważyliśmy "białasów" się nikt o nic nie pyta, chyba zakładają, że niżej niż AC3 nikt z zachodu nie będzie podróżował :)

Takie listy wiszą na każdym wagonie
Image

Image

W pociągu Shiva Varanasi Express, który mknie z New Delhi i zatrzymuje się chyba tylko na jednej stacji spotykamy w naszej sekcji 2 amerykanki, które tez podróżują po Indiach oraz przedstawicieli handlowych firmy farmaceutycznej. Pierwsze 1,5h rozmawiamy z amerykankami a później gdy te poszły spać gaworzymy z handlowcami. Najpierw trochę o profesji, bo to jeden z zawodów dobrze płatnych które można wykonywać po naszych studiach, później o Indiach. Wypytali nas dokładnie o plan podroży, dali dobre rady. Następnie przeglądali nasz polski przewodnik i robili nam quiz z historii i wiedzy o Indiach. Chyba byli zadowoleni, że trochę wiemy o ich kraju.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Gaszpar 29 Wrz 2016 16:58, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#30 PostWysłany: 29 Wrz 2016 14:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 6416
Loty: 171
Kilometry: 188 843
srebrny
Dzień 10 Varanasi

Jechaliśmy tutaj z dużymi obawami gdyż spotkani w świątyni Sikhów Francuzi powiedzieli nam, że dopiero wrócili z Varanasi i sytuacja na miejscu nie jest dobra. Ze względu na trwającą porę monsunową poziom Gangesu jet bardzo wysoki, większość ghatów jest zalana. Nie pływają również łodzie bo kilka dni temu jedna z nich się wywróciła i utonęło 20 osób.

Cóż nie ciekawie ale postanowiliśmy pojechać z nadzieja, że może coś się poprawi. Na początku mieliśmy trochę problemu ze znalezień noclegu, który wyglądałby przyzwoicie. Po odwiedzeniu kilku miejsc chcieliśmy wybrać dość drogi hotel Alka z pokojem bez łazienki ale ostatecznie tuz przed nim weszliśmy do Sun rise lodge guest hause. Który był tuż obok. Miał WiFi, taras z widokiem na rzekę i miasto. Pokój mały ale z łazienka, czysty i dodatkowo miał oprócz wiatraka taką elektryczną dmuchawę wielkości klimatyzatora z woda w środku. Zapłaciliśmy 600 Rp. Miejsce możemy śmiało polecić. Obsługa bardzo pomocna. Gdyby ktoś szukał innego miejsca to później przypadkiem trafiliśmy do świetnie wyglądające Scinda Guest Hause. Gdybyśmy trafili tam wcześniej na pewno byśmy zostali tam na noc.

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Samo miasto mnie zdecydowanie rozczarowało. Nie wiem jak duży wpływ miał na to stan Gangesu i zalanie części ghatów ale naprawdę nie dostrzegłem w nim nic z magii o której w relacjach i przewodnikach czytałem. Zdecydowanie było to najbrudniejsze miasto w Indiach, które do tej pory widziałem. Robactwa, szczurów, małp, krów, kóz w wąskich uliczkach tworzących istny labirynt dla kogoś obcego cała masa! Dodatkowo nie idzie przejść uliczkami nie wdeptując w jakiś krowi placek. Wystarczy chwila nieuwagi, zamyślisz się lub zapatrzysz w towar sprzedawany w sklepikach i już jesteś upaćkany...a kto nie chodzi w Indiach w sandałach ? Plus jest taki, że łatwo je myć :) Syf, kiła i mogiła. Ciekawe jest jedyne to, że te uliczki mają kilkaset lat.

Varanasi jest uznawane za święte miasto. Ludzie przyjeżdżają tu kąpać się w Gangesie aby zmyć wszystkie grzechy. Dodatkowo wielu ludzi, wierzy, że umierając tutaj i będąc tutaj spalonym szybciej trafi się do raju. Zatem ściąga tutaj wielu starszych i schorowanych ludzi aby dożyć ostatnich dni. Następnie ich ciała są palone w jednym z Ghatów a resztki z palenisk wrzucane są następnego dnia po ustaniu ognia do rzeki.
W ceremonii spalenia udział wziąć może tylko męska część rodziny zmarłego. Podobno kosztuje to rodzinę zmarłego sporo pieniędzy ale wszyscy oni cieszą się, że dzięki temu bliski szybciej pójdzie do nieba. Ogień palący się tutaj nieprzerwanie od wieków, ze specjalnego źródła podkłada tylko specjalna grupa osób. Byliśmy w miejscu palenia zwłok. Faktycznie atmosfera jest dość specyficzna ale myślałem, że zrobi to na mnie większe wrażenie. Spodziewałem się dużego smrodu palonych ciał ale co ciekawe niczego takiego nie było. W miejscu tym, nie można robić zdjęć palonych ciał pod groźbą dużych nieprzyjemności o czym informują wszystkie źródła od przewodników po ludzi z recepcji hotelu. I faktycznie jest to tam pilnowane i przestrzegane. Chociaż jak zwykle w Indiach pilnuje się białasów a lokasii strzelają fotki...

Image

Image

Image

Image

Oczywiście nawet tam nie brakuje oszustów, którzy biorą obowiązkowe dotacje za to, że stoisz na balkonie i oglądasz ceremonię albo zbierają dotację na drewno... Nie dajcie się naciągnąć. Od nas też chcieli kasę a że powiedzieliśmy im, że datki nie są obowiązkowe to nas nie miło wyrzucono z tarasu... Cóż taki tutaj w Indiach mamy klimat ale oszukać się nie daliśmy. Z dołu też widzieliśmy to co chcieliśmy.

Image

Wieczorem jeszcze byliśmy na różnych ceremoniach na rzeką.

Image

Image

Image

Varanasi naprawdę, w mojej opinii okazało się mocno przereklamowane. Wieczorem po za ceremonią nic ciekawego tam się nie działo. Następnego dnia specjalnie wstaliśmy o świcie by zobaczyć kąpiących się hindusów ale tych było jak na lekarstwo, ledwie kilku.

Dzień 11- pociąg Varanasi-Amritsar

14 sierpnia- pierwsza długa podróż indyjskimi kolejami - 25 h z Varanasi do Amritsaru. Dzisiaj nic ciekawego się nie działo. Cały dzień jedziemy pociągiem z Varanasi do Amritsaru. Piszę i uzupełniam relację. Planowany przyjazd pociągu 13049 do celu 10.10 15 sierpnia.

Pasażerowie klasy drugiej korzystający z wodopoju na jednej ze stacji po drodze
Image
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
BuBy lubi ten post.
 
      
#31 PostWysłany: 29 Gru 2016 00:23 

Rejestracja: 29 Paź 2012
Posty: 52
Loty: 31
Kilometry: 47 622
Panie, leć pan dalej ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#32 PostWysłany: 29 Gru 2016 00:46 

Rejestracja: 25 Lut 2012
Posty: 247
Loty: 23
Kilometry: 72 725
niebieski
No właśnie 3 miesiące upłynęło od ostatniego postu, a tu nic. A tak ciekawie zaczęła się ta relacja...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#33 PostWysłany: 29 Gru 2016 01:43 

@‌Gaszpar‌ to zdąży pojechać jeszcze raz do Indii, nim skończy tę relację :lol: :lol:
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#34 PostWysłany: 12 Gru 2018 19:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2013
Posty: 175
Loty: 73
Kilometry: 200 797
niebieski
Czy można liczyć na to, że relacja zostanie reaktywowana? :)
_________________
Moje relacje:

Zachód USA mocno rozszerzony i skondensowany jednocześnie
Transsybirem do Chin
Indie z podręcznym
Autostopem po Jordanii
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#35 PostWysłany: 12 Gru 2018 19:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2016
Posty: 1525
Loty: 184
Kilometry: 334 002
platynowy
wraz z zblizajacym sie koncem roku walka o zloty kilof nabiera rozpedu
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group