Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 25 Lut 2016 18:48 

Rejestracja: 18 Sty 2016
Posty: 194
Witam

Od 30 kwietnia do 12 maja 2016r. wraz z żona będziemy odbywać wymarzony Road Trip po zachodnich stanach USA. Dzięki super relacjom z forum i wskazówkom w temacie o USA udało się stworzyć taki oto plan

1 (30.04) - przylot ok. 12.00 San Francisco

1) odbiór samochodu
2) przejazd do motelu Town House
3) ogarnięcie się i spacer po SF
4) przejazd na drugą stronę Golden Gate w nocy, panorama, powrót
5) wzgorze Twin Peaks panorama SF

spanie Town House Motel

2 (01.05)- San Francisco cały dzień

Golden Gate, Fisherman Wharf, Pier 39, Lombard Street, Cable car, Russian Hill, Painted Ladies, Chinatown

przejazd do Monterey 120 mil, spanie Monterey

3 (02.05) - wczesna pobudka

1) przejazd Big Sur
2) Morro Bay
3) Pismo Beach
4) Santa Barbara (State St, Stearns Wharf, Courthouse)
5) Malibu,
6) Mullholland drive
7) Griffith observatory w nocy
8) Glendale spanie

Razem ok. 355 mil

4 (03.05) - Los Angeles

1) Griffith observatory (dzien)
2) Hollywood sign 3200 Canyon Lake Dr (Znak Hollywood)
3) Hollywood walk of fame, Chinese theatre, Kodak theatre
4) LA Beverly Hills (North Santa Monica Blvd and North Beverly Drive Beverly Hills, CA 90210), Rodeo Drive (najdroższa ulica)
5) Santa Monica, Venice Beach (relaks)

5 (04.05)- Universal Studios

przejazd do Las Vegas 280 mil, nocny spacer po Strip.

6 (05.05)

1) Hoover Dam tylko most
2) Route 66 Kingman, Hackberry General Store, Seligman, Williams
3) Grand Canyon
4) Page spanie

Las Vegas -> Route 66 -> Grand Canyon Village -> Page ok. 450 mil

7 (06.05)

1) Page pobudka
2) Antelope Canyon
3) przejazd do Horseshoe Bend
4) przejazd Monument Valley, Forrest Gump point, zwiedzanie doliny, ewentualnie zachod slonca w maju ok. 20.10)
5) Bluff spanie

Page -> Monument Valley -> Forrest Gump point -> Bluff 175 mil

8 (07.05)

1) Bluff pobudka
2) przejazd do Bryce Canyon via Scenic 12
3) Zwiedzanie Bryce Canyon - punkty widokowe + szlak Navajo/Queen Garden ok. 3mile

Bluff -> Scenic 12 -> Bryce Canyon ok. 300 mil

spanie Panguitch Bryce Canyon -> Panguitch ok. 25 mil

9 (08.05) 2 opcje

1# (Jeśli uda się zrobić Bryce Canyon w całości)

1) Przejazd z Panguitch do Zion
2) The Narrows szlak
3) Reszta dnia Zion
4) spanie Hurricane

2# (Jeśli nie uda się zrobić Bryce Canyon w całości)

1) Bryce Canyon do końca
2) Przejazd do Zion
3) The Narrows szlak
4) spanie Hurricane

10 (09.05)

1) Zion (Angels Landing),
2) przejazd Amargosa Valley i tam spanie (przed Doliną Śmierci)

Zion -> Amargosa Valley ok. 240 mil

11 (10.05)

1) Amargosa Valley pobudka
2) Dolina Śmierci (Dante View, Zabriskie Point, Devil Golf Track, Artist palette, Badwater, Mesquite Sand dunes)
3) Przejazd do Yosemite Valley - Oakhurst

Dolina Śmierci -> Oakhurst 360mil


12 (11.05)

Yosemite - pozostawienie samochodu w Yosemite Village, wjazd na Glacier Point i zejście Four Mile Trail, spanie Oakhurst

13 (12.05)

Yosemite zwiedzanie do 14.00 -> przejazd do SF airport car rental center -> ok. 4h -> dojazd na 18.00

wylot 21.00

Jak oceniacie mój plan? Wykonalny :) ? Mam jeszcze pytanie dotyczące parku Zion. Czy jest możliwe zrobienie dwóch szlaków - Angels Landing i The Narrows (nie mówię o całym szlaku tylko do jakiejś części). Nie ukrywam, że chciałbym bo zostało by więcej na Yosemite (bardzo się na niego nastawiam :D)

Dziękuję za wszystkie wskazówki :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 25 Lut 2016 18:53 

Rejestracja: 09 Lut 2012
Posty: 167
Wedlug mnie za dużo chcecie zobaczyć w zbyt krótkim czasie
Góra
 Relacje PM off
Szyn3k lubi ten post.
Ruben$ uważa post za pomocny.
 
 
#3 PostWysłany: 25 Lut 2016 20:07 

Rejestracja: 18 Sty 2016
Posty: 194
Ja wiem, ze plan jest dosc ambitny, ale chyba nie niewykonalny :) Widzialem relacje gdzie plan byl bardziej napiety i udalo sie to realizowac. Jakies konkretne argumenty, ze nie uda nam sie go zrealizowac.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 25 Lut 2016 21:54 

Rejestracja: 10 Cze 2014
Posty: 241
Plan bardzo dobry. Rozsądnie dobrany. Mała uwaga. 1 dnia zatrzymaj sie na punkcie 3. Nie dasz rady reszty, fizycznie. Nie oszukasz zmiany czasu. O 18 będziesz spał jak dzidziuś. Zreszta panorama miasta w nocy z za GG - nie specjalnego. Twin Peaks w nocy tez. Panoramę za dnia ogarniesz zwiedzajac Painted Ladies. Tam jest bardzo fajny park. Widać całe miasto. Wg mnie najlepiej byc tam późnym popołudniem. Słońce masz za plecami i całe miasto i Painted Ladies bedą ładnie oświetlone. Uświadom sobie ze zdjęcia domków w internecie sa po "mocnym" photoshopie :) Chinatown? Szkoda czasu. Zaparkuj w pobliżu i przejdź sie, albo przejedz. Korek gwarantowany i jadąc będziesz zwiedzał. Oszczędzisz sobie łażenia po lekko mówiąc syfie. Jesli chesz zobaczyć "Amerykę" Porucznika Callahana to przejedz sie przez Tenderloin. Samochodem i miej zamknięte drzwi i okna. Zdjecia odradzam bo moze poleciec kamień lub coś gorszego :)

W SF dobrze działa komunikacja miejska. Jesli jedzies tramwajem F to miej odliczone pieniądze dokładnie. Maszynista nie wydaje reszty. Będziesz czekał aż następny wsiądzie i z jego kasy ci wyda. Albo zleje temat i weźmie waż gratis lub za polowe ceny. A czas przejazdu tez zapisze zeby wam na cały dzien starczyło :)

Jesli jednak jedziesz autem to przy market Street jest Mall - Westfield. Tam jest blisko parking. Nie najdroższy, przystępny i duży. Trzeba uważać którym wyjściem sie wychodzi bo północne trafia na peryferie Tenderloin i na schodach można trafić lokatora.

Reszta planu bardzo dobrze wyglada.
Góra
 Relacje PM off
Ruben$ uważa post za pomocny.
 
 
#5 PostWysłany: 25 Lut 2016 22:20 

Rejestracja: 18 Sty 2016
Posty: 194
Dzięki za cenne uwagi. Skoro pójdę spać wcześnie to może warto wg Ciebie GG zwiedzić przy wschodzie słońca? Też może być ładnie :) O Chinatown to myślimy głównie w kategorii sfotografowania bramy i delikatnym obejściu bez zagłębiania się w temat :)

Lx13 -a co sądzisz o Zionie? Jest możliwe ogarnięcie Narrows i Angels Landing jednego dnia?
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 25 Lut 2016 22:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sie 2011
Posty: 1206
srebrny
Angels Landing zajmuje jakieś 4h w dwie strony, więc jeśli wcześnie rano wyruszycie będziecie mieli trochę czasu żeby przejść kawałek Narrows.

Musisz mieć też na uwadze, że po terenie Zionu poruszasz się autobusami. Spod Angels Landing musisz dojechać do końcowego przystanku, ale samo Narrows zaczyna się dopiero po jakimś 30 minutowym spacerze wzdłuż rzeki. Tyle samo musisz poświecić na powrót na pętlę autobusową, a stamtąd na parking się jedzie circa 40 min.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Ruben$ uważa post za pomocny.
 
 
#7 PostWysłany: 26 Lut 2016 01:23 

Rejestracja: 10 Cze 2014
Posty: 241
Oczywiście ze warto. Jest ładnie a ty od 3 rano będziesz gotowy :) ogólnie to polecam wyruszać wcześnie rano. Do południa obskoczysz wszystko unikając tłoków a wczesnym popołudniem i tak będziesz miał ochotę na 2 godziny drzemki. Aha, rano zwykle jest mgła idąca od strony pacyfiku. Jest spora szansa ze zobaczysz GG i SF ponad "chmurami". Zaraz za GG jest zjazd z freeway. Jedziesz w lewo i do góry. Jedz jak najwyżej i wybierz sobie punkt obserwacji. Pamiętaj ze wjeżdzając do SF via GG płacisz $7.50 + opłata administracyjna wypożyczalni od chyba $12 do prawie $25 - nie pamietam dokładnie. Nie ma możliwości opłaty cashem. Tylko toll by plate.

Brama w Chinatown? 5 minut i załatwione.

Co do parków to nie doradzę. Byłem, widziałem ale to było daaaawno temu z rodzicami jak bylem gowniarzem. Teraz to tez nie moja bajka.
Góra
 Relacje PM off
Ruben$ uważa post za pomocny.
 
 
#8 PostWysłany: 26 Lut 2016 09:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2011
Posty: 573
Loty: 80
Kilometry: 171 925
niebieski
Potwierdzam jak wyżej - Chinatown w SF jest nie warte uwagi. Jeśli byłeś kiedykolwiek w Chinatown, to nie odczujesz większej różnicy.

W dniu nr 2 polecam zahaczenie o Pigeon Point Lightouse, zaś następnego dnia warto zajrzeć do Carmel by the sea.

6 dnia chcesz zrobić w ciągu dnia ponad 700km - sporo, zważywszy że codziennie będziesz pokonywał spore odległości. Założę się, że nie bierzecie dodatkowego kierowcy i żona nie będzie prowadzić ? ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Ruben$ uważa post za pomocny.
 
 
#9 PostWysłany: 26 Lut 2016 10:31 

Rejestracja: 18 Sty 2016
Posty: 194
Szynek - Dzięki. Wiedziałem o autobusach, ale nie miałem pojęcia o długości przejazdów. Będę brał to pod uwagę. Zobaczymy może się uda zrobić te dwa szlaki jednego dnia.

Lx13 - Drugi raz dzięki :) O opłacie za GG wiedziałem, ale o opłacie administracyjnej już nie... Muszę o to dopytać wypożyczalnię, z której mam samochód.

mikuś - Dzięki za miejsca warte zobaczenia :) Chinatown chcemy "zaliczyć" bo jeszcze nie byliśmy w USA. Wg economy car rentals możemy wziąć dodatkowego kierowcę za darmo i oczywiście wpiszę żonę na wszelki wypadek. Mamy podróżować kabrioletem więc też jest chętna do pomocy :) Drogi proste jak drut to chyba nie będzie problemu :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 26 Lut 2016 20:31 

Rejestracja: 10 Cze 2014
Posty: 241
A to economy car rentals nie podaje u kogo wypożyczasz ? Bo byś sobie sam sprawdził. Zreszta, zrób to i tak. Ile jest tych wypożyczalni? 6-7? Gugluj wszystkie pod katem toll by plate. Aha, jeszcze nigdy sie nie spotkałem zeby w wypożyczalni mówili o toll by plate sami z siebie. Ogólnie zakłada sie ze lokalni znają zasady a turystów sie rąbie na opłacie administracyjnej... ;)
Góra
 Relacje PM off
Ruben$ uważa post za pomocny.
 
 
#11 PostWysłany: 26 Lut 2016 21:04 

Rejestracja: 18 Sty 2016
Posty: 194
Wiem jaką mam wypożyczalnię (Alamo) i znalazłem opis ile za to biorą http://www.htallc.com/BrandedPages/Policy.aspx?alamo Czy dobrze rozumiem, że jeśli skorzystam jednego dnia przy wjeździe do SF to policzą mi opłatę administracyjną 3,95$ za ten konkretny dzień, kiedy przejeżdżałem przez bramki, a przez resztę dni nie (oczywiście jeśli nie będę jeździł płatnymi drogami)? Czy w końcu jeśli raz użyję tego TollPass to będzie mi naliczać do końca pobytu max. do 19,75$? Jest też opcja, że jeśli skorzystam z płatnej drogi nie objętej programem TollPass to wtedy zabiorą mi do 25$.

Z tego co wyczytałem jest też druga opcja http://lechicgeek.boardingarea.com/cros ... ental-car/ Czyli po przejeździe można skorzystać (max. 48h po przejeździe przez Golden Gate) z tak zwanego One-Time Payment? I wtedy opłata nie obowiązuje.

Ale sobie skubańce dorabiają na niewiedzy :) Z tego co kojarzę to na Florydzie na tym łupią :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 26 Lut 2016 22:41 

Rejestracja: 10 Cze 2014
Posty: 241
$3.95 za konkretny dzien + opłata za przejazd. $19.95 to max na okres wypożyczenia. Nie przekroczysz max.

Mówiłem ze jest to maszynka do łupienia turystów. Ale spokojnie, oddasz auto a opłata za drogę + administracyjna przyjdzie po 2-3 miesiącach :) i ściągną ci z karty automatycznie.

Ile przejazdów planujesz? Z opisu 2 max... Ile oszczędzisz? $7 opłaty administracyjnej? Szkoda czasu, lepiej pozwiedzać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 27 Lut 2016 00:23 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2237
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Ruben$ napisał(a):
Witam

Od 30 kwietnia do 12 maja 2016r. wraz z żona będziemy odbywać wymarzony Road Trip po zachodnich stanach USA. Dzięki super relacjom z forum i wskazówkom w temacie o USA udało się stworzyć taki oto plan

1 (30.04) - przylot ok. 12.00 San Francisco

1) odbiór samochodu
2) przejazd do motelu Town House
3) ogarnięcie się i spacer po SF
4) przejazd na drugą stronę Golden Gate w nocy, panorama, powrót
5) wzgorze Twin Peaks panorama SF

Jezeli bedzie bezchmurnie polecam zachod slonca z Treasure Island. Robie niesamowite wrazenie. Przy spacerze i jezdzie w godzinach popoludniowych wez pod uwage korki, ktore sa spore.
spanie Town House Motel

2 (01.05)- San Francisco cały dzień

Golden Gate, Fisherman Wharf, Pier 39, Lombard Street, Cable car, Russian Hill, Painted Ladies, Chinatown

Tak jak wczesniej wez pod uwage korki w godzinach szczytu i tak zaplanuj odwiedzanie poszczegolnych punktow, aby w samym centrum nie byc w godzinach szczytu. Przemysl nocne zwiedzanie Alcatraz.

przejazd do Monterey 120 mil, spanie Monterey


3 (02.05) - wczesna pobudka

1) przejazd Big Sur
2) Morro Bay
3) Pismo Beach
4) Santa Barbara (State St, Stearns Wharf, Courthouse)
5) Malibu,
6) Mullholland drive
7) Griffith observatory w nocy
8) Glendale spanie

Zapomnij, chyba ze pobudka bedzie bardzo wczesna. Bardzo czesto tu pisze, ze wiele rzeczy da sie zobaczyc w krotkim czasie, ale ten plan jest bardzo trudny do wykonania. Pokonywalem ta trase dwa razy i zawsze dzielilem ja na dwie czesci. Trasa jest bardzo meczaca, co chwile zakrety, gaz hamulec, gaz. Po takiej jezdzie trudno poruszac stopa...Wjazd na Griffith zamykaja przed 22.
Razem ok. 355 mil

4 (03.05) - Los Angeles

1) Griffith observatory (dzien)
2) Hollywood sign 3200 Canyon Lake Dr (Znak Hollywood)
3) Hollywood walk of fame, Chinese theatre, Kodak theatre
4) LA Beverly Hills (North Santa Monica Blvd and North Beverly Drive Beverly Hills, CA 90210), Rodeo Drive (najdroższa ulica)
5) Santa Monica, Venice Beach (relaks)

Dodalbym obejrzenie promu Endeavour oraz Venice Canals bardzo blisko plazy.
5 (04.05)- Universal Studios

Szkoda, ze pomijasz San Diego. Dla mnie najladniejsze miasto Kalifornii. Nie duze, z tetniacym zyciem centrum i swoistym klimatem oraz pieknym parkiem Balboa.

przejazd do Las Vegas 280 mil, nocny spacer po Strip.

6 (05.05)

1) Hoover Dam tylko most
2) Route 66 Kingman, Hackberry General Store, Seligman, Williams
3) Grand Canyon
4) Page spanie

Nawet nie bedziesz wiedzial, ze mijasz tame Hoovera, z mostu jej nie widac i nie mozna sie zatrzymac. Strac godzinke i zjedz na dol, kiedy znowu tam bedziesz?
Las Vegas -> Route 66 -> Grand Canyon Village -> Page ok. 450 mil

7 (06.05)

1) Page pobudka
2) Antelope Canyon
3) przejazd do Horseshoe Bend
4) przejazd Monument Valley, Forrest Gump point, zwiedzanie doliny, ewentualnie zachod slonca w maju ok. 20.10)
5) Bluff spanie

Przelozylbym Horseshoe Bend na dzien wczesniej. Jest po drodze z Grand Canyon, a nastepnego dnia nie musialbys sie cofac. Zdecydowanie najluzniejszy dzien. Pojechalbym dalej na nocleg trasa 95. W pewnym momencie podjedziesz pod stroma gore miejsce na 1,5 auta. Ciarki mi przeszly po calym ciele, gdy zjezdzalismy.

Page -> Monument Valley -> Forrest Gump point -> Bluff 175 mil

8 (07.05)

1) Bluff pobudka
2) przejazd do Bryce Canyon via Scenic 12
3) Zwiedzanie Bryce Canyon - punkty widokowe + szlak Navajo/Queen Garden ok. 3mile


Bluff -> Scenic 12 -> Bryce Canyon ok. 300 mil

spanie Panguitch Bryce Canyon -> Panguitch ok. 25 mil

9 (08.05) 2 opcje

1# (Jeśli uda się zrobić Bryce Canyon w całości)

1) Przejazd z Panguitch do Zion
2) The Narrows szlak
3) Reszta dnia Zion
4) spanie Hurricane

2# (Jeśli nie uda się zrobić Bryce Canyon w całości)

1) Bryce Canyon do końca
2) Przejazd do Zion
3) The Narrows szlak
4) spanie Hurricane

10 (09.05)

1) Zion (Angels Landing),
2) przejazd Amargosa Valley i tam spanie (przed Doliną Śmierci)

A nie lepiej w Vegas tanszy nocleg.
Zion -> Amargosa Valley ok. 240 mil

11 (10.05)

1) Amargosa Valley pobudka
2) Dolina Śmierci (Dante View, Zabriskie Point, Devil Golf Track, Artist palette, Badwater, Mesquite Sand dunes)
3) Przejazd do Yosemite Valley - Oakhurst

No wlasnie. Czy wiesz, ze Tioga Road moze byc jeszcze zamknieta i bedziesz musial nadrabiac kilkadziesiat mil i caly plan wezma diabli. My nie dosc ze nie przejechalismy Tioga to dwukrotnie musielismy nadrabiac drogi, bo snieg zaczal padac i zamykali kolejne drogi w gorach. Zamiast 120 musielismy jechac 88.
Dolina Śmierci -> Oakhurst 360mil


12 (11.05)

Yosemite - pozostawienie samochodu w Yosemite Village, wjazd na Glacier Point i zejście Four Mile Trail, spanie Oakhurst

13 (12.05)

Yosemite zwiedzanie do 14.00 -> przejazd do SF airport car rental center -> ok. 4h -> dojazd na 18.00

Nie ryzykowalbym. Dojdzie posilek, przejazd przez most, a wiem ze mozna dlugo stac. Wyjedz wczesniej i wstap np do outletow San Jose
wylot 21.00

Jak oceniacie mój plan? Wykonalny :) ? Mam jeszcze pytanie dotyczące parku Zion. Czy jest możliwe zrobienie dwóch szlaków - Angels Landing i The Narrows (nie mówię o całym szlaku tylko do jakiejś części). Nie ukrywam, że chciałbym bo zostało by więcej na Yosemite (bardzo się na niego nastawiam :D)

Dziękuję za wszystkie wskazówki :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Ruben$ uważa post za pomocny.
 
 
#14 PostWysłany: 27 Lut 2016 10:58 

Rejestracja: 18 Sty 2016
Posty: 194
ansbach1 napisał(a):
Ruben$ napisał(a):
Witam

Od 30 kwietnia do 12 maja 2016r. wraz z żona będziemy odbywać wymarzony Road Trip po zachodnich stanach USA. Dzięki super relacjom z forum i wskazówkom w temacie o USA udało się stworzyć taki oto plan

1 (30.04) - przylot ok. 12.00 San Francisco

1) odbiór samochodu
2) przejazd do motelu Town House
3) ogarnięcie się i spacer po SF
4) przejazd na drugą stronę Golden Gate w nocy, panorama, powrót
5) wzgorze Twin Peaks panorama SF

Jezeli bedzie bezchmurnie polecam zachod slonca z Treasure Island. Robie niesamowite wrazenie. Przy spacerze i jezdzie w godzinach popoludniowych wez pod uwage korki, ktore sa spore.
spanie Town House Motel


Dzięki. Wezmę to pod uwagę :)

2 (01.05)- San Francisco cały dzień

Golden Gate, Fisherman Wharf, Pier 39, Lombard Street, Cable car, Russian Hill, Painted Ladies, Chinatown

Cytuj:
Tak jak wczesniej wez pod uwage korki w godzinach szczytu i tak zaplanuj odwiedzanie poszczegolnych punktow, aby w samym centrum nie byc w godzinach szczytu. Przemysl nocne zwiedzanie Alcatraz.


Ale tutaj praktycznie wszystkie punkty są blisko siebie. No może poza Painted Ladies, które są dalej, ale te zobaczymy przy samym wyjeździe z SF. Resztę będziemy zwiedzać spacerem. Samochód myślę zostawimy w pobliżu motelu.


3 (02.05) - wczesna pobudka

1) przejazd Big Sur
2) Morro Bay
3) Pismo Beach
4) Santa Barbara (State St, Stearns Wharf, Courthouse)
5) Malibu,
6) Mullholland drive
7) Griffith observatory w nocy
8) Glendale spanie
Cytuj:
Zapomnij, chyba ze pobudka bedzie bardzo wczesna. Bardzo czesto tu pisze, ze wiele rzeczy da sie zobaczyc w krotkim czasie, ale ten plan jest bardzo trudny do wykonania. Pokonywalem ta trase dwa razy i zawsze dzielilem ja na dwie czesci. Trasa jest bardzo meczaca, co chwile zakrety, gaz hamulec, gaz. Po takiej jezdzie trudno poruszac stopa...Wjazd na Griffith zamykaja przed 22.


Tego właśnie się boję, że nie damy rady wszystkiego w ciągu jednego dnia, ale musimy spróbować. Wiele osób robiło ją w ciągu jednego dnia i pewnie wiele będzie robiło w przyszłości :)

4 (03.05) - Los Angeles

1) Griffith observatory (dzien)
2) Hollywood sign 3200 Canyon Lake Dr (Znak Hollywood)
3) Hollywood walk of fame, Chinese theatre, Kodak theatre
4) LA Beverly Hills (North Santa Monica Blvd and North Beverly Drive Beverly Hills, CA 90210), Rodeo Drive (najdroższa ulica)
5) Santa Monica, Venice Beach (relaks)

Dodalbym obejrzenie promu Endeavour oraz Venice Canals bardzo blisko plazy.
5 (04.05)- Universal Studios
Cytuj:
Szkoda, ze pomijasz San Diego. Dla mnie najladniejsze miasto Kalifornii. Nie duze, z tetniacym zyciem centrum i swoistym klimatem oraz pieknym parkiem Balboa.

Coś trzeba było wyrzucić z planu. Wolę jednak parki i naturę od miast :) Może następnym razem...
6 (05.05)

1) Hoover Dam tylko most
2) Route 66 Kingman, Hackberry General Store, Seligman, Williams
3) Grand Canyon
4) Page spanie

Cytuj:
Nawet nie bedziesz wiedzial, ze mijasz tame Hoovera, z mostu jej nie widac i nie mozna sie zatrzymac. Strac godzinke i zjedz na dol, kiedy znowu tam bedziesz?

Miałem na myśli pozostawienie samochodu na pierwszym parkingu od zjazdu na tamę. Ten drugi jest płatny. Tam jest dojście do punktu widokowego na moście i zobaczenie wszystkiego z góry.

7 (06.05)

1) Page pobudka
2) Antelope Canyon
3) przejazd do Horseshoe Bend
4) przejazd Monument Valley, Forrest Gump point, zwiedzanie doliny, ewentualnie zachod slonca w maju ok. 20.10)
5) Bluff spanie

Cytuj:
Przelozylbym Horseshoe Bend na dzien wczesniej. Jest po drodze z Grand Canyon, a nastepnego dnia nie musialbys sie cofac. Zdecydowanie najluzniejszy dzien. Pojechalbym dalej na nocleg trasa 95. W pewnym momencie podjedziesz pod stroma gore miejsce na 1,5 auta. Ciarki mi przeszly po calym ciele, gdy zjezdzalismy
.
W planie mamy zachód nad Wielkim Kanionem. Chyba nie damy rady zobaczyć "Podkowy" jeszcze za widoku. Z tym noclegiem w Bluff to tylko propozycja. Jak będzie spoko to pojedziemy dalej na spanie.

10 (09.05)

1) Zion (Angels Landing),
2) przejazd Amargosa Valley i tam spanie (przed Doliną Śmierci)

Cytuj:
A nie lepiej w Vegas tanszy nocleg.

No pewnie, że taniej, ale też dalej od Doliny

11 (10.05)

1) Amargosa Valley pobudka
2) Dolina Śmierci (Dante View, Zabriskie Point, Devil Golf Track, Artist palette, Badwater, Mesquite Sand dunes)
3) Przejazd do Yosemite Valley - Oakhurst

Cytuj:
No wlasnie. Czy wiesz, ze Tioga Road moze byc jeszcze zamknieta i bedziesz musial nadrabiac kilkadziesiat mil i caly plan wezma diabli. My nie dosc ze nie przejechalismy Tioga to dwukrotnie musielismy nadrabiac drogi, bo snieg zaczal padac i zamykali kolejne drogi w gorach. Zamiast 120 musielismy jechac 88.

Oczywiście, że wiemy. Będziemy monitorować sytuację na bieżąco. Na stronie Yosemite jest napisane w jakich dniach (ostatnie kilkanaście lat) droga była otwierana. Mamy 50% szans, że otworzą drogę. Jak nie to niestety musimy jechać od południa. Czyli wrócić z Doliny Śmierci do Bakersfield, przez Fresno do Yosemite.

12 (11.05)

Yosemite - pozostawienie samochodu w Yosemite Village, wjazd na Glacier Point i zejście Four Mile Trail, spanie Oakhurst

13 (12.05)

Yosemite zwiedzanie do 14.00 -> przejazd do SF airport car rental center -> ok. 4h -> dojazd na 18.00

Cytuj:
Nie ryzykowalbym. Dojdzie posilek, przejazd przez most, a wiem ze mozna dlugo stac. Wyjedz wczesniej i wstap np do outletow San Jose

Jak do outletów to most odpada. Poza tym wolę omijać płatne drogi :) To w takim razie odjazd z Yosemite o 13 :)

Dzięki!
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 27 Lut 2016 11:16 

Rejestracja: 24 Lut 2012
Posty: 1167
Loty: 125
Kilometry: 264 086
niebieski
Lx13 napisał(a):
$3.95 za konkretny dzien + opłata za przejazd. $19.95 to max na okres wypożyczenia. Nie przekroczysz max.

Mówiłem ze jest to maszynka do łupienia turystów. Ale spokojnie, oddasz auto a opłata za drogę + administracyjna przyjdzie po 2-3 miesiącach :) i ściągną ci z karty automatycznie.

Ile przejazdów planujesz? Z opisu 2 max... Ile oszczędzisz? $7 opłaty administracyjnej? Szkoda czasu, lepiej pozwiedzać.


Właśnie jestem w SF, przejeżdżałem dziś Golden Gate, bez sensu bo chmury na moście były takie, że nic nie było widać, no ale nie było już jak się wycofać.
Samochód mam też z Alamo, próbuję właśnie zapłacić za ten cholerny przejazd kartą, ale na stronie FasTraka wywala jakieś błędy, ciągle pisze, że złe dane karty, choć już dwie klepałem...

No nic, chyba te 3,95 (chyba nie za każdy dzień wypożyczenia tylko za dni w których się przejeżdżało?) + przejazd pobierze ALamo...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Ruben$ uważa post za pomocny.
 
 
#16 PostWysłany: 27 Lut 2016 11:45 

Rejestracja: 24 Kwi 2014
Posty: 305
Napiszę o opłatach za GG, bo widzę sporo bzdur (nazwę je łagodniej: nieścisłości :mrgreen: ) powyżej.

Wcale nie trzeba nic dodatkowo płacić w Alamo. Można "zgłosić" swój przejazd on-line (oczywiście gdy się już zna numery tablic), a następnie zapłacić gotówką post factum w jednym z wielu miejsc w SF, które te opłaty przyjmują.

I nie przesadzałbym z traceniem czasu na zwiedzanie z powodu wykonania tego obowiązku, bo wszystko zajmuje max 5 minut, a jeden z punktów, ten, z którego ja korzystałem, znajduje się blisko Powell/Market, Union Square i Yerba Buena, czyli dość popularnych miejsc turystycznych. :roll:


Ostatnio edytowany przez kamwad, 27 Lut 2016 11:56, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
Ruben$ uważa post za pomocny.
 
 
#17 PostWysłany: 27 Lut 2016 12:59 

Rejestracja: 18 Sty 2016
Posty: 194
greg0 napisał(a):
Lx13 napisał(a):
$3.95 za konkretny dzien + opłata za przejazd. $19.95 to max na okres wypożyczenia. Nie przekroczysz max.

Mówiłem ze jest to maszynka do łupienia turystów. Ale spokojnie, oddasz auto a opłata za drogę + administracyjna przyjdzie po 2-3 miesiącach :) i ściągną ci z karty automatycznie.

Ile przejazdów planujesz? Z opisu 2 max... Ile oszczędzisz? $7 opłaty administracyjnej? Szkoda czasu, lepiej pozwiedzać.


Właśnie jestem w SF, przejeżdżałem dziś Golden Gate, bez sensu bo chmury na moście były takie, że nic nie było widać, no ale nie było już jak się wycofać.
Samochód mam też z Alamo, próbuję właśnie zapłacić za ten cholerny przejazd kartą, ale na stronie FasTraka wywala jakieś błędy, ciągle pisze, że złe dane karty, choć już dwie klepałem...

No nic, chyba te 3,95 (chyba nie za każdy dzień wypożyczenia tylko za dni w których się przejeżdżało?) + przejazd pobierze ALamo...


A na Battery Spencer po drugiej stronie mostu byłeś? Golden Gate w chmurach to też ładny widok. No chyba, że rzeczywiście niczego nie było widać to trochę zonk. Tak, pobierze 11,20$ bo sam przejazd to 7,25$.

kamwad napisał(a):
Napiszę o opłatach za GG, bo widzę sporo bzdur (nazwę je łagodniej: nieścisłości :mrgreen: ) powyżej.

Wcale nie trzeba nic dodatkowo płacić w Alamo. Można "zgłosić" swój przejazd on-line (oczywiście gdy się już zna numery tablic), a następnie zapłacić gotówką post factum w jednym z wielu miejsc w SF, które te opłaty przyjmują.

I nie przesadzałbym z traceniem czasu na zwiedzanie z powodu wykonania tego obowiązku, bo wszystko zajmuje max 5 minut, a jeden z punktów, ten, z którego ja korzystałem, znajduje się blisko Powell/Market, Union Square i Yerba Buena, czyli dość popularnych miejsc turystycznych. :roll:


Nieścisłości żadnych nie podałem. Można olać i zapłacić dodatkowo 3,95$ Alamo lub One-Time-Payment co oczywiście sam zrobię bo wolę mieć 3,95$ dla siebie za 5 minut roboty :)

MrMan napisał(a):
Za przejazd Golden Gate (płatne w stronę do miasta) Alamo pobrało mi dokładnie $11,20, kartę obciążono jakiś tydzień po fakcie (tytuł płatności ALAMO RENT ACAR TOLLS 877-8601284 US). Jak widać - płacenie w ten sposób jest dość kosztowne, bo wypożyczalnia dolicza sobie opłatę za obsługę płatności. Można wykupić (w wypożyczalni, przed przejazdem) opcję "one time payment" lub, jak mówi strona https://www.bayareafastrak.org/en/ggb/onetimepayment.shtml, do 48 h po przejeździe, też można zapłacić (przez stronę lub, jak wyżej opisano, w punktach płatności).


Wszystko prawidłowo. Warunki takich opłat są opisane na stronie Alamo :) 7,25$ za most + 3,95$ do Alamo.
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 27 Lut 2016 14:13 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2237
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
To jesli pozostajemy w temacie oplat za mosty spytam sie o oplaty na Bay Bridge. Mielismy auto z Alamo jechalismy od strony Oakland wczesnym rankiem. Korek byl niemilosierny, wiec zjechalismy na HOV Lane przed bramkami bylo napisane HOV+FastTrack. Chcialem sie wycofac ale nie bylo mozliwosci, za przejazd nie dalo sie zaplacic. Pytanie: Czy HOV Lane jest dla aut, w ktorym jedzie powyzej 2 osob i maja wykupiony FAST czy powyzej 2 osob albo maja FASTA. Przestraszylem sie ze mnie obciaza kara i tego samego dnia zaplacilem online, ale do dzisiaj nie wiem jak jest.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 30 Mar 2016 14:14 

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 96
To ja pozwolę sobie tutaj zada pytania, które mnie nurtują:
1. Czy warto poświęcić cały dzień na Bryce?
2. Czy warto poświęcić na Zion cały dzień jeśli planujemy odpuścić Angels Landing (jedna osoba ma paniczny strach przed stromymi przepaściami)
3. Jak pogodzić Dolinę Śmierci, Sekwoje, Yosemite i Tahoe w 3 dni? Do zrobienia? Lake Tahoe – czy warto tam jechać skoro mielibyśmy tylko kilka godzin na miejscu?

Zdaję sobie sprawę, że na każdy kanion warto poświęcić minimum 1 dzień. Ale mając tam tylko 2 tyg mocno ograniczamy czas w innych miejscach.
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 30 Mar 2016 14:39 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 954
Loty: 155
Kilometry: 370 915
srebrny
Pytania 1 i 2 to kwestia gustu i pogody. W Bryce pół dnia powinno wystarczyć, ale to zależy czy i gdzie chcesz pochodzić. Zion to raczej temat na cały dzień - weź też pod uwagę, że trasa springdale - mt carmel się korkuje w sezonie. Co do pytania trzeciego - jechać warto, nawet na trzy dni. Tylko czy uda Wam się pogodzić zmęczenie podróżą ze zwiedzaniem. To jest w sumie ok 1400km jazdy (albo z 100-200 więcej, jeśli Tioga nieczynna), sporo górskich dróg.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group