Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 20 Wrz 2015 22:13 

Rejestracja: 12 Paź 2011
Posty: 26
Witam serdecznie,

Sytuacja
Na środę 9 września miałem wykupione bilety tam i z powrotem WWA - Luksemburg z przesiadką najpierw we Frankfurcie, następnie w Monachium. Bilety zakupiłem przez serwis TICKETS.PL. We wtorek 8 września o godz. 18 otrzymałem informację od pośrednika, że z powodu strajku Lufthansy 1 z lotów został odwołany. Seerwis TICKETS.PL zaproponował mi zmianę terminu lecz ze względu na to, że podróż musiała odbyć się tego konkretnego dnia a zaproponowy lot odbywał się zbyt późno, nie zgodziłem się na zaproponowane rozwiązanie.
Pomimo, że istniała alternatywa przelotu tam i z powrotem we wskazane miejsce inną linią lotniczą, nie zostało mi zaproponowane takie rozwiązanie, a TICKETS.PL nie zgodził się przebookować biletów na wskazany lot. Tym samym został zmuszony do anulowania całości lotu.

Podjęte kroki
Anulowałem rezerwację z powodu anulowania poprzez serwis Tickets.pl. Od tego czasu, oprócz automatycznego maila, Tickets.pl nie kontaktowało się ze mną. Dzwoniłem wielokrotnie do Tickets.pl z prośbą o udzielenie informacji jak wygląda moja sytuacja i kiedy mogę spodziewać się jakiejś odpowiedzi, lecz za każdym razem spotykałem z ogromną niekompetencją Pań Konsultantek i brakiem jakiekolwiek wiedzy nt. statusu mojej anulacji. Jedyną informacją, którą otrzymałem to to, że mam czekać "od 2 tygodni do 3 miesięcy" albo napisać maila (napisałem już 2, odpowiedzi żadnej nie otrzymałem).
U Lufthansy dowiedziałem się natomiast, że przysługuje mi zwrot środków, lecz leży to w gestii pośrednika.

Chargeback
Tak się składa, że za bilety płaciłem kartą kredytową i z tego co przeczytałem w zbliżonych wątkach na forum istnieje możliwość skorzystania z tej opcji w takich przypadkach.

Pytania
1. Czy ktoś był w podobnej sytuacji i mógłby podzielić się swoimi doświadczeniami?
2. Kto w takiej sytuacji powinien dokonać zwrotu środków (jeśli w ogóle)?
3. Czy istnieje jakiś sposób na przyspieszenie całej procedury? Najbardziej zależy mi na tym, żeby wiedzieć na czym stoję tak, żeby móc próbować walczyć dalej
4. Czy ktoś z Was miał już problemy z serwisem tickets.pl i wie jak się z nimi porozumiewać? Telefony nic nie dają, a na maile nie odpisują.
5. Czy powinienem również anulować poprzez stronę Lufthansy? Problem polega na tym, że był to lot składany i jedynie 1 z 4 składowych lotów był anulowany
Ad. Chargeback - Czy ktoś mógłby wyjaśnić (1) co musi się zadziać abym mógł skorzystać z takiej opcji oraz (2) co dokładnie i kiedy należy zrobić?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,
T.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 21 Wrz 2015 16:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2010
Posty: 750
Loty: 245
Kilometry: 250 572
Zbanowany
niebieski
Chargeback – skuteczny sposób na odzyskanie pieniędzy od nieuczciwych sprzedawców http://kontomierz.pl/blog/tag/chargeback
Chargeback http://www.ingbank.pl/indywidualni/karty/chargeback
Chargeback, czyli reklamacje transakcji kartowych w mBanku https://www.mbank.pl/pomoc/info/karty/u ... eback.html

Czy próbowałeś zmieniać trasę u wystawcy biletu? Bo to chyba on odpowiada za całą podróż.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 21 Wrz 2015 17:12 

Rejestracja: 12 Paź 2011
Posty: 26
Jako wystawcę biletu rozumiesz pośrednika czy linię lotniczą?
Kontaktowałem się przed lotem z pośrednikiem po tym jak zaproponowali mi alternatywny lot (nie do zaakceptowania przeze mnie) - powiedzieli, że proponowana alternatywa to jedyne możliwe rozwiązanie i jeśli mi nie pasuje to mam anulować loty co też uczyniłem.
Kontaktowałem przed lotem również z Lufthansą - niestety nie można było się do nich dodzwonić (infolinia międzynarodowa), natomiast na polskiej infolinii usłyszałem, że za przebookowanie odpowiada pośrednik.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 21 Wrz 2015 17:17 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7577
srebrny
Cytuj:
Problem polega na tym, że był to lot składany i jedynie 1 z 4 składowych lotów był anulowany

Wszystkie odcinki w tej samej linii lotniczej? Na jednym bilecie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 21 Wrz 2015 17:58 

Rejestracja: 12 Paź 2011
Posty: 26
Z tego co ponownie spojrzałem na bilet to wszystkie odcinki mają w nazwie "lg-xxxx" co wskazuje na to, że wszystkie loty są wykonywane przez Luxair. Tak jest też napisane na bilecie ("Lotu dokonuje Luxair (LG)"). Jest to część grupy Lufthansa, więc pytanie czy w tym przypadku kontaktowanie się z Lufthansą/Luxair to to samo.

Wszystko znajduje się na jednym bilecie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 21 Wrz 2015 23:38 

Rejestracja: 15 Sty 2014
Posty: 21
Poszlo Pw. Nie baw się z nimi, nigdy nie dostaniesz kasy, dawno nie widziałem tak dziwnego portalu (no ale czego oczekiwać od portalu z Rosji czy tam Ukrainy, myślenie wschodnie, więc klienta mozna mieć w dupie). Dawaj chargeback i po klopocie. Ja się z nimi ciągałem prawie 4 miesiące o zwrot, który miałem dostać regulaminowo w ciągu 30-60 dni, a gdyby nie postraszenie sądem i codzienne dzwonienie pewnie i tak bym nie dostał nic.

Lufthansa nic nie da. Ja miałem lecieć inną linią (Virgin), ale rowniez jedyna odpowiedz to skoro kupiles przez tickets.pl, to odpowiada za ciebie tylko tickets.pl
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 22 Wrz 2015 17:39 

Rejestracja: 12 Paź 2011
Posty: 26
Pośrednik wczoraj odpisał na mojego maila kopiują to co ponad tydzień temu wysłał mi automatycznie. W odpowiedzi zadałem szereg pytań z prośbą o jak najszybsze ustosunkowanie się - zwrotu oczywiście nie otrzymałem.

Poziom obsługi w Tickets.pl jest żenujący - jak najdalej od tego marnego przewoźnika!

Zgłosiłem również do baku procedurę chargeback, zobaczymy czy zadziała.

Pozdr,.t
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 22 Wrz 2015 18:18 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 3593
złoty
Tickets.pl-to posrednik, nie przewoznik :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 09 Lis 2015 17:44 

Rejestracja: 12 Paź 2011
Posty: 26
Witam,

Tak FYI, żeby domknąć temat - udało mi się w końcu otrzymać zwrot pieniędzy za anulowane bilety. Kwota została pomniejszona o ok. 100zł w wyniku nałożenia jakiejś prowizji, której pośredni nie zwraca.

Podsumowując - pieniądze w końcu zwracają, lecz trzeba koniecznie o sobie przypominać. Obsługa naprawdę fatalna, zero wsparcia i zrozumienia Klienta ze strony pośrednika Tickets.pl

Pozdrawiam i życzę powodzenia wszystkim walczącym w podobnej sprawie ;)

t.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 9 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group