Ryanair wyprzedził Lufthansę i jest największą linią lotniczą w Europie!

11 stycznia 2017, 12:24||komentarzy 11
Ryanair wyprzedził Lufthansę i jest największą linią lotniczą w Europie!

Zmiana na stanowisku lidera związana jest z aż 15 procentowym wzrostem liczby pasażerów, jaki Ryanair zanotował w 2016 roku. W tym samym czasie Lufthansa urosła ledwie o 1,8 proc.

W sumie w 2016 roku wszystkie linie lotnicze w ramach grupy Lufthansa (a więc także Eurowings, Austrian i Swiss) przewiozły 109,7 mln pasażerów. Dla porównania Ryanair przewiózł w ubiegłym roku 116,8 mln ludzi.

Lufthansa ma za sobą nienajlepszy rok, m.in. z powodu licznych strajków i gorszych od przewidywań wyników swojej taniej linii Eurowings. Niemcom będzie trudno odzyskać pozycję lidera, choć w 2017 roku planują szybki rozwój, w czym pomoże m.in. wyleasingowanie 33 samolotów z załogą od linii Air Berlin.

Paradoks sytuacji polega na tym, że w 2016 r. Ryanair najszybciej rozwijał się w mateczniku „Lufy”, czyli w Niemczech. Irlandzka linia otworzyła tam kilkadziesiąt nowych połączeń (najwięcej w Berlinie). Zapowiedziała też wejście na lotnisko we Frankfurcie, które do tej pory było matecznikiem Lufthansy.

Ryanair jest już największy w Europie, choć do globalnej pozycji lidera trochę mu brakuje. W 2015 r. większe od irlandzkich linii były m.in. China Southern Airlines oraz amerykańskie trio: Southwest, Delta i American Airlines.

Jak radzą sobie inni przewoźnicy?

W 2016 roku zdecydowanie najszybciej rosły tanie linie. Norwegian zwiększył liczbę pasażerów o 14 proc. i przewiózł 29 mln ludzi. Węgierski Wizz Air „wzrósł” aż o 19 proc. i obsłużył 22,7 mln pasażerów. Ale już np. EasyJet zanotował nieco mniej imponujący wzrost – brytyjska linia przewiozła 74,5 mln podróżnych (więcej o 6,6 proc. w skali roku).

Wśród pozostałych największych linii lotniczych w Europie też doszło do przetasowań. Grupa IAG (w skład której wchodzą m.in.: Iberia, British Airways i Aer Lingus) zanotowała w 2016 r. 14 proc. wzrost liczby przewiezionych pasażerów – z jej usług skorzystało 100,6 mln ludzi. Wyprzedziła w ten sposób Air France-KLM, które przewiozły w sumie 93,4 mln pasażerów. Wzrost francusko-holenderskiej grupy wyniósł 4 proc., ale w ramach grupy największy – aż 23-procentowy wzrost liczby przewiezionych pasażerów zanotowała Transavia.

Foto: Rokas Tenys / Shutterstock

Szukasz inspiracji na kolejną podróż?

Dodaj komentarz

Komentarze 11 komentarzy

  1. +1 Dobre Słabe Odpowiedz
    Kanaryjczyk 11 stycznia 2017, 12:29

    Bardzo dobrze. Niech rozbudowuja sie jeszcze bardziej i zniszcza calkiem wizza z ich haraczem i torebka damską.

  2. -1 Dobre Słabe Odpowiedz
    hubson 11 stycznia 2017, 12:40

    „Wzrost francusko-holenderskiej grupy wyniósł 4 proc., ale w ramach grupy największy – aż 23-procentowy wzrost liczby przewiezionych pasażerów zanotowała Lufthansa.” – to chyba jakiś nowy sojusz 🙂 ?

  3. 0 Dobre Słabe Odpowiedz
    Mariusz Piotrowski 11 stycznia 2017, 12:52

    hubson „Wzrost francusko-holenderskiej grupy wyniósł 4 proc., ale w ramach grupy największy – aż 23-procentowy wzrost liczby przewiezionych pasażerów zanotowała Lufthansa.” – to chyba jakiś nowy sojusz ?

    Oczywiście chodzi o Transavię. Dzięki za uwagę, poprawiłem.

  4. -7 Dobre Słabe Odpowiedz
    Wojtek 11 stycznia 2017, 13:30

    Komentarz ukryty. Kliknij tutaj aby zobaczyć.

  5. +8 Dobre Słabe Odpowiedz
    tom 11 stycznia 2017, 13:54

    Wojtek

    Kanaryjczyk Bardzo dobrze. Niech rozbudowuja sie jeszcze bardziej i zniszcza calkiem wizza z ich haraczem i torebka damską.

    Ale ty jesteś naiwny albo nigdy nie leciales wizzair’em śmiało możesz zabrać kapke większy plecak i Cię wpuszcza tam nikt nie stoi z metrowka i nie mierzy

    Owszem, stoi.

  6. -1 Dobre Słabe Odpowiedz
    stt 11 stycznia 2017, 14:10

    Odkąd wprowadzili podwójny bagaż kabinowy, jest to moja ulubiona linia lotnicza i nawet nie sprawdzam ofert konkurencji.

  7. -3 Dobre Słabe Odpowiedz
    Luftballon 11 stycznia 2017, 14:16

    Nie porównujcie solidnej Lufthansy w prawdopodobnie najlepszą siatką połączeń do low costa idącego na ilość i serwis bliski zeru. Strajki strajkami, każdy narzekał ale i tak LH jak i cały Star Alliance nie mają sobie równych.

  8. +8 Dobre Słabe Odpowiedz
    Mark 11 stycznia 2017, 15:21

    tom

    Wojtek

    Kanaryjczyk Bardzo dobrze. Niech rozbudowuja sie jeszcze bardziej i zniszcza calkiem wizza z ich haraczem i torebka damską.

    Ale ty jesteś naiwny albo nigdy nie leciales wizzair’em śmiało możesz zabrać kapke większy plecak i Cię wpuszcza tam nikt nie stoi z metrowka i nie mierzy

    Owszem, stoi.

    Trzeba być ślepym, by nie dostrzegać, że z WDC (a posiadanie go za darmo jest bezproblemowe) Wizzair jest tańszy i bardzo dobrze, że stanowi konkurencję dla Ryana. Na krótkie wypady, 2-3dniowe (a jak ktoś pracuje i ma dzieci to większość wyjazdów w ciągu roku stanowią „citybreaki”) ich plecak w zupełności wystarcza.

    Gdyby nie Wizzair, mielibyśmy od nas wszędzie ceny jak do Dublina, gdzie Ryany mają monopol.

  9. +9 Dobre Słabe Odpowiedz
    rr86 11 stycznia 2017, 15:57

    Kanaryjczyk Bardzo dobrze. Niech rozbudowuja sie jeszcze bardziej i zniszcza calkiem wizza z ich haraczem i torebka damską.

    Inteligencją kolega chyba nie grzeszy.. Brak konkurencji zawsze oznacza podwyżkę cen..

  10. 0 Dobre Słabe Odpowiedz
    zsamoT 11 stycznia 2017, 22:00

    Luftballon Nie porównujcie solidnej Lufthansy w prawdopodobnie najlepszą siatką połączeń do low costa idącego na ilość i serwis bliski zeru. Strajki strajkami, każdy narzekał ale i tak LH jak i cały Star Alliance nie mają sobie równych.

    A co ma wielki Star Alliance w USA? United? Delta i AA, a nawet China Southern – największe linie świata nie należą do Star Alliance. Star Alliance jedynie prowadzi liczebnością, a współpraca u nich jest do bani, bo Lufthansa blokował Lotowi negocjacje z Ana. I jaki to ma sens? Co do siatki to się zgodzę, bo w Polsce z większości lotnisk polecisz do Frankfurtu i Monachium, ale na przykład w Brytanii większość lotnisk jest obsługiwana przez KLM.

  11. +2 Dobre Słabe Odpowiedz
    Luftballon 11 stycznia 2017, 23:15

    zsamoT

    Luftballon Nie porównujcie solidnej Lufthansy w prawdopodobnie najlepszą siatką połączeń do low costa idącego na ilość i serwis bliski zeru. Strajki strajkami, każdy narzekał ale i tak LH jak i cały Star Alliance nie mają sobie równych.

    A co ma wielki Star Alliance w USA? United? Delta i AA, a nawet China Southern – największe linie świata nie należą do Star Alliance. Star Alliance jedynie prowadzi liczebnością, a współpraca u nich jest do bani, bo Lufthansa blokował Lotowi negocjacje z Ana. I jaki to ma sens? Co do siatki to się zgodzę, bo w Polsce z większości lotnisk polecisz do Frankfurtu i Monachium, ale na przykład w Brytanii większość lotnisk jest obsługiwana przez KLM.

    Nie obchodzi mnie kto kogo blokowal bo pasazera to nie interesuje.Zajmuje sie podróżami biznesowymi i widze ze ze star alliance jest najmniej problemów a same codeshary LH i UA to bajka.Bukuje na ślepo bo wiem ze sa profesjonalni a co najwazniejsze chetni do pomocy. BA z Aa i IB to padaka, DL z Kl i Af jeszcze ujdzie ale tez szalu nie ma. Wszystko zalezy oczywiscie od rynku ale np Wlosi gdziekolwiek by nie lecieli wybieraja lufe, cala europa wschodnia i nawet skandynawia to samo(SK).

Zobacz także

Okazja na tanie loty do Macedonii z Berlina za 86 PLN

24 lutego 2017, 11:10||Dodaj komentarz

Okazja na tanie loty do Macedonii z Berlina za 86 PLN

Tanie loty na Wyspy Kanaryjskie: Teneryfa z Gdańska za 298 PLN

24 lutego 2017, 9:50||Dodaj komentarz

Tanie loty na Wyspy Kanaryjskie: Teneryfa z Gdańska za 298 PLN

Bilety w Wizz Air tańsze o 30% dla członków Wizz Discount Club

24 lutego 2017, 8:15||komentarzy 11

Bilety w Wizz Air tańsze o 30% dla członków Wizz Discount Club

Przedłużony weekend w Brugii z Gdańska za 121 PLN

23 lutego 2017, 21:55||komentarze 2

Przedłużony weekend w Brugii z Gdańska za 121 PLN

Północna Hiszpania: Kantabria bezpośrednio z Warszawy za 88 PLN

23 lutego 2017, 21:25||komentarze 2

Północna Hiszpania: Kantabria bezpośrednio z Warszawy za 88 PLN