Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Anulacja biletów na Goa
anulacja-biletow-na-goa,225,58783
Strona 11 z 34

Autor:  jas_wedrowniczek [ 05 Lis 2014 21:24 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

Eryk napisał(a):
...wystarczy wtedy zadzwonić do f4f ...

http://www.fly4free.pl/zapisz-ten-numer ... z-telefon/

Autor:  tewu [ 05 Lis 2014 21:27 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

tak czytam te wszystkie wpisy i mysle sobie, ze zbyt wiele osob jest maksymalnie "napietych"
i nie wiem czy z powodu ewentualnie straconych pieniedzy na doloty, noclegi itd...czy moze z powodu,ze nie zobaczy Goa

spokojnie Kochani...Goa nie zajac i nie ucieknie....jeszcze bedzie okazja zobaczyc to miejsce...nawet jesli trzeba bedzie nieco mocniej potrzasnac swinka-skarbonka :-)

a redakcja f4f?....no coz jestem pewien, ze nawet gdyby napisala, iz jest to FD to i tak wiele osob by kupilo bilety a pozniej wieszalo psy na redakcji z byle powodu

Autor:  manio [ 05 Lis 2014 21:50 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

tutaj przyklad osoby ktora kupila z frontu (z glownej) nie bedac swiadomym FD:

odwolany-lot-ponad-miesiac-po-dokonaniu-rezerwacj,1498,58912

duzaaa wtopa redakcji..

Autor:  mucha [ 05 Lis 2014 21:57 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

Anonymous napisał(a):
(gosiagosia)Pierwszy z rzędu przypadek z historycznej PROMOJP, gdzie po odbyciu 1 odcinka lotu, przy wylocie z Włoch Aitalia domagała się horrendalnych dopłat, albo nie wpuszczała na pokład.

Jakiś konkretny przykład? Sam latałem na biletach z tej promocji jak i kilkanaście znanych mi osób, nikt nie miał żadnych problemów.

Autor:  jas_wedrowniczek [ 05 Lis 2014 22:09 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

tu jest:
odwolany-lot-ponad-miesiac-po-dokonaniu-rezerwacj,183,58913

Autor:  Tomek Zien [ 05 Lis 2014 22:14 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

Eryk napisał(a):
ktoś usunął ten artykuł z bazy? :mrgreen:

jest w koszu, jak i wiele innych postów w kwestii nieszczęsnej Goa....

Autor:  nick [ 05 Lis 2014 22:18 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

I u mnie sytuacja się wyjaśniła, czyli anulacja - całe szczęście teraz a nie na lotnisku podczas podróży powrotnej.
Jeżeli macie wątpliwości co do pochodzenia/nadawcy e-maila, sprawdźcie nagłówek wiadomości.
W moim przypadku:
"Received: from omptrans.my.orbitz.com [12.130.138.38]"

Autor:  ferges [ 05 Lis 2014 22:26 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

Niestety wygląda na to, że mają straszny bałagan w ebookers i konsultanci nie mają pełnych informacji.

Autor:  Beata1983 [ 05 Lis 2014 22:39 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

@J29
"Kupiłaś (przypuszczam, że nieświadomie) bilety, których cena była zaniżona w wyniku nieprawidłowej kalkulacji należności za przelot. W takim przypadku, linia lotnicza może się domagać dopłaty brakującej części należności za - nazwijmy to - bilet (na cenę składową biletu składa się kilka czynników). Może się zdarzyć, że linia upomni się w niefajnych, wymienianych wcześniej, momentach. Na przykład na lotnisku początkowym przed odlotem, albo - co gorsza - w Indiach przed powrotem. Takie sytuacje nie są regułą, raczej zdarzają się rzadziej, niż częściej. Ale trzeba pamiętać, że się zdarzają i mieć to na uwadze. Na forum znane są przypadki dopłacania w takiej sytuacji.

Mam nadzieję, że nie napisałem za dużo, w razie czego proszę o informację."

Dziękuję bardzo. Wytłumacz / wytłumaczcie mi proszę na jakiej podstawie mam dopłacać np. przy gate lub przy np pierwszym odcinku lotu powrotnego?

Czy jest jakaś maksymalna wysokość dopłaty?

Anulację rozumiem i z tym liczyłam się w momencie zakupu, ale kupując bilet nie miałam świadomości, że potencjalnie będę musiała uiścić dopłatę ad hoc nie wiadomo kiedy i w jakiej wysokości i mając dzisiejszą wiedzę, że tak może się zdarzyć nie kupiłabym biletów.

Proszę o odpowiedź. Dziękuję bardzo.

Autor:  samaki9 [ 05 Lis 2014 23:12 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

Przez dwadzieścia lat leciałem ok. 100 razy. Nigdy przez myśl by mi nie przeszło ,że na odprawie tego samego lotu,pani w okienku na napisane w dokumentach ,iż pan Nowak leci za 1000 zł , pan Smith za 1496 , a pan Klaus za 700zł...

Autor:  lukas63 [ 05 Lis 2014 23:14 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

Pani z okienka nie ma takiej informacji ;) dostaje tylko informacje, że klient nie opłacił części biletu

Autor:  samaki9 [ 05 Lis 2014 23:16 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

Ok..a skąd wie , której części nie spłacił? I skąd mam to wiedzieć ja , jak jestem tego nieświadomy?

Autor:  Kamil [ 05 Lis 2014 23:16 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

Beata jako klient dokonalas transakcji po ustalonej przez oferenta cenie. Zakupilas usluge, dokonalas oplaty otrzymalas potwierdzenie zawarcia umowy. I tu sie historia konczy. Ciag dalszy to samowola posrednika, ktory ustalil cene (przypadkiem) ponizej ceny w jakiej usluge kupuje. Pierwsza rzecz ktora doradzam to nie wyrazenie zgody na jednostronne zerwanie umowy - czyli napisanie maila do ebookers.

Ebookers ma w regulaminie jednak przytoczony tu zapis, o tym ze moga zerwac umowe, jesli cena ofertowa byla spowodowana ich blednym ceny ustaleniem.

Z duzym prawdopodobienstwem moge uznac, ze jest to albo klauzula abuzywna, lub w przypadku miesiecznej zwloki - nie ma zastosowania. To juz jednak sprawa dywagacji. Aby dotrzec do tego punktu trzeba by duzej determinacji i drogi sadowej.

Do tego nie zachecam, ale samo napisanie maila - uwazam za sensowne.

To o czym piszej wyzej osoby, ktore pisza o doplatach, uznaj za mitologie. Piszą one o dzialaniach polegajacych na takim budowaniu rezerwacji by poprzez dodawanie dodatkowych odcinkow podrozy, zbic cene odcinkow ktore chcemy poleciec. Wbrew pozorom jest to mozliwe. Jest to Fuel Dumping w skrocie FD i o takich przypadkach pisze osoba, ktora mowi wczesniej o doplatach.

W mojej definicji z FD mamy do czynienia wtedy, gdy celowo wykonujemy jakas akcje majaca na celu zbicie ceny.

Juz predzej za FD mozemy uznac przylot do innego miejsca i wylot z innego - co regularnie opisujemy na fly4free ;).

Aczkolwiek prawda jest, ze w tej rezerwacji ktora masz, FD nastapilo automatycznie, bo posrednik tak dobral linie, ze zniosl czesc podatkow - ktore sa skladowa kosztu biletu.

Ale dla ciebie to tak istotne, jak to, ze ktos kto w sklepie przykleil do telewizora cene 500 zl zapomnial naliczyc swoja marze i vat i ci telewizor za 500 zl sprzedal.

Autor:  scomin [ 05 Lis 2014 23:31 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

lukas63 napisał(a):
Pani z okienka nie ma takiej informacji ;) dostaje tylko informacje, że klient nie opłacił części biletu
Ale jeśli rezerwacja była robiona przez pośrednika to czy Pani nie powinna się zwrócić właśnie do niego? Przecież linii lotniczej w takiej sytuacji płaci pośrednik, a nie klient...

Autor:  tomasz_p [ 05 Lis 2014 23:33 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

Nie rozumiem dlaczego mój post został usunięty - uważam, że informacja, że zarezerwowałem przelot do Goa na kwiecień, dostałem maila, a firma ebookers.ie powiedziała, że mail nie pochodzi od nich może być bardzo istotna.
Zaraz masa ludzi zacznie dzwonić na numer, który jest nikomu nieznany i zaczną płacić niewiadomo komu. A wystarczy skonsultować się z ebookers.ie (pod nr telefonu, który znajduje się na ich stronie!!!) i mieć spokój!

Autor:  beetle [ 05 Lis 2014 23:43 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

tomasz_p napisał(a):
Nie rozumiem dlaczego mój post został usunięty - uważam, że informacja, że zarezerwowałem przelot do Goa na kwiecień, dostałem maila, a firma ebookers.ie powiedziała, że mail nie pochodzi od nich może być bardzo istotna.
Zaraz masa ludzi zacznie dzwonić na numer, który jest nikomu nieznany i zaczną płacić niewiadomo komu. A wystarczy skonsultować się z ebookers.ie (pod nr telefonu, który znajduje się na ich stronie!!!) i mieć spokój!

Możesz coś więcej powiedzieć? jaki numer? kiedy dzwoniłeś? co dokładnie powiedzieli?

Potwierdzam słowa Kamila po mojej rozmowie ze znajomym agentem lotnicznym - jak tak się stanie to jest to samowola pośrednika, ale jak on miał takie sytuacje to zrobili anulacje w kilka godzin i nie wystawili e-ticketu; tzn. poważna firma, która widzi skale takich rezerwacji anuluje je w ciągu kilku godzin, ok. kilku dni. Jeżeli oni to zrobią to po 6 tygodniach to mają mojego claima do IATA jak w banku, ale jeszcze naiwnie liczę, że się opamiętają. We will see;)

Autor:  jacekwoj16 [ 05 Lis 2014 23:44 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

"Zaraz masa ludzi zacznie dzwonić na numer, który jest nikomu nieznany i zaczną płacić niewiadomo komu."
Już widzę tą masę ludzi dopłacającą do biletów. :lol:

Autor:  pasta [ 05 Lis 2014 23:48 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

podaliście ciekawy link:
https://www.9wagents.com/EN/IN/Uploads/ ... 8Jan14.pdf

czy jest Wam znane podobne pismo dotyczące linii argentyńskich?
Dotyczy to podobnego tematu związanego z ostatnią promocją na lot z Pragi do Buenos za 400 EUR. W biletach tych jeden odcinek (Buenos-Rio) "na siłę" jest wciśnięty na Aerolineas Argentinas, a reszta leci po Lufthansie. Bilety są wydane ze stocku argentyńskiego, a nie LH.

Autor:  tomasz_p [ 05 Lis 2014 23:49 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

@jacekwoj16 Nie trzeba zapłacić 467 euro, żeby zapłacić dużo za połączenie z zagranicznym numerem (może premium!)

@beetle dzwoniłem pod numer podany na stronie ebookers.ie (np. tu: https://faq.ebookers.ie/app/answers/detail/a_id/6274#) Miły pan potwierdził, że bilety mam wystawione i wszystko działa.

Jeśli przejrzycie nagłówek wiadomości email (tj. z jakiego serwera została wysłana itd.), to można zauważyć, że coś tam jest odrobinę niespójne ;)

Autor:  City [ 05 Lis 2014 23:49 ]
Temat postu:  Re: Anulacja biletów na Goa

Wiadomości o anulacji pochodzą z ebookers, ale angielski branch. Wystarczy zadzwonić na numer z ie i przekazać treść meila i dane kontaktowe z rozsyłanego meila - przekierują na infolinię, gdzie wiedzą o co chodzi. Oczywiście call center jest pewnie w okolicach GOA albo Bangladesz :), więc z pierwszej infolinii twierdzą, że wszystko z rezerwacją jest ok, ale jak się chwilkę pomęczy temat to hindus na infolinii wchodzi na drugi bieg intelektualny i doznaje olśnienia i przekieruje do bardziej kumatego hindusa. Niestety pośrednik jest niepoważny, pewnie z innych krajów gdzie podobne zachowania mają miejsca, pójdą pozwy - powód że przez ponad miesiąc czasu pośrednik sprzedaje bilety z błędami systemu sprzedażowego jest trochę "słaby", bo takie wnioski można wyciągnąć z tego meila- po miesiącu byli w stanie dojść do tego, że system leży.

Strona 11 z 34 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/