Fly4free.pl

PolskiBus rzuca rękawicę Pendolino! Konkurencja się zbroi przed zmianami Ryanaira

Zamów powiadomienia o takich ofertach
Foto: PolskiBus.com
Od 1 października czerwone autobusy będą pokonywały trasę Warszawa-Wrocław o pół godziny szybciej. Dzięki temu PolskiBus skraca dystans dzielący go na tej trasie od PKP Intercity i próbuje walczyć o pasażerów, którzy od przyszłego tygodnia mogą przesiąść się do samolotów Ryanaira.

Do tej pory PolskiBus drogę z Warszawy do Wrocławia pokonywał w 4 godz. 50 minut, teraz będzie to 4 godz. 20 minut.

– Nowy czas podróży będzie zbliżony do tego, w jakim odległość ta pokonywana jest przez inne środki transportu zbiorowego. Udało się to osiągnąć dzięki nieustannie poprawiającej się infrastrukturze drogowej co nas niezwykle cieszy – mówi Piotr Pogonowski, dyrektor marketingu i komunikacji PolskiegoBusa.

Dzięki tej zmianie PolskiBus znacząco skraca różnicę dzielącą go od PKP Intercity, które wykorzystuje na tej trasie nowoczesne składy Pendolino. Podróż pociągiem ciągle jest krótsza (najszybsze pociągi jadą ok. 3,5 godziny), autobus jest jednak znacznie tańszy.

W wyszukiwarkach połączeń przewoźników widzimy, że średnia cena za bilet PolskiegoBusa na tej trasie wynosi 16 PLN w jedną stronę (21 PLN w weekend), podczas gdy najtańszy bilet na Pendolino z Warszawy do Wrocławia to 59 PLN w drugiej klasie. Jeśli zaś chcemy ruszyć w podróż pociągiem w okolicach weekendu, najtańsze bilety na październik zaczynają się od 105 PLN.

Ryanair zmieni układ sił?

Krótszy czas przejazdu PolskiegoBusa (zmiany wchodzą w życie od 1 października) jest też związany zapewne ze zmianami w siatce połączeń Ryanaira. Od wtorku 4 października irlandzki przewoźnik przenosi bowiem loty krajowe z Modlina na lotnisko Chopina. To znacznie zwiększa konkurencyjność Ryanaira (który obecnie lata z Warszawy do Gdańska i Wrocławia, a od marca także do Szczecina), bo do tej pory podróżujących samolotem między dwoma miastami mogła odstręczać konieczność dostania się z Modlina do centrum Warszawy, czyli w najlepszym razie ponad 40-minutowa podróż.

Teraz, gdy samoloty Ryanaira będą lądować na lotnisku blisko centrum stolicy, mogą przekonać do siebie jeszcze więcej pasażerów. Tym bardziej, że przewoźnik co jakiś czas wypuszcza duże pule promocyjnych biletów zaczynających się od 19 PLN w jedną stronę.

PKP Intercity ma się czego obawiać?

Gdy Ryanair ogłaszał swoją decyzję kilka miesięcy temu, eksperci uważali, że największy problem będą mieli kolejarze.

– Ta decyzja oznacza, że nasze lotnisko wraca do walki z Intercity. Pendolino na starcie zabrało LOT ok. 20 proc. pasażerów na trasie do Gdańska. I właśnie o tych ludzi Ryanair będzie walczył z koleją. Pasażerowie LOT w dużej mierze przesiadają się w Warszawie w ramach jednego biletu, więc przesiadka z Ryanaira może być dla nich kłopotliwa. Za to wielu przedstawicieli świata biznesu jeździ na tej trasie wygodnym Pendolino z centrum do centrum miasta. I jeśli teraz będą to mogli robić w podobnej cenie, ale znacznie szybciej, to z pewnością wielu pasażerów pociągów wybierze samolot. Produkt Ryanaira z Modlina był tani i fajny, ale jednak dojazd na lotnisko tak bardzo oddalone od centrum stolicy był dla wielu podróżnych zbyt kłopotliwy – mówił w rozmowie z nami Tomasz Kloskowski, prezes lotniska w Gdańsku.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Ryaner fajnie że na Chopina będzie latał z Wrocławia ALE jakbym chciał dojechać do Warszawy na lot to bardziej opłaca mi się polskim busem bo za sam bagaż ryanair chce ponad 100 zł!!!!!!!!!!!!!
PK, 29 września 2016, 13:15 | odpowiedz
ja też w lipcu musiałam dostać się z Gdańska do Warszawy, bo leciałam do Turcji z Warszawy i mimo, że sam bilet na samolot kosztował 9 zł to i tak bym więcej zapłaciła za bagaż ( 2 bagaże) dlatego wybrałam Polskiego Busa mimo, że w 2 str za 2 os wyszło 160 zł
asia, 29 września 2016, 13:27 | odpowiedz
PB zyskałby więcej gdyby więcej kursów pozbawił idiotycznego przystanku w Łodzi, bowiem czas przejazdu skróci się tylko dla kursów bezpośrednich pomijających Łódź. Niestety dla tych zatrzymujących się po drodze oddanie A1 omijającej miasto nie zmienia niczego
irek, 29 września 2016, 14:54 | odpowiedz
irek PB zyskałby więcej gdyby więcej kursów pozbawił idiotycznego przystanku w Łodzi, bowiem czas przejazdu skróci się tylko dla kursów bezpośrednich pomijających Łódź. Niestety dla tych zatrzymujących się po drodze oddanie A1 omijającej miasto nie zmienia niczego
W Lodzi tez mieszkaja ludzie i takze chca dostac sie czasmi do Wawy lub Wroclawia, egoisto.
Mmm, 29 września 2016, 15:33 | odpowiedz
PK Ryaner fajnie że na Chopina będzie latał z Wrocławia ALE jakbym chciał dojechać do Warszawy na lot to bardziej opłaca mi się polskim busem bo za sam bagaż ryanair chce ponad 100 zł!!!!!!!!!!!!!
To lataj z podręcznym
pepek, 29 września 2016, 15:42 | odpowiedz
Ja tam wybiore Okęcie z Centrum 15min dojazdu plus ok.60min wystarczy wcześniej być a sam lot będzie trwał 55min lecz ostatni lot z Modlina do Gdańska trwał tylko 37min od startu do wylądowania więc za 9zł mega warto !!!
AdamWawa, 29 września 2016, 15:51 | odpowiedz
Szkoda że z dziadowskiego Poznania nie można się nigdzie dostać. Do Wawy 3 razy dziennie o totalnie bezsensownych godzinach. Do Wrocka długo, z przystankiem w Lesznie gdzie wsiadają 3 osoby. Promocje też zawsze omijają tę lokalizację. Dlaczego ja tu ciągle mieszkam?!
SzkodaGadac, 29 września 2016, 15:53 | odpowiedz
dziwne czemu w porównaniach czasowych nikt nie liczy security , razem z czasem zamknięcia bramek to na lotnisku trzeba być 1.5 godziny wcześniej
piksel, 29 września 2016, 16:32 | odpowiedz
piksel dziwne czemu w porównaniach czasowych nikt nie liczy security , razem z czasem zamknięcia bramek to na lotnisku trzeba być 1.5 godziny wcześniej
na krajowych lotach 1.5 godziny przed odlotem??? Na kajowych lotach spokojnie 45min pwystarczy.
Peter, 29 września 2016, 16:52 | odpowiedz
irek PB zyskałby więcej gdyby więcej kursów pozbawił idiotycznego przystanku w Łodzi, bowiem czas przejazdu skróci się tylko dla kursów bezpośrednich pomijających Łódź. Niestety dla tych zatrzymujących się po drodze oddanie A1 omijającej miasto nie zmienia niczego
a na trasie P3 Warszawa Poznań skręt do tej beznadziejnij Łodzi to 2 godziny dłużej w podróży DWIE GODZINY, zamiast 3h 40 minut przeszło 5 godzin Poznań Warszawa...
pok, 29 września 2016, 19:51 | odpowiedz
SzkodaGadac Szkoda że z dziadowskiego Poznania nie można się nigdzie dostać. Do Wawy 3 razy dziennie o totalnie bezsensownych godzinach. Do Wrocka długo, z przystankiem w Lesznie gdzie wsiadają 3 osoby. Promocje też zawsze omijają tę lokalizację. Dlaczego ja tu ciągle mieszkam?!
Przeprowadź się do Warszawy. A potem narzekaj jak w stolicy żle
zakrętka, 29 września 2016, 23:34 | odpowiedz
pepek
PK Ryaner fajnie że na Chopina będzie latał z Wrocławia ALE jakbym chciał dojechać do Warszawy na lot to bardziej opłaca mi się polskim busem bo za sam bagaż ryanair chce ponad 100 zł!!!!!!!!!!!!!
To lataj z podręcznym
No a jak słoików trzeba nawieźć ? ...
zakrętka, 29 września 2016, 23:37 | odpowiedz
irek PB zyskałby więcej gdyby więcej kursów pozbawił idiotycznego przystanku w Łodzi, bowiem czas przejazdu skróci się tylko dla kursów bezpośrednich pomijających Łódź. Niestety dla tych zatrzymujących się po drodze oddanie A1 omijającej miasto nie zmienia niczego
Aha, w połączeniu łączącym największe miasto w Polsce, z 4 miastem w Polsce idiotyczny jest przystanek w 3 mieście w Polsce. Aha
Aha, 30 września 2016, 15:37 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »