Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 232 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 17 Kwi 2018 16:33 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lis 2010
Posty: 6143
Loty: 228
Kilometry: 534 135
Właśnie jestem po kolejnych 2 lotach AC.
Trasa ZRH-YYZ obsługiwany przez B787-900. Na ciepło makaron lub kurczak, wybrałem kurczaka - dobre i zjadliwe :) Napoje bez limitu, nie widziałem by komuś odmawiali. Przed lądowaniem serwowali coś a'la ciasto francuskie z nadzieniem - dobre. Samolot opuszczany przez rękaw ;)

Powrót na trasie YYZ-MUC również na B787-900. Na ciepło tak jak poprzednio makaron lub kurczak, ponownie padł wybór na kurczaka i się nie zawiodłem. Tak jak w locie tam, tak na powrocie, nikt nie robił problemów z serwowaniem %.

Do tego robiłem YYZ-FLL-YZZ obsługiwany przez AC Rouge. Za darmo tylko woda, reszta dodatkowo płatna. Lot obsługiwany przez B767, brak systemu rozrywki, warto mieć coś co zajmie nam czas podczas podróży.

Ogólnie mam dobre wrażenia z podróży AC i za niedługo ponownie będę korzystać z ich usług.
_________________
Image

https://www.instagram.com/jiku_ty_dziku/ | Serduszka i piwo :D
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN Rejs (w kajucie z balkonem) z Barcelony przez Majorkę i Sycylię do Rzymu oraz loty z Krakowa za 2218 PLN
Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN Grupa Lufthansa: Wakacyjne loty do Mołdawii, Maroka, Grecji i Rumunii z Krakowa i Warszawy od 438 PLN
#22 PostWysłany: 21 Maj 2018 13:56 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8849
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
A jak u nich z wyborem miejsc? Rozumiem, że bezpłatnie dopiero podczas odprawy online? Ta jest 24 h przed lotem, czy jakoś wcześniej?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#23 PostWysłany: 21 Maj 2018 16:29 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
Zależy od taryfy, w dawnym tango (po zmianach najniższa taryfa to chyba standard) można dopiero przy odprawie 24h przed pierwszym lotem. Nie zawsze też da się odprawić gdy pozostałe loty nie są operowane przez AC.
Ogólnie jest słabo, bo wyższe taryfy eco mogą wybrać miejsca wcześniej, więc może być przebrane. *G nic nie pomaga.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Sudoku uważa post za pomocny.
 
      
#24 PostWysłany: 21 Maj 2018 17:54 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6217
Loty: 474
Kilometry: 1 003 128
Ale wybor miejsca 25 usd na longhaul jesli Ci zalezy na jakims konkretnym to nie jest źle
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#25 PostWysłany: 21 Maj 2018 20:46 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8849
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
Standardowe to żadna łaska, a za te lepsze, z większą przestrzenią na nogi życzą sobie 3,5 x tyle.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#26 PostWysłany: 22 Maj 2018 17:34 

Rejestracja: 27 Kwi 2018
Posty: 16
Loty: 41
Kilometry: 80 226
witam, ja pierwszy raz będę lecieć AC i pierwszy raz bede nadawał bagaż. Mam 2 pytania:
- czy odprawa na Okęciu tuż przed wylotem będzie darmowa (bede nadawał bagaż ktory jest w cenie biletu), jak wygląda odprawa online? na krótko przed wylotem wszystko w komórce a potem karta pokładowa na telefonie?
- czy jeśli kilka godzin po wylądowaniu w Toronto mam lot również AC ale do Chicago to moj bagaż zobaczę dopiero na miejscu czy będę musial znów odprawiać i nadawac bagaż w YYZ.
dzieki za pomoc kazdemu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#27 PostWysłany: 22 Maj 2018 17:37 

Rejestracja: 12 Sty 2014
Posty: 220
niebieski
1. Idziesz do stanowiska który wyświetli się na tablicy lotów, nadajesz bagaż.
2. Jak masz na jednym bilecie lot (czyi jest to lot łączony) to w Warszawie od razu nadajesz bagaż do Chicago.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#28 PostWysłany: 22 Maj 2018 17:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5617
HON fly4free
jarp napisał(a):
2. Jak masz na jednym bilecie lot (czyi jest to lot łączony) to w Warszawie od razu nadajesz bagaż do Chicago.

Nie wprowadzaj w błąd - taka jest ogólna zasada ale w tym przypadku mamy do czynienia z wyjątkiem (potwierdzającym regułę), bagaż trzeba zgarnąć z taśmy w Toronto by za chwilę przerzucić go na drugą taśmę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#29 PostWysłany: 22 Maj 2018 18:23 

Rejestracja: 23 Wrz 2014
Posty: 1006
Loty: 130
Kilometry: 249 917
Lecąc do Newark przez Toronto nie musiałem zgarniać i przekładać bagażu. Wszystko było na jednym bilecie - WAW-CPH-YYZ-EWR. Bagaż z Warszawy do Newark nadany. Co prawda nie zdążyli z powodu opóźnienia przepakować bagażu w Toronto i dotarł z opóźnieniem, ale nie było mowy w ogóle o zabieraniu bagażu.

Na lotnisko w Toronto jest tylko odprawa taka, jak by się wjeżdżało do USA. W Stanach lądujesz w terminalu krajowym. Sądzę, że w przypadku Chicago wygląda podobnie :)
_________________
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#30 PostWysłany: 22 Maj 2018 18:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5617
HON fly4free
I właśnie dlatego, że wszystkie loty Kanada-USA traktowane są jako krajowe to na lotnisku w Toronto obowiązuje taka sama procedura jak przy lądowaniu na pierwszym lotnisku w USA (lecąc z Europy).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#31 PostWysłany: 22 Maj 2018 18:39 

Rejestracja: 23 Wrz 2014
Posty: 1006
Loty: 130
Kilometry: 249 917
Lot był w maju 2017 realizowany przez AC. Nikt nie pytał mnie o bagaż na jakimkolwiek etapie przesiadki w Toronto. Dopiero przy gate na lot do Newark pracownik zapytał ekipę przez radio, czy zdążyli przepakować bagaże. Zdązyli 4, zapomnieli o jednym :)

Nie wiem - być może zależy to od linii. Jeśli coś zmieniło się w ciągu roku - to możliwe że mam nieaktualne informacje.
_________________
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#32 PostWysłany: 22 Maj 2018 18:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4716
Zbanowany
srebrny
Lennox177 napisał(a):
- czy jeśli kilka godzin po wylądowaniu w Toronto mam lot również AC ale do Chicago to moj bagaż zobaczę dopiero na miejscu czy będę musial znów odprawiać i nadawac bagaż w YYZ.
dzieki za pomoc kazdemu

Potwierdzam, lecialem AC w zeszlym roku na trasie ZRH-YYZ-LGA i bagaz nadany docelowo zdazyl bez problemu doleciec, odebralem dopiero w LGA. :)
BTW podobnie bylo w BA na trasie ZRH-LHR-YUL-JFK, bagaz rejestrowany nadalem docelowo do JFK, ale zaginal po drodze w LHR.
Jesli masz przeloty na jednym bilecie to bagaz rejestrowany odbierzesz w Chicago.
Pozdr. i zycze udanego pobytu.
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#33 PostWysłany: 07 Cze 2018 09:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Lip 2015
Posty: 471
niebieski
Przylatujemy do Toronto z Londynu i mamy przerwę 11,5 h. Potem dalszy lot na Karaiby. Czy na czas tak długiego pobytu AIR Canada zapewnia darmowy hotel czy trzeba organizować na własną rękę ?
_________________
78 Krajów , 6 Kontynentów , 3 Oceany :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#34 PostWysłany: 07 Cze 2018 10:17 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8849
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
Tu są warunki, więc zależy od taryfy, trasy itd.:

https://www.aircanada.com/us/en/aco/hom ... pover.html
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#35 PostWysłany: 18 Lip 2018 18:44 

Rejestracja: 10 Sie 2017
Posty: 458
Zgodnie z obietnicą z innego postu opisuję pierwsze wrażenia z lotu AC:

Lot 827 - WAW-YYZ

Odlot o godzinie 11:40 na pokładzie 30-letniego B763ER - rzeczywiście czuć wiek samolotu - miejscami powycierane elementy foteli, skrzydło przy którym siedziałem wygląda dość biednie - połatane i sprawiające wrażenie sfatygowanego. Boarding sprawny, moje miejsce w rzędzie 18 - rząd ewakuacyjny, który jako jedyny nie kosztuje 100 CAD! Warto zrobić odprawę idealnie 24 godziny przed lotem, wtedy jest szansa. Obsługa bardzo miła i pomocna. Jedzenie jak na klasę Y - obiad w porządku, przed lądowaniem jedynie kanapka na ciepło... Wino i alkohole, równiez mocniejsze, zasadzie bez limitu spożycia ;-) Problemem jest bardzo archaiczny system zabawiania na pokładzie - często się wyłącza i ekrany bardzo słabo reagują na dotyk. Lot to nic innego jak standardowy transatlantyk, który przestał być standardwoy na 40 minut przed planowanym lądowaniem w YYZ. Ze względu na silną burzę i w oczekiwaniu na okno pogodowe krążyliśmy w okolicy przez 40 minut - ostatecznie - wraz z postojem na pasie (około 60 min!) dotarliśmy do gate'u. Co straszne - po lądowaniu pasażerowie bili brawo - tak, naprawdę.

Kłopoty prawdziwe zaczęły się później - jako, że leciałem dalej do US (PIT) szybka reorganizacja - 20 minut spaceru do terminalu F (na 99%), lecimy na security, oczekiwanie na pojawienie się nazwiska przy liście wyładowania bagażu i CBP - szybko i sprawnie. Wędrówka do Gate'u "amerykańskiego" - F75+ i jeszcze większa burza! Lot odwołany i stoję 2 godziny w kolejce na przebookowanie.

Dostaję hotel Radisson (XIV piętro, biurowców szklane drzwi, słońce zachodzi... i tak dalej ;-)) i loty na następny dzień. Tutaj ważna uwaga - agent Wam nie powie, że jak podróżujecie "overseas" to dostaniecie voucher na hotel - trzeba go o tym poinformować, mi się chińczyk od razu uśmiechnął i dał nowe boarding passy i hotel. Co dalej, w tym momencie przechodzicie kanadyjskie immigration i następnego dnia macie super problem - de facto:

1) wjechaliście do US (CBP + strefa F75+ gateów), ale po reebokingu i otrzymaniu hotelu jesteście zniej wyprowadzani "bocznymi drzwiami" - następnego dnia pan/i na CBP się zdziwi - ale przecież jest Pan teraz w US - nie może Pan być w tym samym czasie 2x w US! Po kontakcie z supervisorem dostaję kolejną pieczątkę, ale muszę to wyjaśnić u mojego "oficera uniwersyteckiego", który zajmuje się prawem migracyjnym. Osoba bez języka mogłaby polecieć z powrotem.

Następnego dnia kolejne zdziwienie: zamiast zrobić wczorajszą trasę YYZ-PIT - około 250 mil, robię YYZ-YUL-PIT - prawie 900 mil. Duży minus za A320 YYZ-YUL - stary samolot, bardzo głośny i problematyczny (przed lotem mieliśmy 45 minut opóźnienia, bo wciąż "heavy fixowano" odwracacze ciągu w lewym silniku). Przylot do YUL'a, przesiadka w QK - Air Canada Jazz i CRJ-200 już w dobrym stanie i z 20-godzinnym opóźnieniem melduję się w miejscu życia. Oba loty poczęstunek standardy - soczek/kawa plus precle.

Reasumując - solidny przewoźnik, dobra obsługa w razie problemów (ale nie na domestic!), ale wiek floty robi nieprzyjemne wrażenie. Jeżeli zamiast 30 letniego 763ER na WAW-YYZ dostałbym Drimka/77W to nie miałbym się za bardzo do czego przyczepić.
Ogólnie polecam w razie dobrej ceny i dogodnych przesiadek.
_________________
The Fire, baby. It'll burn us both. It'll kill us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine. Always... and never.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#36 PostWysłany: 05 Sie 2018 16:33 

Rejestracja: 27 Kwi 2018
Posty: 16
Loty: 41
Kilometry: 80 226
pytanie na szybko: mam wykupiony bagaż rejestrowany. jeśli odprawie sie przez apke w telefonie i tam będę miał kod QR jako karte pokładową to na lotnisku daje ten bagaż w punkcie czy w grę wchodzi wyłącznie odprawa na lotnisku?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#37 PostWysłany: 07 Sie 2018 22:13 

Rejestracja: 24 Lut 2018
Posty: 556
Pytałem już w innym wątku, ale może tu zagląda więcej osób :)

krzysiekk86 napisał(a):
Przy wyborze OTA i przekierowaniu ze skyscannera, podmienił się jeden odcinek lotu (trasa HAV-YYZ-FRA-WAW). W tym co klikałem miałem wylot z Toronto o 21:40, a na stronie OTA wylot o 17:00 - mój błąd, że tego nie zauważyłem, ale to mały problem, bo w WAW jestem dokładnie o tej samej godzinie co w orginalnym planie. Chodzi tylko o to, że rozważaliśmy w przerwie wycieczkę nad Niagarę co przy krótszej przesiadce jest praktycznie niewykonalne. Z tego co czytam to z MyTrip nie mam co liczyć na jakiekolwiek zmiany, ale czy jest szansa, żeby np. przez Air Canada zmienic lot na późniejszy? Szanse raczej nikłe, ale może ktoś z doświadczenia powie czy np. już po przylocie do Toronto skontaktować się z przewoźnikiem i podpytać? Oczywiście ostatni odcinek pozostaje bez zmian.


Zorientowałem się już, że jest w AirCanada opcja change-same-day na trasach międzynarodowych. Czy ktoś wie jak to działa i czy da się to zastosować, gdy później mam jeszcze odcinek FRA-WAW? I czy zmieniać muszę to przed pierwszym odcinkiem czy mogę zdecydować (np. w oparciu o pogodę) w momencie przylotu do Toronto?
Wszelkie wskazówki mile widziane :)
_________________
Pzdr,
Krzysiekk

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#38 PostWysłany: 08 Sie 2018 10:11 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8849
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
Tu masz warunki w pdf:

https://www.aircanada.com/content/dam/a ... mes_EN.pdf

Wynika z nich, że mogą zmienić rezerwację na YYZ - FRA, ale FRA - WAW już nie, bo to inny przewoźnik.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
krzysiekk86 uważa post za pomocny.
 
      
#39 PostWysłany: 09 Sie 2018 09:31 

Rejestracja: 24 Lut 2018
Posty: 556
Dzięki. Lotu FRA-WAW nie muszę zmieniać, bo późniejszy YYZ-FRA, również przylatuje przed odlotem do WAW. Spróbuję to załatwić bliżej podróży i bezpośrednio z AC - OTA, będzie chciało kasę za każdą zmianę. Na ile dni przed odlotem "kontrola" nad biletami przechodzi na linię lotniczą? Czytałe gdzieś że dwa tygodnie przed podróżą, ale nie mogę tego teraz znaleźć..
_________________
Pzdr,
Krzysiekk

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#40 PostWysłany: 02 Paź 2018 18:55 

Rejestracja: 10 Sie 2017
Posty: 458
Cześć podniebni kowboje!

Dzisiaj trochę utyskiwania na lot AC 864 na linii YUL-LHR (Montreal-Londyn) z dnia 30.09.18.

Ogólnie ostatnie loty AC wspominałem miło, mimo iż do finalnego portu lotniczego dotarłem z obsuwą 18 godzin ;-)

Dzisiaj ponarzekam. Ale tylko trochę, bo to nie po amerykańsku.

Dyliżans powietrzny to B777-333ER - wersja na 450 paxów. Recenzję mógłbym zamknąć w jednynm zdaniu: "nie ogarnęli wielkości". A oto dlaczego:

Boarding: boarding jak zwykle w USA/CAN na strefy - problem polega na tym, że o ile 1 strefa to "C", a 2 to premium Eco, to 3,4,5 to wymieszane bez ładu i składu siedzenia w Eco. W UA czy DL zasada jest prosta: Eco wpuszczają "od tyłu" tak aby pierwsze rzędy wpuścić na końcu. Tutaj był latający cyrk na kółkach. Z kronikarskiego obowiązku zanotowałem: Od momentu wpuszczenia "disabled" na wózkach do hasła Boarding Complete minęło 78 minut. Serio. Spójrzcie na FR jakie opóźnienie startu mieliśmy przez to ;-)

Przed startem - wszystko fajnie, śmieszna i przyciągająca uwagę prezentacje bezpieczeństwa i bardzo fajne miałem miejsce 62A - jako jedno z kilku podwójnych - polecam je każdemu, bo z racji przejścia z systemu 3-4-3 na 2-4-2 mamy ekstra miejsce na nogi przy oknie ;-)

Sam lot to pokaz rozpaczy i bezradności personelu pokładowego. O ile sam lot nudny jak polska Esktraklasa (i oto tak naprawdę chodzi), to personel pokładowy przeszedł do histerii. Zaczęło się od problemów z rozdawaniem wcześniejszych potraw (vege, koszerne itd.), które były przypisane do siedzeń pasażerów (ich numerów). I tutaj nie wiadomo czemu numery na opakowaniach nie odpowiadały stanowi faktycznemu - nie wydaje mi się, że raptem 50% pasażerów zmieniła miejsca po odprawie. Później, było straszniej i śmieszniej. Swój posiłek (tak wiem, sam wybrałem 3 rząd od końća) otrzymałem po 1655 km lotu (z 5200 km) i niestety dostałem wybór pasta albo pasta - kurczak się rozszedł na spotkanie anonimowych kurczaków. Trudno, nie pogardzę. Skończyły się też brownie. Mój posiłek to: sól, pieprz, aluminiowa taca główna, bułka, masło i brzoskwinia z sernikiem, niestety sernik też się skończył. Później czekałem na pićku - niestety, kiedy pani z winem/wodą/sokiem była przy rzędzie 58 została opieprzona przez "górę", że ma zbierać tacki - nie było pićku. Potem czekałem około 45 minut na zabranie tacki i w końcu sam ją odniosłem, bo chciałem pójść spać. Niestety, w galeryjce za mną wszystkie 5 ładnych pań urządziło sobie kącik zabaw i rozmów - zamknęły obie toalety (!) i wszyscy chodzili w okolice rzędu 45 co spowodowało wielkie kolejki, a w moim miejscu wielki hałas. Później otrzymaliśmy "śniadanie" - sok pomarańczowy+crunche+ taką śmieszną, ale dobrą kromkę chleba na słodko - dla mnie i moich rzędów starczyło tylko na tę smieszną kanapkę. Podczas opuszczania pokładu nie wiem czemu cekałem 46 minut na wyjście.

I tutaj nie wiem - jak dla mnie (to mój pierwszy lot 777 na 450 paxów) obsługa nie sprostała ilości pasażerów, to dość dziwne, bo myślę, że jednak linia Montreal - Londyn powinna być solidnie traktowana pod względem prestiżolwym. Ogólnie jak za naprawdę drogi bilet jestem zawiedziony. Gdybym go kupił w dealu 1000pln RT byłoby w proządku.

Może to ja wybrzydzam i dramatyzuję, a może po prostu źle tarfiłem na lot (może żarcie i obsługa była w ostatniej chwili przeniesiona z innej wersji 777 na 402 paxów? A może coś jeszcze?), ale w podsumowaniu napiszę, że czuję się mocno rozczarowany. Choć i tak biorąc pod uwagę moje ostatnie 5 lotów w przeciągu 3 miesięcy z AC to ich polecam.
_________________
The Fire, baby. It'll burn us both. It'll kill us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine. Always... and never.
Góra
 Profil Relacje PM off
Pabloo lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 232 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group