Fly4free.pl

Wysyp nowych tras w Krakowie to dopiero początek. Sprawdź, jakie są inne plany Ryanaira wobec Polski

Foto: Ryanair
O nowych trasach krajowych, ekspansji w Warszawie i lotach z Bydgoszczy do Nowego Jorku rozmawiamy z Juliuszem Komorkiem, członkiem zarządu Ryanair ds. regulacyjnych i prawnych. A także o tym, w jakich nowych krajach już wkrótce pojawi się irlandzka tania linia.

Mariusz Piotrowski: W środę zaskoczyliście wszystkich, bo chyba mało kto się spodziewał, że w Krakowie otworzycie aż tyle tras. Właśnie – dlaczego akurat Kraków?

Juliusz Komorek: Bo ma mocną markę w Europie, jak i poza nią, a poza tym jesteśmy obecni w Krakowie już 12 lat. Nadarzyła się okazja otwarcia wielu połączeń, więc z niej skorzystaliśmy. Dzięki temu, w stolicy Małopolski będziemy obsługiwali aż 50 tras, co oznacza, że Kraków będzie szóstym największym lotniskiem w naszej siatce pod względem liczby połączeń.

Czy na podobnie dużą liczbę nowych tras mogą liczyć inne lotniska w Polsce? Weźmy na przykład Warszawę…

– Będziemy jeszcze szczegółowo ogłaszać zimowy rozkład w innych polskich portach. Jeśli chodzi o Warszawę, to dzisiaj ogłosiliśmy nową trasę z Modlina do Ejlatu, ale to nie koniec. Dopinamy szczegóły zimowej siatki i za jakieś 2 tygodnie ogłosimy w Warszawie nowe trasy. Choć nie wiem jeszcze, czy skala będzie taka sama jak w Krakowie.

Te nowe kierunki będą z przepełnionego Modlina czy z lotniska Chopina?

– Na razie na lotnisku Chopina mamy 2 trasy krajowe i zaplanowaną trasę do Szczecina. Nie podjęliśmy jeszcze ostatniej decyzji w sprawie, czy z Chopina będą jakieś nowe trasy zimą. Na pewno nasza sytuacja w Warszawie będzie podobna do tej w Brukseli, Mediolanie czy Rzymie, gdzie ruch jest rozłożony na dwa lotniska, a z głównego oferujemy jakąś selekcję tras bardziej atrakcyjnych, np. biznesowych. Wydaje mi się jednak, że w przypadku Warszawy jest za wcześnie na stawianie takiego kroku. Wolałbym, żebyśmy przez następne lata skupiali się na Modlinie.

Kiedy możemy się spodziewać nowych tras krajowych i czy wśród potencjalnych połączeń Ryanair widzi jakieś pomijające Warszawę?

– Naturalnych kandydatów jest kilku, ale możemy sobie pospekulować. Ciekawym kierunkiem jest Warszawa-Rzeszów, z czasem także połączenia do Krakowa czy Katowic. A z pominięciem Warszawy? To na pewno kierunki na osi północ-południe. Ale z pewnością nie będziemy gwałtownie zwiększać liczby nowych tras krajowych , bo szybki przyrost przepustowości źle wpłynie na popyt. W przypadku Polski interesuje nas wzrost na poziomie 1-2 tras krajowych w Polsce.

Od dawna mówi się o wejściu Ryanaira do Lwowa czy na inne ukraińskie lotniska. Jesteście blisko takiej decyzji?

– Myślę, że tak i w najbliższym czasie będziemy coś ogłaszać w sprawie tego kierunku. Ukraina to duży rynek z niezbyt atrakcyjną siecią transportową i nieprzewidywalnymi sytuacjami na granicy. Nie jestem jednak w stanie powiedzieć, czy pojawimy się na Ukrainie jeszcze w tym sezonie zimowym, czy dopiero w następnym sezonie letnim. Na pewno bierzemy pod uwagę trasy z Ukrainy do Polski, ale też do innych krajów europejskich.

Czy Ryanair w najbliższym czasie pojawi się w jakichś nowych krajach? Niedawno mówiło się na przykład o Gruzji czy Albanii.

W tej chwili Albania z pewnością odpada, bo opłaty lotniskowe w Tiranie są za wysokie – na poziomie dużych europejskich stolic, jak Kopenhaga czy Rzym. Co do innych krajów, sprawa jest otwarta – jesteśmy w stałym kontakcie z lotniskami w Gruzji, Białorusi czy Mołdawii i prowadzimy z nimi rozmowy. Trzeba jednak pamiętać, że przy naszej skali operacji to zawsze będą kierunki niszowe. Podstawą naszego ruchu jest jednak Europa Zachodnia – loty z Wielkiej Brytanii do Włoch czy z Polski do Wielkiej Brytanii.

Jak wyglądają rozmowy w sprawie współpracy z Norwegianem i Aer Lingus o dowożeniu pasażerów na dalekie trasy w ramach jednego biletu? I czy w związku z tym planowane są jakieś zmiany w rozkładach lotów na polskich lotniskach, by dostosować je do siatek tych dwóch linii?

– Rozmowy finiszują i myślę, że będziemy mieli jakieś wiadomości do przekazania w tej sprawie w ciągu miesiąca. Taka współpraca będzie świetną okazją dla pasażerów z polskich portów regionalnych. Bo, choć pewnie nie każdego dnia, ale jestem sobie w stanie wyobrazić, że pasażer z Bydgoszczy będzie mógł na jednym bilecie polecieć sobie przez Dublin do Nowego Jorku, przesiadając się w samolot Aer Lingus.

A z LOT rozmawiacie o takiej współpracy?

– Jeszcze nie, ale może to jest temat, który powinien zostać poruszony. LOT rozwijając siatkę azjatycką, może potrzebować partnera, który będzie w stanie dowozić mu pasażerów z Europy na krótkich trasach.

Kiedy uruchomicie w Polsce usługę Ryanair Holidays? [Chodzi o łączone pakiety „wczasowe” bilet plus hotel – przyp. mp]

– Mam nadzieję, że uda nam się z tym wystartować jesienią, czyli na ten sezon zimowy. Usługę uruchomiliśmy na początku w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Irlandii, a dalej w kolejce są inne kraje przywiązane do tradycyjnego modelu wczasowego, w tym Polska. Musimy jeszcze dokonać technicznej implementacji polskiej wersji strony i dobrać odpowiednie kierunki. Bo, o ile Niemcy lubią latać na wczasy na Majorkę, to Polacy też mają swoje ulubione kierunki i musimy to uwzględnić.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Mińsk z Krakowa byłby fajną opcją
Janusz, 2 lutego 2017, 13:25 | odpowiedz
Z poznania moze Toronto ?
Poznanska pyra, 2 lutego 2017, 13:33 | odpowiedz
Ciekawa wzmianka o Bydgoszczy. Przypadek? Nie sądze...
eMKey, 2 lutego 2017, 13:33 | odpowiedz
Droga redakcjo! W tym wywiadzie brakuje jednej podstawowej informacji - jakie nowe trasy zostaly otwarte? To trzeba gdzies umiescic, przeciez nie bede szukal w waszych starych niusach.
dziennikarz, 2 lutego 2017, 13:37 | odpowiedz
Fajna opcja bylaby trasa Krakow-Szczecin. Albo Krakow miedzyladowanie poznan i Szczecin albo Krakow miedzyladowanie Wroclaw i do Szczecina
law, 2 lutego 2017, 13:40 | odpowiedz
Mołdawia bezpośrednio z Krakowa, lub Warszawy...:) byłoby ekstra!
Globfoterka, 2 lutego 2017, 13:43 | odpowiedz
może na Krym
ToYS, 2 lutego 2017, 13:53 | odpowiedz
Trzy kierunki byłyby super : Z Warszawy Modlina do Marrakeszu Z Warszawy Modlina do Sewilli Z Warszawy Chopina do Krakowa
Wiperek, 2 lutego 2017, 13:54 | odpowiedz
A ja obstawiam WMI - SXF / WMI - PRG i jeszcze kilka zaskakujących tras :)
Czegesiugu, 2 lutego 2017, 13:59 | odpowiedz
Bydgoszcz i Nowy Jork to jak Radom i Tokio. To musi sie udać.
SJK, 2 lutego 2017, 14:51 | odpowiedz
Z Modlina do Basel oraz o godzinę wcześniej Köln
Z tamtych okolic, 2 lutego 2017, 15:50 | odpowiedz
Janusz Mińsk z Krakowa byłby fajną opcją
Mińsk Mazowiecki?
wygodny, 2 lutego 2017, 15:51 | odpowiedz
Makabryczne za rzadko Ryanair lata do Niemiec tylko jedno połączenie w nocy ... Nie dziwcie się bo to za późno tam na miejscu potem nie ma czym do miasta się dostać a Taxi 50-60euro turasy żądają
Zniesmaczona, 2 lutego 2017, 16:04 | odpowiedz
Przydałaby się bardzo Chorwacja, Czarnogóra i Madera. Zakynthos również.
france-press, 2 lutego 2017, 16:09 | odpowiedz
Warszawa-Lwów. Granica to jakaś porażka, samolot byłby super na tej trasie
zxc, 2 lutego 2017, 18:14 | odpowiedz
W Poznaniu w końcu poprosimy o bazę ! I nowe kierunki Barcelona ( BCN ) , Madryt , Malaga , Lizbona , Amsterdam i chociaż Frankfurt oraz Kopenhagę !
Krystyna, 2 lutego 2017, 20:16 | odpowiedz
Dlaczego Pan redaktor nie pyta o Poznań? Te miasto było zaniedbane bardzo długo i tu jest największa szansa na szybkie przyrosty. Poznan i najbliższe okolice to grupo ponad 1 milion ludzi ! To tego wiele okolicznych miast Konin , Kalisz, Toruń , Bydgoszcz , Gorzów , Piła itd .... to są miliony ludzi !!!! Do tego póki co bardzo duża cześć ludzi lata z Berlina ( bo nie ma innych opcji ) lub po prostu rezygnuje z podróży !!! Poznań chce nowych tras !!! W końcu !!
Włodzimierz z Poznania, 2 lutego 2017, 20:25 | odpowiedz
Warszawa Praga Czeska byłaby strzałem w 10!Sama bym w ciemno zaklepała taki lot
iwusiak, 2 lutego 2017, 20:44 | odpowiedz
Warszawa - Berlin. Latalabym po PKP to masakra a wdodatku podrozaly bilety.
agam, 2 lutego 2017, 22:06 | odpowiedz
Rzeszów - Gdańsk
pit, 3 lutego 2017, 8:27 | odpowiedz
Z KRAKOWA NA FUERTEVENTURA JAK MA TEGO LOTNISKO WARSZAWA MODLIN BILOBY SUPER DLA MNIE I INNE
KANARIJSKIE, 3 lutego 2017, 9:36 | odpowiedz
Czegesiugu A ja obstawiam WMI – SXF / WMI – PRG i jeszcze kilka zaskakujących tras ?
A ja obstawiam WMI-SPG, FBC-DES, RTU-LVN, MNG-HWDP. Napisz jak czlowiek Berlin a nie jakies kody. Wiem ze berlin ma 2 lotniska wiec napisz ktore. Tak zeby kazdy zrozumial o co chodzi specjalisto!
asfasfsa, 3 lutego 2017, 14:10 | odpowiedz
Włodzimierz z Poznania Dlaczego Pan redaktor nie pyta o Poznań? Te miasto było zaniedbane bardzo długo i tu jest największa szansa na szybkie przyrosty. Poznan i najbliższe okolice to grupo ponad 1 milion ludzi ! To tego wiele okolicznych miast Konin , Kalisz, Toruń , Bydgoszcz , Gorzów , Piła itd …. to są miliony ludzi !!!! Do tego póki co bardzo duża cześć ludzi lata z Berlina ( bo nie ma innych opcji ) lub po prostu rezygnuje z podróży !!! Poznań chce nowych tras !!! W końcu !!
Te, Włodek, przestań się żołądkować.
Bubu, 3 lutego 2017, 14:42 | odpowiedz
Bubu
Włodzimierz z Poznania Dlaczego Pan redaktor nie pyta o Poznań? Te miasto było zaniedbane bardzo długo i tu jest największa szansa na szybkie przyrosty. Poznan i najbliższe okolice to grupo ponad 1 milion ludzi ! To tego wiele okolicznych miast Konin , Kalisz, Toruń , Bydgoszcz , Gorzów , Piła itd …. to są miliony ludzi !!!! Do tego póki co bardzo duża cześć ludzi lata z Berlina ( bo nie ma innych opcji ) lub po prostu rezygnuje z podróży !!! Poznań chce nowych tras !!! W końcu !!
Te, Włodek, przestań się żołądkować.
Tej Bubu dziecko idź ba plac zabaw...
Anna, 5 lutego 2017, 10:57 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »