REKLAMA

British Airways podzieli się na pół: będzie tania linia i drugi, superluksusowy przewoźnik

Foto: British Airways
- Zaczynamy odstawać od konkurencji, mamy dużo pracy do wykonania – przyznaje Alex Cruz, prezes British Airways, który przedstawił ambitny i bardzo odważny plan ożywienia brytyjskiej linii. W jego wizji, tania linia i luksusowy przewoźnik mieliby działać... w ramach jednego samolotu.

British Airways w ostatnim czasie udało się dokonać czegoś niemożliwego – zniechęcili do siebie Brytyjczyków, którzy przez lata wybierali produkt narodowego przewoźnika jako lepszy od konkurencji. Ale teraz, po serii wpadek – jak czytamy w „Sunday Times” – Brytyjczycy latają raczej liniami ABBA. Co oznacza ten skrót? „Anything but BA”, czyli „Cokolwiek, byle nie British Airways”. Kolejne problemy można mnożyć: w lipcu fala strajków (wciąż trwających) pracowników domagających się podwyżek pensji, w maju ogromna awaria systemu informatycznego, która przez cały weekend uziemiła prawie całą flotę przewoźnika. Dodajmy do tego jeszcze wizerunkowe straty związane z wycofaniem się z bezpłatnych posiłków na krótkich i średnich trasach. Wpadki są kosztowne: z tytułu samych strajków i awarii systemu IT, British Airways będzie musiał wypłacić poszkodowanym pasażerom nawet 80 mln EUR odszkodowań, czyli 5 proc. swojego rocznego zysku operacyjnego.

Wielu ludzi uważa, że przyczyną problemów jest Alex Cruz – prezes British Airways, który przyszedł do brytyjskiej linii z taniej linii Vueling i próbuje wprowadzać tu rozwiązania znane z low-costów. Cruz właśnie poinformował o najnowszym ze swoich planów – podzieleniu British Airways na dwie linie.

– Jedna z nich będzie tanim przewoźnikiem, a druga to fantastyczny, luksusowy przewoźnik, 10 punktów na 10 możliwych. To będzie najlepsza linia lotnicza w Wielkiej Brytanii, a nawet w Europie – mówi Cruz.

Na razie Cruz nie podał żadnych szczegółów. Dodał jednak, że jest możliwe, aby tacy dwaj przewoźnicy – tani i premium – operowali na pokładzie… jednego samolotu. Luksusowi pasażerowie mogliby wówczas być obsługiwani w przedniej części samolotu, a typowo low-costowy klient – siadałby w tylnej części maszyny, gdzie oczywiście poziom dodatkowych usług byłby minimalny.

– Wzrost znaczenia tanich linii, jak Ryanair czy Norwegian, sprawił, że dla wielu pasażerów liczy się przede wszystkim tani bilet. Celujemy w ceny rzędu 21 GBP za podróż z Londynu do Alicante czy podróż z Londynu do Nowego Jorku, na Florydę lub do Dubaju za 379 GBP w obie strony. Przy takim poziomie cen jesteśmy w stanie konkurować z tanimi liniami – mówi Cruz.

British Airways chce też walczyć o pasażerów typu premium. W planach jest przerobienie części kabin dla klasy pierwszej i biznes, lepsze jedzenie i alkohole, a także stworzenie nowych i odnowienie już istniejących saloników w 18 najważniejszych miastach. Koszty tych inwestycji wyniosą ok. 400 mln GBP.

Czy ten pomysł się uda? Z pewnością zmiany są konieczne, bo w ostatniej edycji rankingu Skytrax British Airways spadł na 40. miejsce na świecie – najniższe, odkąd ten ranking jest publikowany.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


Do których krajów pojedziemy bez problemu? Wszystkie obostrzenia w jednym miejscu! »
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.