Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 145 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
#81 PostWysłany: 12 Lut 2020 10:35 

Rejestracja: 28 Gru 2010
Posty: 39
Zeus napisał(a):
Jest szansa. Mi się udało w 80 minut z Terminalu 2G do Terminalu 1.

Jak masz na jednym bilecie, to nie ma co przejmować.


Dzięki za info :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#82 PostWysłany: 18 Lut 2020 11:26 

Rejestracja: 28 Gru 2010
Posty: 39
Słuchajcie, jeszcze jedno pytanie. Ponieważ lecę z infantem, chciałam zarezerwować łóżeczko. O ile w KLM nie ma problemów, o tyle w AirFrance, jeśli chcę łóżeczko, muszę wykupić miejsce obok łóżeczka dla siebie. Czy to rzeczywiście tak działa? Po po raz pierwszy spotykam się z czymś takim...
Góra
 Relacje PM off  
 
#83 PostWysłany: 24 Mar 2020 09:53 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3490
złoty
Czy voucher otrzymany od Air France w związku ze skasowanym lotem może być użyty tylko na loty osoby na którą jest wystawiony? Czy można go przekazać innej osobie?

Znalazłem też w FAQ zapis że "This voucher is valid for 1 year on all Air France, KLM, Delta Air Lines and Virgin Atlantic flights. This voucher will be refundable after one year if it is not used." - znaczy po roku można go zwrócić i uzyskać zwrot?
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off  
 
#84 PostWysłany: 24 Mar 2020 10:46 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5826
HON fly4free
Na to wygląda, podobne rozwiązanie oferuje teraz LH.
Oczywiście jest to niezgodne z prawem, proponowanie voucherów jest dopuszczalne, ale tylko za zgodą pasażera jako dodatkowa opcja a nie zamiast zwrotu kasy zapłaconej za bilet.
Góra
 Relacje PM off  
 
#85 PostWysłany: 24 Mar 2020 13:19 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3490
złoty
@marek2011 a potrafisz wskazać jakiś przepis który by to regulował?
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off  
 
#86 PostWysłany: 24 Mar 2020 13:45 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5826
HON fly4free
Wprost: Art 8 261/2004.
Plus (niewiążące, ale istotne) wyjaśnienie KE: https://ec.europa.eu/commission/pressco ... /IP_20_485

Niestety linie idą w zaparte i cytowanie przepisów niewiele pomaga; jest nie bo nie. Wydaje mi się, że jedyną metodą w tej chwili są chargebacki chociaż też nie wiem, czy będą uznawane.
Góra
 Relacje PM off
mucha uważa post za pomocny.
 
 
#87 PostWysłany: 24 Mar 2020 17:05 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2326
złoty
Myślę, że na dzień dzisiejszy linie mogą się zawsze wytłumaczyć zaistniałą "siłą wyższą", która w różnych państwach jest inaczej definiowana.
Na dzień dzisiejszy, w Polsce obowiązuje ustawa o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19,
innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, której art. 14, np. zwalnia linie lotnicze z odpowiedzialności:
Cytuj:
Art. 14. 1. Zarządzający lotniskiem, zarządzający dworcem kolejowym, przewoźnik lotniczy, kolejowy lub drogowy, nie ponoszą odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną w związku z uzasadnionymi działaniami władz publicznych mającymi na celu przeciwdziałanie COVID-19, w szczególności za brak możliwości przewozu.

Wydaje mi się, że każdy sąd uzna fakt używania voucherów, w momencie braku gotówki spowodowanym brakiem jakiegokolwiek przychodu, jako uzasadniony.


Ostatnio edytowany przez Chupacabra, 24 Mar 2020 18:04, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#88 PostWysłany: 24 Mar 2020 17:12 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2894
srebrny
Powyższy artykuł nie dotyczy zwrotu za bilety , a odpowiedzialnością za szkody spowodowane brakiem lotu. Linia nie wywiązała się z umowy przewozu i musi zwrócić koszt biletu, ale nic poza tym.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#89 PostWysłany: 24 Mar 2020 17:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 940
złoty
@Chupacabra
Zauważ, że rząd broni się rękami i nogami by nie wprowadzić stanu wyjątkowego - więc jeszcze te zapisy nie mają zastosowania.
Góra
 Relacje PM off  
 
#90 PostWysłany: 24 Mar 2020 18:03 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2326
złoty
@abelincoln Ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, została opublikowana 07. 03. 2020 i weszła w życie dnia następnego. Źle się wysłowiłem używając określenia "stan wyjątkowy".
@SPLDER w konkretnym przypadku linii AF, OWU definiują siłę wyższą, jako
Cytuj:
oznacza okoliczności zewnętrzne wobec strony powołującej się na nie, gdzie strona może przedstawić dowody ich wystąpienia, które są nieprawidłowe lub niemożliwe do przewidzenia, których konsekwencji nie można było uniknąć pomimo dołożenia wszelkich starań.
A co z tego wynika dla pasażera, jest opisane dalej:
Cytuj:
3.3. Siła Wyższa, na którą powołał się Pasażer
Jeśli Pasażer znajduje się w posiadaniu Biletu zgodnie z opisem zawartym w punkcie 3.1 (d) powyżej, który nie został wykorzystany lub został częściowo wykorzystany i jeśli nie jest możliwe odbycie podróży z uwagi na Siłę Wyższą, zgodnie z jej definicją zawartą w art. 1, Przewoźnik wystawi Pasażerowi notę kredytową odpowiadającą Taryfie Brutto za Bilet niepodlegający refundacji i/lub modyfikacji, która jest ważna przez rok na kolejną podróż lotami Przewoźnika i podlega odpowiednim Opłatom Administracyjnym, pod warunkiem, że Pasażer poinformuje Przewoźnika tak szybko, jak to tylko możliwe i przedstawi dowód takiego zdarzenia Siły Wyższej.


Dodatkowo jest tam jeszcze jeden punt warty uwagi :
Cytuj:
14.5. Zwroty podlegają obowiązującym przepisom w kraju, w którym Bilet został pierwotnie zakupiony i/lub obowiązującym przepisom kraju, w którym musi zostać wypłacony zwrot ceny.
Góra
 Relacje PM off  
 
#91 PostWysłany: 24 Mar 2020 18:08 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2894
srebrny
Paragraf dotyczy " Siły Wyższej, na którą powołał się Pasażer". Jeśli to linia odwołała lot, nie ma on zastosowania.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
marek2011 lubi ten post.
 
 
#92 PostWysłany: 24 Mar 2020 18:20 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5826
HON fly4free
To ma zastosowanie tylko, gdy linia lata, a pax nie może lecieć bo np. przebywa na obligatoryjnej kwarantannie, albo nie spełnia (już) wymogów wjazdowych do kraju docelowego (tranzytowego).
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
 
#93 PostWysłany: 24 Mar 2020 18:30 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2326
złoty
Definicja "siły wyższej" OWU, jako takiej, dotyczy jak linii tak pasażera. Dalszy ciąg dotyczy tylko powołania się na nią przez pasażera, np. w przypadku niemożliwości stawienia się na lotnisku z powodu siły wyższej.
Teraz, pytanie jak AF się powoła na tę siłę wyższą? Na podstawie obowiązującej w naszym kraju ustawie, "nie ponosi odpowiedzialności za szkodę" to ciężko będzie chociażby zasądzić odsetki karne.
Góra
 Relacje PM off  
 
#94 PostWysłany: 03 Kwi 2020 17:14 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3490
złoty
Chupacabra napisał(a):
Wydaje mi się, że każdy sąd uzna fakt używania voucherów, w momencie braku gotówki spowodowanym brakiem jakiegokolwiek przychodu, jako uzasadniony.

A czy to jest wina pasażera, że linia sobie balansuje na krawędzi i pieniądze otrzymane przeze mnie zużywa na bieżącą działalność? Nie wykonali usługi to powinni pieniądze zwrócić. Mam nadzieję że banki i organizacje płatnicze mają taką samą wykładnię i w procedurze chargeback będą zwracać pieniądze. Linie Lufthansa, Qatar, Wizzair i Ryanair bez problemu zwracają gotówkę. AF/KLM idzie w zaparte.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off  
 
#95 PostWysłany: 08 Kwi 2020 09:32 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3490
złoty
Cytuj:
Jeśli chodzi o zwrot kosztów zakupu biletu pragnę poinformować, że w normalnych okolicznościach w przypadku odwołania lotu pasażerowie otrzymają zwrot pieniędzy. Sytuacja ta jest jednak naprawdę wyjątkowa ze względu na wysoki poziom niepewności wokół transportu lotniczego i ogromną liczbę wniosków o zwrot kosztów. Dlatego Air France i KLM są zmuszone odstąpić od swojej normalnej praktyki.

Śmieszni są. Poszedł już wniosek o chargeback.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off  
 
#96 PostWysłany: 08 Kwi 2020 09:41 

Rejestracja: 24 Lut 2014
Posty: 627
Zbanowany
Organizacja płatnicza Visa nie zwraca już kasy za niezrealizowanie transakcji z powodu koronawirusa.
https://www.fly4free.pl/forum/odwolywanie-rezerwacji-w-zw-z-koronawirusem,18,148565&start=1320
Góra
 Relacje PM off  
 
#97 PostWysłany: 13 Lis 2020 14:52 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 10241
Loty: 380
Kilometry: 635 209
Czy vouchery od Air France za anulowane loty są przyznawane na poszczególnych pasażerów czy może jeden na rezerwację?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#98 PostWysłany: 24 Lis 2020 12:09 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 10241
Loty: 380
Kilometry: 635 209
Ostatecznie nie wziąłem voucherów i wystąpiłem o zwrot. I pozytywne zaskoczenie: wniosek złożony 19 listopada, a już 23 listopada zwrot zaksięgowany na rachunku karty.
Jedna uwaga - na mailowym potwierdzeniu złożenia wniosku kwota do zwrotu była podana bez wartości dokupionego bagażu rejestrowanego, ale zwrot przyszedł za całość, tyle że w dwóch oddzielnych księgowaniach za każdego pasażera za bilet i dwóch księgowaniach za bagaż (był dokupiony tylko dla jednej biletu).
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#99 PostWysłany: 22 Gru 2020 13:50 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 19018
Tak jak KLM (viewtopic.php?f=226&t=56232&p=1399353#p1399353) AirFrance także pozwala na pełny zwrot na voucher za loty do 30/9/2021
Voucher trzeba skorzystać do 31/12/21 na loty aż na koniec kalendarza 2022

https://www.airfrance.de/DE/en/common/p ... oucher.htm

Warunek, numer Etixa powinienem zaczynać z numerem 057
Góra
 Relacje PM off  
 
#100 PostWysłany: 30 Sty 2021 16:54 

Rejestracja: 21 Maj 2011
Posty: 280
niebieski
Kashpir napisał(a):
Jedna uwaga - na mailowym potwierdzeniu złożenia wniosku kwota do zwrotu była podana bez wartości dokupionego bagażu rejestrowanego, ale zwrot przyszedł za całość, tyle że w dwóch oddzielnych księgowaniach za każdego pasażera za bilet i dwóch księgowaniach za bagaż (był dokupiony tylko dla jednej biletu).

Jak skladales wniosek? Bo ja przez internetowy formularz ale nie dostalam potwierdzenia zlozenia.
Chyba musze do nich zadzwonix :(
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 145 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group