więcej okazji z Fly4free.pl

PLL LOT – ambitny plan bycia rentownym europejskim przewoźnikiem

Loty do Erywania, Kairu, Doniecka oraz z Krakowa do Paryża Charles de Gaulle to pierwsze cięcia w ramach wdrażanego w Polskich Liniach Lotniczych LOT planu restrukturyzacji. Te kierunki nie spełniają oczekiwań finansowych, przynosiły straty i dlatego nie pojawią się w rozkładzie lotów w sezonie letnim - poinformował Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu PLL LOT.Jednocześnie zapewnił on, że flagowe, a zarazem bezpośrednie połączenia dalekodystansowe z Warszawy za Atlantyk do Chicago, Nowego Jorku i Toronto będą utrzymane. Przemawiają za tym analizy, które wykazały, że są to destynacje najbardziej rentowne dla LOT-u i na których przewoźnik ma niezmiennie mocną pozycję.

W związku z intensywnym okresem letnim w branży lotniczej, LOT zwiększył już teraz w swoich systemach rezerwacyjnych częstotliwość rejsów do Chicago i Nowego Jorku w okresie wakacyjnym (każdy z kierunków 11 lotów tygodniowo).

PLL LOT wzmacniają również siatkę połączeń biznesowych. Oferują one połączenia do wszystkich najważniejszych stolic europejskich oraz centrów biznesowych np. do Brukseli, Genewy, Londynu czy Moskwy. LOT jest również jedynym tradycyjnym przewoźnikiem oferującym bezpośrednie połączenia z Warszawy do wielu miast europejskich m.in. do Madrytu, Mediolanu i Sztokholmu, jak również odnotowuje stały wzrost ruchu pasażerskiego np. do Londynu, Paryża i Amsterdamu.

Najbliższy czas to niezwykle trudny etap w historii LOT-u. Wierzę, że podjęte działania pomogą LOT-owi przetrwać na trudnym rynku lotniczym i stać się rentownym europejskim przewoźnikiem – powiedział Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu PLL LOT.

Na rentownych trasach LOT poleci częściej
Nowy rozkład lotów, który zacznie obowiązywać od 31 marca zakłada również zmiany w częstotliwościach rejsów na wybranych trasach. Będą dodatkowe wieczorne rejsy na trasach m.in. Warszawa-Praga w stosunku do sezonu letniego w 2012 roku, Warszawa-Berlin w stosunku do zimowego rozkładu, natomiast Warszawa-Zurich zwiększono aż do 12 częstotliwości tygodniowo, głównie pod wspomnianych powyżej pasażerów biznesowych. Utrzymany został także rozkład do Pekinu z trzema rejsami tygodniowo.

Prezes Sebastian Mikosz poinformował również, że niektóre z kierunków rokują dużym potencjałem wzrostu jak np. Tbilisi. Skłoniło to spółkę do zwiększenia częstotliwości lotów do Gruzji do siedmiu tygodniowo.

Loty krajowe do siatki Eurolot-u
Od 31 marca 2013 roku połączenia regionalne z i do Warszawy wykonywane będą w systemie code-share, opartym o partnerską umowę Eurolotu z PLL LOT. Oznacza to, że zarówno w systemie linii Eurolot, jak i PLL LOT dostępne będą określone pule biletów na rejsy krajowe.

Dzięki temu bilety na wszystkie trasy krajowe obsługiwane dotychczas częściowo przez Eurolot, a częściowo przez LOT, będą dostępne w sprzedaży u obu przewoźników – wyjaśnia Mariusz Dąbrowski, prezes Eurolot S.A.

Połączenia będą obsługiwane m. in. przez nowoczesne, 78-miejscowe Bombardiery Q400 NextGen należące do Eurolotu. Spółka od jutra (15.02.2013 r.) zaoferuje pełną siatkę połączeń na trasach krajowych i rozpocznie sprzedaż biletów. Te pojawią się popołudniu w systemie rezerwacyjnym.

Bez Dreamlinera w letniej siatce
PLL LOT nie planują Dreamlinera w siatce połączeń do końca października. – Spółka nie może sobie pozwolić na tymczasowość i niepewność – mówił dziś prezes Sebastian Mikosz. Przewoźnik będzie obsługiwał połączenia posiadanymi we flocie Boeingami 767.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
tu trochę więcej o planach LOT-u http://m.onet.pl/biznes,frw3z
pm, 14 lutego 2013, 20:18 | odpowiedz
31 grudnia? Może chodziło o marzec?
krasnal, 14 lutego 2013, 20:26 | odpowiedz
Co do Gruzji to pojawił im się dzisiaj konkurent :D
Tomczas, 14 lutego 2013, 20:28 | odpowiedz
Raczej na pewno 31 marzec
mackur, 14 lutego 2013, 20:33 | odpowiedz
==> krasnal i mackur na 100% marzec ;-)
Konrad Trela, 14 lutego 2013, 20:42 | odpowiedz
a ja mam bilet do Erewania z Lotu... na lipiec... :(
tartal, 14 lutego 2013, 20:56 | odpowiedz
@tartal nie przejmuj się, jak odwołają lot to będą musieli zaoferować Ci alternatywne połączenie innymi liniami. Głowa do góry!
carlo, 14 lutego 2013, 21:59 | odpowiedz
wolałbym lecieć bezpośrednio, szybciej.. ale i tak dobrze..
tartal, 14 lutego 2013, 22:06 | odpowiedz
Ja mam też na lipiec bilet do Erywania kupiony,ale jeśli nie zaproponują mi dobrej alternatywy,a oddadzą pieniądze rozpaczał z tego powodu nie będę!
nelson 1974, 14 lutego 2013, 22:18 | odpowiedz
jest alternatywa Austrian ok. 6 godzin, po 1 godziny przesiadki w Wiedniu. jak coś to ja to biorę...
tartal, 14 lutego 2013, 22:26 | odpowiedz
Mam bilet do Kairu, czy na majowke czy rzeczywiscie lot musi mi zaproponowac inne alternatywne polaczenie?
alezle, 15 lutego 2013, 5:55 | odpowiedz
Szkoda ze Turcy nie kupili lotu mielibysmy dzis niezla oferte na caly swiat
tomalo77, 15 lutego 2013, 9:47 | odpowiedz
inne kierunki nie wiem, ale Erevan jest oblężony kilka razy leciałem,
alek, 15 lutego 2013, 9:59 | odpowiedz
Teoretycznie powinien zaproponować alternatywne połaczenia-ale mi zaproponował takie że miałbym nockę na lotnisku i 49 godzin podrózy i tylko takie-wiec wolałem zwrot-szkoda z nimi czasu. Ciągle zmieniają daty lotów są mało przewidywalni a jak sprzedadzą to w ogóle się wszystko zmieni.
Adam, 15 lutego 2013, 10:23 | odpowiedz
tomalo77 : tu akurat należy podziękować "mądrości" płynącej z UE która trąbi o "wolnej konkurencji" ale tamtejsi biurwokraci wprowadzili przepis nakazujący by w liniach lotniczych krajów UE pakiet kontrolny zachowywał inwestor wyłącznie z UE. To w zamiarach prywatyzacyjnych LOT faworyzuje takie linie jak np Lufthansa czy Air France( czysto teoretycznie, AF nie kupi LOT, wiele czynników się na to składa), a odbiera szansę na wejście takiego Turkish. Po co mieli by inwestować w LOT nie mając pakietu kontrolnego? Po to by właściciel pakietu kontrolnego (rząd polski) podsyłał im takich fachowców jak Bartoszewski czy Mikosz? alek : Właśnie miałem o to pytać. Ja do Erywania latałem Aeroflotem, ale byłem zainteresowany jak wyglądało obłożenie w LOT. Zawsze wydawało mi się że to kierunek o dużym natężeniu. Tu mógł zadziałać taki mechanizm jak ze zlikwidowanym Hanoi. Samoloty też były pełne, ale "nie zarabiali na klientach biznesowych". Dla mnie niepoważna i dziwna decyzja LOTu, ale to oni poniosą konsekwencje. Ogólnie w LOT likwidowane są fajne destynacje: Hanoi, Kair, Erywań, a mało dostaje się w zamian, przynajmniej z mojej perspektywy mało dostaję w zamian. Mimo to gdyby LOT upadł może być znacznie mniej ciekawie w lotach z Polski, po prostu linie pozostałe na rynku polskim podniosą ceny biletów... Dlatego warto by coś opartego o zrestrukturyzowany LOT bądź może Eurolot latało, zawsze to podnosi konkurencyjność.
otakesan, 15 lutego 2013, 10:26 | odpowiedz
Szanowny Moderatorze: mogę wiedzieć za co usunięto mój komentarza ad vocem Tomalo77? Był za długi? Czy może standardem jest pisanie komentarzy na poziomie "faktu" czy innego "super expressu" w rodzaju: "a niech upadają w końcu" czy "ja nie lecę więc co mnie to obchodzi"?
otakesan, 15 lutego 2013, 10:41 | odpowiedz
Komentarz już wrócił, dzięki:)
otakesan, 15 lutego 2013, 10:42 | odpowiedz
Chyba już czas, aby zostały utworzone bojówki do wymierzania kar cielesnych dla prezesów linii lotniczych za zbyt wysokie ceny biletów lub likwidację popularnych kierunków!
Jan_Brzechwa, 15 lutego 2013, 10:47 | odpowiedz
Byłem dziś w biurze LOT w Warszawie. Powiedzieli mi, że 22.02 będą wiedzieć na jakich zasadach będą przebukowywać loty do Armenii. Pozostaje czekać.
don kamillo, 15 lutego 2013, 19:37 | odpowiedz
ciekawy artykuł na temat LOTu jest w "Do rzeczy" z tego tygodnia-Narodowy nielot. Między innymi o tym jak "spójną" politykę prowadzą obaj państwowi przewoźnicy LOT i Eurolot(LOT chce z Warszawy zrobić hub lokalny na Europę i świat, a Eurolot wywozi polskich pasażerów z Gdańska i Krakowa do hub'ów w Niemczech czy też do Amsterdamu). Ponadto taką ciekawostką jest fakt, że Lufthansa od 45 roku ma podobno 5 prezesa, a LOT tylko w ostatnich 5 latach miał pięciu. A nowy-stary prezes to szansa dla LOTu raczej, o ile polityce znowu jej nie zaprzepaszczą.
olek, 15 lutego 2013, 21:23 | odpowiedz
@don kamilo Dzięki za informację!
nelson 1974, 15 lutego 2013, 21:25 | odpowiedz
lot powinien wycofac z eksploatacji e 170 oraz b 737
chuck, 16 lutego 2013, 17:30 | odpowiedz
lot powinien domagać się stanowczo od boeinga maszyn zastępczych np. b 777-200lr bo 787 to niewypał jeżeli w locie będzie dalej więcej polityki to tym gorzej dla tej firmy bo w radach nadzorczy zasiadają jakiś głupki z sejmu i patrzą na swoje wypłaty które wiadomo że dostaną choćby się waliło i paliło a nic nie robią żeby firma nie przynosiła strat i stanęła na nogi
chuck, 16 lutego 2013, 17:37 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »