Fly4free.pl

Ryanair za rok wyjdzie poza Europę. Wielkie plany podboju nowego kontynentu

Foto: Ryanair
- W przyszłym roku zaczniemy latać w Argentynie, a w kolejnych latach chcemy wejść do innych krajów Ameryki Południowej – powiedział Declan Ryan, założyciel najbardziej znanej taniej linii lotniczej świata i główny akcjonariusz Ryanair Holdings Plc.

W Argentynie irlandzki przewoźnik najpewniej nie pojawi się jako Ryanair, ale pod nazwą Viva. To tania linia lotnicza należąca do Irelandia Aviation – spółki zależnej Ryanaira. Viva jest już od kilku lat obecna w Kolumbii i Meksyku (gdzie działa pod nazwą Viva Aerobus). Teraz przyszedł czas na Argentynę.

– Z odrobiną irlandzkiego szczęścia pojawimy się tutaj w przyszłym roku. To rynek z ogromnym potencjałem – z naszych danych wynika, że tylko 5 proc. Argentyńczyków kiedykolwiek leciało samolotem. Jestem przekonany, że w bardzo krótkim czasie sprawimy, że regularnie będzie latał przynajmniej co piąty mieszkaniec tego kraju – mówi Ryan w rozmowie z największym argentyńskim dziennikiem „La Nacion”.

I od razu dodaje, że Argentyna to tylko początek ekspansji linii w regionie.

– Rozmawiamy z każdym krajem w Ameryce Południowej z wyjątkiem Brazylii, bo skala korupcji w tym kraju jest olbrzymia – powiedział Ryan.

Viva miałaby wejść do Argentyny przez przejęcie małej linii Andes Lineas Aereas, której flota składa się z 4 wysłużonych samolotów McDonnell Douglas MD-83. Ryan przyznaje, że na dobry początek linia będzie potrzebowała przynajmniej 50 mln USD i chce mieć flotę liczącą minimum 5 samolotów. Na razie Ryan mówi tylko o strategii.

– Na świecie średnia cena biletu tanich linii kształtuje się na poziomie 50 USD za lot. Na takim poziomie operuje Ryanair. Będziemy latać na takich trasach, gdzie ludzie są gotowi płacić kwoty tego rzędu – mówi.

I jak przystało na negocjacje w stylu Ryanaira, narzeka na monopol i zbyt wysokie opłaty lotniskowe w Argentynie.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
to eurokołchoz będzie teraz dopłacał do lotów po Argentynie? wcale bym się nie zdziwił gdyby tak było...
Zbigniew, 21 czerwca 2016, 12:29 | odpowiedz
Bez doplat z funduszow UE polityki regionalnej Ryanair prawdopodobnie nie ruszy sie daleko gdyz bez tych doplat nie da rady nic zarobic. Wiec nie wierze bardzo w te plany.
greg, 21 czerwca 2016, 12:43 | odpowiedz
"...powiedział Declan Ryan, założyciel najbardziej znanej taniej linii lotniczej świata i główny akcjonariusz Ryanair Holdings Plc" Declan jest synem swojego ojca Thomasa Anthonyego, który założył Ryanair, więc nie mógł być "założycielem" jak pisze redaktor F4F, chociażby z tego względu, że 31 lat temu miał jeszcze żółto pod nosem...
ATeDe, 21 czerwca 2016, 12:49 | odpowiedz
Przecież Ryanair lata do Afryki a to nie jest Europa.
psemq, 21 czerwca 2016, 13:14 | odpowiedz
do Azji też lata - do Izraela
Eryk, 21 czerwca 2016, 13:28 | odpowiedz
psemq Przecież Ryanair lata do Afryki a to nie jest Europa.
+ do Azji, a według artykułu ta VIVA lata już w Kolumbii i Meksyku. Konia z rzędem temu, kto powie, gdzie według F4F kończy się Europa.
dad, 21 czerwca 2016, 14:54 | odpowiedz
Eryk do Azji też lata – do Izraela
oraz na Cypr
drak, 21 czerwca 2016, 18:18 | odpowiedz
dad
psemq Przecież Ryanair lata do Afryki a to nie jest Europa.
+ do Azji, a według artykułu ta VIVA lata już w Kolumbii i Meksyku. Konia z rzędem temu, kto powie, gdzie według F4F kończy się Europa.
Ale nie wykonuje połączeń wewnątrz Afryki i Azji, a chyba o to tu chodzi.
Haalwe, 21 czerwca 2016, 22:59 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »