Autor: | ogt [ 09 Sty 2018 15:13 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
Zrobiłem symulację i co ciekawe pomniejsza mi kwotę nie o 4166,38zł a o 4281,39zł (możliwe, że wynika to ze zmiany kursu waluty). Poszperałem na stonie airbnb i udało mi się znaleźć informację odnośnie dodatkowych środków. Screen --> http://prntscr.com/hy14lh EDIT: dodam jeszcze, że zrobiłem symulację rezerwacji dla innych dat i w takich przypadkach kwota nie jest pomniejszana. Wychodzi więc na to, że dodane środki mogę wykorzystać tylko w konkretnym terminie (te same jak w anulowanej rezerwacji) |
Autor: | mzukowski [ 09 Sty 2018 15:36 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
500 zł rekompensaty to całkiem przyjemna kwota:) |
Autor: | Darek_2003 [ 10 Sty 2018 15:37 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
Przeglądam sobie od dłuższego czasu ten wątek i prosiłbym o krótkie wyjaśnienie dotyczące kwestii przewalutowania. Do tej pory kilkakrotnie rezerwowałem noclegi na Airbnb, wszystkie we Włoszech i za wszystkie płaciłem kartą debetową euro do konta walutowego Euro w T-Mobile Usługi Bankowe. Zawsze z konta pobrana była kwota w euro identyczna jaka pokazywana w euro na stronie z ofertą. Czy coś się ostatnio zmieniło (z tego co piszecie tak można wnioskować) i mam się spodziewać, że przy kolejnej płatności może w moim przypadku dojść to jakiegoś przewalutowania (w moim przypadku podwójnego)? |
Autor: | maczala1 [ 10 Sty 2018 16:06 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
@Darek_2003 Dzisiaj robiłem rezerwacje i sporo różnych symulacji i wygląda na to, że po okresie błędów i wypaczeń (zmiana wyglądu strony) wszystko działa już prawidłowo. To znaczy możemy swobodnie ustawiać walutę i obciążenie następuje w takiej walucie jaką ustawiliśmy (ja sprawdzałem PLN i €). Oczywiscie dla strefy euro najkorzystniej ustawić € i płacić kartą walutową. Jak ustawiłem PLN to przelicznik airbnb wychodził wyższy o jakieś 3,5% w stosunku do kantoru internetowego aliora. |
Autor: | ewaolivka [ 10 Sty 2018 16:35 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
Zaraz mnie któryś "stary wyjadacz" odeśle do czytania wątku ![]() ![]() |
Autor: | ewaolivka [ 12 Sty 2018 14:47 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
Odpowiem sama sobie ![]() |
Autor: | Malandro [ 13 Sty 2018 00:23 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
maczala1 napisał(a): @Darek_2003 Dzisiaj robiłem rezerwacje i sporo różnych symulacji i wygląda na to, że po okresie błędów i wypaczeń (zmiana wyglądu strony) wszystko działa już prawidłowo. To znaczy możemy swobodnie ustawiać walutę i obciążenie następuje w takiej walucie jaką ustawiliśmy (ja sprawdzałem PLN i €). Oczywiscie dla strefy euro najkorzystniej ustawić € i płacić kartą walutową. Jak ustawiłem PLN to przelicznik airbnb wychodził wyższy o jakieś 3,5% w stosunku do kantoru internetowego aliora. Witam, Czy moglbys cos wiecej napsiac na temat ostanich zawirowan? Ja probowalem zrobic rezerwacje w dniu 5.01.2018 i niestey airbnb odrzucalo moja karte podpieta pod konto Euro w Alior kantorze walutowym. Nie pomogla nawet zmiana kraju fakturowania na Wlochy(cena wyswietlala sie jedynie w Euro) oraz waluty na Euro. Ostatecznie musialem zaplacic karta kredytowa BZWBK podpieta do konta w zlotowkach.Roznica w cenie przy wynajmie 28 dniowym - 17Euro wiecej! Od tygodnia probuje sie dowiedziec od airbnb gdzie jest problem, poniewaz ta sama karta Alior kantoru w Euro placilem prawie rok temu za inna rezerwacje i wszystko bylo ok. Airbnb miga sie od odpowiedzi i caly czas utrzymuja, ze roznica w cenie wynika z platnosci karta podpieta do konta w Zlotowkach i z przewalutowania ale nic na temat dlaczego karta w Euro nie zostala zaakceptowana... |
Autor: | maczala1 [ 13 Sty 2018 20:28 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
@Malandro Podczas zmiany wyglądu strony były różne problemy z płatnościami, z których cześć była tu opisywana. Co chwilę coś tam mieszali w kodzie strony i sytuacja się zmieniała. Słyszałem też o problemach z odrzucaniem kart. Teraz wygląda na to, że jest już wszystko ok i można sobie dowolnie wybierać walutę i w niej płacić. Raczej wątpię, żebyś teraz coś ugrał, bo przewalutowanie w Twojej sytuacji to normalna sprawa, a trudno żeby odrzucenie jakieś konkretnej karty uznali za swoją winę. Nawiasem mówiąc parę rzeczy się jeszcze zmieniło. na minus - rezerwacje natychmiastowe nie są już oznaczone piorunem, co trochę utrudnia ich wyszukiwanie (trzeba zaznaczyć w opcjach filtrowania) na plus - przy płatnościach kartą można zapłacić tylko połowę, a drugą połowę dopiero na parę dni przed wyjazdem. |
Autor: | makdeb [ 14 Sty 2018 17:19 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
Na plus także fakt, że można podzielić koszty na wszystkich, którzy będą nocowali. Tzn. ja płacę swoją część, a pozostali mają 3 dni na wpłatę. |
Autor: | kristo_knz [ 15 Sty 2018 23:58 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
Witam wszystkich, Mam problem z wyborem waluty. Na airbnb mam dwa konta (swoje i żony). Podpiąłem w obu moją kartę do konta walutowego (Pekao). Problem polega na tym iż w przypadku dokonywania rezerwacji na moim koncie portal uparcie przelicza mi płatność na PLN (w ustawieniach wszędzie gdzie mogłem ustawiłem Euro) czyli podsumowanie jest w euro a na dole maczkiem że zostanie przeliczone na PLN. Na koncie żony nie ma problemu wszystko do samego końca pokazuje w euro (nawet wykonałem jedną rezerwację i kwota została pobrana prawidłowo). Mam wrażenie że portal pamięta pierwszy wybór przy rejestracji i pomimo zmian waluty w ustawieniach i tak przelicza do pierwotnej. Ma ktoś jakiś pomysł? wysłałem zapytanie do supportu ale raczej nie obiecuje sobie za dużo... tak wygląda przy zamawianiu z konta żony: ![]() tak wygląda przy zamawianiu z mojego konta: ![]() |
Autor: | Anonymous [ 16 Sty 2018 00:07 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
Jedną kartę do obu kont i jeszcze napisałeś do Airbnb.... Powoli szukaj noclegów u innego pośrednika, poczytaj ten temat to się dowiesz czemu |
Autor: | kristo_knz [ 16 Sty 2018 02:30 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
Gdyby na moim koncie działało to prawidłowo to nie próbowałbym sprawdzać na żony. Jeżeli będę musiał szukać innego pośrednika to trudno, nie chce przepłacać na przewalutowaniu skoro mam konto w euro... czy tak dużo wymagam? @gorny77 - czy pomijając już to moje ogromne przewinienie jesteś w stanie mi coś podpowiedzieć jak prawidłowo ustawić taką płatność? |
Autor: | nick [ 16 Sty 2018 04:34 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
Chyba nie musisz się martwić o przewalutowanie, bo oba konta zostaną wkrótce zablokowane ![]() |
Autor: | kristo_knz [ 16 Sty 2018 08:43 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
Przepraszam, ale czy jest ktoś kto mógłby odpowiedzieć na konkretnie zadane pytanie? Nie jestem ułomny i pierwsza odpowiedź @gorny77 mi wystarczyła. @nick mam nadzieję że ten złośliwy komentarz poprawił ci samopoczucie o poranku ![]() |
Autor: | Mlody [ 16 Sty 2018 08:50 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
Ale taka prawda - nie raz były tu sytuacje, gdy do dwóch kont była podpinana jedna karta. Kończyło się to banem Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | michzak [ 16 Sty 2018 08:50 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
Użycie na dwóch różnych kontach tej samej karty = ban na obu kontach i wszystkich przyszłych które założysz. Niestety, airbnb jest już spalone dla Ciebie ![]() |
Autor: | kristo_knz [ 16 Sty 2018 08:59 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
To może inaczej. Ja użyłem karty tylko na jednym koncie - żony. Czy w takim razie mogę płacić na koncie żony swoją kartą i już tylko jej konta używać? Może źle przedstawiłem sytuację, korzystam z airbnb pierwszy raz założyłem drugie konto dla żony przez przypadek w sumie, tak samo przez przypadek zwróciłem uwagę iż na jej koncie jak symuluję płatność (czyli do momentu z którego mogę się wycofać) to wszystko jest w euro tak jak na załączonych screenach. Na moim koncie nie dokonałem jeszcze żadnych płatności. Zanim wykonałem płatność, posiłkowałem się taką na szybko znalezioną informacją: https://www.fly4free.pl/forum/airbnb-platnosc-cudza-karta,20,18397 |
Autor: | maczala1 [ 16 Sty 2018 10:20 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
@kristo_knz Na airbnb jest prosta zasada - jedna karta tylko do jednego konta, przy czym karta nie musi być wydana na właściciela konta. Tego się trzymaj, jeżeli nie chcesz, żeby odwołali Ci wszystkie rezerwacje w najmniej odpowiednim momencie. Jak chcesz koniecznie korzystać z drugiego konta, to używaj innych danych (karta, mail, telefon). |
Autor: | kristo_knz [ 16 Sty 2018 10:48 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
@maczala1 Faktycznie nie natknąłem się na informacje dotyczące wykorzystania jednej karty. Czyli w takim razie będziemy używali tylko konta airbnb żony z moją kartą walutową. Drugie konto nie jest mi potrzebne, chodziło mi tylko o prawidłowe naliczanie płatności w euro. Dziękuję wszystkim za pomoc, tym złośliwym też ![]() |
Autor: | kristo_knz [ 16 Sty 2018 15:08 ] |
Temat postu: | Re: Airbnb - pytania, problemy, dyskusja o portalu |
Przepraszam za pisanie postu pod swoim, ale nie widzę opcji edycji starego. Przed chwilą dzwoniła do mnie Pani z infolinii airbnb odpowiadając na moje zgłoszenie. Zdziwiłem się nawet że mają już infolinię w języku polskim. Myślałem że dzwoni żeby mnie poinformować o zakończeniu naszej współpracy, ale niestety muszę rozczarować osoby które tu już wróżyły mi bany, łamanie kołem i inne tortury. Pani w przyjemnej rozmowie wszystko wyjaśniła (a raczej wyjaśniła że tak na dobrą sprawę nie jest w stanie stwierdzić dlaczego opłaty prezentują się różnie na dwóch kontach). Kartą swoją oczywiście mogę płacić na koncie airbnb żony. Podejrzewała że może to wynikać z tego że ostatnio wprowadzają jakieś udogodnienia (moje konto ma pół roku a żona założyła parę dni temu), ale to tylko przypuszczenia. Poinformowałem jak sobie poradziłem (zarezerwowałem dwa miejsca na koncie żony) i uznaliśmy że nie ma co drążyć tematu... |
Strona 81 z 104 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |