Jakimi liniami odbyto podróż?: Enter Air
Trasa: Katowice (KTW) – Funchal (FNC)
Rodzaj linii lotniczej: czarterowa
Czas przelotu deklarowany: 4h 30 min
Samolot: Boeing 737-800 SP-ENX,
Testowany fotel: Klasa ekonomiczna, miejsce 28 A oraz B
Boarding: Autobusem
Numer rejsu: ENT 7235
Odprawa: Na lotnisku
Enter Air jest polską linią lotniczą. To lider rynku czarterowego, który obsługuje również wszystkie największe rynki europejskie. Przewoźnik w swojej bazie posiada samoloty typu Boeing 737, które należą do najbardziej popularnych maszyn używanych na trasach czarterowych. B737-800 posiadają 189 miejsc pasażerskich w klasie ekonomicznej i tyle zazwyczaj jest zajętych. Tutaj szczególnie ma to miejsce, bo należy pamiętać, iż linie czarterowe to przede wszystkim główny transport pasażerów biur podróży, zatem obłożenie na większości tras zwykle wynosi 100%. Obecnie flota przewoźnika liczy 17 samolotów tego typu. Warto wspomnieć, że niedawno linia wycofała z użytku ostatni już, wysłużony model Boeinga 737-400, a przyszłym roku do pracy w linii zostaną powołane pierwsze Boeingi 737-8 MAX.
Maksymalny zasięg samolotu zależy od wielu czynników operacyjnych i pogodowych. B737-800 operuje na trasach do około 5200 km długości, co pozwala na dotarcie do najbardziej lubianych miejsc wakacyjnego wypoczynku. Większość maszyn w ostatnim czasie przeszła istotną modernizację wnętrza. Najbardziej widoczne zmiany dla pasażera to nowe fotele. Odświeżona w całości obudowa wewnętrzna kadłuba również przykuwa uwagę. Na pierwszy rzut oka samolot wygląda jakby parę tygodni temu wyjechał od producenta. Przy fotelach brak jakichkolwiek udogodnień w postaci gniazdek USB czy 230V, nie wspominając już o multimediach, których zwyczajnie w świecie brak. Osobiście uważam, biorąc pod uwagę dystanse, które pokonują samoloty, że takie rozwiązanie świetnie by się sprawdziło.
Rozrywka pokładowa: Brak/tylko magazyn pokładowy.
Pasażerowie posiadający własny sprzęt elektroniczny mogą z niego korzystać (w trybie samolotowym) przez cały czas podróży od boardingu.
Wymiary fotela to ok. 49 cm szerokość, 27 cm. Miejsce na nogi można określić kolokwialnie „jak w Ryanairze”. Osoby mojego wzrostu i wzwyż (ok. 195 cm), delikatny komfort odczuwają, gdy skierują nogi w lewą bądź prawą stronę foteli naszych współpasażerów. Krótko mówiąc żaden z pasażerów podobnego wzrostu najnormalniej w świecie nie może mówić o swobodzie czy komforcie.
Wi-Fi: Brak
Serwis: Płatny (brak nawet darmowej wody). Tutaj muszę przyznać, że jak nigdy cieszący się sporą popularnością (porównując np. do przewoźników jak Ryanair czy Wizz Air) zwłaszcza wśród osób starszych. Znajdziemy w nim wszystko, od orzeszków i batonów po ciepłe dania m.in. gorącą zupę oferowaną przez personel w postaci „gorącego kubka”.
Wypoczynek w trakcie lotu. Czy był możliwy?: Analizując dokładnie przebieg całej podróży, stwierdzam iż jest on zależny od pasażerów. Mam tutaj na myśli sporą ilość osób podróżujących z małymi dziećmi na wczasy czy wesołe o dziwo towarzystwo w starszym wieku. Oba czynniki niezbyt pozwalały na zmrużenie oka.
Komunikacja załogi z pasażerami: Załoga posługiwała się językiem polskim i angielskim. Jednokrotny komunikat w trakcie lotu.
Informacje o czasie podróży: Wylot zgodnie z rozkładem, na miejscu wylądowaliśmy bez większych opóźnień oraz bez większych „przygód” jakie mają miejsce podczas przyziemienia na lotnisku w Funchal.
Podsumowanie:
Linie godne polecenia. Miła i bezproblemowa obsługa. Lot przebiegł bez większych ekscesów, a podróżowanie tymi liniami to czysta przyjemność. Jak to się mówi w prostocie siła!