Fly4free.pl

Świetne wyniki Szyman i nowa trasa Wizz Air na horyzoncie. Ale przy Modlinie wyglądają jak mrówka

Foto: Mariusz Piotrowski
W sierpniu najmłodsze lotnisko w Polsce obsłużyło ponad 7 tys. pasażerów. I choć jesienią z jego siatki wypadają 2 trasy, port Olsztyn-Mazury wkrótce może ogłosić nowe połączenie Wizz Aira. Dokąd? Możliwości są dwie: Holandia lub Niemcy.

Działający od końca stycznia mazurski port radzi sobie coraz lepiej – w sierpniu obsłużył 6750 pasażerów w ruchu regularnym i 343 osoby w general aviation. Od początku roku lotnisko obsłużyło dokładnie 22003 pasażerów. To świetny wynik, który oznacza, że lotnisko na pewno pobije swój plan, który zakładał obsłużenie 30 tys. ludzi do końca roku.

– Jeśli chodzi o popularność kierunków, to z naszych obserwacji wynika, że w chwili obecnej największą popularnością cieszą się połączenia Wizz Air do Londynu, a także operowane przez Sprint Aira loty krajowe do Krakowa i Wrocławia – mówi Dominik Markowski, rzecznik prasowy lotniska Olsztyn-Mazury.

Z naszych informacji wynika, że Wizz Air, który od czerwca lata 3 razy w tygodniu na lotnisko Londyn-Luton jest bardzo zadowolony z wyników połączenia – obłożenie kursów wynosi powyżej 85 proc. pojemności samolotu – i już przymierza się do kolejnej trasy, która mogłaby być realizowana od wiosny. Dokąd poleci? Wizz Air chciałby otworzyć trasę z Szyman do holenderskiego Eindhoven, ale władze lotniska starają się przekonać Węgrów, by zaczęli latać do Dortmundu.

Dla Szyman niemiecki rynek jest bardzo istotny ze względu na dużą liczbę turystów z tego kraju. A także na fakt, że od końca października loty do Monachium zawiesza słoweńska Adria.

– Zawieszamy połączenie z uwagi na to, że ruch turystyczny na Mazury ma charakter sezonowy. Z tego powodu nie będziemy latali do Monachium w sezonie zimowym – mówi Spela Mivsek z Adria Airways.

Szymany już od dawna zabiegają o połączenie z Zagłębiem Ruhry – lotnisko prowadziło zaawansowane rozmowy z linią Germania w sprawie lotów do Dusseldorfu, jednak strony się nie porozumiały.

Przypomnijmy też, że od końca października loty z Szyman zacznie realizować Ryanair – irlandzki przewoźnik będzie latał 3 razy w tygodniu do Londynu Stansted.

Modlin bije rekordy

Wyniki Szyman bledną przy podwarszawskim porcie, który właśnie podał wyniki za wakacje. Od 24 czerwca do 31 sierpnia przez lotnisko przewinęło się dokładnie 581971 pasażerów, czyli o 10 proc. więcej niż w poprzednie wakacje. W samym sierpniu wzrost wyniósł aż 12 proc. – lotnisko obsłużyło 255 tys. ludzi.

Najpopularniejszymi trasami były Rzym, Ateny, Alicante, Teneryfa, Malaga i Piza.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Super. Szkoda tylko, że nawet 10-krotnie większu ruch nie stanowi ekonomicznego uzasadnienia dla uruchomienia tego lotniska.
adamuto, 2 września 2016, 15:39 | odpowiedz
85% LF to dobry wynik? WMI, POZ, BZG czy GDN mają prawie 100% na lotach do Londynu.
Jasio Basio, 2 września 2016, 15:46 | odpowiedz
Przy Modlinie wyglądają jak mrówka, a pan panie Piotrowicz nie wyglada jak mrowka a wrecz przeciwnie. Silownia? Moze jakies sporty? Albo zdjec nie pokazywac....
piotrek, 2 września 2016, 17:34 | odpowiedz
Avatar użytkownika
piotrek Przy Modlinie wyglądają jak mrówka, a pan panie Piotrowicz nie wyglada jak mrowka a wrecz przeciwnie.Silownia? Moze jakies sporty? Albo zdjec nie pokazywac….
Dlaczego zachowujesz się jak burak pastewny? Powinieneś się wstydzić za takie komentarze.
kittycate, 2 września 2016, 18:12 | odpowiedz
Jasio Basio 85% LF to dobry wynik? WMI, POZ, BZG czy GDN mają prawie 100% na lotach do Londynu.
Tak, to dobry wynik, ze względu na to, że te lotnisko dopiero otwarto. Świetny start, który mnie zaskoczył. Myślę że dużo osób przekona się do Szyman i wyniki będą jeszcze lepsze. Ze względu na charakter regionu, Szymany zawsze będą w tyle za Wawą, Katowicami, Krakowem, czy Gdańskiem. Ale mogą robić wyniki zbliżające się do rentowności. Grunt to trasy robione pod ludzi - UK, Irlandia, Niemcy, Holandia.
seb, 3 września 2016, 8:09 | odpowiedz
Prawie 7 tys. pasażerów to niemal tyle ile IEG odprawiła przez pół roku albo Radom przez 3-4 miesiące. Samoloty nie latają puste, szkoda jedynie Adrii, ale może wróci od wiosny. Czekamy na nowe trasy- DTM i EIN najbardziej, może Wizzair weźmie pierwszą a Ryanair drugą.
AXC, 3 września 2016, 8:45 | odpowiedz
Avatar użytkownika
seb
Jasio Basio 85% LF to dobry wynik? WMI, POZ, BZG czy GDN mają prawie 100% na lotach do Londynu.
Tak, to dobry wynik, ze względu na to, że te lotnisko dopiero otwarto. Świetny start, który mnie zaskoczył. Myślę że dużo osób przekona się do Szyman i wyniki będą jeszcze lepsze. Ze względu na charakter regionu, Szymany zawsze będą w tyle za Wawą, Katowicami, Krakowem, czy Gdańskiem. Ale mogą robić wyniki zbliżające się do rentowności. Grunt to trasy robione pod ludzi – UK, Irlandia, Niemcy, Holandia.
Niestety nie będą lepsze, bo ani Wizzair ani Ryanair nie rozwiną się tak choćby w Poznaniu czy Lublinie. Nie jest to w ich interesie. Te lotnisko jest z góry na straconej pozycji, bo w regionie nie ma też biznesu więc połączenia hubowe też się nie rozwiną... No ale życzę jak najlepiej, bo to chyba najładniejsze z małych lotnisk jakie widziałem :)
JackD, 3 września 2016, 10:53 | odpowiedz
Która druga trasa wypada z siatki jesienią oprócz Monachium?
ciekawy, 3 września 2016, 21:38 | odpowiedz
ciekawy Która druga trasa wypada z siatki jesienią oprócz Monachium?
Warszawa
Mazury, 4 września 2016, 17:23 | odpowiedz
można założyć w planie odprawę 100 pasażerów rocznie, i cieszyć się z odprawienia 120. Oczywiście z rachunkiem ekonomicznym nie ma to nic wspólnego. Nie wiem czemu nie można kupić biletów Sprint Air do berlina na listopad. Czyżby pomału i ta linia rezygnowała z Szyman ?
olsztyniak, 12 września 2016, 10:53 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »