Fly4free.pl

W przyszłym roku Ryanair może otworzyć 2 nowe bazy w Polsce! Gdzie? Znamy faworyta (i nie jest to Chopin)

Zamów powiadomienia o takich ofertach
Foto: Ryanair.com
- Zimą przyszłego roku chcielibyśmy otworzyć jedną lub dwie nowe bazy operacyjne w Polsce. W sumie w przyszłym roku chcielibyśmy zbazować w Polsce 3-4 nowe samoloty – powiedział we wtorek szef Ryanaira Michael O'Leary. Według nieoficjalnych informacji, bardzo blisko otwarcia bazy jest lotnisko w Rzeszowie.

Otwarcie nowych baz pokrywa się z planami rozwoju Ryanaira w Polsce, który w 2017 roku chciałby obsługiwać ponad 10 mln pasażerów w naszym kraju. We wtorek ogłosił start trasy krajowej z lotniska Chopina do Szczecina oraz nową trasę z Modlina do portugalskiego Faro oraz połączenia z Wrocławia do Lizbony i na Majorkę.

W przyszłym roku Ryanair otrzyma 50 nowych Boeingów, które będą rozdysponowane po całej Europie. O’Leary już wcześniej zapowiadał, że żaden z nich nie trafi do Wielkiej Brytanii, gdzie z powodu Brexitu spodziewa się osłabienia rynku. A skoro tak, to ile samolotów z nowego rzutu trafi do Polski?

– Maksymalnie skierujemy do Polski 3-4 nowe samoloty. Oprócz Polski, najwięcej nowych maszyn trafi na nasze najszybciej rosnące rynki, czyli do Niemiec, Hiszpanii, Włoch czy Rumunii – powiedział O’Leary w czasie wtorkowej konferencji prasowej w Warszawie.

Szef Ryanaira dodał też, że jest możliwe, że jesienią przyszłego roku przewoźnik uruchomi 1-2 nowe bazy w Polsce.

– Na pewno nie należy się spodziewać uruchomienia takiej bazy na lotnisku Chopina. Kochamy Modlin i z Modlinem wiążemy naszą przyszłość – zadeklarował O’Leary.

– Z niepokojem patrzymy jednak na decyzje PAŻP, która próbuje ratować LOT, zmniejszając konkurencyjność innych lotnisk – dodał.

Chodzi o nowy cennik tzw. opłat terminalowych, które wchodzą w życie od 1 stycznia 2017 roku. Do tej pory stawka była taka sama dla wszystkich lotnisk w Polsce – od stycznia będą 2 strefy. Preferencyjne warunki ma mieć lotnisko Chopina, a dla pozostałych portów stawka będzie prawie dwa razy wyższa.

Co z trasami międzynarodowymi z Chopina?

Ryanair nie uruchomi więc na razie połączeń międzynarodowych z lotniska Chopina, choć jak pisaliśmy w czerwcu, aplikował o połączenia na 8 trasach z lotniska w Warszawie. Czemu to zrobił?

– Z dwóch powodów. Po pierwsze: chcieliśmy wybadać sytuację, jakie sloty dostaniemy. Linie lotnicze robią tak często i aplikują o znacznie więcej slotów niż są w stanie obsłużyć. My co roku aplikujemy o miejsca na paryskim Charles de Gaulle, choć na razie nie będziemy stamtąd latać. Drugi powód: chcieliśmy trochę zamieszać, wkurzyć LOT i innych przewoźników na Chopinie – z rozbrajającą szczerością przyznał O’Leary w rozmowie z Fly4Free.pl.

Przyznał jednak, że trasy międzynarodowe z Chopina to wciąż realny scenariusz.

Gdzie będą nowe bazy?

Ryanair ma obecnie 4 bazy operacyjne w Polsce: oprócz Modlina (gdzie ma samoloty, 3 „doleci” jesienią) także w Gdańsku, Wrocławiu i Krakowie.

Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że blisko utworzenia nowej bazy jest lotnisko w Rzeszowie. W branży spekuluje się też, że wysoko stoją szanse Szczecina.

Przypomnijmy, że te 2 lotniska mocno rywalizowały kilkanaście miesięcy temu o względy Wizz Aira, który jednak zdecydował się na utworzenie bazy w Lublinie.

– To nie jest wielkie zaskoczenie, że w pierwszej kolejności patrzymy na lotniska o ustabilizowanej pozycji. W naszej strategii tworzymy bazy na lotniskach, które obsługują przynajmniej 300 tys. pasażerów. To jednak najczęściej bazy tymczasowe z 1 samolotem. Abyśmy otworzyli bazę z 2 samolotami, lotnisko musi obsługiwać przynajmniej 600 tys. pasażerów. Rzeszów spełnia te warunki – mówi Juliusz Komorek, członek zarządu Ryanaira.

Szczecin, gdzie od przyszłego roku Ryanair będzie latał z Warszawy też rozwija się bardzo szybko. W tym roku lotnisko planuje obsłużyć ok. 480 tys. pasażerów, w przyszłym roku powinno zaś przekroczyć 600 tys. osób.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Głosuję za Rzeszowem ;-)
Kornel, 30 sierpnia 2016, 14:13 | odpowiedz
chociaż jedno połączenie z KTW przydałoby się w kierunku południowo-zachodnim Porto, Malaga, Funchal czy jakieś kanary
Anna_9, 30 sierpnia 2016, 14:30 | odpowiedz
Poznań obsługuje ponad 1,5 mln rocznie i bazy nie ma. Więc jak widać nie tylko cyferki grają rolę.
dziabulek, 30 sierpnia 2016, 14:36 | odpowiedz
"Niestety" KTW są zbazowane przez Wizzaira,więc raczej nie ma szans na rozwój Ryana,odwrotna sytuacja w KRK
Alexx, 30 sierpnia 2016, 14:47 | odpowiedz
dziabulek Poznań obsługuje ponad 1,5 mln rocznie i bazy nie ma. Więc jak widać nie tylko cyferki grają rolę.
O
Kuba, 30 sierpnia 2016, 14:47 | odpowiedz
Drugą bazą mają być ... szymany. Rozmowy są dość zaawansowane.
xxx, 30 sierpnia 2016, 14:49 | odpowiedz
Nie będzie bazy w SZY ani nie będzie bazy w SZZ ani w RZE.
do xxx, 30 sierpnia 2016, 15:15 | odpowiedz
A tym czasem w bydgoskim lotnisku: Zzzzzzz
Komentuje, 30 sierpnia 2016, 15:50 | odpowiedz
dziabulek Poznań obsługuje ponad 1,5 mln rocznie i bazy nie ma. Więc jak widać nie tylko cyferki grają rolę.
Ale Wy w tej pyrlandi jesteście niedowartościowani i zakompleksieni..... gdziekolwiek ktoś coś napisze, że ktoś sławny przyjeżdża, czy jakaś firma otwiera swój sklep czy jakiś przewoźnik nową trase lotnicza, samochdową, etc. etc to zaraz beksa i żalenie się a gdzie mój Poznań a co z Poznaniem .... po prostu jesteście słąbym zawodnikiem w każdej lidze i trza się z tym pogodzić
taktojest, 30 sierpnia 2016, 15:51 | odpowiedz
Poznań przegrał... znowu..
Poznanianka, 30 sierpnia 2016, 16:09 | odpowiedz
dziabulek Poznań obsługuje ponad 1,5 mln rocznie i bazy nie ma. Więc jak widać nie tylko cyferki grają rolę.
Poznań jest za drogi.. i wszyscy którzy stąd latają, lataja tylko na wakacje all inclusive.. indywidualni podrożuja z Warszawy/Berlina/Wrocławia.. ot co..
Poznanianka, 30 sierpnia 2016, 16:10 | odpowiedz
A może czas pomyslec o Szwajcarii!!!??? Wizz Air juz tam działa a Ryanair mogłby zrobić niespodzianke wilekim graczom i Zurych z Modlina za 100zl czyli w cenie Przelotu do Londynu... hmmm Bardzo by nam pasowało
poloniaSzwajcarska, 30 sierpnia 2016, 16:53 | odpowiedz
poloniaSzwajcarska A może czas pomyslec o Szwajcarii!!!??? Wizz Air juz tam działa a Ryanair mogłby zrobić niespodzianke wilekim graczom i Zurych z Modlina za 100zl czyli w cenie Przelotu do Londynu… hmmm Bardzo by nam pasowało
Te wez kij polonio i sie nim p.ie.rdolnij
Mario, 30 sierpnia 2016, 17:11 | odpowiedz
A Łódż to co ? Zapomniana kraina? Lotnisko z 2 terminalami jest prawie bezuzyteczne.
Mimik, 30 sierpnia 2016, 17:25 | odpowiedz
A co z lotniskiem w Łodzi? Juz nikt o nas nie pamięta
łodziak, 30 sierpnia 2016, 17:26 | odpowiedz
Mimik A Łódż to co ? Zapomniana kraina? Lotnisko z 2 terminalami jest prawie bezuzyteczne.</bloc To może je zamknąć na zawsze jak stoi puste???
janko, 30 sierpnia 2016, 18:18 | odpowiedz
Baza w końcu do Poznania i dwa samoloty !!!! Poznan tez chce Malaga , Lizbona , Madryt , Majorka , Barcelona itd !!!
Tomazz, 30 sierpnia 2016, 19:10 | odpowiedz
Tomazz Baza w końcu do Poznania i dwa samoloty !!!! Poznan tez chce Malaga , Lizbona , Madryt , Majorka , Barcelona itd !!!
Macie jezioro maltanskie,to malo?
Mario, 30 sierpnia 2016, 19:32 | odpowiedz
Katowice. Może być tylko jeden samolot i południowe kierunki.
69, 30 sierpnia 2016, 19:57 | odpowiedz
Poznanianka
dziabulek Poznań obsługuje ponad 1,5 mln rocznie i bazy nie ma. Więc jak widać nie tylko cyferki grają rolę.
Poznań jest za drogi.. i wszyscy którzy stąd latają, lataja tylko na wakacje all inclusive.. indywidualni podrożuja z Warszawy/Berlina/Wrocławia.. ot co..
ta tylko czartery są spoko, wszystko inne slabe wizzair ma tylko barcelone z atrakcyjniejszych kierunkow a ryainair ma ledwie 2-3 trasy ciekawsze
pykacz, 30 sierpnia 2016, 20:00 | odpowiedz
Bazy będą w Rzeszowie i Radomiu.
Wiedzący, 30 sierpnia 2016, 21:14 | odpowiedz
Od marca będzie połączenie Kraków Wenecja!
Olala, 30 sierpnia 2016, 22:13 | odpowiedz
Książka skarg i wniosków jest u kierownika.. A państwa już nie obsługujemy. Tak, państwa. Państwa z Poznania.
vicekwnik, 31 sierpnia 2016, 6:33 | odpowiedz
no i dobrze, że otwierają się na Szczecin. Teraz z zachodniopomorskiego do Warszawy to tylko koleją, samochodem albo LOTem. EIC 100PLN, autostrada 100PLN + paliwo, LOT ~200PLN (czasem się zdarzają tańsze bilety). Pojawi się R, to lotnisko się rozwinie - sporo osób się przeniesie do samolotu.
MW, 31 sierpnia 2016, 9:20 | odpowiedz
taktojest
dziabulek Poznań obsługuje ponad 1,5 mln rocznie i bazy nie ma. Więc jak widać nie tylko cyferki grają rolę.
Ale Wy w tej pyrlandi jesteście niedowartościowani i zakompleksieni….. gdziekolwiek ktoś coś napisze, że ktoś sławny przyjeżdża, czy jakaś firma otwiera swój sklep czy jakiś przewoźnik nową trase lotnicza, samochdową, etc. etc to zaraz beksa i żalenie się a gdzie mój Poznań a co z Poznaniem …. po prostu jesteście słąbym zawodnikiem w każdej lidze i trza się z tym pogodzić
Hahaha tak sobie mów, będzie Ci lepiej. Widzisz my w tej pyrlandii zajmujemy się ważniejszymi sprawami niż obrażanie innych na forach może dlatego tak dobrze wiedzie się nam ekonomicznie. Poza tym wiadomo czemu Poznań nie został bazą Ryanaira, lotnisko ma małą wydajność i znajduje się w mieście, a nie obrzeżach. Inne bazy są zbyt blisko, bo widzisz z Poznania łatwo dojechać wszędzie. Ale Szczecin to jest dopiero kpina.
Jakub, 31 sierpnia 2016, 10:25 | odpowiedz
Oczywiście, że będzie baza w Szczecinie, bo samolot Szczecin-Chopin-Szczecin będzie latał 7 dni w tygodniu, wylot ze Szczecina o 19.10, przylot 20.25. Powrót z WAW o 20.50, lądowanie w Szczecinie o 22.10. I tak codziennie więc ten samolot musi tam nocować i przecież nie będzie tsał cały dzień bezczynnie do 19.10 więc będzie tam baza.
Jarek, 31 sierpnia 2016, 22:14 | odpowiedz
A może Radom???
Radomiak, 31 sierpnia 2016, 22:37 | odpowiedz
poloniaSzwajcarska A może czas pomyslec o Szwajcarii!!!??? Wizz Air juz tam działa a Ryanair mogłby zrobić niespodzianke wilekim graczom i Zurych z Modlina za 100zl czyli w cenie Przelotu do Londynu… hmmm Bardzo by nam pasowało
Najpierw Szwajcary musieli by się zgodzić na tanie linie, a biorąc pod uwagę to jakim Zurich jest miastem ekskluzywnym i drogim, to tego nie zrobią. Druga sprawa to opłaty lotniskowe, na pewno bilety za 100 zł nie są możliwe. Jeśli Ryanair latał by z ZRCH pewnie cena byłaby minimalnie niższa niż normalnych lini, a przy szwajcarskich zarobkach 20 CHF oszczędności to tyle co nic. Reasumując: loty z ZRCH do PL tanimi liniami to mission impossible
m, 31 sierpnia 2016, 22:44 | odpowiedz
Jarek Oczywiście, że będzie baza w Szczecinie, bo samolot Szczecin-Chopin-Szczecin będzie latał 7 dni w tygodniu, wylot ze Szczecina o 19.10, przylot 20.25. Powrót z WAW o 20.50, lądowanie w Szczecinie o 22.10. I tak codziennie więc ten samolot musi tam nocować i przecież nie będzie tsał cały dzień bezczynnie do 19.10 więc będzie tam baza.
Już FR w systemie zmienił, SZZ-WAW-SZZ będzie wykonywany samolotem z STN. STN 15.50 - 18.45 SZZ SZZ 22.30 - 23.25 STN
sorry, 1 września 2016, 23:11 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »