W Ryanairze będzie drugi darmowy bagaż. Rewolucja i uderzenie w Wizz Air?
Przeczytaj aktualizację na końcu tekstu
Nowe usługi od Ryanair. Czy zmienią wizerunek przewoźnika? >>
Przewoźnik na swojej stronie internetowej poinformował, że drugi podręczny bagaż bezpłatnie będzie można zabrać na pokład już za kilka dni, od 1 grudnia. Jego wymiary nie mogą przekraczać 35 x 20 x 20 cm. Taki wymiar pozwoli na swobodne umieszczenie w nim np. butelki wina zakupionej w strefie wolnocłowej. Bagażem podręcznym może być np. damska torebka lub reklamówka z zakupami ze strefy wolnocłowej.
Od 1 listopada usunięte zostaną ze strony ryanair.com nielubiane przez pasażerów kody captcha. Pasażerom ma to ułatwić wyszukiwanie biletów oraz dokonanie rezerwacji. Od tego samego dnia pasażerowie w ciągu 24 godzin od dokonania rezerwacji będą mogli bezpłatnie dokonać drobnych korekt w rezerwacji np. takich jak literówki czy zmiana kierunku! W tym samym dniu przewoźnik wprowadzi tzw. „cichy lot„. Przed 8 rano i po 21 wieczorem na pokładzie samolotów będzie przyciemnione światło i nie będzie ogłoszeń reklamowych.
Od 5 stycznia Ryanair obniży cenę za wydrukowanie karty pokładowej na lotnisku. Jeżeli odprawimy się przez internet, a zapomnimy wydrukować karty pokładowej, na lotnisku zapłacimy za jej wydrukowanie nie 332,50 PLN (70 euro), a 71 PLN (15 euro). Bez zmian pozostanie opłata za odprawę na lotnisku. Również od tego samego dnia opłaty za bagaż podręczny zostaną obniżone z 285 PLN do 237,50 PLN, aby zrównać ceny z proponowanymi przez konkurentów przewoźnika.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej ogromnej poprawy obsługi pasażera będąc linią lotniczą Nr. 1 w Europie. Realizujemy nasze plany wzrostu od 80 mln do ponad 110 mln pasażerów rocznie w ciągu najbliższych 5 lat. Aktywnie słuchamy i odpowiadamy naszym pasażerom, aby mogli cieszyć się z najniższych cen biletów, lądować na czas, ale również cieszyć się łatwiejszym dostępem do strony internetowej, 24 godzinnym okresem ochronnym, dodatkową małą torbą podręczną, obniżeniem opłat za bagaż dodatkowy oraz nowymi ‘cichymi lotami’. Mamy nadzieję, że nasi pasażerowie będą zadowoleni z nowej ulepszonej obsługi, a jednocześnie cieszyć się będą niskimi cenami biletów oraz lądowaniem na czas” – powiedział Prezes Linii Michael O’Leary.
Aktualizacja 30 października g. 12.30
Piekło zamarzło: w Ryanair nie ma już captcha!