REKLAMA

Chytry Ryanair czai się na Waszą kasę. Chcecie podróżować siedząc obok siebie? Bezwzględnie będziecie musieli zapłacić!

Foto: IanC66, Shutterstock
Lecicie w grupie i zastanawiacie się, czy będziecie siedzieć razem? Może być ciężko, jeżeli nie zapłacicie. To koniec siedzenia obok siebie podczas lotu Ryanairem, jeżeli nie wykupimy wybranego miejsca.

Czy lecąc linią Ryanair w grupie na jednej lub kilku rezerwacjach, jeżeli nie wybierzecie konkretnych miejsc, to system przydzieli je losowo obok siebie? Przewoźnik nie informuje o algorytmie, jaki odpowiedzialny jest za przydzielanie pasażerom numerów foteli. Niestety, mamy podejrzenia, że system specjalnie „rozrzuca” pasażerów po samolocie, nawet jeżeli są na jednej rezerwacji.

Po co Ryanair miałby to robić? Cóż, jak nie wiadomo o co chodzi, zazwyczaj chodzi o pieniądze. W tym przypadku: o „zmuszenie” pasażerów, którzy nie podróżują samotnie, do wyboru (i opłacenia) wybranego miejsca w samolocie. Ceny są zróżnicowane.

Skontaktował się z nami czytelnik, który kupił dla siebie i swojej towarzyszki bilet na połączenie z Warszawy-Modlin do Londynu-Stansted, w najbliższą niedzielę, 21. maja. Nie zdecydował się na wykupienie miejsc obok siebie, licząc że system nie rozrzuci ich po pokładzie. Niestety, zostało mu przydzielone miejsce z tyłu samolotu (33B), natomiast jego towarzyszka podróży otrzymała miejsce na samym przodzie (06B).

Czytelnik próbował interweniować na czacie Ryanair. I tutaj otrzymał dosyć interesującą odpowiedź:

Wygląda na to, że owa losowość w wyborze przez system miejsca – która wcześniej, jak wynika z praktyki wielu naszych czytelników (oraz członków redakcji) – jednak pozwalała na siedzenie obok siebie, odchodzi do lamusa. Teraz, chcąc mieć miejsce przy znajomych i rodzinie, nie będzie innej możliwości niż bezwarunkowy wybór konkretnych miejsc, dodatkowo płatnych. Tak możemy wnioskować z informacji, które zostały przekazane naszemu czytelnikowi przez pracownika z działu obsługi klienta Ryanair.

Zwróciliśmy się do Ryanaira z prośbą o komentarz, jednak przewoźnik odmówił.

Ryanair, o czym informowaliśmy na naszych łamach, wprowadził niedawno do swojej oferty loty łączone. Czy – niejako przy okazji – zmienił algorytm przydzielający losowo miejsca w samolocie? Lecieliście w ciągu ostatnich dni na pokładzie tego przewoźnika – i doświadczyliście tego typu sytuacji?

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free, aby dodać komentarz.
ja sie spotkałem z tym samym w LOT - a tam nie da sie nawet kupić miejsc obok siebie...
adamek, 17 maja 2017, 15:47 | odpowiedz
Geniusze z Ryanaira na pewno wszystko dobrze sobie obliczyli, tak jak na screenie: wcześniej 17 zł, teraz 8 zł , zyskaj 8 zł . Ni jak nie wychodzi inaczej :)
PLGeronimo, 17 maja 2017, 15:49 | odpowiedz
dokładnie tak jest jak napisano, wczoraj robiłem odprawę z jednego konta dwóch biletów w jednym czasie, dotychczas zawsze było obok siebie, teraz rozrzut losowy, ja z przodu, druga osoba w środku
kiko, 17 maja 2017, 15:50 | odpowiedz
No cóż, podróżni dzielą się na tych, którzy latają z normalnymi (najczęściej narodowymi) przewoźnikami i są tacy, którzy latają takimi dziwadłami jak Ryanair (nabijając kasę Irolom). W tym drugim przypadku, myślę, że nie warto zajmować się takimi odchyleniami. Każdy, kto umie obsługiwać kalkulator może zsumować sobie wszystkie ukryte koszty narzucane przez Ryanaira i wtedy okaże się, że LOTem wyjdzie jednak taniej.
Arek, 17 maja 2017, 15:50 | odpowiedz
@ Arek, nie jest to odchylenie, tylko zdecydowana większość w PL. Ryanair mocno sobie popsuje PR tą zagrywką. WYstarczyłoby podwyższyć cenę przelotu o 8 PLN, nikt by nie zauważył i by płacił, a tak pozostaje niesmak.
@Arek, 17 maja 2017, 15:53 | odpowiedz
Lot 11 maja, odprawa dzien wczesniej - wszysko jeszcze bylo normalnie, miejsca obok siebie
Intchy, 17 maja 2017, 15:53 | odpowiedz
Spoko. Szykuje się większe burdello podczas wchodzenia na pokład. Teraz wszyscy będą zamieniać się miejscami.
ddvd, 17 maja 2017, 15:53 | odpowiedz
adamek ja sie spotkałem z tym samym w LOT – a tam nie da sie nawet kupić miejsc obok siebie…
co ? jasne ze da sie kupic, a poza tym jak robisz odprawe online 24h przed lotem wybierasz sobie sam miejsca gdzie chcesz siedziec. co za glupoty
lucy02, 17 maja 2017, 15:55 | odpowiedz
Ja nie latam ryanairem od lat , bez znaczenia news
Kamil, 17 maja 2017, 15:55 | odpowiedz
Dwa dni temu wróciłem z Malty. Lecieliśmy w 5 osób + niemowlę i w obie strony wybierałem darmową (losową) opcję wyboru miejsc. W obu przypadkach siedzieliśmy obok siebie W 5 OSÓB ! (tj. 21A-E i 10A-E powrotny). Jeśli odprawia się późno, kiedy większość miejsc jest już zajęta, to system pewnie "losowo-na siłę" oszczędza miejsca podwójne obok siebie dla osób które będą chciały zapłacić.
Kubol, 17 maja 2017, 15:55 | odpowiedz
robilem odprawe dla trzech osob wczoraj jedna po drugiej kazdy siedzial gdzie indziej
miko, 17 maja 2017, 15:56 | odpowiedz
Grafika świetna! :D
Dodzia, 17 maja 2017, 15:57 | odpowiedz
Dodzia Grafika świetna! ?
Paint - level Master :D
Gość2, 17 maja 2017, 15:58 | odpowiedz
Czyli jesli leci rodzina z dzieckiem to może być tak ze taki np 5 latek będzie siedział osobno bez wykupienia miejsca.
Obserwator, 17 maja 2017, 15:59 | odpowiedz
Lot Ryanairem był 13 maja do londynu i powrót 14 maja do warszawy. Odprawa była 11 maja i system przydzielał nam miejsca. Lecieliśmy w 4 osoby i w obydwie strony siedzieliśmy koło siebie.
tuptup, 17 maja 2017, 16:00 | odpowiedz
Wczoraj dokonałem odprawy Ryanair dla 6 osób z jednej rezerwacji. System dokonał wyboru miejsc 05B, 06B, 16B, 17B, 01B, 03C. Bezpłatną odprawę dokonałem najwcześniej jak to jest możliwe czyli na 4 dni przed wylotem.
technik, 17 maja 2017, 16:02 | odpowiedz
Kamil Ja nie latam ryanairem od lat , bez znaczenia news
twój post jest bez znaczenia a teraz także i mój :(
kretes, 17 maja 2017, 16:23 | odpowiedz
Nie. Jak lecisz z dzieckiem t podczas rezerwacji musisz wykupić miejsce. Ostatnio była promocja że dziecko opłata za wybór miejsca 0 zł
Obserwator Czyli jesli leci rodzina z dzieckiem to może być tak ze taki np 5 latek będzie siedział osobno bez wykupienia miejsca.
Mkk, 17 maja 2017, 16:26 | odpowiedz
Może ktoś wie, czemu system uparcie daje miejsca B? Przecież w ten sposób zmniejsza się ilość dostępnych miejsc koło siebie dla dwóch osób. Na mój jutrzejszy lot samolot jest prawie pusty, ale miejsca B zajęte. Teraz tylko czekać na wprowadzenie opcji zsjupienua miejsc po odprawie.
J, 17 maja 2017, 16:27 | odpowiedz
Kubol Dwa dni temu wróciłem z Malty. Lecieliśmy w 5 osób + niemowlę i w obie strony wybierałem darmową (losową) opcję wyboru miejsc. W obu przypadkach siedzieliśmy obok siebie W 5 OSÓB ! (tj. 21A-E i 10A-E powrotny). Jeśli odprawia się późno, kiedy większość miejsc jest już zajęta, to system pewnie „losowo-na siłę” oszczędza miejsca podwójne obok siebie dla osób które będą chciały zapłacić.
Tak było do tej pory. Od kilku dni system przydziela automatycznie miejsca B i E. Na ten moment mój jutrzejszy lot jest praktycznie zajęty w tych rzędach, reszta w większości pusta. Teraz nawet nie dałoby się już kupić miejsc obok siebie poza tymi droższymi przy wyjściu awaryjnym. Odprawiałam się jako 36. i 37. pasażer przy pustym samolocie ;)
J, 17 maja 2017, 16:40 | odpowiedz
Losowo hehe Specjalnie rozrzucają po samolocie. Zrobiłem wczoraj odprawę KRK-DTM Rezerwacja na czterech pasażerów. Miejsca z losowania 06B,07B,23B I 33B. Odprawa zrobiona w pierwszych godzinach darmowej odprawy więc nie ma mowy o braku możliwości. Miejsc obok siebie było kilkanaście rzędów
tomtom, 17 maja 2017, 16:40 | odpowiedz
A ktokolwiek słyszał o czymś takim jak wyważenie samolotu?
Xyz, 17 maja 2017, 16:41 | odpowiedz
Lot 14.05 Gdańśk - Warszawa, 2 bilety, odprawa dzień wcześniej, ja siedziałem z przodu, a moja towarzyszka z tyłu, zarówno przy mnie jak i znajomej były wolne miejsca, ale nie pozwolono nam się przesiąść.
szysza, 17 maja 2017, 16:42 | odpowiedz
Skoro można usuwać odprawy to można robić w kółko i będą anulowane, aż dostaniemy miejsca obok siebie :) dużo pracy na chacie dla ryanair
borys, 17 maja 2017, 16:42 | odpowiedz
Obserwator Czyli jesli leci rodzina z dzieckiem to może być tak ze taki np 5 latek będzie siedział osobno bez wykupienia miejsca.
Dla podróżujących z dziećmi poniżej 12 r.ż. wykup miejsca dla 1 dorosłej osoby jest obowiązkowy. Wtedy dziecko dostaje miejsce za darmo. Przecież dziecko nie mogłoby samo lecieć..
Ss dd, 17 maja 2017, 16:42 | odpowiedz
Tak, siedzenia były specjalnie rozrzucone. Ja rząd 10, partnerka 32. Rodziny z dziećmi - każde inne miejsce.
Zbulwersowany, 17 maja 2017, 16:44 | odpowiedz
System był juz wprowadzany albo testowany wcześniej, z podobna sytuacja mieliśmy do czynienia w drugiej połowie stycznia na trasie Katowice Pyrzowice - Londyn Stansted. Osoba dorosła z dzieckiem 11 letnim miały przydzielone miejsca obok siebie, a 13 letnia nastolatek juz nie. Mielismy informację, że dla nastolatka możemy wybrać miejscejuz tylko odpłatnie, losowo przydzielone mieliśmy w drugiej części samolotu. Dokładnie taki sam rozrzut miejsc (przypisane "LOSOWO" identyczne numery miejsc) mieliśmy podczas lotu powrotnego 2 tygodnie później. Odprawę robiliśmy w pierwszym możliwym dniu.
Mish, 17 maja 2017, 16:44 | odpowiedz
ddvd Spoko. Szykuje się większe burdello podczas wchodzenia na pokład. Teraz wszyscy będą zamieniać się miejscami.
Kiedyś walka kto pierwszy zajmie, teraz czy może się Pan/Pani przesiąść haha Ale ten ryanair świruje
tomtom, 17 maja 2017, 16:48 | odpowiedz
To ja moze podziele sie doswiadczeniem pozytywnym dla odmiany, ale sprzed ok. roku. Mialem dwie rezerwacje - jedna dla siebie, jedna dla zony. Automatyczna bezplatna odrapawa rozrzucial nas daleko od siebie. Rozpoczalem czat z supportem FR z UK i poprosilem o cofniecie jednej odprawy zebym mogl wykupic miejsce na drugiej rezerwacji kolo tego pierwszego darmowego. Ku mojemu zdziwieniu czlowiek z FR cofnal odprawe i zabookowal mi miejsce kolo siebie bezplatnie. No i obsluga klienta FR urosla w moich oczach:) Moze to zalezy na kogo sie trafi a nie jakas zakrojona akcja utrudniajaca (oby)?
miff, 17 maja 2017, 16:52 | odpowiedz
wsiadajcie ostatni, bardzo rzadko sie zdarza, ze samolot jest pelny - wtedy, o ile uda sie wam wypatrzec miejsca obok siebie to jak gdyby nigdy nic, siadajcie tam hehehe chytrzy jak rajaner :)
rysz, 17 maja 2017, 16:54 | odpowiedz
Dokładnie tak jest w tym momencie. W ubiegłym tygodniu lecielismy z narzeczonym do Włoch i otrzymaliśmy miejsca obok siebie bez dodatkowej opłaty. Natomiast dziś lecielismy do Hiszpanii i za równo miejsca do Hiszpanii jak i powrotne do Polski zostały nam przydzielone 'losowo'. W skutek czego otrzymaliśmy miejsca na dwóch końcach samolotu. Z podobno sytuacja borykalo się mnóstwo dziś leżących pasażerów..
beata, 17 maja 2017, 16:56 | odpowiedz
Omijajałem wizzair-a ze względu na politykę bagażową i WDC. Ryanair był przejrzysty płacisz za bilet i lecisz, teraz robi wszystko żeby to zmienić i swoich klientów posłać do konkurencji. Powoli testują jak daleko z opłatami mogą się posunąć, tylko nie biorą pod uwagę, że mogą se w kolano strzelić tymi opłatami.
Krużnyj, 17 maja 2017, 16:59 | odpowiedz
Siostra leciała z mężem i sześcioletnim synem. Dziecko pierwszy raz leciało samolotem i dostało miejsce z tyłu samolotu. Rodzice z przodu i w środku.
Joanna, 17 maja 2017, 17:01 | odpowiedz
Arek No cóż, podróżni dzielą się na tych, którzy latają z normalnymi (najczęściej narodowymi) przewoźnikami i są tacy, którzy latają takimi dziwadłami jak Ryanair (nabijając kasę Irolom). W tym drugim przypadku, myślę, że nie warto zajmować się takimi odchyleniami. Każdy, kto umie obsługiwać kalkulator może zsumować sobie wszystkie ukryte koszty narzucane przez Ryanaira i wtedy okaże się, że LOTem wyjdzie jednak taniej.
jArek, skończ ;D
marek, 17 maja 2017, 17:02 | odpowiedz
W ostatnim miesiacu lecialam 3 razy ryanairem i potwierdzam, ze korzystajac z losowego wyboru miejsc za kazdym razem miejsca byly rozrzucone po samolocie i to zazwyczaj jedno z przodu, a drugie na tyle samolotu.
Marce, 17 maja 2017, 17:05 | odpowiedz
Kiedyś jak leciałam z rodzicami, a mieliśmy dwie różne rezerwacje - losowo przydzielili nas w jednym rzędzie. Ostatnio jak była podobna sytuacja, już zostaliśmy rozrzuceni - przy czym rodzice byli obok siebie. także hajs hajs hajs. P.S. Grafika.. cudeńko
olusze, 17 maja 2017, 17:13 | odpowiedz
Super - kupiłem bilety ok 6 miesięcy temu - a dzisiaj dowiaduję się że Ryan zmienia zasady. Takie coś powinno obowiązywać ale osoby które zakupiły bilety PO wprowadzeniu zmian a nie przed. Nie można zmieniać reguł po zakupie biletów.
brand, 17 maja 2017, 17:17 | odpowiedz
Kamil Ja nie latam ryanairem od lat , bez znaczenia news
Nie czytam komentarzy Kamila od lat. Nieprzydatny komentarz.
Tomek, 17 maja 2017, 17:20 | odpowiedz
Leciałem wczoraj z Porto do WAMI i wszyscy pasażerowie byli rorzuceni po samolocie. Niezły chaos był, jak się wszyscy zaczęli zamieniać...
kubuchaPL, 17 maja 2017, 17:23 | odpowiedz
Lecielismy w niedziele- dokladnie taka sama sytuacja. Ja 32c chlopak 32e, para obok nas miala 32a i 32f, wiec sie wszyscy dookola pozamieniali miejscami...
Aga, 17 maja 2017, 17:27 | odpowiedz
Nic nie strzelą. Cofną tylko nie trafione decyzje...ot co.
Krużnyj Omijajałem wizzair-a ze względu na politykę bagażową i WDC. Ryanair był przejrzysty płacisz za bilet i lecisz, teraz robi wszystko żeby to zmienić i swoich klientów posłać do konkurencji. Powoli testują jak daleko z opłatami mogą się posunąć, tylko nie biorą pod uwagę, że mogą se w kolano strzelić tymi opłatami.
Król Cebuli, 17 maja 2017, 17:44 | odpowiedz
Dziś odprawa i miejsca rozdzielone na 5 i 30 rząd. Coś jest nie tak
dmirstek, 17 maja 2017, 17:46 | odpowiedz
leciałam wczoraj ze znajomymi i wszyscy dostaliśmy inne miejsca
pam, 17 maja 2017, 17:46 | odpowiedz
Czekam na czasy kiedy w koncu wizz lub ryan sie wylamie z tego chorego wyscigu o najnizsza "czystą" cenę biletu i zaproponuja te wszystkie "udogodnienia" w cenie drozszego biletu. Ludzie chcą prostych taryf czy to w telefonii czy w liniach lotniczych a wiecznego wglebiania sie w 100 cennikow bo jak mowi słynna piosenka "zyjemy w kraju w ktorym wszyscy chcą nas zrobic w ch... na kase"
23, 17 maja 2017, 17:50 | odpowiedz
Trochę nie rozumiem o co ta cała afera. Korzystamy z usług tanich linii - chcemy wszyscy latać za grosze, wszyscy polują na tanie bilety i nie ma czego się spodziewać, że będziemy mieli standard jak w "Emiratach". Linia lotnicza to nie instytucja charytatywna, na czymś muszą zarabiać kasę. A loty Ryanair'a nie trwają nie wiadomo ile godzin, żeby odczuwać traumę z powodu przydzielenia oddzielnych siedzeń. Kupując bilet nie masz nigdzie zagwarantowane, że usiądziesz obok osoby, która widnieje z Tobą na rezerwacji. Tak dla jasności nie jestem pracownikiem linii lotniczej. Pozdrawiam.
pasażer LCC, 17 maja 2017, 17:52 | odpowiedz
Masakra! właśnie odprawiłam dwie osoby, miejsca oczywiście osobno :/ i nawet jakby człowiek chcial wykupi konkretne miejsca obok siebie to ceny zaczynają sie od X zlotych i na jeden lot w opcji standardowej mogą nawet być czterokrotnie droższe! Przykład: na ten lot dodatkowa opcja miejsc obok siebie była od 19 złotych. Realnie dostępne miejsca- w opcji standardowej- były w cenie 49 złotych. Bardzo nie polecam :/
zuza, 17 maja 2017, 18:03 | odpowiedz
lecielismy wczoraj i nas rozrzuciło, ale udało się zamienić z innymi rozrzuconymi ;P
xx, 17 maja 2017, 18:08 | odpowiedz
Leciałem 6.05, 3 miejsca obok siebie
Piotr, 17 maja 2017, 18:20 | odpowiedz
latałem Ryanairem kilkadziesiąt razy i zawsze z moją partnerką mieliśmy miejsca obok siebie. Kilka razy się zdarzyło, że mieliśmy dwa miejsca środkowe... w sensie po jednej i drugiej stronie korytarza ale zawsze w tym samym rzędzie. Dzisiaj robię odprawę dwóch osób jednocześnie (jak zawsze) i ... ja mam miejsce w rzędzie 31 (czyli sam koniec samolotu) a moja partnerka w rzędzie 3 czyli na samym początku. Nawet nie mam jak jej pomóc z bagażami. I jest to ewidentnie celowe działanie! chamstwo! Trzeba się znowu przerzucić na EasyJeta!
Bartek, 17 maja 2017, 18:29 | odpowiedz
dmirstek Dziś odprawa i miejsca rozdzielone na 5 i 30 rząd. Coś jest nie tak
u mnie dzisiaj rząd 3 i 31 :(
Bartek, 17 maja 2017, 18:30 | odpowiedz
Leciałam z narzeczonym w poniedziałek i była dokładnie ta sama sytuacja, obok mnie siedział chłopak kt rownież został ulokowany z dała od swojej towarzyszki. Przy czym samolot miał tylko polowe zajętych miejsc. Narzeczony siedział sam :p na szczęście załoga nie miska pretensji, gdy sie przesiadłam, ale podejrzewam ze tylko ze wzgl na to, ze było mało pasażerów, i ze to początki tych praktyk
Kasia, 17 maja 2017, 18:47 | odpowiedz
Leciałem w ubiegłym tygodniu na trasie WRO-WAW-WRO z córką i system przydzielił nam jeszcze miejsca obok siebie
KM, 17 maja 2017, 18:49 | odpowiedz
3 osoby , 3 różne rzędy, wszystkie w środku, na lot tam i z powrotem.
szacher macher, 17 maja 2017, 18:59 | odpowiedz
No cóż, wszyscy chcieliby latać za darmo. Linia też musi zarobić. Maysle, że z dzieckiem nie robiliby problemów. Ale z dziewczyną rozstanie na 2godz chyba nie jest jakimś wyzwaniem. Bądźmy normalni.
mozdzon, 17 maja 2017, 19:02 | odpowiedz
A ja zawsze mam 1A. :-)
euchacz, 17 maja 2017, 19:06 | odpowiedz
23 Czekam na czasy kiedy w koncu wizz lub ryan sie wylamie z tego chorego wyscigu o najnizsza „czystą” cenę biletu i zaproponuja te wszystkie „udogodnienia” w cenie drozszego biletu. Ludzie chcą prostych taryf czy to w telefonii czy w liniach lotniczych a wiecznego wglebiania sie w 100 cennikow bo jak mowi słynna piosenka „zyjemy w kraju w ktorym wszyscy chcą nas zrobic w ch… na kase”
Co to za piosenka? Prosze o tytul i wykonawce :D
Emka, 17 maja 2017, 19:09 | odpowiedz
Kamil Ja nie latam ryanairem od lat , bez znaczenia news</blockquot W LOT teoretycznie darmowy wybór miejsc 24h przed wylotem a miejsca przydziela jak w Rayanair :D System twierdzi, ze nie ma wolnych miejsc, na lotnisku przy nadawaniu bagażu , pani twierdziła, że brak wolnych miejsc żeby zmienić, a w samolocie okazuje się, że jest tylko 50 % obłożenia
Rob, 17 maja 2017, 19:15 | odpowiedz
Wracaliśmy 3dni temu 4 osoby z Neapolu. Dostaliśmy miejsca 6b, 24 b, 27 b i 32, b. Wszyscy byliśmy na jednej rezerwacji. Chyba jest to sposób na wymuszenie dodatkowych pieniędzy za pewność siedzenia obok siebie?
Nika33, 17 maja 2017, 19:33 | odpowiedz
Ludzie 12 pln per bilet, nie róbcie z siebie dziadów......
Getry, 17 maja 2017, 19:34 | odpowiedz
Leciałam z mężem 7 maja z modlina do Trapani, siedzieliśmy obok siebie. Na powrotny lot 14 maja dostaliśmy już oddzielne miejsca, też maksymalnie oddalone: 7B e 32B. Koło męża miejsce było wolne. Znaczy to, że Ryanair rozrzuca miejsca specjalnie, nawet jeśli są nadal dostępne miejsca wolne obok siebie. Widziałam również inne pary, które zostały rozdzielone.
Agnieszka, 17 maja 2017, 20:05 | odpowiedz
Dzisiaj dokonałem odprawy dla rodziców, którzy podróżują do Londynu Stansted za kilka dni. Ojciec - 01C, matka - 03C. Niestety co piszecie powyżej to prawda.
S., 17 maja 2017, 20:13 | odpowiedz
Zamiast biadolić wystarczy aby ogłosić flashmob polegający na tym aby solidarnie na całej siatce Francy konkretnego dnia wsiadać tylko przodem, albo tyłem. MOL dostanie białej gorączki widząc opóźnienia. Możliwości są trzy - wygramy, przegramy lub zremisujemy ;).
J, 17 maja 2017, 20:14 | odpowiedz
Wyglada na to, ze grafik fly4free nadal nie wrocil z wakacji:-) A tak powaznie to trzymajcie tak dalej - wasze grafiki sa tak sucharskie, ze Az fajne-:) nie ma tu hejtu
Maru, 17 maja 2017, 20:40 | odpowiedz
Znajomi odprawiali się w tym tygodniu i podobna sytuacja: jedna rezerwacja, dwa różne miejsca 2C i 5C. Podobnie miałem w AirFrance. Dokonałem odprawy online i dostałem dwa różne miejsca. Na checkinie nie chcieli nawet słyszeć o zmianie miejsc.
Dxflight, 17 maja 2017, 20:46 | odpowiedz
Jak zwykle ruinair stosuje zagrywki rodem z przedszkola. Czas dorosnąć knypy. Chomiki z Kostaryki takich rzeczy nie wybaczają. Będzie bunt.
chomiki_z_kostaryki, 17 maja 2017, 20:59 | odpowiedz
technik Wczoraj dokonałem odprawy Ryanair dla 6 osób z jednej rezerwacji. System dokonał wyboru miejsc 05B, 06B, 16B, 17B, 01B, 03C. Bezpłatną odprawę dokonałem najwcześniej jak to jest możliwe czyli na 4 dni przed wylotem.
Przynajmniej w rzędzie B większość ;-)
Jin, 17 maja 2017, 21:01 | odpowiedz
Witam, 13.05.2017 odprawiałem lot z pizy do modlina 17.05. Lecielismy w 6 osob - wszystkie 6 osob zostało rorzucone losowo po całym samolocie rzedy 1,3,4,16,17,33 wszystkie miejsca B. Zmuszony byłem wykupic miejscówki zeby siedziec obok siebie.
gr8, 17 maja 2017, 21:05 | odpowiedz
Potwierdzam, dzisiejszy lot i dwa miejsca rozrzucone po samolocie. Jeszcze tydzień temu (lot 11.05) system przydzielał miejsca obok siebie.
jb, 17 maja 2017, 21:12 | odpowiedz
brand Super – kupiłem bilety ok 6 miesięcy temu – a dzisiaj dowiaduję się że Ryan zmienia zasady. Takie coś powinno obowiązywać ale osoby które zakupiły bilety PO wprowadzeniu zmian a nie przed. Nie można zmieniać reguł po zakupie biletów.
Ale takich zapisów nie było w regulaminie że miejsca będą koło siebie, więc nic się nie zmieniło!
Ziom3k, 17 maja 2017, 21:13 | odpowiedz
Leciałam z mężem z trójką dzieci-2 dni temu. Nie opłaciłam gwarancji miejsc i troje z nas siedziało razem na środku pokładu, 10- latek miał miejsce samodzielne z przodu i mąż z tyłu. Stres ogromny, był to nasz I lot samolotem.
Mika, 17 maja 2017, 21:19 | odpowiedz
Dzienki bogu, z heleną jak my latają to ona w jednom strone mi godo jak to będzie fajnie, gdzie my tam parawana nie rozbijemy, a spowrotem tesz mi godo jak to było fajnie, tera spokój, internety i dużo pasażerów Ryanaira usłyszy o Helenie. Helena na podbój świata! No i paprykarz mój i tylko mój, Helena mi już do miski zaglondoć nie będzie! Wiwat Ryanair!
Janusz, 17 maja 2017, 21:23 | odpowiedz
Przy rezerwacji dla dziecka dopłaca się obowiązkowo za miejsce które się samemu wybiera, ale jak się poszuka przy wyborze to drugie dla rodzica jest w cenie.
chrob, 17 maja 2017, 21:31 | odpowiedz
Arek No cóż, podróżni dzielą się na tych, którzy latają z normalnymi (najczęściej narodowymi) przewoźnikami i są tacy, którzy latają takimi dziwadłami jak Ryanair (nabijając kasę Irolom). W tym drugim przypadku, myślę, że nie warto zajmować się takimi odchyleniami. Każdy, kto umie obsługiwać kalkulator może zsumować sobie wszystkie ukryte koszty narzucane przez Ryanaira i wtedy okaże się, że LOTem wyjdzie jednak taniej.
Podaj no mnie, te ukryte koszty,bo latam często i chyba je zayebiście schowali,bo zawsze płacę tyle ile jest w ofercie
normalny, 17 maja 2017, 21:40 | odpowiedz
Wczoraj odprawiałem 4 osoby z jednej rezerwacji i zarówno na lot tam i powrotny każdy dostał miejsce B (środkowe) w innym rzędzie.
tomay, 17 maja 2017, 21:51 | odpowiedz
Dokonywałam odprawy Ryanair 3 dni temu i mamy miejsca obok siebie. Może po prostu innych tym razem nie było? dlaczego siejecie niepotrzebnie zamęt?
aga, 17 maja 2017, 22:03 | odpowiedz
są pewne granice ale to już gruba przesada. takie rozdzielanie par i rodzin by zarobić na strachu oraz emocjach kojarzy się z gwałtem. coś w stylu zapłać to nie pogwałcimy waszej integralności w podróży. wpiszcie na fejsie Ryanair Polska - tanie latanie, to jest profil na którym można przekazać im w komentarzach co sądzicie o takich pomysłach
Midas, 17 maja 2017, 22:06 | odpowiedz
Również na darmową odprawę 4 dni przed wylotem system wybrał 2 miejsca w rzędach jeden za drugim, bez możliwości zmiany za dopłatą miejsc obok siebie, ponieważ pokazuje, że wszystkie środkowe są już zajęte. Co ciekawe miejsca przy oknie są wolne. Zmiana miejsca od 19 do 40 zł np. zebysmy siedzieli w tym samym rzedzie ale i tak nie siedzielibyśmy obok siebie. Podejrzane to automatyczne przydzielanie miejsc.
Kas, 17 maja 2017, 22:11 | odpowiedz
Latam 8 lat jeszcze takie coś mnie nie spotkało jak widać to jest chyba celowe kasa się liczy nie pasażer
Dzak, 17 maja 2017, 22:15 | odpowiedz
Kamil Ja nie latam ryanairem od lat , bez znaczenia news
Ja, 17 maja 2017, 22:22 | odpowiedz
Nie wiem gdzie ci wyjdzie taniej jeżeli w jednej lini zapłacisz 200 zł a w drugiej 40 zł.
Tsaju43, 17 maja 2017, 22:26 | odpowiedz
miff ....Automatyczna bezplatna odrapawa rozrzucial nas daleko od siebie. Rozpoczalem czat z supportem FR z UK i poprosilem o cofniecie jednej odprawy zebym mogl wykupic miejsce na drugiej rezerwacji kolo tego pierwszego darmowego. Ku mojemu zdziwieniu czlowiek z FR cofnal odprawe i zabookowal mi miejsce kolo siebie bezplatnie.
ten człowiek już tam nie pracuje ;)
Berg, 17 maja 2017, 22:28 | odpowiedz
Dziwne jest to, że ja otrzymałem miejsce Vipowskie z dużą ilością miejsca na nogi, pomimo że do wyboru były również inne miejsca. Oczywiście system nas rozrzucił możliwie najdalej od siebie.
WiO, 17 maja 2017, 22:37 | odpowiedz
ryan chciał sprzedawać bilety tanio ale się nie udało. trzeba cwaniaczyć, oszukiwać
Nick, 17 maja 2017, 22:42 | odpowiedz
Obserwator Czyli jesli leci rodzina z dzieckiem to może być tak ze taki np 5 latek będzie siedział osobno bez wykupienia miejsca.
nie, podróżując z dzieckiem musisz wykupić miejsce (!) - przynajmniej dla 1 osoby dorosłej; miejsce dla dziecka wybierasz wtedy "gratis" i tak to reklamują ;)
k., 17 maja 2017, 22:45 | odpowiedz
Miałam tak samo. Robiłam wczoraj odprawę. Ja na początku a mój chłopak na końcu samolotu..
Monia, 17 maja 2017, 22:45 | odpowiedz
T-R-A-G-E-D-I-A ZA 12 zł!!!!!
Monia Miałam tak samo. Robiłam wczoraj odprawę. Ja na początku a mój chłopak na końcu samolotu..
wolant, 17 maja 2017, 22:48 | odpowiedz
Robiłam wczoraj odprawę na jutrzejszy lot z Bristolu do Modlina i po raz pierwszy mi się zdarzyło że Ja mam miejsce 4 a mój mąż 16. Jak dla Mnie całkowicie bez sensu.
AP, 17 maja 2017, 22:50 | odpowiedz
Leciałam w niedziele i była dokładnie taka sama sytuacja
Kasia, 17 maja 2017, 23:02 | odpowiedz
Arek No cóż, podróżni dzielą się na tych, którzy latają z normalnymi (najczęściej narodowymi) przewoźnikami i są tacy, którzy latają takimi dziwadłami jak Ryanair (nabijając kasę Irolom). W tym drugim przypadku, myślę, że nie warto zajmować się takimi odchyleniami. Każdy, kto umie obsługiwać kalkulator może zsumować sobie wszystkie ukryte koszty narzucane przez Ryanaira i wtedy okaże się, że LOTem wyjdzie jednak taniej.
To znasz chyba inną matematykę niż ta ziemska :)
Lebaid, 17 maja 2017, 23:06 | odpowiedz
Kubol Dwa dni temu wróciłem z Malty. Lecieliśmy w 5 osób + niemowlę i w obie strony wybierałem darmową (losową) opcję wyboru miejsc. W obu przypadkach siedzieliśmy obok siebie W 5 OSÓB ! (tj. 21A-E i 10A-E powrotny). Jeśli odprawia się późno, kiedy większość miejsc jest już zajęta, to system pewnie „losowo-na siłę” oszczędza miejsca podwójne obok siebie dla osób które będą chciały zapłacić.
Ja też leciałem tym lotem z Malty 15 maja z jeszcze dwiema osobami i wszyscy siedzieliśmy obok siebie 28D-F.
rudiman, 17 maja 2017, 23:18 | odpowiedz
kiko dokładnie tak jest jak napisano, wczoraj robiłem odprawę z jednego konta dwóch biletów w jednym czasie, dotychczas zawsze było obok siebie, teraz rozrzut losowy, ja z przodu, druga osoba w środku
Ja podobnie - dziś odprawa
M, 17 maja 2017, 23:20 | odpowiedz
Świetna metoda na integrację z innymi pasażerami! ;-]
rudiman, 17 maja 2017, 23:24 | odpowiedz
Leciałam w poniedziałek z mężem i córeczką i był ten sam problem. Męża posadzili z przodu z dzieckiem a mnie 14 rzędów dalej pomimo, że koło niego miejsca były wolne...na czacie zero pomocy, musieliśmy zapłacić i zmienić mi miejsce...w dodatku system jeszcze pokazywał komentarz w stylu: " siedzicie 14 rzędów od siebie, jeśli chcecie siedzieć razem wykup miejsca". To jest porażka i kpina... Rozumiem jak było wcześniej, że jak się odprawiało na sam koniec i nie było miejsc obok ale to już jest przegięcie...
Aga, 17 maja 2017, 23:28 | odpowiedz
Kurde, mam Ryanaira za naprawdę rozsądną linię, ale z tymi rozdzielaniem miejsc to wracamy do epoki, w której nie było przydzielanych żadnych miejsc i miejsca zajmował kto pierwszy ten lepszy. Szczerze mówiąc to wolę tego uniknąć, stać mnie żeby dokupić miejsce, ale tego nie zrobię, bo jak wszyscy tak będziemy robić to FR uzna że to była dobra decyzja. Także bye bye Ryanair, będą z Was korzystał tylko w ostateczności ;) Wizzair i Lot zyskają kilkanaście pax-ów rocznie ;)
Taki Jeden nieŻyd, 17 maja 2017, 23:38 | odpowiedz
Cieszcie sie ze coś takiego jak Ryan istnieje bo 15 lat temu gnietlibyście się 18 godzin do Londynu za 450 zł busem - a wtedy 450 zł to dzisiejsze 1000 zł - mierząc siłe nabywczą przed dewaluacją P>S Chyba jak kupuje bilet do WRO czy GDN za 7 zł to ciesze sie ze maja takie promo a nie wymagam trzymania sie za lape
Estelle, 17 maja 2017, 23:42 | odpowiedz
mozdzon No cóż, wszyscy chcieliby latać za darmo. Linia też musi zarobić. Maysle, że z dzieckiem nie robiliby problemów. Ale z dziewczyną rozstanie na 2godz chyba nie jest jakimś wyzwaniem. Bądźmy normalni.
Rozsadny, 18 maja 2017, 0:28 | odpowiedz
mozdzon No cóż, wszyscy chcieliby latać za darmo. Linia też musi zarobić. Maysle, że z dzieckiem nie robiliby problemów. Ale z dziewczyną rozstanie na 2godz chyba nie jest jakimś wyzwaniem. Bądźmy normalni.
Tu nie chodzi o to czy da sie wytrzymac osobno 2 godziny ale o to ze algorytm specjalnie został zmieniony zeby wykupować płatne miejsca czyli ktoś specjalnie sie natrudził zeby utrudnić ludziom życie. I tylko to w tym jest niemoralne i wredne
Rozsadny, 18 maja 2017, 0:33 | odpowiedz
Dziś dokonałam odprawy na niedzielny lot na Maltę. Ja i partner siiedzimy oddzielnie. Na szczęscie siedzi on dokladnie za mna, więc chociaż tyle dobrego, że bedzie blisko. Ale to nie jedyna zmiana w Ryanair. Wczesniej ceny za bagaz zaczynaly sie od 27 e, teraz 15 kg - 42 e, 20 kg - 54 e!!! To troche duzo. Pierwszeństwo wejścia na pokład nie 5 e a 20e. Ceny za wykupienia miejsca od 9 e, ale wiele za 11-14e.
iwi, 18 maja 2017, 0:56 | odpowiedz
Kupiłem bilety na lot do Eindhoven dla mnie i brata i system również nas rozrzucił. Cwaniaki za najgorszy wybór miejsc trzeba dopłacić 19zl na promo. Ew zrobić tak że odprawić jeden bilet i znamy miejsce a w drugim wykupić miejsce obok jak będzie wolne
Newpoland, 18 maja 2017, 1:21 | odpowiedz
Obserwator Czyli jesli leci rodzina z dzieckiem to może być tak ze taki np 5 latek będzie siedział osobno bez wykupienia . miejsca.</blockquote Nie bo lecac z dzieckiem ponizej 11 roku zycia musisz wykupic siedzenie
Wiechu, 18 maja 2017, 1:49 | odpowiedz
Hej.Leciałam wczoraj (BHX -ACE) i rozrzuconych byla większość (włącznie z rodzinami z malymi dziećmi) chociaż nie brakowalo wolnych miejsc. Pasażerowie zamieniali się miejcami przed startem iprzez pierwsze 10 minut lotu. Zgadzam się z Wasza teorią o nowym algorytmie przydziału miejsc.
Majka, 18 maja 2017, 5:20 | odpowiedz
Obserwator Czyli jesli leci rodzina z dzieckiem to może być tak ze taki np 5 latek będzie siedział osobno bez wykupienia miejsca.
Nie ma takiej możliwości, gdyż lecąc z dzieckiem masz obowiązek wykupić miejsca. Plus jest taki, że dziecko ma miejsce gratis, płacisz tylko za swoje.
Mike, 18 maja 2017, 6:26 | odpowiedz
Dwa dni temu wrocilam z paryza i siedzielismy z chlopakiem w dwoch roznych miejscach pomimo ze odprawe zrobilismy 4 dni przed wylotem. Zreszta nie tylko my. Przez cala trase byl taki ruch w przejsciu bo ci co siedzieli osobno wstawali i szukali partnerow na pogaduchy
Jagoda, 18 maja 2017, 6:42 | odpowiedz
Oczywiście! Jeszcze odprawa od 4dni przed bez wykupieniem miejsca. Przy tygodniowych wakacjach trzeba to robic podczas wyjazdu... dobrze ze jeszcze odprawa prze aplikacje i okazanie wersji mobilnej jest darmowe... my teraz tez mamy miejsca z daleka od siebie. Ale wole za to wypic kawe przed lotem. ..
guziczko, 18 maja 2017, 7:47 | odpowiedz
Potwierdzam, że miejsca są przydzielane niewiadomo jakim kluczem, więc jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę! Odprawiłam 3 osoby na ten sam lot, 2 os z jednej rezerwacji - oczywiście miejsca B - ale zupełnie różne części samolotu, i trzecia z innej rezerwacji - ale też B. Nie trzyma się to jakiejkolwiek logiki! Z góry nastawione na wielki gniew i oburzenie pasażerów! Brawo Ryanair! Dla Was liczy się kasa, a my poprostu przestaniemy korzystać z kupowania biletów w Waszych liniach lotniczych i już.
zniesmaczona, 18 maja 2017, 7:58 | odpowiedz
Ostatnio wracałem z Lanzarote do Berlina i była dokładnie ta sama sytuacja tzn ludzie nie siedzieli koło siebie. I w czasie embarkacji Ci co mieli szczęście to się pozamieniali.
mst, 18 maja 2017, 8:07 | odpowiedz
leciałam ze znajomymi w 4 osoby do Dublina , nie wykupiłam opcji miejsc koło siebie a mimo to w obie strony siedzieliśmy koło siebie, odprawę robiłam dość wcześnie
ad, 18 maja 2017, 8:40 | odpowiedz
lucy02
adamek ja sie spotkałem z tym samym w LOT – a tam nie da sie nawet kupić miejsc obok siebie…
co ? jasne ze da sie kupic, a poza tym jak robisz odprawe online 24h przed lotem wybierasz sobie sam miejsca gdzie chcesz siedziec. co za glupoty
Da się kupić, ale tylko przez infolinie. Owszem, wybierasz na 24h przed ale miejsc dostępnych masz 2 lub 3 - jak nie masz statusu. O dziwo jak jest kilku pasażerów na jednej rezerwacji system ich rozsadza - LOT wymyślił już to kilka miesięcy temu :) więc nie napisze, że piszesz głupoty przyjacielu, ale napiszę, że mijasz się z prawdą :P
latacz, 18 maja 2017, 9:14 | odpowiedz
Leciałam do Hiszpanii z chłopakiem 8 maja, z przesiadką w Londynie, i w obu lotach mieliśmy miejsca obok siebie. Lecz gdy wracaliśmy 15 maja, mieliśmy kompletnie różne miejsca i to za każdym razem w środku. Myślałam że po prostu już nie ma wolnych miejsc obok siebie (bo zrobiłam odprawę 3 dni przed wylotem, zamiast) lecz gdy wsiedliśmy do samolotu zauważyliśmy że to specjalnie zrobione, bo obydwa miejsca koło mnie były wolne. Chłopak się do mnie przesiadł, ale widziałam że dużo ludzi zamieniało się na miejsca.
turystka, 18 maja 2017, 9:38 | odpowiedz
To moze byc spowodowane balansem samolotu, rozlozeniem rownomiernie ciezaru na pokladzie. Nie ma co szukac drugiego dna.
znk, 18 maja 2017, 11:12 | odpowiedz
ja lecę jutro w parze i też nasz rozdzieliło - pierwszy i szesnasty rząd :/
madu, 18 maja 2017, 12:30 | odpowiedz
13go leciała do barcelony i wybrałam opcje miejsca darmowe na szczęście ie były obok siebie. Kolejna opcja powrotu już była za kasę żeby siedzieć obok siebie 35 zł chyba za dwie osoby bo wybraliśmy tył. Szkoda. Latam Ryanair często i szczerze trochę się wkurzylam ;/
Lalunia, 18 maja 2017, 12:41 | odpowiedz
Lalunia 13go leciałam do barcelony i wybrałam opcje -miejsca darmowe.Na szczęście były obok siebie. Kolejna opcja powrotu już była za kasę żeby siedzieć obok siebie 35 zł chyba za dwie osoby bo wybraliśmy tył. Szkoda. Latam Ryanair często i szczerze trochę się wkurzylam ;/
teraz będzie tak że ludzie będą się zamieniać i będzie burdel w samolocie i każdy lot opóźniony jak nasz powrotny;/
Lalunia, 18 maja 2017, 12:44 | odpowiedz
leci polski dziad do drogiego londynu i nie stac go na wykupienie miejsca obok siebie!!!Teraz specjalnie wszystkich polaczków bedziemy rozrzucali po calutkim samolocie!!Was trzeba dymać i na was zarabiać!Dzadostwo należy zniszczyć!!
michael o'leary rzecznik, 18 maja 2017, 13:38 | odpowiedz
Nie rozumiem tylko dlaczego dzieci niepełnoletnie nie są przydzielane razem do rodziców. Niektóre boją się lotów i nic przecież same kupić nie mogą . To jest nie odpowiedzialne. Ja tak miałam ostatnio z moja córka. Ona z przodu a ja z tylu
G, 18 maja 2017, 13:41 | odpowiedz
Wlasnie dokonalam odprawy na lot do BHX. W calym samolocie byly zajete wszystkie miejsca B i E, ciekawe co maja zrobic osoby ktora chcialyby usiasc razem...
S, 18 maja 2017, 14:33 | odpowiedz
Kto jest niezadowolony to niech przesiądzie się do wizzair to tam jeszcze zapłaci za niewymiarowy bagaż a w razie opóźnienia samolotu o 3 godz.lub więcej kawa,herbata,napoje i kanapki wykupujemy na swój koszt.
Justyna, 18 maja 2017, 15:44 | odpowiedz
michael o'leary rzecznik leci polski dziad do drogiego londynu i nie stac go na wykupienie miejsca obok siebie!!!Teraz specjalnie wszystkich polaczków bedziemy rozrzucali po calutkim samolocie!!Was trzeba dymać i na was zarabiać!Dzadostwo należy zniszczyć!!
nie bądź taki mądry palancie burżuju ze słomą w filcach
Chamka, 18 maja 2017, 15:52 | odpowiedz
Serio robicie wielką aferę? Bo zły przewoźnik zmienił algorytm (podobno, bo nigdy nie dawał gwarancji na siedzenie koło siebie i zdarzały się takie przypadki; i zapis jest w regulaminie i pojawia się conajmniej dwa razy, że możecie siedzieć osobno) i chce więcej zarobić? Przecież o to chodzi. Kupujecie bilety za 20 zł, pokonujecie znaczne odległości w krótkim czasie i za bezcen i narzekacie. Aż taka różnica jest jak lecicie 2h? Nie potrzymacie się za rączkę to umrzecie? Możecie zawsze iść pieszo razem, albo samochodem jechać - będzie pewność, że będziecie razem. Ale pewnie zaraz będzie, że drogo i że samolotem szybciej. Co za sknerostwo i co za stężenie "panie płacę 20 zł to mi się należy". Dobrze, że nie robicie afery o to, że nie dostajecie kawy za darmo. BO W INTERCITY JEST TO DAJCIE NAM W SAMOLOCIE.
Normalny?, 18 maja 2017, 16:02 | odpowiedz
Witam. Dokładnie mam taką samą sytuację...Lecac do Porto mieliśmy miejsca obok siebie. 16.05 robiliśmy odprawę w drogę powrotną i już bedziemtvsiedziec osobno... 10C oraz 20C... A ile kosztuje to wybranie miejsc obok siebie to nawet nie wiem...pozdrowienia z Porto...
Jola, 18 maja 2017, 16:31 | odpowiedz
Normalny? Serio robicie wielką aferę? Bo zły przewoźnik zmienił algorytm (podobno, bo nigdy nie dawał gwarancji na siedzenie koło siebie i zdarzały się takie przypadki; i zapis jest w regulaminie i pojawia się conajmniej dwa razy, że możecie siedzieć osobno) i chce więcej zarobić? Przecież o to chodzi.Kupujecie bilety za 20 zł, pokonujecie znaczne odległości w krótkim czasie i za bezcen i narzekacie.Aż taka różnica jest jak lecicie 2h? Nie potrzymacie się za rączkę to umrzecie? Możecie zawsze iść pieszo razem, albo samochodem jechać – będzie pewność, że będziecie razem. Ale pewnie zaraz będzie, że drogo i że samolotem szybciej.Co za sknerostwo i co za stężenie „panie płacę 20 zł to mi się należy”. Dobrze, że nie robicie afery o to, że nie dostajecie kawy za darmo. BO W INTERCITY JEST TO DAJCIE NAM W SAMOLOCIE.
My np.Placilismy za bilety 900 zł a nie 20...a lot trwa 4h a nie dwie...jest to mało uczciwe podejście i dodatkowe wyciąganie kasy tylko tyle...pozdrawiam
Jola, 18 maja 2017, 16:33 | odpowiedz
My np.Placilismy za bilety 900 zł a nie 20…a lot trwa 4h a nie dwie…jest to mało uczciwe podejście i dodatkowe wyciąganie kasy tylko tyle…pozdrawiam Mało uczciwe? Oszukano Cię? Powiedzano Ci, że będziecie siedzieć razem? NIE. Więc gdzie tu brak uczciwości? Wychodzi Twoja chytrość - zawsze się udawało to po co mam płacić? Nie kupię to i tak się uda. Pokarało i nagle płacz. Poza tym jak płacisz 900 zł za bilety to śmiem twierdzić, że potrafisz odmówić sobie dwóch dobrych piw czy obiadu na mieście, żeby kupić za te kilka euro konkretną miejscówkę. Kończąc: ostatnio leciałem też 3h. SAM. Nieststy mój znajmy nie miał akurat wolnej kasy na wycieczkę. Rozumiem, że ryianair powinien mu ufundować bilet i zapłacić za hotel, bo to dla mnie jest niekomfortowe siedzieć samemu, tak?
Normalny?, 18 maja 2017, 17:32 | odpowiedz
Jola
Normalny? Serio robicie wielką aferę? Bo zły przewoźnik zmienił algorytm (podobno, bo nigdy nie dawał gwarancji na siedzenie koło siebie i zdarzały się takie przypadki; i zapis jest w regulaminie i pojawia się conajmniej dwa razy, że możecie siedzieć osobno) i chce więcej zarobić? Przecież o to chodzi.Kupujecie bilety za 20 zł, pokonujecie znaczne odległości w krótkim czasie i za bezcen i narzekacie.Aż taka różnica jest jak lecicie 2h? Nie potrzymacie się za rączkę to umrzecie? Możecie zawsze iść pieszo razem, albo samochodem jechać – będzie pewność, że będziecie razem. Ale pewnie zaraz będzie, że drogo i że samolotem szybciej.Co za sknerostwo i co za stężenie „panie płacę 20 zł to mi się należy”. Dobrze, że nie robicie afery o to, że nie dostajecie kawy za darmo. BO W INTERCITY JEST TO DAJCIE NAM W SAMOLOCIE.
My np.Placilismy za bilety 900 zł a nie 20…a lot trwa 4h a nie dwie…jest to mało uczciwe podejście i dodatkowe wyciąganie kasy tylko tyle…pozdrawiam
Mało uczciwe? Oszukano Cię? Powiedzano Ci, że będziecie siedzieć razem? NIE. Więc gdzie tu brak uczciwości? Wychodzi Twoja chytrość – zawsze się udawało to po co mam płacić? Nie kupię to i tak się uda. Pokarało i nagle płacz. Poza tym jak płacisz 900 zł za bilety to śmiem twierdzić, że potrafisz odmówić sobie dwóch dobrych piw czy obiadu na mieście, żeby kupić za te kilka euro konkretną miejscówkę. Kończąc: ostatnio leciałem też 3h. SAM. Nieststy mój znajmy nie miał akurat wolnej kasy na wycieczkę. Rozumiem, że ryianair powinien mu ufundować bilet i zapłacić za hotel, bo to dla mnie jest niekomfortowe siedzieć samemu, tak?
Normalny?, 18 maja 2017, 17:32 | odpowiedz
Leciałam pod koniec lutego z kuzynką bilety kupowała nam Jen córka,siedziałyśmy w innych częściach samolotu.
Graszka, 18 maja 2017, 17:53 | odpowiedz
Mislam dokładnie to samo z lotem z Wroclawia na Malte, rezerwacja dotyczyla 3 osób, niestety każda dostała miejsce w innej części samolotu
ASIA, 18 maja 2017, 18:53 | odpowiedz
Spotkała mnie dokładnie taka sama sytuacja. Jutro wylatujemy z Modlina do Walencji, darmową odprawę zrobiłem pierwszego możliwego dnia zaraz po północy (4 dni przed odlotem) i ja dostałem 12E (środek...) a moja towarzyszka 29B (i tu zaskoczenie-też środek). Szczerze nie chcę drążyć tematu, podejrzewałem, że tak może być, ale nie spodziewałem się, że zrobią taki rozrzut. Rzadko latam Ryanairem i jeśli Wizzair nie przejmie takich złodziejskich standardów to zdecydowanie zostaję przy węgierskim przewoźniku.
charlie6, 18 maja 2017, 20:29 | odpowiedz
Lot 14 maja, odprawa 6h przed lotem, w samolocie wolnych 21 miejsc, z czego 12 nie wykupionych. Odprawa z jednego konta, ja dostaje miejsce 03C, żona 31C, mimo że są wolne miejsca 31A i 31D.
Polak, 18 maja 2017, 20:51 | odpowiedz
Tak. Lecialam dzis warszawa-bristol. Wszystkich porozsadzali. Na szczęście obsluga przymknela oko i ludzie sie pozamieniali. Szkoda, to byla moja ulubiona linia lotnicza :(
Stachol, 18 maja 2017, 22:15 | odpowiedz
Cos jest na rzeczy. Tydzien temu lot midlin dublin. 9 osób b. Blisko siebie. W rzędach po 5 i 4 osoby. Odprawa dzis na powrotny w sobotę. Ludzie 'rozstrzeleni' po calym samolocie. Żenująca zagrywka. Najciekawiej beda mirli rodzice z malymi dziećmi.
Lula, 18 maja 2017, 23:49 | odpowiedz
Wczoraj Porto-Lizbona w 8 osób. Wszyscy odznaczeni po całym samolocie i miejsca B i E
alle, 19 maja 2017, 1:15 | odpowiedz
Normalny? My np.Placilismy za bilety 900 zł a nie 20…a lot trwa 4h a nie dwie…jest to mało uczciwe podejście i dodatkowe wyciąganie kasy tylko tyle…pozdrawiamMało uczciwe? Oszukano Cię? Powiedzano Ci, że będziecie siedzieć razem? NIE. Więc gdzie tu brak uczciwości? Wychodzi Twoja chytrość – zawsze się udawało to po co mam płacić? Nie kupię to i tak się uda. Pokarało i nagle płacz.Poza tym jak płacisz 900 zł za bilety to śmiem twierdzić, że potrafisz odmówić sobie dwóch dobrych piw czy obiadu na mieście, żeby kupić za te kilka euro konkretną miejscówkę.Kończąc: ostatnio leciałem też 3h. SAM. Nieststy mój znajmy nie miał akurat wolnej kasy na wycieczkę. Rozumiem, że ryianair powinien mu ufundować bilet i zapłacić za hotel, bo to dla mnie jest niekomfortowe siedzieć samemu, tak?
W zasadzie to powinniśmy dawać napiwki stewardesom. To, że do tej pory tak nie było to nie znaczy, że mamy z siebie robić dusigroszy. Do tej pory udawało się bez napiwków, więc warto oblać to, że się udawało. Zróbmy wielką imprezę. A od jutra bez pyskowania napiwki.
Szymon, 19 maja 2017, 3:02 | odpowiedz
michael o'leary rzecznik leci polski dziad do drogiego londynu i nie stac go na wykupienie miejsca obok siebie!!!Teraz specjalnie wszystkich polaczków bedziemy rozrzucali po calutkim samolocie!!Was trzeba dymać i na was zarabiać!Dzadostwo należy zniszczyć!!
To dymać czy zniszczyć?
ślązak z Sosnowca, 19 maja 2017, 3:05 | odpowiedz
Lecieliśmy w 4 osoby 12 maja do Porto - odprawa dzień wcześniej i dostaliśmy nie tylko miejsca obok siebie ale te na skrzydłach gdzie jest więcej miejsca na nogi. Nie dopłacaliśmy nic więcej. Powrót 15 maja też miejsca obok siebie ale już nie na skrzydłach.Odprawa w obie strony 11 maja wieczorem,
fajfer, 19 maja 2017, 11:42 | odpowiedz
Szymon
Normalny? My np.Placilismy za bilety 900 zł a nie 20…a lot trwa 4h a nie dwie…jest to mało uczciwe podejście i dodatkowe wyciąganie kasy tylko tyle…pozdrawiamMało uczciwe? Oszukano Cię? Powiedzano Ci, że będziecie siedzieć razem? NIE. Więc gdzie tu brak uczciwości? Wychodzi Twoja chytrość – zawsze się udawało to po co mam płacić? Nie kupię to i tak się uda. Pokarało i nagle płacz.Poza tym jak płacisz 900 zł za bilety to śmiem twierdzić, że potrafisz odmówić sobie dwóch dobrych piw czy obiadu na mieście, żeby kupić za te kilka euro konkretną miejscówkę.Kończąc: ostatnio leciałem też 3h. SAM. Nieststy mój znajmy nie miał akurat wolnej kasy na wycieczkę. Rozumiem, że ryianair powinien mu ufundować bilet i zapłacić za hotel, bo to dla mnie jest niekomfortowe siedzieć samemu, tak?
W zasadzie to powinniśmy dawać napiwki stewardesom. To, że do tej pory tak nie było to nie znaczy, że mamy z siebie robić dusigroszy. Do tej pory udawało się bez napiwków, więc warto oblać to, że się udawało. Zróbmy wielką imprezę. A od jutra bez pyskowania napiwki.
Płacisz za usługę dostajesz coś w gratisie. Później wychodzi, że dostajesz 100% tego co zapłaciłeś (czyli bez gratisu) i robisz aferę? Rozumiem, że jak kupisz coś w biedrze i masz drugie gratis, a za tydzień tej promocji nie ma to też artykuł i żale?
Normalny?, 19 maja 2017, 13:25 | odpowiedz
Prosta piłka. Trzeba zastosować strajk włoski i wszystko robić maksymalnie wolno. Jak samoloty będą miały przestoje na ziemi to bardziej im się opłaci zrezygnować z rozrzucania ludzi po samolocie. Można też podczas sprzedaży na pokładzie przemieszczać się. Uniemożliwi im to sprzedaż. Kolejny argument żeby zmienili politykę przydzielania miejsc. Trzeba tylko działać solidarnie. Jak oni nam tak my im :)
Slawek, 20 maja 2017, 8:05 | odpowiedz
Najgorsze jest to że zmieniono reguły do już istniejących rezerwacji. Gdyby dla nowych to ok godzisz się na taką opcję ale jak już kupiłem to co teraz zrobię. Jak podoliczam dopłaty to taniej mi wizzem wychodzi o zamieszaniu nie wspominając. Taką zagrywką przegrywają z konkurencją bo zmieniaja reguły w trakcie gry
Felek, 20 maja 2017, 16:48 | odpowiedz
Leciałam w ciągu ostatnich kilku dni 2x ryanair'em. Ja miejsce na samy początku, chłopak na samym końcu... a obok mnie miejsce puste (Odprawialiśmy się o godzinie najwcześniejszej w jakiej już można było- nie na ostatnią chwilę). Jakies 70% osób miało podobną sytuację, 15min trwało zanim wszyscy się pozamieniali miejscami. Dużo zamieszania... :/
123456, 21 maja 2017, 16:28 | odpowiedz
Wracaliśmy ze znajomymi w sobotę Gran Canaria - Kraków. Sytem pierwszy raz w życiu rozrzucił nas po całym samolocie. Moja dziewczyna siedziała przy przednim wejściu, natomiast mi przypadło świetnie miejsce na samym końcu samolotu :) Pierwsze 10 minut od wejścia na pokład wyglądało jak tetris w wykonaniu rodzin, par i obsługi. Identyczna sytuacja po osiągnięciu wysokości przelotowej i odpięciu pasów. Jeśli lot trwa 2h, ok. Ale w przypadku prawie 6h lotu?
raychill, 22 maja 2017, 0:25 | odpowiedz
raychill Wracaliśmy ze znajomymi w sobotę Gran Canaria – Kraków. Sytem pierwszy raz w życiu rozrzucił nas po całym samolocie. Moja dziewczyna siedziała przy przednim wejściu, natomiast mi przypadło świetnie miejsce na samym końcu samolotu ? Pierwsze 10 minut od wejścia na pokład wyglądało jak tetris w wykonaniu rodzin, par i obsługi. Identyczna sytuacja po osiągnięciu wysokości przelotowej i odpięciu pasów. Jeśli lot trwa 2h, ok. Ale w przypadku prawie 6h lotu?
I jak Wy przeżyliście te 6h bez siebie???
Normalny?, 22 maja 2017, 10:09 | odpowiedz
Felek Najgorsze jest to że zmieniono reguły do już istniejących rezerwacji. Gdyby dla nowych to ok godzisz się na taką opcję ale jak już kupiłem to co teraz zrobię. Jak podoliczam dopłaty to taniej mi wizzem wychodzi o zamieszaniu nie wspominając. Taką zagrywką przegrywają z konkurencją bo zmieniaja reguły w trakcie gry
Zmieniono reguły? Ryan od dawna nie dawał gwarancji miejsc koło siebie. Ale tak to jest jak się nie czyta tylko przeklikuje kolejne strony
Normalny?, 22 maja 2017, 10:11 | odpowiedz
ddvd Spoko. Szykuje się większe burdello podczas wchodzenia na pokład. Teraz wszyscy będą zamieniać się miejscami.
Dokładnie tak było wczorajszy lot Neapol-Warszawa, pół samolotu migrowało w przód i w tył załoga nie mogła nad nimi zapanować, wylot się opóźnił. My kupiliśmy bilety obok siebie ale nie kosztowało to 8 zł tylko 28 zl za każdy lot za os. Także ponad stówa dodatkowo ponadto dwie stówy za bagaż i dziękuję idea taniego biletu upada. W tym momencie za Modlin dziękujemy. Ryan ma naprawdę niskie standardy i nieuprzejmą załogę.
paula, 23 maja 2017, 10:26 | odpowiedz
Ostatnio leciałam z Ryanair i start był opóźniony gdyż wszyscy się zamieniali miejscami. Większości pasażerów się to udało, więc myślę, że nie ma sensu płacić dodatkowo za siedzenie ? A Ryanair może to przemyśli...
Pax, 25 maja 2017, 6:39 | odpowiedz
Normalny?
Felek Najgorsze jest to że zmieniono reguły do już istniejących rezerwacji. Gdyby dla nowych to ok godzisz się na taką opcję ale jak już kupiłem to co teraz zrobię. Jak podoliczam dopłaty to taniej mi wizzem wychodzi o zamieszaniu nie wspominając. Taką zagrywką przegrywają z konkurencją bo zmieniaja reguły w trakcie gry
Zmieniono reguły? Ryan od dawna nie dawał gwarancji miejsc koło siebie. Ale tak to jest jak się nie czyta tylko przeklikuje kolejne strony
Czymś innym jest brak gwarancji (tu żadna linia na świecie takiej gwarancji dać ci nie może) a czymś innym jest chamskie wyciąganie kasy, żerując na ludzkiej potrzebie bycia obok bliskich podczas podróży.
CSO, 25 maja 2017, 7:36 | odpowiedz
Mala errata do mojego ich chwalenia wczesniej. Rzeczywiscie przy odprawie przed chwila widze wszystkie miejsca SRODKOWE ZAJETE oprocz jednego CUDOWNEGO najdrozszego rzedu z przodu samolotu. A wiec wyglada na to miejsca w srodku byly najbardziej chodliwe, wszyscy je bookowali i zostawiali okna i przejscia wolne. Co za chóry wujów w tym rajanie, to juz nie jest szukanie kasy gdzie sie da a totalne dziadostwo jak w PKSie.
miff, 1 czerwca 2017, 0:56 | odpowiedz
Obserwator Czyli jesli leci rodzina z dzieckiem to może być tak ze taki np 5 latek będzie siedział osobno bez wykupienia miejsca.
Lecąc z dzieckiem, jeden z rodziców musi wykupić płatne miejsce na pokładzie, wtedy dziecko jest za darmo sadzane koło rodzica. Bodajże w kwietniu zmienili przepisy i nie da się tego ominąć, bo dziecko musi siedzieć koło rodzica.
Zojka, 14 czerwca 2017, 10:04 | odpowiedz
Lula Cos jest na rzeczy. Tydzien temu lot midlin dublin. 9 osób b. Blisko siebie. W rzędach po 5 i 4 osoby. Odprawa dzis na powrotny w sobotę. Ludzie ‚rozstrzeleni’ po calym samolocie. Żenująca zagrywka. Najciekawiej beda mirli rodzice z malymi dziećmi.
Lecąc z małym dzieckiem, jeden z rodziców musi wykupić miejsce, żeby dziecko posadzono za darmo koło niego. Bodajże w kwietniu zmienili te przepisy i jest to opcja obowiązkowa, bo dziecko musi siedzieć koło rodzica. Drugi rodzic może wybrać opcję darmowego przydziału miejsca.
Zojka, 14 czerwca 2017, 10:14 | odpowiedz
G Nie rozumiem tylko dlaczego dzieci niepełnoletnie nie są przydzielane razem do rodziców. Niektóre boją się lotów i nic przecież same kupić nie mogą . To jest nie odpowiedzialne. Ja tak miałam ostatnio z moja córka. Ona z przodu a ja z tylu
Żeby dziecko siedziało z rodzicem, rodzic musi wykupić miejsce, wtedy dziecko jest za darmo sadzane obok.
Zojka, 14 czerwca 2017, 10:20 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Ciekawe jak wykupie lot z małym dzieckiem czy tez mnie rozdzielą. Chyba w takiej sytuacji wezwę policję, bo nam prawny obowiązek opieki nad dzieckiem w wieku 5 lat, a nie żeby siedziało gdzieś daleko ! Myślę, że algorytm jest tak perfidny że również to przewidział, żeby nie było awantur i policji. Prymitywizm i perfidia. Wszystko widać może zostać teraz przeliczone na pieniądze. Proponuję wprowadzić obowiązkowe kapcie na zmianę, takie foliowe, a jak kto nie ma to 10 złotych, za używanie pasów bezpieczeństwa 5 złotych i otworek na monetę 2 EUR u góry przy nawiewie powietrza, bo to przecież tez niemały koszt dla firmy.
marek234, 21 marca 2018, 15:55 | odpowiedz
Dubaj widok z Burdż Kalifa
Najlepsza oferta

Tydzień w Dubaju za 851 PLN

Kamil Walinowicz | 2019-05-24 20:00
REKLAMA
REKLAMA
Nasze najlepsze teksty są tutaj
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.
porównaj loty, hotele, lot+hotel