Fly4free.pl

Luksusowe autokary z Warszawy do Krakowa za 15 PLN. Testujemy

Już za chwilę autokary Lux Express będą łączyły Kraków i Warszawę, a ceny biletów będą zaczynały się od 15 PLN. Ma to być nowa jakość dla pasażera. Sprawdziliśmy jak jest naprawdę.

Autokary tego przewoźnika identyczne jak te, które wjadą do Polski, kursują już po Litwie, Łotwie, Estonii, Rosji, Białorusi.

Konkurencja dla Polskiego Busa i Pendolino? Zaczną na trasie Warszawa – Kraków >>

Na trasę testową wybraliśmy połączenie Ryga – Wilno. Było tak:

Podróż rozpoczynamy na Głównym Dworcu Autobusowym w Rydze punktualnie o godz.10:35. Przejazd do Głównego Dworca Autobusowego w Wilnie trwa ok. 4 godzin. Na miejsce docieramy ok. 15 minut przed czasem.

Gdy tylko ciemnografitowy autokar z logo Lux Express przyjechał, od razu zwrócił uwagę swoim oryginalnym, nieszablonowym wyglądem. Ciemna kolorystyka pojazdu i jego nowoczesny design na pierwszy rzut oka dają poczucie luksusu oraz wyższej klasy podróży czekającej na pasażera.

26lux

Początek podróży

Aby wejść do autokaru i odbyć podróż nie trzeba drukować papierowego biletu. Konieczne jest okazanie dokumentu tożsamości: paszportu lub dowodu osobistego. Po zweryfikowaniu naszych danych i sprawdzeniu ich z listą pasażerów kierowca przypomina, które miejsca powinniśmy zająć. Miejsca wybiera się samodzielnie na etapie rezerwacji podróży, na stronie internetowej przewoźnika.

Podróżujemy tylko z bagażem podręcznym, więc zabieramy plecak do środka pojazdu. Bagaż „rejestrowany” jest w cenie biletu.

6

Wnętrze autokaru (ergonomiczne i nowoczesne)

2

Pod sufitem znajdują się półki na bagaże podręczne. Schowki są wąskie i głębokie, a przez to niepraktyczne i mało pojemne. Zmieści się tam co najwyżej mała damska torebka, czy nakrycie wierzchnie. Nasz plecak już nie.

7

Wymagającym pasażerom, doskwierać może brak wieszaków na ubrania. Pozostaje jedynie schowek nad głową. Schody pokryte są antypoślizgowym tworzywem, z kolei podłoga już od drzwi wejściowych wyłożona jest wyciszającą i antypoślizgową wykładziną. Jest ona nie tylko w przejściu, ale również pod fotelami. Podczas gdy wyłączone jest światło oświetlona ścieżka w korytarzu wskazuje drogę do wyjścia. Zasłonki w oknach zostały tak zaprojektowane, aby w sytuacji gdy ich nie używamy w minimalnym stopniu zasłaniały widok.

Na szybach, w przeciwieństwie do Polskiego Busa, nie ma ograniczających widoczności naklejek. Często zdarza się tak, że w czasie podróży autokarem jest nam albo za zimno, albo za gorąco – tu temperatura jest optymalna, a siła nawiewów odpowiednia. W autobusie w czasie jazdy jest cicho, nie słychać szumów, ani innych niepokojących dźwięków z zewnątrz.

10

Fotele

Podczas podróży autokarem wygodne fotele to główna cecha pojazdu, na którą zwracamy uwagę. Tym razem się nie zawiedliśmy. Są tak wyprofilowane, aby dopasowywały się do sylwetki pasażera. Daje to maksymalny komfort przy długich podróżach. Wykonano je z przyjemnej w dotyku tapicerki, zakończonej skórzanym obszyciem. Z takiej samej skóry wykonano zagłówki.

11

12

Każdy fotel wyposażony jest w pasy bezpieczeństwa, zamontowane tuż nad siedziskiem. Przestrzeń dla pasażera od poprzedzającego fotela jest większa o ok.10 do 15cm niż np. w autokarach, których używa PolskiBus.com. Wygodniej jest zajmować miejsce, oraz nie odczuwamy dyskomfortu w sytuacji, gdy siedzący przed nami pasażer chce rozłożyć oparcie fotela.

8

9

W pozycji podstawowej jest dużo miejsca na nogi, natomiast po maksymalnym możliwym rozłożeniu, kolana osoby do 190cm wzrostu w pozycji dla niej wygodnej nie dotykają do poprzedzającego fotela, pozostała odleglość to ok. 10cm.

13

Siedzenia dodatkowo można rozsunąć i tym samym zwiększyć o ok. 10 cm przestrzeń między pasażerami. Tak odsunięte fotele nie utrudniają innym podróżującym poruszania się po pojeździe.

14

15

W opaciu za każdym fotelem znajduje się koszyk z siatki, a w nim foliowa torebka na śmieci oraz magazyn pokładowy. Nad nim zamontowane są dość wąskie, rozkładane stoliki. Możemy na nich postawić napój (w specjalnym otworze) lub zjeść posiłek. Zostały wbudowane w oparcie foteli, aby zajmowały mniej miejsca i nie przeszkadzały w normalnym funcjonowaniu.

16

19

Stolik można wykorzystać także do pracy ze swoim laptopem. Przy ustawionym w pozycji podstawowej fotelu pasażera przed nami korzystanie z laptopa (maksymalnie 15-calowego) jest komfortowe, natomiast gdy fotel zostanie maksymalnie rozłożony, korzystanie z laptopa jest utrudnione, prawie niemożliwe, chyba, że jest to malutki netbook.

Fotele wyposażone zostały w podłokietniki, które wykonano z miękkiego plastiku. Mają owalny kształt i przy dłuższym korzystaniu z nich nie odczuwamy dyskomfortu. Umieszczone są z brzegu, oraz pomiędzy współpasażerami. Rozkładaniu i składaniu podłokietników nie towarzyszy charakterystyczny dźwięk blokady. Doceniamy to zwłaszcza nocą.

3lux

Każdy z pasażerów ma do dyspozycji podnóżki. Korzystanie z nich nie jest wygodne i komfortowe, są praktycznie zbędne. W naszej ocenie bardziej utrudniają niż ułatwiają podróż. Są to metalowe, twarde, cienkie rurki, które można regulować tylko do jednego poziomu. Zaprojektowane są tak niefortunnie, że większy plecak podręczny nie mieści się pod poprzedzającym fotelem. Bagaż podręczny nie zmieścił się także w całości pod siedzeniem pasażera.

20

Między poprzedzającymi fotelami znajduje się tylko jedno gniazdko z prądem. Pasuje do standardowych wtyczek używanych w Europie. Według nas drugie gniazdko rozwiązałoby problem, kiedy w jednym czasie dwóch pasażerów chce np. naładować telefony komórkowe, czy inne przenośne sprzęty. Mimo to i tak przyznajemy duży plus za to, że gniazdko z prądem w ogóle jest.

Internet WiFi

Na pokładzie autokaru istnieje możliwość bezpłatnego dostępu do sieci internetowej WiFi. Sygnał był na dobrym poziomie, jednak zdarzały się problemy z połączeniem na początku naszej podróży. Aby skorzystać z internetu na własnym urządzeniu należy wybrać sieć Lux Express i zaakceptować regulamin korzystania z sieci WiFi. Po nawiązaniu połączenia nie ma ono limitu czasowego, po którym musielibyśmy ponownie się logować.

21

Rozrywka pokładowa

Autokar wyposażono w interaktywny system rozrywki pokładowej BusPad. Każdy z pasażerów ma przed sobą dotykowy tablet (można regulować jego położenie). Ekran wyposażony jest w wejście USB, oraz dwa wejścia na słuchawki (dostępne bez dodatkowych opłat u kierowcy). Złącze USB można wykorzystać do ładowania telefonów, smartfonów czy tabletów.

25

Pasażer ma dostęp do filmów, muzyki, książek, gier i innych aplikacji, czy internetu. Informacje przesyłane są bezprzewodowo i wyświetlane bezpośrednio na 9-calowych ekranach dotykowych. Można więc swobodne surfować po internecie, sprawdzić pocztę, wysłać maila itp.

23

W standardzie skorzystać możemy z szybkiego wybierania i otworzyć strony takie jak: BBC, CNN international, Lux Express, Finiancal Times, Delfi Latvia/Litva, Lenta RU, Euronews, TVN24, Spiegel Online, Postimess, czy weather wunderground. Innymi aplikacjami, dzięki którym możemy sobie umilić czas są: Angry Birds, billard, pasjans, google translate, GoChat, Bmxboy, Tank Recon 3D, Brain Tester (quiz), warcaby, wirtualne pianino, czy Skype.

Fani muzyki mogą wybierać spośród takich gatunków jak jazz, rock, pop, techno, rap czy muzyka relaksacyjna. Aby skorzystać z tej usługi wymagane jest połączenie z internetem. Aplikacja muzyczna pobiera utwory z bazy w internecie.

22lux

Lux Express udostępnia sporą bibliotekę filmów. Obecnie jest to ponad 60 tytułów, w tym premiery filmowe, familijne, akcji, dramaty, romanse, komedie, czy filmy dla dzieci. Filmy są w czterech wersjach językowych: w języku polskim, angielskim, niemieckim, rosyjskim.

24

Obsługa systemu multimedialnego nie jest skomplikowana. Nie mieliśmy problemów z wyszukaniem i uruchomieniem poszczególnych funkcji. Zabrakło opcji śledzenia trasy poprzez GPS, oraz informacji o pozostałym czasie przejazdu, oraz odległości do stacji docelowej.

32

Napoje

Lux Express w swoich autokarach oferuje bezpłatne gorące napoje. Automat umieszczony jest w środkowej części autokaru przy toalecie i schodach. W czasie jazdy można wypić herbatę, kakao, kawę z czekoladą, capuccino, kawę z mlekiem, czy czarną.

33

Napoje nalewane są do połowy kubeczka, aby zmniejszyć ryzyko wylania się ich podczas jazdy.

17

Toaleta

Znajduje się w połowie autokaru, obok wewnętrznych drzwi. Utrzymana w doskonałej czystości. Jest większa i wygodniejsza od tej znajdującej się np. w autokarach PolskiBus.com. Osoby mające do ok. 180 cm wzrostu nie powinny mieć problemu, aby z niej swobodnie skorzystać i wyprostować bez ryzyka uderzenia się w głowę.

37

38

1

Przejazd nowoczesnym i luksusowym autokarem, jaki oferuje estoński przewoźnik Lux Express jest w pełni komfortowy i powinien zadowolić nawet najbardziej wymagającego pasażera. Pojazd przystosowany jest do długich podroży, a zainstalowane w nim wyposażenie sprawia, że pasażerowie nie odczuwają niedogodności związanych z długimi godzinami spędzonymi w autokarze. Czekamy na pierwsze kursy tych autokarów w Polsce!

Uwaga! Mamy dla Was dwie karty podarunkowe od Lux Express na bezpłatne przejazdy w dwie strony (dla jednej osoby) na trasie Warszawa – Kraków – Warszawa lub Kraków – Warszawa – Kraków. Aby ją otrzymać należy prawidłowo odpowiedzieć na pytanie: Kiedy ruszają (podaj datę) połączenia Lux Express na trasie z Warszawy do Krakowa. Odpowiedzi nadsyłajcie na email konrad@fly4free.pl. Kartę podarunkową otrzymają osoby, których maile z prawidłową odpowiedzią dotrą do nas jako 100 oraz 200.

Karty podarunkowe od Lux Express otrzymują: Michał Niezbecki oraz dehade.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Bardzo ładna toaleta, tylko nie wiem czy długo będzie miał taki czystość na trasie Waw - Kra :p Polak brudzi i to bardzo
sds, 15 lutego 2015, 18:55 | odpowiedz
Avatar użytkownika
na prawdę?
MtHood, 15 lutego 2015, 19:03 | odpowiedz
5 marzec 2015
AgaD, 15 lutego 2015, 19:11 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Im większa konkurencja tym lepiej dla nas
miro1962, 15 lutego 2015, 19:12 | odpowiedz
Avatar użytkownika
bardzo ładny opis ! na czerwiec mam wykupioną podróż Ryga - Talinn w wersji Lounge na zdjęciach wygląda na jeszcze bardziej luksusową :)
red5555, 15 lutego 2015, 19:13 | odpowiedz
Super! Prawie jak cruz del sur w Peru:D
xzy, 15 lutego 2015, 19:30 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Wszystk cacy.. 15zl za podroz do Warszawy mozna dac, a i Lux sie na trasie zmiesci ( na niektore rejsy PB w pt i pon/nd nie sprzedaje biletow - znaczy ma sie jak pączek w maśle), natomiast to co dopisałbym do negatywów to brak przystanku na Okęciu dla tego połączenia co wyjeżdza z Krakowa po polnocy i jest o 5am w Warszawie.. na poranną falę wylotów Wizz'a dla Krakusów byłby idealny..
tom971, 15 lutego 2015, 19:30 | odpowiedz
red5555bardzo ładny opis ! na czerwiec mam wykupioną podróż Ryga – Talinn w wersji Lounge na zdjęciach wygląda na jeszcze bardziej luksusową
No to trzymaj kciuki żeby jechać Lux-em. Ja wykupiłem bilet na Lux i dzień przed wyjazdem dostałem sms-a, że jednak jest zmiana na SimpleExpress i jeśli mi się nie podoba to mogę zwrócić bilety... Także wał jak ich mało.
matikk, 15 lutego 2015, 20:53 | odpowiedz
Avatar użytkownika
matikk
red5555bardzo ładny opis ! na czerwiec mam wykupioną podróż Ryga – Talinn w wersji Lounge na zdjęciach wygląda na jeszcze bardziej luksusową
No to trzymaj kciuki żeby jechać Lux-em. Ja wykupiłem bilet na Lux i dzień przed wyjazdem dostałem sms-a, że jednak jest zmiana na SimpleExpress i jeśli mi się nie podoba to mogę zwrócić bilety… Także wał jak ich mało.
a mało ich?
J29, 15 lutego 2015, 20:55 | odpowiedz
Artykuł czyta się jak mocno sponsorowany... Nie wygląda mi to na rzetelne dziennikarstwo, ale zgodzę się z tym, że standard lepszy niż w Polski Busie. Szczególnie miejsce na nogi, wielkość toalety i darmowa kawa wygrywają z PB. A jak będzie w praktyce to się okaże.
nick, 15 lutego 2015, 21:14 | odpowiedz
@nick czyli rzetelniej byloby ponarzekac na więcej miejsca na nogi, na wc i darmową kawę? Napisali jak jest, nie czepiaj się, nie ma czego.
skoczek, 15 lutego 2015, 21:41 | odpowiedz
Dobrze żebyście wspomnieli, że LUX jest już obecny w PL, jedzie z estonii do Berlina, m.in przez WAW. Polecam zrobić sobie wycieczkę, bilety tanie a mimo, że nie lubię długich siedzących podróży to LUX daje radę. I serio, nie wiem czy diabeł tkwi w szczegółach ale jest wygodniejszy od PB. A to, że kierowca gadał w 3 językach to już mnie osłupiło :D Ps: podczas mojej podróży na ekranie gps lokalizował autobus i można było sobie popatrzeć gdzie się jest.
zbrakulaku, 15 lutego 2015, 22:28 | odpowiedz
artykuł napisany na poziomie dziecka z podstawówki. ps. obicie siedzeń nawet nie stało obok prawdziwej skóry, zalecam się douczyć autorowi. Tak, nie jechałem tym autobusem. Wystarczy rzucić okiem na zdjęcia.
qwert78, 15 lutego 2015, 22:52 | odpowiedz
Avatar użytkownika
matikk
red5555bardzo ładny opis ! na czerwiec mam wykupioną podróż Ryga – Talinn w wersji Lounge na zdjęciach wygląda na jeszcze bardziej luksusową
No to trzymaj kciuki żeby jechać Lux-em. Ja wykupiłem bilet na Lux i dzień przed wyjazdem dostałem sms-a, że jednak jest zmiana na SimpleExpress i jeśli mi się nie podoba to mogę zwrócić bilety… Także wał jak ich mało.
rozumiem że było to na tej trasie ? bo Simple jeździ Ryga-Tallinn ale w innych godzinach no chyba, że była to zmiana autobusu
red5555, 15 lutego 2015, 23:02 | odpowiedz
Cruz del sur chowa sie przy oltursie !!! To jest dopiero klasa... wiem bo probowalam obu :)
goyka, 15 lutego 2015, 23:05 | odpowiedz
MtHoodna prawdę?
Nie, na niby.
Michał, 15 lutego 2015, 23:43 | odpowiedz
ale przecież Polski Bus ma gratisy podczas podróży.. Podczas każdego rejsu na trasie Wrocław-Kraków i odwrotnie mamy gratis w postaci słodkiej bułeczki, soku, wody, kawy lub hebaty oraz ciasteczek Be-be, więc kawa itp w LuxExpress nie jest niczym nadzwyczajnym..a co z bagażem dodatkowym? Na tydzien,czy więcej mama się spakować w bagaż podręczny?
Gosia, 16 lutego 2015, 0:13 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Lux srux. Ja tam bym cisnął Transludem na koniec świata!
paranoix, 16 lutego 2015, 0:25 | odpowiedz
Zapomnieliscie dodac, ze BusPad jest dodatkowym wyposazeniem na trasach: Tallinn-St.Petersburg, Riga-Vilnius, St.Petersburg-Helsinki, Tallinn-Vilnius and Tallinn-Riga (info ze strony luxexpress). O ile nie jest to spowodowane tym ze jeszcze nie operuja na trasie Wawa-Krak to nie pisze slowem nic o tym ze to wyposazenie bedzie na tej trasie.
Siudy, 16 lutego 2015, 0:35 | odpowiedz
nickArtykuł czyta się jak mocno sponsorowany… Nie wygląda mi to na rzetelne dziennikarstwo, ale zgodzę się z tym, że standard lepszy niż w Polski Busie. Szczególnie miejsce na nogi, wielkość toalety i darmowa kawa wygrywają z PB. A jak będzie w praktyce to się okaże.
bot jest artykuł sponsorowany
sanchezzzz, 16 lutego 2015, 6:29 | odpowiedz
SiudyZapomnieliscie dodac, ze BusPad jest dodatkowym wyposazeniem na trasach: Tallinn-St.Petersburg, Riga-Vilnius, St.Petersburg-Helsinki, Tallinn-Vilnius and Tallinn-Riga (info ze strony luxexpress). O ile nie jest to spowodowane tym ze jeszcze nie operuja na trasie Wawa-Krak to nie pisze slowem nic o tym ze to wyposazenie bedzie na tej trasie.
Dokładnie takie same autobusy z w/w wyposażeniem będą obsługiwały trasę Warszawa - Kraków - Warszawa :-)
Konrad Trela, 16 lutego 2015, 7:44 | odpowiedz
A czy na trasie autobus będzie sie zatrzymywał w jakimś mieście, np. w Katowicach?
alex, 16 lutego 2015, 8:46 | odpowiedz
sdsBardzo ładna toaleta, tylko nie wiem czy długo będzie miał taki czystość na trasie Waw – Kra :p Polak brudzi i to bardzo
jak przestaniesz strzelac kasztany na deske klozetowa to bedzie czysto
gruz, 16 lutego 2015, 9:46 | odpowiedz
nickArtykuł czyta się jak mocno sponsorowany… Nie wygląda mi to na rzetelne dziennikarstwo, ale zgodzę się z tym, że standard lepszy niż w Polski Busie. Szczególnie miejsce na nogi, wielkość toalety i darmowa kawa wygrywają z PB. A jak będzie w praktyce to się okaże.
Jechałem LuxExpressem na trasie Wilno - Ryga. Żadnego bullshitu w tym artykule nie ma - fotele rozkładają się na pół leżąco - przynajmniej w modelu bez modulu rozrywki pokladowej tak bylo - miejsca na nogi naprawde duzo przy moim 180 cm w PB czuje sie jak sardynka w puszce, a tam mial naprawde duzy zapas jeszcze. W tamtym autokarze był jeszcze przedział biznes z tyłu autokaru, ale u nas to by było bez sensu (tamten jechał docelowo do Sankt Petersburga)
Razze, 16 lutego 2015, 10:56 | odpowiedz
Na trasę typu Kraków - Gdańsk brałbym przedział klasy biznes - może zamiast sypialnego w pociągu, do podróży nocą.
klik, 16 lutego 2015, 11:14 | odpowiedz
...sie przejedzie to będzie wiadomo...;-)
Bazyl, 16 lutego 2015, 19:13 | odpowiedz
Avatar użytkownika
dzisiaj kupione za 15zł dzięki info z fly4frre
andrieju, 17 lutego 2015, 10:47 | odpowiedz
LIPA jakich mało, od jakiegoś czasu bankomaty wypluwają kupony rabatowe, wzięłam i kupiłam dwa tygodnie wcześniej bilet do Krakowa, a kobita dzwoni mi dzień wcześniej że błąd systemu, że miejsc nie ma, taaa jasne , dopiero dzień przed wyjazdem się zorientowali, niech spadają na szczaw, lepiej zostanę przy Polskim Busie , nie polecam
trzynity, 19 czerwca 2015, 14:53 | odpowiedz
Polski bus przewiózł mnie z Krakowa do Gdańska z nieczynna toaleta. Potrzebę zalatwialismy na stacjach paliw.
pasażer, 16 października 2015, 11:34 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »