Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 94 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
#61 PostWysłany: 05 Sty 2015 21:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1557
Loty: 479
Kilometry: 615 649
niebieski
cavalierjan napisał(a):
Czy to media robią aferę, czy linia ma pecha??? :?
http://avherald.com/h?list=&opt=1
Powyżej lista poważniejszych incydentów/wypadków z ostatnich dni.
Artykuły o "czarnej serii" AirAsia są jak widać zdecydowanie przesadzone...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#62 PostWysłany: 06 Sty 2015 12:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sie 2014
Posty: 240
Jak widać równie niebezpieczne "wypadki" Air Asia zdarzają się innym liniom. Tak samo jak z MH, mały problem i od razu afera!
_________________
http://thebadpilotsblog.blogspot.com/
Mój lotniczy blog po angielsku.
Góra
 Relacje PM off  
 
#63 PostWysłany: 07 Sty 2015 16:47 

Rejestracja: 06 Lis 2013
Posty: 210
Loty: 89
Kilometry: 252 650
@scomin, niezły link, chociaż nie nastraja optymistycznie osoby takiej jak ja, która z samolotami ma typowe "love-hate relationship"

"Lufthansa A321 near Bilbao on Nov 5th 2014, loss of 4000 feet of altitude" to mnie wystraszyło, co może być powodem takiej sytuacji?

"Jetblue E190 at Fort Lauderdale on Dec 28th 2014, laser beam injures first officer" a to zdzwiło - pytanie jak wyżej?
Góra
 Relacje PM off  
 
#64 PostWysłany: 07 Sty 2015 16:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2012
Posty: 338
Loty: 16
Kilometry: 39 898
Nikt tu nie jest inżynierem lotniczym (?) ale w pierwszym przypadku może to być np zły odczyt wysokościomiorza poprzez zamarzniętą rurkę pitota, która w pewnym momencie się rozmroziła i wskazała prawidłową wysokość, a w drugim przypadku ktoś świecił pilotowi po oczach podczas lądowania. Oczywiście to są domysły ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#65 PostWysłany: 07 Sty 2015 16:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5420
Loty: 151
Kilometry: 307 473
niebieski
Link z FB lotnictwa:



Tutaj Pan ładnie tłumaczy, że utrata wysokości się zdarza i to nie tragedia.

Co do lasera to w lipcu w Poznaniu była podobna akcja: http://www.tvn24.pl/poznan,43/laserem-w ... 49682.html
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#66 PostWysłany: 07 Sty 2015 17:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Cze 2012
Posty: 3396
Loty: 67
Kilometry: 146 355
srebrny
DJADKJGU napisał(a):
"Jetblue E190 at Fort Lauderdale on Dec 28th 2014, laser beam injures first officer" a to zdzwiło - pytanie jak wyżej?

http://abcnews.go.com/blogs/headlines/2 ... een-laser/
Zapewne podobna historia
Góra
 Relacje PM off  
 
#67 PostWysłany: 07 Sty 2015 18:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2721
niebieski
Tak, utrata wysokości zdarza się ("dziura" powietrzna, turbulencja). Wrażenie z kilkusekundowego spadku swobodnego - bezcenne :D
Można sprawdzić w ten sposób ilu pasażerów nie lubi siedzieć w zapiętych pasach. Ja szczęśliwie byłem (poluzowuje, ale nie odpinam).
A najlepszy jest zbiorowy, spontaniczny okrzyk (po 2 pierwszych razach co odważniejsi zaczynają zapodawać "oleee" ;-)
Ale takie coś jak tutaj to już hardcore:
http://www.rp.pl/artykul/953294.html

I komentując - w stanowczej większości lotów jakie kojarze stewardessy uprzedzają "mimo wyłączenia znaku 'zapiąć pasy' rekomendujemy żeby mieć je zawsze zapięte na wypadek nieoczekiwanej turbulencji". Nie wiem czy w każdym locie, bo prawdę mówiąc nie zawsze słucham ;-)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#68 PostWysłany: 07 Sty 2015 22:01 

Rejestracja: 06 Lis 2013
Posty: 210
Loty: 89
Kilometry: 252 650
o kurde trzeba byc ... nie powiem kim zeby specjalnie oslepiac laserem pilotow :O

kilkusekundowy spadek przezylam i mam nadzieję, że sie nie powtórzy bo prawie zeszlam na zawał- aż się boję co by było przy dłuższym
Góra
 Relacje PM off  
 
#69 PostWysłany: 07 Sty 2015 22:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1962
Loty: 89
Kilometry: 75 577
niebieski
BrunoJ napisał(a):
Ale takie coś jak tutaj to już hardcore:
http://www.rp.pl/artykul/953294.html

I komentując - w stanowczej większości lotów jakie kojarze stewardessy uprzedzają "mimo wyłączenia znaku 'zapiąć pasy' rekomendujemy żeby mieć je zawsze zapięte na wypadek nieoczekiwanej turbulencji". Nie wiem czy w każdym locie, bo prawdę mówiąc nie zawsze słucham ;-)


tam było 1000stóp czyli 300 metrów nie 3 kilometry, nie strasz ludzi ;)

niemniej jednak nauczka żeby zawsze mieć te luźno zapięte pasy...
_________________
vivere militare est
Góra
 Relacje PM off  
 
#70 PostWysłany: 07 Sty 2015 23:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2721
niebieski
w fachowych miejscach nie sprawdzałem, ale media wszystkie podawały 3km. Tak czy siak - mimo wszystko liczba uszkodzonych imponująca.
A pamięta ktoś takiego zonka?:
http://www.pasazer.com/forum/temat/581/ ... u,lot.html
Mam znajomego który tym leciał. To czego nie napisali w powyższym artykule to że gośc manewrował od początku jakby slalom z zawiązanymi oczami robił, na podstawie ręcznej busoli (!), a jak już im zadziałały urządzenia to się okazało że lecą nad morze, a nie do Wwy. Więc pilot wykonał taką nawrotkę że ludzie mdleli z przeciążenia.
Tak naprawdę lepiej nie wiedzieć. Kindel w dłoń i muzyka do uszu i niech się dzieje co chce ;-)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#71 PostWysłany: 07 Sty 2015 23:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1962
Loty: 89
Kilometry: 75 577
niebieski
http://avherald.com/h?article=45946d01&opt=0

są zdjęcia..winko na suficie wymiata...

ale odchodzimy od tematu...
_________________
vivere militare est
Góra
 Relacje PM off  
 
#72 PostWysłany: 08 Sty 2015 11:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2012
Posty: 1095
Loty: 131
Kilometry: 153 160
niebieski
BrunoJ napisał(a):
...
A pamięta ktoś takiego zonka?:
http://www.pasazer.com/forum/temat/581/ ... u,lot.html
...

Inni nie mieli tyle szczęścia... Katastrofa W Przestworzach: Ostatnie 28 sekund życia
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#73 PostWysłany: 16 Sty 2015 21:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2012
Posty: 1095
Loty: 131
Kilometry: 153 160
niebieski
Wywiad z szefem zespołu badającego katastrofę. "Pogoda jednym z czynników, ale nie jedynym".

_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#74 PostWysłany: 20 Sty 2015 22:58 

Rejestracja: 29 Lip 2013
Posty: 121
Loty: 41
Kilometry: 134 425
Dzisiaj do wiadomości podali, że samolot wznosił się ponad 1.8km/min, gdzie normalna prędkość wznoszenia to około 0.3-0.6km/min. Niestety bez żadnego wyjaśnienie z czego to wynikało.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title, ... aid=114326
Góra
 Relacje PM off  
 
#75 PostWysłany: 21 Sty 2015 00:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2012
Posty: 338
Loty: 16
Kilometry: 39 898
Przeciągnęli, albo stery albo prądy wznoszące. Tylko dziwne że nie było nic o tym mówione na taśmach, bo przecież nie spada się sekundę żeby nie zdążyć czegokolwiek powiedzieć z 12km.
Góra
 Relacje PM off  
 
#76 PostWysłany: 21 Sty 2015 01:02 

Rejestracja: 09 Maj 2014
Posty: 242
Zbanowany
Dajcie sobie spokoj oczytaja skrzynki to bedzie opublikowane, jak narazie pismaki napisaly o wznoszeniu 6000ft/s co mozna porownac do francuskiego samolotu ktory w opublikowanym raporcie poszedl podobnie w gore 7000ft/s az do momentu przecagniecia i skonczylo sie rozbiciem a winne bylo chyba oblodzenie czujnikow. Na razie nie wiadomo czy podobna awaria czy prady wznoszace burzy spowodowaly taka sytuacje. Poczekac spokojnie do raportu, choc pewnie wolabym aby to byly winne prady wznoszace niz kolejne oblodzenie czujnikow.
Góra
 Relacje PM off  
 
#77 PostWysłany: 21 Sty 2015 01:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1557
Loty: 479
Kilometry: 615 649
niebieski
Nie upraszczajmy aż tak bardzo. Samo oblodzenie czujników prędkości (rurek Pitota) nie powoduje katastrofy, chociaż oczywiście mogło się do niej przyczynić... Ale zgadzam się - wyjaśnianie przyczyn katastrofy zostawmy ekspertom.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#78 PostWysłany: 21 Sty 2015 01:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lis 2014
Posty: 315
Loty: 146
Kilometry: 347 466
W przypadku duzych problemow z warunkami pogodowymi najlepiej miec wszystkie przyrzady sprawne, bo jak trzeba walczyc z burza i silnymi pradami wznoszacymi nie ma czasu na zastanawianie sie, czy dany instrument dziala, czy nie-czy odczyt jest prawidlowy i mozna mu ufac, czy tez ignorowac predkosciomierz, bo "moze" zamarzl...Wiec sam fakt, ze pilot moze chciec skorygowac lot wzgledem danych, ktore nie sa poprawne moze prowadzic do katastrofy...Juz ktorys raz przewija sie temat rurek pitota w zwiazku z katastrofa...A ja w niedziele bede leciec takim gratem, ze zamiast gps-a ma chyba przyklejona mape i cyrklem sie okresla pozycje na niej...Ehhh... :|
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#79 PostWysłany: 21 Sty 2015 09:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Cze 2012
Posty: 338
Loty: 16
Kilometry: 39 898
Tylko że samolot z francuskiej katastrofy leciał w nocy i nic nie widzieli przez to, a w dzień, nawet pomimo niesprawnych rurek Pitota (nie wiem czy oblodzenie rurek występuje w tamtym rejonie świata) piloci by raczej widzieli czy się wznoszą czy spadają. Jeżeli wleciał w burze to mogła siąść elektronika, w airbusach a320 nie ma sterowania hydraulicznego, więc ciekawe też by było jak blokują się lotki podczas awarii. A to są tylko spekulacje a spekulacje to chyba nic złego?
Góra
 Relacje PM off  
 
#80 PostWysłany: 21 Sty 2015 09:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2012
Posty: 1095
Loty: 131
Kilometry: 153 160
niebieski
"Pilot próbował utrzymać samolot". Odczytali całość rozmów z kokpitu airbusa AirAsia

http://www.tvn24.pl/katastrofa-samolotu-airasia-odczytali-calosc-rozmow-z-kokpitu,507264,s.html
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 94 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Lastminuter.pl oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group