więcej okazji z Fly4free.pl

PolskiBus.com anuluje prawidłowe rezerwacje?

Upolowaliście w ostatnich dniach tanie bilety w PolskiBus.com? Czym prędzej sprawdźcie swoje rezerwacje. Może się okazać, że zostały one anulowane! Duże zainteresowanie podróżami od 10 lipca do 2 października spowodowało, że doszło do przeciążenia systemu przez co część transakcji mimo potwierdzenia zakupu oraz wysłania numeru rezerwacji może być nieważna!Część z Was, o czym świadczą wpisy na forum: http://www.fly4free.pl/forum/spor-z-polskimbusem-blad-systemu-brak-kupionych-biletow,18,9549 już złożyło w PolskiBus.com reklamację. W niektórych przypadkach została ona odrzucona. Czy słusznie? Postaramy się to wyjaśnić i opisać na przykładzie.

Pasażer zakupił bilety na przejazd tam i z powrotem. System rezerwacyjny z powodu przeciążenia w ostatniej fazie wyświetlił jednak komunikat:

Numer transakcji eCard: xxxxxxx

Wystąpił problem ze skompletowaniem Twojego zamówienia, prosimy o sprawdzenie konta bankowego i kontakt pod adresem: info@polskibus.com

Ten sam system przysłał droga mailową potwierdzenie zakupu, które zawiera numery rezerwacji, datę podroży i informację, że rezerwacja została dokonana:

Powyższa informacja została wygenerowana automatycznie. Prosimy na nią nie odpowiadać.
Dziękujemy za dokonanie rezerwacji w serwisie PolskiBus.com
Ten e-mail stanowi potwierdzenie Państwa rezerwacji.
Wsiadając do autobusu proszę podać kierowcy numer rezerwacji

Kontaktujemy się z PolskiBus.com aby sprawę wyjaśnić. Wcześniej sprawdzamy czy rezerwacje zostały opłacone. Okazuje się, że tak, bank pobrał z rachunku karty pieniądze, a transakcję zaksięgował. Odpowiedz PolskiBus.com jest następująca:

Witam,
W odpowiedzi informujemy, iż z powodu zbyt długiego księgowania płatności między bankami, konkretna rezerwacja została zablokowana, a w wyniku tego e-bilet nie został wygenerowany. W przypadku nie wygenerowania e-biletu nie wywiązaliśmy się z umowy, więc wykonaliśmy zwrot pieniędzy w kwocie 100%.
Prosimy o ponowny zakup poprzez stronę internetową.
Pozdrawiamy,
Zespół PolskiBus.com

Na pytanie jak to możliwe skoro mamy potwierdzenie obciążenia karty, potwierdzenie zakupu i numery rezerwacji? Mamy więc kolejną odpowiedź od przewoźnika:

Witam,
Dane numery rezerwacji są błędne, a e-bilet nie został wygenerowany, gdyż płatność była zaksięgowana zbyt późno. Podane rezerwacje z potwierdzenie rezerwacji nie są poprawne i na ich podstawie podróż się nie odbędzie.
Pozdrawiamy,
Zespół PolskiBus.com

Czy nasze rezerwacje zostały słusznie anulowane, jakie mamy prawa? Dariusz Dyk Miejski Rzecznik Konsumentów w Kielcach tłumaczy, że w opisanym przez nas przypadku nie ma podstawy, aby zawarta umowa była nieważna. Przewoźnik nadal jest związany umową z klientem.  W jego ocenie, problemy techniczne związane z rezerwacją, nie leżące po stronie pasażera, nie mają wpływu na wywiązanie się przewoźnika z umowy.

Co więc w takiej sytuacji możemy zrobić? – Koniecznym jest złożenie reklamacji, w przypadku odmowy przewoźnik musi ją uzasadnić. Jeżeli ta nas nie satysfakcjonuje po pomoc możemy się udać do organizacji konsumenckich – wyjaśnia Dariusz Dyk.

PolskiBus.com w odpowiedzi na składane przez pasażerów reklamacje odpisywał, że nie zostały one uznane. Świadczą o tym wpisy internautów zamieszczone na naszym forum.

Witam,
Bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację. Są momenty, że przy przeciążeniu serwera występuje taki błąd i nie jesteśmy wstanie wygenerować biletów. Dlatego jeśli się Pan nie zgadza, proszę o wysłanie reklamacji na ten adres prześlemy ją do odpowiedniej osoby i zostanie ona rozpatrzona.
Jak najbardziej nie jest to celowe działanie z naszej strony, że odrzucamy niektóre płatności. Jest to naprawdę szczątkowy błąd systemu i bardzo nam przykro, że akurat przytrafiło się to Panu.
Pozdrawiamy,
Zespół PolskiBus.com

Piotr Bezulski Dyrektor Zarządzający Souter Holding Poland przyznaje, że system rezerwacyjny był przeciążony. Byliśmy przygotowani na dużą ilość osób dokonujących rezerwacji, ale nie na taką. – Był problem po naszej stronie, jest nam z tego powodu bardzo przykro. Proszę wszystkich pasażerów, którzy zarezerwowali bilety, dokonali opłaty oraz otrzymali numer rezerwacji, ale nie otrzymali e-biletu o kontakt mailowy z naszym biurem obsługi – mówi Piotr Bezulski. Prośba skierowana jest również do tych, którzy złożyli reklamację, ale jej nie uznano.

– Jako przewoźnik nie możemy pozwolić aby, któryś z naszych klientów czuł się oszukany. Każdą reklamację raz jeszcze rozpatrzymy indywidualnie. Jeżeli pasażer z naszej winy nie kupił biletu to wystawimy go w takiej cenie jaka podczas kupna została zablokowana na jego rachunku. Jeżeli ktoś kupował bilet za przysłowiową złotówkę to za tyle podróż odbędzie, nie będzie musiał kupować droższego biletu. Myślę, że obie strony będą zadowolone – zapewnia Piotr Bezulski.

Jesteśmy świadomi wynikłego problemu, ale potrzebujemy dzień lub dwa, aby zweryfikować złożone reklamacje. Raz jeszcze podkreślam, że tam gdzie wina leży po naszej stronie reklamacje rozpatrzymy na korzyść pasażera – dodał Piotr Bezulski.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Ewidentnie nie ma podstawy w takich ssytuacjach do twierdzenia, że nie doszło do zawarcia umowy przewozu.
marek2011, 11 maja 2012, 12:02 | odpowiedz
potwierdzam
maniek, 11 maja 2012, 12:06 | odpowiedz
to skąd mam wiedzieć czy bilet jest ważny czy nie?
yokozuna, 11 maja 2012, 12:15 | odpowiedz
==> yokozuna Jeżeli system oprócz potwierdzenia zakupu wygenerował e-bilet i przyszedł on w drugim e-mailu to rezerwacja jest ważna.
Konrad, 11 maja 2012, 12:18 | odpowiedz
ok, dzięki, bo tego nie ma w tekscie;)
yokozuna, 11 maja 2012, 12:21 | odpowiedz
Czyżby szli w ślady innych przwoźników ? ;)
red.Pietrucha, 11 maja 2012, 12:25 | odpowiedz
@yokozuna: jest, tylko trzeba przeczytać...ze zrozumieniem:)
koralina, 11 maja 2012, 12:30 | odpowiedz
==> yokozuna Trzeci akapit od dolu, w wypowiedzi p. Piotra Bezulskiego... "Proszę wszystkich pasażerów, którzy zarezerwowali bilety, dokonali opłaty oraz otrzymali numer rezerwacji, ale nie otrzymali e-biletu o kontakt mailowy z naszym biurem obsługi - mówi Piotr Bezulski. Prośba skierowana jest również do tych, którzy złożyli reklamację, ale jej nie uznano".
Konrad, 11 maja 2012, 12:34 | odpowiedz
Czyli po mailu zatytułowanym "Z PolskiBus.com: Twoje rezerwacje zostały dokonane" powinienem dostać coś jeszcze? Czym jest ten e-bilet?!
Michał, 11 maja 2012, 13:41 | odpowiedz
==> Michał Powinieneś dostać dwa maile od PolskiBus.com - pierwszy z potwierdzeniem zakupu zatytulowany: PolskiBus.com: Twoje rezerwacje został‚y dokonane - drugi zatytulowany: PolskiBus.com: eBilet Jeżeli nie dostałeś tego drugiego, musisz skontaktować się z PolskiBus.com i poprosić o wystawienie e-biletu.
Konrad, 11 maja 2012, 13:56 | odpowiedz
Uff, kupowałem przez tel w rzucającym tramwaju, ale się udało, jestem ciekaw jak sytuacja się rozwinie i jak sprzedadzą bilety określonym osobom po określonych cenach. Chyba po prostu wyślą im nowe numery rezerwacji oO
Adam, 11 maja 2012, 14:34 | odpowiedz
Zdarzyło mi się tak że właśnie w taki sposób mi anulowali rezerwację-wysłałem do nich w pdf-ie potwierdzenie opłącenia biletu-wygenerowany numer rezerwacji i zabookowany hotel z info że nie z mojej winy doszło do przeciążenia systemu. Zwłąszcza że skoro dostałem nr rezerwacji i ściągnęło mi kasę nie miałem podstaw do tego by przypuszczać że bilet zostanie anulowany. Ja po tym potwierdzeniu zabookowałem hotel (naprawdę) i nie zamierzam ponosić dodatkowych kosztów wynikajacych ze zmiany ceny biletu to dlaczego sciągnęliście mi kasę i oddaliscie po 3 dniach. pierwsza odpowiedź była odmowna. Potem ja znowu swoje że tak sie nie robi i w takim układzie będę zmuszony wystąpić na drogę prawną o zwrot kosztów poniesionych w zwiazku z nieuzasadnioną anulacją biletu - koszt hotelu jakieś 150 euro. W końcu po 2 pismie mi uznali prosząć o przelew na wskazane konto kwoty chyba 10 zł także ok natomiast trochę nerwó mnie to kosztowało bo potwierdzili dopiero na tydzień przed wyjazdem ale chyba tylko dlatego że byłem upierdzliwy ale cała sprawa trwała z miesiac
Adam, 11 maja 2012, 14:45 | odpowiedz
No, i jak zwykle. Bilety za złotówkę - to się rzucamy, a jak coś jest nie tak - to zero zrozumienia dla przewoźnika. Najlepiej go zbluzgać, oczernić, nastraszyć sądem lub innymi organami. Mi też raz nie wyszło, polskibus przeprosił i ja to przyjmuję. Wielokrotnie z kiego korzystałam, więc też potrafię ich zrozumieć. Wystarczy tylko trochę empatii, ale niestety polactwo w nas tkwi tak głęboko ("nie ma biletu - to ja was załatwię"). Szkoda mi słów...
alga, 11 maja 2012, 15:32 | odpowiedz
Aha, i jeśli ktoś zamawia hotel, bez otrzymania ebiletu - to sam sobie jest winien. Tak jak z tą "promocją" Czech Airlines w jedną stronę biznesem z Bangkoku. Też kupiłam, ale nic więcej ie zamawiałam, a pisał tu już ktoś o tym, że od razu kupił bilet w drugą stronę inną linią. No i został na lodzie. Ludzie - więcej pomyślunku, więcej empatii i mniej polactwa.
alga, 11 maja 2012, 15:36 | odpowiedz
Dobrze alga gdybyś umiała czytać ze zrozumieniem. Dostałem numer rezerwacji, maila, bilet mi przyszedł i kasę ściągnęło. Kupiłem nie za 1 zł ale fakt tanio chyba 10 zł. Po to są promocje by z nich korzystać. Firma nie działa charytatywnie i wliczają takie działania choćby w koszty marketingu. Nie wkurzałbym sie na przewoźnika tylko jak ja sie pomylę to przewoźnik nie ma dla mnie bezpłatnego zrozumienia (polskibus, ryan czy wizz). A jak piszesz polactwa to się zastanów najpierw. Jestem dumny z tego że jestem Polakiem i nie uważam że dochodzenie swoich praw uwłacza mojej godnosci. Nie awanturuje się bez powodu ale nie lubię jak ktoś mocą swojej firmy i sztabu prawników robi zwykłych ludzi w jajo. Nie ma tu nic do rzeczy kwestia "ja was załatwie". Jeśli firma się szanuje to swoje błędy powinna sama naprawiać. Po co robią w takim razie promocje jak nie są w stanie dać rady-mam zrozumienie że awarie się zdarzają ale w takim ukłądzie po napisaniu 1 odwołąnia przewoźnik winien spokojnie wygenerować nowy bilet i po kłopocie.A jak zaczniesz oceniać czyjeś postępowanie to się zastanów bo następnym razem nie życzę Ci tego to ty mozesz pisać rekalmację na Bangkok bo firma ci nie odda z karty np,. tysiaca złoty i wtedy będziesz mogła wykazać się empatią dla firmy
Adam, 11 maja 2012, 18:29 | odpowiedz
Alga byłoby dobrze gdybyś umiała czytać ze zrozumieniem - ja dostałem e-bilet, nr rezerwacji i ściągnęło mi kasę. Jak zaczniesz oceniać czyjeś zachowania to najpierw sie zastanów. Słowo polactwo myślę że jest tu niewłaściwe. Ale następnym razem jak kupisz coś z karty np. Bangkok i ściągnie Ci 1000 zł z karty dostaniesz maila a potem Ci anulują będziesz może choć nikomu tego nie życzę wykazać się empatią dla firmy czekając na zwrot kasy badź biletu. Nie chodzi tu o pieniadze bo skoro zrobili tak z 10 zł równie dobrze mogli z każdą inną sumą. Wkurza mnie jak firma zasłania się prawnikami i działem obsługi klienta by zwalać na zwykłych ludzi koszty swoich błędów. Jak ja sie pomylę to przewoźnik-polskibus, wizz czy ryan nie ma dla mnie bezpłatnego zrozumienia. I obyś nie miała okazji kiedyś męczyć się z jakim przewoźnikiem. Także więcej pomyślunku w wypowiedziach.
Adam, 11 maja 2012, 18:36 | odpowiedz
Tak to jest jak się wszyscy "rzucą" to serwer nie wytrzyma. Może powinni wrzucać bilety późno w nocy? Wtedy ruch powinien się trochę rozłożyć, a "nocne Marki" się obkupią :)
Edek, 11 maja 2012, 19:33 | odpowiedz
@alga co ma do tego polactwo?gdziekolwiek indziej na swiecie kazdy bedzie sie domagal respektowania swoich praw!
kruczi, 11 maja 2012, 20:36 | odpowiedz
A tak w ramach meritum czy coś wiadomo o nowych trasach PB. Swego czasu przebakiwali o nowych trasach do Berlina ale cisza. Z uwagi na to, że z Berlina są często loty w dobrej cenie byłoby to fajne połaczenie-na razie ma tylko W-wa a mogłobyć trasa z Gdańska przez Szczecin do Berlina.
Adam, 12 maja 2012, 2:43 | odpowiedz
Kupilem kilka przejazdów za 5zł, 10żł 20zł jak narazie mam potwierdzone
hol2, 12 maja 2012, 10:26 | odpowiedz
Co w tym dziwnego, że ludzie biorą jak najszybciej tanie bilety? Taki jest system, nikt nie czeka na drugiego. Bez sensu jest to, że niektórzy kupowali i nie korzystali z tego. Nie wiem jak to działa, ale na ten jeden dzień kiedy wrzuca bilety PB mógłby nie wiem przerzucić strone na inny serwer czy coś...
Adam, 12 maja 2012, 12:55 | odpowiedz
Witam. Jeszcze to dodam w sprawie reklamacji Polskiego Busa http://www.youtube.com/watch?v=N3aHCOssBHY
kozi00, 14 maja 2012, 10:38 | odpowiedz
Witam własnie wybrałam sie z dzieckiem na wczasy z Wroclawia do Gdanska z przesiadka w Warszawie i jestesmy bardzo zadowoleni do Warszawy w autobusie było z 20 osob i podroz przebiegala sprawnie dziecko mi sie nienudziło siedzialo na laptopie i ogladało bajki na youtube klima nieziemsko pomogła poniewaz upał 29 czerwca byl nieznosny na zewnatrz. Szkoda jednak ze z Warszawy musialam czekac prawie 3 godz na nastepny gdyz dziecko bylo juz zmeczone a gdy nadjechał autobus to okazało sie ze polacy to jednak chołota staranowali by mnie i dziecko walizkami bo kazdy chciał wsiasc do autobusu najszybciej wiec to mi sie niepodobało ale to nie wina przewoznika lecz brak kultury ze strony młodzierzy dla ktorej pierszenstwo dla matek z malymi dziecmi to przerzytek z ledwoscia znalazłam miejsce 2 obok siebie zebym miala dziecko obok siebie wiec mysle ze przewoznik powinien zrobic bilety z numeracja foteli bo takowej niema a mysle ze niebylo by takiego ambarastu przed wejsciem do autobusu (dwupietrowy zabrał 98 osob). Toaleta jest miło jednak mała i nikt niewiedzial gdzie sie ja splukuje wiec niezbyt piekny widok tam zastalam: Ogólnie podróz przebiegała sprawnie poczestunek był jak pisza w ogłoszeniu swoimna trasie Warszawa Gdans. Polecam ta firme podroz wygodnie przebiegała jedynie to wsiadanie z dzieckiem i 2 walizkami w tłubie 98 osob to mozna sobie wyobrazic ale mysle ze przewoznik czyta to i znajdzie rozwiazanie na takie exstesy.A bilety rezerwowałam 2 miesiace przed wyjazdem wiec tanio i bez problemow pozdrawiam i polecam.
Dorota, 1 lipca 2012, 10:03 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »