Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 208 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna
Autor Wiadomość
#141 PostWysłany: 07 Paź 2017 18:27 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2790
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
lukas77 napisał(a):
3. Podróż opłaciłem kartą debetową więc procedura chargeback mnie nie dotyczy?


Procedura chargeback jest możliwa do wykonania również w przypadku płatnością kartą debetową.
Góra
 Profil Relacje PM off
lukas77 lubi ten post.
lukas77 uważa post za pomocny.
 
      
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast
#142 PostWysłany: 08 Paź 2017 07:59 

Rejestracja: 14 Sie 2017
Posty: 7
Ja mam/miałem loty na luty Warszawa - Berlin - Abu Dhabi - Singapur, Kuala Lumpur - Abu Dhabi - Berlin - Warszawa.
W tamtym tygodniu dostałem info, ze loty sie nie odbędą, mimo ze lotu po Azji obsługuje Etihad. Loty kupione z vouchera przed upadłością wiec nic mi sie nie należy...
Swoja droga voucher z AB był za opóźniony lot. Wnioskowałem o określona kwotę odszkodowania. W odpowiedzi na to dostałem propozycje vouchera na wyższa kwotę niż moje roszczenie. Zgodziłem sie i od razu zarezerwowałem loty, a był to lipiec. Niezłe cwaniactwo ze strony AB...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#143 PostWysłany: 08 Paź 2017 08:05 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4059
złoty
Żadne cwaniactwo, tylko normalna sytuacja biznesowa. Dawanie wyższych voucherow, niż gotówki. Upadłości tez są normą.
Gdybys zarezerwowała lot na wcześniejszy termin, to byś poleciała, więc żadne "cwaniactwo".
Prawdziwe kłopoty mają Ci, co kupili bilety, a nie polecą i kasy nie odzyskają, jesli nie płacili kartą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#144 PostWysłany: 09 Paź 2017 14:04 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4059
złoty
Od 28.10.2017 AB zaprzestanie świadczenia usług przewozu pasazerow.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#145 PostWysłany: 09 Paź 2017 19:47 

Rejestracja: 09 Paź 2017
Posty: 5
Witam. Jestem w podobnej sytuacji co kilka osób tutaj. 5 sierpnia kupiłem bilety na trasie Berlin - Abu Dhabi - Bangkok w dwie strony. Przewoźnik AirBerlin, bilety kupione przez Gotogate. Wykupiłem nawet usługę Airhelp+.
O upadku linii, o tym że moje loty się nie odbędą i o tym, że prawdopodobnie nie odzyskam pieniędzy dowiedziałem się przypadkiem tydzień temu. Najpierw zadzwoniłem do Airhelp, powiedzieli mi, że skoro przewoźnik odwołał lot wcześniej niż 2 tygodnie przed jego datą oni nie mogą nic zrobić. Potem był kontakt z gotogate, po długim czasie oczekiwania dowiedziałem się, że oni nie zagwarantują mi w żaden sposób przelotu do Abu Dhabi (ponieważ ten do i z Bangkoku realizowany jest przez Etihad).
Po wizycie w banku dotyczącej procedury chargeback dowiedziałem się, że najpierw muszę zgłosić się do Urzędu Marszałkowskiego. Wysłałem maile do airberlin oraz gotogate, żeby mieć oficjalne potwierdzenie, że moja podróż nie dojdzie do skutku i mam podstawy aby domagać się zwrotu pieniędzy od banku.
Myślę jeszcze o kontakcie z Etihad, ale myślę że to też niewiele da.
Mam za to jedno pytanie.
Bilety zakupiłem 5 sierpnia, loty miały się odbyć 2 i 16 stycznia. Czyli dopiero po tym będę mógł się domagać zwrotu, a bank ma na rozpatrzenie mojej reklamacji 540 dni. Czy bank jest w ogóle w stanie po tak długim okresie ściągnąć te pieniądze z powrotem poprzez chargeback?
Chargeback wydaje się być ostatnią deską ratunku i nie wiem na ile mogę w to wierzyć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#146 PostWysłany: 09 Paź 2017 19:58 

Rejestracja: 20 Sty 2014
Posty: 415
niebieski
Dwa razy przerabiałem bankructwo przewoźnika (Malev i Aerosur) i za każdym razem odzyskałem pieniądze za pośrednictwem chargeback. Nie musiałem czekać do planowanej daty wylotu. Chargeback nie polega na odzyskiwaniu pieniędzy od bankruta. Zwroty są finansowane z ubezpieczenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#147 PostWysłany: 09 Paź 2017 20:33 

Rejestracja: 08 Kwi 2017
Posty: 39
adamuto napisał(a):
Dwa razy przerabiałem bankructwo przewoźnika (Malev i Aerosur) i za każdym razem odzyskałem pieniądze za pośrednictwem chargeback. Nie musiałem czekać do planowanej daty wylotu. Chargeback nie polega na odzyskiwaniu pieniędzy od bankruta. Zwroty są finansowane z ubezpieczenia.


Na chwilę obecną PKO BP twierdzi, że powinniśmy zgłosić swoją wierzytelność do AirBerlin, a chargeback dopiero gdy z wierzytelności oddadzą nam niepełna kwotę lub jej brak. Według mnie PKO BP przegina i nie powinien tak postępować. Czy Tobie też kazano brać najpierw udział w postępowaniu upadłościowym?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#148 PostWysłany: 10 Paź 2017 01:43 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 351
niebieski
Również przerabiałem reklamację z liniami helitt, które zbankrutowały i nie było mowy o odzyskiwaniu należności z masy upadłościowej. Wydaje mi się, że należy przedstawić dowód podjęcia próby odzyskania należności drogą bezpośrednią, co jest standardową procedurą w ramach CB. Dopiero po odmowie bank może podjąć działania.

Wklejam bardzo fajny opis procedury przygotowany przez Citi, który otrzymałem przy ostatniej reklamacji.

Drogi Kliencie,
W nawiązaniu do zgłoszonej reklamacji poniżej przedstawiamy opis procedury reklamacyjnej
chargeback dotyczącej transakcji na karcie kredytowej oraz debetowej.
Jednocześnie zaznaczamy, że transakcje, które kwalifikują się do procesu Chargeback zostały
po stronie Banku autoryzowane i rozliczone prawidłowo.
Uprzejmie informujemy, że proces reklamacyjny dotyczący transakcji dokonanych kartą kredytową
lub debetową (z ang. Chargeback – obciążenie zwrotne) przeprowadzany jest przez Bank –
tj. wydawcę karty - w oparciu o regulacje organizacji płatniczych (Visa, MasterCard). Bank w imieniu
swojego Klienta, który zgłosił zastrzeżenia do jednej lub kilku transakcji, występuje do Instytucji
rozliczającej Usługodawcę z żądaniem zwrotu reklamowanej kwoty transakcji. W swoim zgłoszeniu
Bank powołuje się na informacje lub dokumenty uzyskane od Klienta, świadczące o nieprawidłowości
obciążenia.
W celu rozpoczęcia procedury reklamacyjnej, Bank w większości przypadków wymaga dostarczenia
przez Klienta podpisanego „Oświadczenia Reklamacyjnego” wraz z dodatkową dokumentacją
potwierdzającą argumenty Klienta. Zaznaczamy, że rodzaj wymaganej dokumentacji jest regulowany
przez organizacje płatnicze i zależny jest od typu reklamacji.
Dodatkowo informujemy, że zgodnie z regulacjami Visa/Mastercard, Bank wydawca karty może
wystąpić z reklamacją do Instytucji rozliczającej Usługodawcę w terminie do 120 dni
od daty dokonania transakcji lub daty dostarczenia zakupionego towaru usługi.
W momencie otrzymania od Klienta wymaganej dokumentacji Bank przekazuje sprawę
do Instytucji rozliczającej Usługodawcę, która w ciągu 45 dni zobowiązana jest by ustosunkować się
do złożonej reklamacji (Klienci informowani są o 60 dniowym okresie rozpatrywania sprawy,
w który wlicza się również działania podjęte ze strony Banku). Po tym okresie Bank wraca z informacją
zwrotną do Klienta dotyczącą wyniku rozpatrywanej reklamacji. W przypadku otrzymania decyzji
odmownej Bank w uzasadnionych przypadkach oraz określonym terminie ma prawo odwołania się
od negatywnie rozpatrzonej sprawy.
Jednocześnie wyjaśniamy, że niektóre typy spraw reklamacyjnych, przed rozpoczęciem ich
procesowania wymagają zamówienia od Instytucji rozliczającej Usługodawcę tzw. dowodu dokonania
transakcji (zgodnie z regulacjami organizacji płatniczych). Dalsze kroki podejmowane przez Bank
zależne są od rodzaju otrzymanego dokumentu, który powinien być dostarczony przez Usługodawcę
w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia.
Podsumowując wyjaśniamy, że Bank jest jedynie pośrednikiem uczestniczącym w procesie
reklamacyjnym i nie ma wpływu na wynik rozpatrywnej przez Instytucję rozliczającą reklamacji.
Dodatkowo informujemy, że całkowity czas rozpatrywania reklamacji jest różny i zależy od rodzaju
danej sprawy i może trwać od kilku do nawet kilkunastu tygodni.

Z poważaniem,
Zespół Operacji Kartowych
Góra
 Profil Relacje PM off
Aron lubi ten post.
tropikey uważa post za pomocny.
 
      
#149 PostWysłany: 10 Paź 2017 07:01 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2790
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
@broor pośrednicy typu Airhelp pomagają tylko w prostych sprawach, kiedy trzeba wypełnić w imieniu klienta formularz reklamacyjny na stronie przewoźnika i w łatwy sposób zainkasować procent od odszkodowania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#150 PostWysłany: 10 Paź 2017 09:32 

Rejestracja: 09 Paź 2017
Posty: 5
@adamuto
Można wiedzieć w jakim banku przerabiałeś chargeback? I jakie dokumenty/korespondencje musiałeś im przedstawić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#151 PostWysłany: 10 Paź 2017 18:00 

Rejestracja: 07 Paź 2017
Posty: 8
adamuto napisał(a):
Dwa razy przerabiałem bankructwo przewoźnika (Malev i Aerosur) i za każdym razem odzyskałem pieniądze za pośrednictwem chargeback. Nie musiałem czekać do planowanej daty wylotu. Chargeback nie polega na odzyskiwaniu pieniędzy od bankruta. Zwroty są finansowane z ubezpieczenia.


Ja dopiero wybieram się do banku w sprawie chargeback, moim bankiem jest BZWBK. Bilety kupowałem przez GoToGate i do tej pory z ich strony nie było żadnego oświadczenia o odwołaniu lotu. Napisałem wczoraj do nich pytanie czy lot odwołany ale dotychczas mi nie odpowiedzieli.
Przyłączam się do pytania, jakie dokumenty powininem przedstawić bankowi żeby uruchomić chargeback?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#152 PostWysłany: 11 Paź 2017 09:35 

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2187
złoty
Musicie przedstawić bankowi jakikolwiek dokument potwierdzający, że lot się nie odbył (bądź nie odbędzie). Musi to być albo mail z anulowaniem rezerwacji, albo wydruk z CMT z informacją że lot jest skasowany, cokolwiek. Nikt nie zrobi chargeback'a na podstawie ustnego oświadczenia klienta czy informacja prasowej, że linia zbankrutowała i zawiesza loty.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#153 PostWysłany: 11 Paź 2017 13:52 

Rejestracja: 07 Paź 2017
Posty: 8
To chyba na razie nic nie zdziałam, Na stronie Air Berlin, po wyświetleniu rezerwacji nie jest napisane że lot odwołany, jedynie pole "Carrier" w miejscu gdzie powininen być Air Berlin jest puste, natomiast w przypadku drugiego lotu Carrier jest "Etihad".
Chyba powininem to traktować jako lot nieodwołany? GoToGate nadal milczy, ale pewnie nie dostali takiej informacji od AB.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#154 PostWysłany: 11 Paź 2017 15:07 

Rejestracja: 11 Paź 2017
Posty: 1
-- 11 Paź 2017 15:05 --

Cześć,
Na początku sierpnia zakupiłam bilety na trasie Berlin-Abu Dhabi- Bangkok na listopad przez GoToGate, więc chętnie podzielę się z Tobą tym co do tej pory udało mi się ustalić.
lukas77 napisał(a):
1. Fakt że bilety kupiłem przez GoToGate nic tu nie zmienia w razie starania o odszkodowanie/zwrot kasy?
.

Niestety w przypadku ogłoszenia upadłości nie otrzymasz odszkodowania ani od linii lotniczej ani od pośrednika. Ze zwrotami również nie będzie łatwo. Jeśli jakikolwiek zwrot otrzymasz będzie to kwota za połączenie które zostało odwołane przez linie lotniczą (w tym przypadku na trasie Berlin-Abu Dhabi) - taką informację otrzymałam od pośrednika, ale ile w tym prawdy tego nie wiem...
W takim wypadku polecam więc skorzystanie z opcji chargeback, gdzie szanse na całkowity zwrot środków są prawie że pewne
lukas77 napisał(a):
2. AB anulował trasę z Berlina do Abu Dhabi ale z Abu Dhabi do Bangkoku lot miał być reazlizowany przez Etihad Airlines, czy w związku z tym anulują mi całą trasę?
.

Nie, anulowany masz tylko lot do Abu Dhabi, ale jak doskonale wiemy równa się to anulowaniu całej trasy. Nie masz przecież możliwości dotarcia na lot z Abu Dhabi, a nawet jeśli dotrzesz tam we własnym zakresie to prawdopodobnie nikt nie wpuści Cię na podkład samolotu. Pisałam w tej sprawie do AirBerlin ale od 2 tygodni milczą i nie odpowiadają na moje e-maile. Przed 25 września AirBerlin w przypadku takich kombinacji lotów zmieniał miejsce wylotu (np. z Frankfurtu - lot AB4002) pierwszego odcinka - w tej chwili jest to praktycznie niemożliwe a oni sami twierdzą że połączeń alternatywnych nie ma. Usiłuję od jakiegoś czasu walczyć w tym temacie, ale jak wspomniałam - kontakt z AirBerlin graniczy z cudem, natomiast GoToGate umywa ręce i twierdzi że jest to problem na linii pasażer - linia lotnicza.
lukas77 napisał(a):
3. Podróż opłaciłem kartą debetową więc procedura chargeback mnie nie dotyczy?
.

Na to pytanie otrzymałeś już odpowiedź
lukas77 napisał(a):
4. Jak sprawdzić kto wystawił bilet? Numery lotów na potwierdzeniu z GoToGate sugerują że Air Berlin (format AB XXXX), pierwszy lot realizowany przez AB, drugi przez Etihad.
.

Bilet wystawił AirBerlin, natomiast część lotów miała być realizowana przez Etihad. Twój lot który operowany jest przez Etihad nie został odwołany, samolot poleci, ale niestety szanse na dostanie się na ten samolot są w tej chwili znikome

-- 11 Paź 2017 15:07 --

lukas77 napisał(a):
To chyba na razie nic nie zdziałam, Na stronie Air Berlin, po wyświetleniu rezerwacji nie jest napisane że lot odwołany, jedynie pole "Carrier" w miejscu gdzie powininen być Air Berlin jest puste, natomiast w przypadku drugiego lotu Carrier jest "Etihad".
Chyba powininem to traktować jako lot nieodwołany? GoToGate nadal milczy, ale pewnie nie dostali takiej informacji od AB.


Swoją drogą sprawdź jaki widnieje status Twojego lotu w aplikacji check my trip, ewentualnie w aplikacji airberlin
Góra
 Profil Relacje PM off
lukas77 lubi ten post.
lukas77 uważa post za pomocny.
 
      
#155 PostWysłany: 11 Paź 2017 19:10 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 351
niebieski
Załącznik:
Czysty formularz reklamacji chargeback zmniejszony.jpg
Czysty formularz reklamacji chargeback zmniejszony.jpg [ 243.71 KiB | Obejrzany 1669 razy ]


Hej,

jako, że wiele osób czeka pewnie procedura reklamacyjna odnalazłem i wyczyściłem z moich danych formularz reklamacyjny. Ten konkretny formularz otrzymałem od Citi, ale jeśli go złożycie w każdym banku, to prawdopodobnie go przyjmą (BZ WBK na przykład kazało pisać reklamację wyciągając kartkę papieru z drukarki... więc taka forma ułatwi i Wam i im życie)

Powodzenia w walce, choć jak już ktoś wspomniał odzyskanie kasy jest prawie pewne, tylko trzeba się uzbroić w cierpliwość.

*Nie mogę tu zamieścić PDF-a, więc jeśli ktoś woli PDF to napiszcie na priv.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#156 PostWysłany: 12 Paź 2017 14:26 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22450
Lufthansa przejmuje AirBerlin

http://www.pasazer.com/news/36380/lufth ... alnie.html
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#157 PostWysłany: 12 Paź 2017 15:06 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Może w związku z powyższym procedura chargeback w wielu wypadkach nie będzie konieczna :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#158 PostWysłany: 12 Paź 2017 15:19 

Rejestracja: 08 Kwi 2017
Posty: 39
Prezes Lufthansa zapowiedział jedynie, że dla klientów którym przypadły bilety zaoferują "bardzo dobre" ceny ;) Jakby mieli przejąc tych pasażerów za darmo, to byłaby o tym mowa od razu, bo wtedy patrzono by lepiej na LH z punktu np. giełdowego.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#159 PostWysłany: 12 Paź 2017 19:29 

Rejestracja: 20 Sty 2014
Posty: 415
niebieski
Przerabiałem w mbanku. Na infolinii nie chcieli przyjąć wniosku - wysłałem więc listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Treść wniosku następująca:

WNIOSEK


Niniejszym zwracam się z wnioskiem o uruchomienie procedury chargeback dotyczącej operacji nr 7 (na wyciągu nr 42) z dnia 1 marca 2012 r. (rozliczonej w dniu 3 marca 2012 r.) na kwotę 382,40 USD (1237,11 PLN), którą została obciążona moja karta kredytowa. Przedmiotem operacji był zakup biletów lotniczych na rejsy wykonywane przez AEROSUR. 22 czerwca 2012 roku w rozmowie telefonicznej z pracownikiem agenta lotniczego Expedia (za pośrednictwem którego zostały zakupione bilety) zostałem poinformowany, że linie lotnicze AEROSUR zaprzestały działalności i anulowały rejsy (w tym rejsy będące przedmiotem mojej rezerwacji o numerze 14123435145), w związku z czym świadczenie będące przedmiotem transakcji nie może zostać spełnione. W związku z powyższym wnoszę o wszczęcie procedury zwrotu środków, która jest dostępna zgodnie z regulacjami VISA. W załączeniu przekazuję potwierdzenie rezerwacji oraz informację o anulowaniu rejsów.

Z poważaniem


Załączniki:
1. Ticket receipt...
2. Requested Email: Flight Cancel...
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#160 PostWysłany: 18 Paź 2017 23:35 

Rejestracja: 18 Paź 2017
Posty: 1
Hej,

dostał juz ktoś informacje od AB albo Gotogate na temat anulacji lotu? u mnie dalej cisza (lot WWA-BKK przes Abu Dhabi w listopadzie). Dziękuje za informacje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 208 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group