Fly4free.pl

Będzie bezpośredni pociąg na lotnisko w Modlinie! Umowa podpisana

Zamów powiadomienia o takich ofertach
Foto: Modlinairport.pl
Samorząd porozumiał się z PKP PLK w sprawie budowy bezpośredniej linii kolejowej do lotniska Warszawa-Modlin. Pociągiem na lotnisko dojedziemy najpóźniej za 4 lata.

W ramach inwestycji zbudowany zostanie brakujący, 5-kilometrowy fragment torów, którym pociągi dotrą bezpośrednio pod terminal lotniska. Oprócz tego, przebudowany ma być też układ drogowy, przy torach powstaną ponadto kilkusetmetrowe ekrany akustyczne.

– Zarząd województwa jest zdeterminowany, aby bezpośrednie połączenie do portu w Modlinie wybudować. Nowa linia może zachęcić wiele osób do korzystania z pociągów na lotnisko i zwiększyć jego atrakcyjność – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Wiesław Raboszuk, wicemarszałek Mazowsza.

Na mocy porozumienia, PKP PLK będzie głównym inwestorem budowy linii, a Mazowsze przekaże środki na aktualizację dokumentacji. Obecnie trwają wstępne prace przygotowawcze – opracowywana jest koncepcja przebiegu i kształtu nowej linii. Inwestycja ma zostać zakończona do 2020 roku. Jej wartość to ok. 120 mln zł i ma być dofinansowana z funduszy UE. To wariant oszczędnościowy – pierwotnie inwestycja miała kosztować ponad 2 razy więcej i kończyć się podziemnym tunelem, z którego pasażerowie wychodziliby bezpośrednio do terminala lotniskowego, jednak samorząd zrezygnował z tego planu ze względu na wysokie koszty.

Pociąg – najlepsza opcja

W tej chwili kursujące co godzinę pociągi Kolei Mazowieckich są zdecydowanie najtańszą opcją, by z centrum Warszawy dostać się na lotnisko w Modlinie. Bilet kosztuje 18,80 PLN, a dla porównania – choć planując podróż np. ModlinBusem można upolować bilety za złotówkę, to jednak standardowa cena biletu kupowanego kilka dni przed wyjazdem wynosi 30 PLN lub więcej.

Jeśli jednak do Modlina wybieramy się z dużym bagażem, to podróż pociągiem może być jak droga przez mękę. Wszystko z powodu brakującego fragmentu torów. Pociąg zatrzymuje się na stacji Modlin, a pasażerowie muszą wspiąć się po stromych schodach na kładkę, zejść z niej i przesiąść się do autobusu, który podwozi ich pod sam terminal.

Zdążyć przed Centralnym Portem Lotniczym

Budowę linii kolejowej można też rozpatrywać w kontekście politycznych sporów o budowę nowego centralnego lotniska dla Polski. Rząd chce je zbudować między Warszawą a Łodzią, a głównym argumentem ma być to, że według prognoz już za kilka lat lotnisko Chopina może być przepełnione.

Tymczasem inwestycji przeciwne są władze Mazowsza, bo CPL oznaczałby koniec Modlina. I jak czytamy w „Wyborczej”, chcą budować połączenie niezależnie od decyzji rządu w sprawie lotniska. Przeciwko CPL protestuje też prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, według której budowa takiego portu zmarginalizuje status Okęcia.

A co na to Modlin? W niedawnej rozmowie z Fly4Free.pl prezes lotniska w Modlinie Piotr Okienczyc przekonywał, że Centralny Port Lotniczy powinien zostać wybudowany właśnie tu, bo lotnisko ma idealne warunki do rozbudowy.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
5km torów za 120mln... ręce opadają
noszkurkamać, 21 lipca 2016, 15:09 | odpowiedz
Czyli w najgorszym przypadku 0,8km/rok :)
fcbmss, 21 lipca 2016, 15:12 | odpowiedz
A Ryanair zrobi psikusa i się na Okęcie przeniesie
macius, 21 lipca 2016, 15:39 | odpowiedz
To jak teraz wygląda dojazd np.z warszawy zachodniej do modlina?
Ciekawski, 21 lipca 2016, 15:40 | odpowiedz
noszkurkamać 5km torów za 120mln… ręce opadają
Nie znam się to się wypowiem, ehhh... UE nakazuje normy bezpieczeństwa i taniej nie możne. Tak działa Unia, trzeba zabulić kupę kasy na budowę krótkiego odcinka, jeżdzić po urzędach po zezwolenia, a póżniej unia "da" dofinansowanie na pociągi. Bez unii za 120 mln byśmy zbudowali ten odcinek i zakupili tyle pociągów, że by mogły co kwadrans jeździć
qaaz, 21 lipca 2016, 15:44 | odpowiedz
Przecież z Warszawy na lotnisko bilet kosztuje 17 zł i dodatkowo można przez 60 minut jeździć komunikacja miejską w Warszawie
Michasku, 21 lipca 2016, 15:50 | odpowiedz
Ciekawski To jak teraz wygląda dojazd np.z warszawy zachodniej do modlina?
przecież napisane, że jeździ pociąg do modlina, a z modlina trzeba przetuptać z peronu po szchodach do autobusu, który podwozi pod terminal.
sasz, 21 lipca 2016, 15:56 | odpowiedz
Prywatna Linia Translud wozi za 9 z na lotnisko spod Pałacu Kultury.
Istarid, 21 lipca 2016, 16:09 | odpowiedz
noszkurkamać 5km torów za 120mln… ręce opadają
O, widzę specjalista od robót kolejowych się znalazł. Skoro jesteś taki chojrak stań do przetargu i go wygraj dając 5 mln zł z czego połowę zainkasujesz dla siebie. Koszt modernizacji 1 km odcinka trasy Kraków - Rzeszów to 33,7 mln zł. A tu jeszcze trzeba grunty wykupić, stację wybudować etc. Polaki cebulaki mają problem jak się nie buduje, ale jeszcze większy gdy się buduje.
Emeno, 21 lipca 2016, 16:21 | odpowiedz
A pociąg na Chopina 6 zł i tylko 15 minut
Janek, 21 lipca 2016, 16:57 | odpowiedz
Istarid Prywatna Linia Translud wozi za 9 z na lotnisko spod Pałacu Kultury.
Po pierwsze nie jeździ na lotnisko tylko do Modlina, skąd zlikwidowano busy na lotnisko. Więc 2 km z buta. Poza tym Translud jeździł nieregularnie i sporo dłużej niż pociąg.
Tomo14, 21 lipca 2016, 17:00 | odpowiedz
Nie 5km, bo wystarczy połowa, jak wynika z maps.google.pl, chyba że planiści zaplanują trase wężykiem -Nie potrzeba też 2 torów, bo po jednym pociąg też pojedzie i wróci do głównej trasy... 4 lata czyli 2020, a może i 2025, kto to wie? Cena: 120 mln. Przecież nikt nie będzie się babrał w błocie za mniej...
ATeDe, 21 lipca 2016, 18:20 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Kurczę, byłem przekonany, że ten odcinek jest od dawna w budowie. Czekałem tylko na info o otwarciu.
evo, 21 lipca 2016, 20:21 | odpowiedz
W Modlinie powinno powstać CPL.
tedi67, 22 lipca 2016, 10:10 | odpowiedz
ATeDe Nie 5km, bo wystarczy połowa, jak wynika z maps.google.pl, chyba że planiści zaplanują trase wężykiem -Nie potrzeba też 2 torów, bo po jednym pociąg też pojedzie i wróci do głównej trasy… 4 lata czyli 2020, a może i 2025, kto to wie? Cena: 120 mln. Przecież nikt nie będzie się babrał w błocie za mniej…
A teraz zobacz mapę terenu - obecne tory są ok 10 metrów poniżej poziomu miejscowości.
Stanisław, 22 lipca 2016, 10:23 | odpowiedz
A w KTW dalej nic... Jak kolei nie było, tak nie ma.
poziomek, 22 lipca 2016, 10:56 | odpowiedz
noszkurkamać 5km torów za 120mln… ręce opadają
Głupcze... Ta cena nie zawiera budowy tylko torów. Kolejny głąb dyskutant. Ręce opadają!
Annila, 22 lipca 2016, 15:33 | odpowiedz
Nie "w Modlinie" tylko w Nowy Dworze Mazowieckim. Czy do polskich pismaków to nic nie dociera, że wieś Modlin została wchłonięta przez Nowy Dwór Maz. w 1961 roku?
aertyrey, 22 lipca 2016, 15:59 | odpowiedz
A po co ekrany akustyczne wzdłuż polnych nieużytków? Firmy i kolesie muszą odpowiednio na tym zarobić?
ueyghg, 22 lipca 2016, 16:02 | odpowiedz
A we Wrocławiu dalej stoją w miejscu ... a infrastruktura pod terminalem lotniczym jest gotowa... tylko torów się nie chce wybudować...
Jasiek, 22 lipca 2016, 18:03 | odpowiedz
aertyrey Nie „w Modlinie” tylko w Nowy Dworze Mazowieckim. Czy do polskich pismaków to nic nie dociera, że wieś Modlin została wchłonięta przez Nowy Dwór Maz. w 1961 roku?
AnnaM, 22 lipca 2016, 20:50 | odpowiedz
Modlin nie był wsią. Przed wojna listy adresowano: Nowy Dwór Mazowiecki k/Modlina. Wchłonął go Nowy Dwór, bo chciał być powiatem, w 1961. Dla Modlin i koniec. Bez Modlina NDM byłby dalej miastem z szopami z drewna, zamiast murowanych domów.
AnnaM, 22 lipca 2016, 20:54 | odpowiedz
Tomo14
Istarid Prywatna Linia Translud wozi za 9 z na lotnisko spod Pałacu Kultury.
Po pierwsze nie jeździ na lotnisko tylko do Modlina, skąd zlikwidowano busy na lotnisko.Więc 2 km z buta. Poza tym Translud jeździł nieregularnie i sporo dłużej niż pociąg.
Ty tak na serio? Przeciez translud dowozi na twierdze, nastepnie z twierdzy jest autobus, ktory jedzie pod sam terminal. Nic nie zostalo zawieszone (poza kursami w weekend) regularnie latam na trasie Wro-Wmi-Wro i dojezdzam transludem z lotniska do Warszawy i na odwrot. Pisanie, ze pociag jest najtanszym sposobem transportu jest sporym wprowadzaniem w blad. Jest najszybszym, to sie zgodze. Ale jesli ktos ma sporo czasu i szuka oszczednosci to Translud wychodzi najkorzystniej.
kondzio4242, 23 lipca 2016, 11:50 | odpowiedz
aertyrey Nie „w Modlinie” tylko w Nowy Dworze Mazowieckim. Czy do polskich pismaków to nic nie dociera, że wieś Modlin została wchłonięta przez Nowy Dwór Maz. w 1961 roku?
Boże ludzie, co to za różnica. Przecież wiadomo o co chodzi. Nazwy takie jak Modlin, Lagieqniki, Wesoła, Wola, Balice,etc. powinny być zakazane pod groźbą jakiejś kary, tak? Przecież to jest nienormalne
jakubus03, 23 lipca 2016, 21:37 | odpowiedz
AnnaM Modlin nie był wsią. Przed wojna listy adresowano: Nowy Dwór Mazowiecki k/Modlina. Wchłonął go Nowy Dwór, bo chciał być powiatem, w 1961.Dla Modlin i koniec. Bez Modlina NDM byłby dalej miastem z szopami z drewna, zamiast murowanych domów.
Drewniane szopy to były we wsi Modlin, która zasłynęła jedynie dzięki twierdzy. Gdy powstała wieś Modlin to Nowy Dwór był już dawno miastem. Jesteś zwykłą ignorantką z brakami w wiedzy i zaślepiona wątpliwą sławą twierdzy, która została zbudowana do ucisku Polaków i przez którą cała okolica nie mogła się normalnie rozwijać, stąd były wszędzie te drewniane szopy. Modlin został wchłonięty bo tym całym historycznym dziedzictwem musiało się zająć miasto a nie wioska z paroma kurnymi chatami. Przed wojną mówiono Nowy Dwór k/ Modlina bo jest w Polsce wiele Nowych Dworów a dawniej nie było można ich inaczej rozróżnić jak tylko pisanie, że obok czy koło czegoś tam. W pisaniu "k/ Modlina" nie chodziło o wioskę Modlin tylko o twierdzę Modlin. Jeszcze przed wojną do Nowego Dworu dodano człon Mazowiecki żeby nie pisać już "k/Modlina". Zanim kolejny raz zaczniesz te swoje nieprzemyślane wywody podyktowane snobizmem i niewiedzą to poczytaj czym był i jest obecnie Modlin https://pl.wikipedia.org/wiki/Modlin .
tertret, 25 lipca 2016, 8:39 | odpowiedz
jakubus03
aertyrey Nie „w Modlinie” tylko w Nowy Dworze Mazowieckim. Czy do polskich pismaków to nic nie dociera, że wieś Modlin została wchłonięta przez Nowy Dwór Maz. w 1961 roku?
Boże ludzie, co to za różnica. Przecież wiadomo o co chodzi. Nazwy takie jak Modlin, Lagieqniki, Wesoła, Wola, Balice,etc. powinny być zakazane pod groźbą jakiejś kary, tak? Przecież to jest nienormalne
Powinno się pisać - "nowodworski Modlin" tak jak np. warszawskie Balice, warszawska Wola itd. itd. Uwierz, że ludzie słysząc Modlin są święcie przekonani, że to jakieś odrębne miasto i to jest właśnie na niekorzyść Nowego Dworu i jego promocji.
aetre, 25 lipca 2016, 8:41 | odpowiedz
hmmm... na pociąg nie ma co czekać, bo 4-5 osób wcale tak tanio nie pojedzie, a jeszcze najpierw przydałoby się dostać do Wawy. jak łapię jakiś tani lot z rodzinką z Modlina, to z reguły wynajmuję taxi przez transportmodlin.com, pewny, szybki i wygodny dojazd pod sam terminal!
Radek, 7 września 2016, 19:47 | odpowiedz
aertyrey Nie „w Modlinie” tylko w Nowy Dworze Mazowieckim. Czy do polskich pismaków to nic nie dociera, że wieś Modlin została wchłonięta przez Nowy Dwór Maz. w 1961 roku?
stacja kolejowa nazywa się Modlin, lotnisko Warszawa Modlin , kod lotniska WMI, mysle, ze maja prawo tak pisac.
Modlin, 12 lipca 2017, 7:53 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »