W związku z intensywnym okresem letnim w branży lotniczej, LOT zwiększył już teraz w swoich systemach rezerwacyjnych częstotliwość rejsów do Chicago i Nowego Jorku w okresie wakacyjnym (każdy z kierunków 11 lotów tygodniowo).
PLL LOT wzmacniają również siatkę połączeń biznesowych. Oferują one połączenia do wszystkich najważniejszych stolic europejskich oraz centrów biznesowych np. do Brukseli, Genewy, Londynu czy Moskwy. LOT jest również jedynym tradycyjnym przewoźnikiem oferującym bezpośrednie połączenia z Warszawy do wielu miast europejskich m.in. do Madrytu, Mediolanu i Sztokholmu, jak również odnotowuje stały wzrost ruchu pasażerskiego np. do Londynu, Paryża i Amsterdamu.

– Najbliższy czas to niezwykle trudny etap w historii LOT-u. Wierzę, że podjęte działania pomogą LOT-owi przetrwać na trudnym rynku lotniczym i stać się rentownym europejskim przewoźnikiem – powiedział Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu PLL LOT.
Na rentownych trasach LOT poleci częściej
Nowy rozkład lotów, który zacznie obowiązywać od 31 marca zakłada również zmiany w częstotliwościach rejsów na wybranych trasach. Będą dodatkowe wieczorne rejsy na trasach m.in. Warszawa-Praga w stosunku do sezonu letniego w 2012 roku, Warszawa-Berlin w stosunku do zimowego rozkładu, natomiast Warszawa-Zurich zwiększono aż do 12 częstotliwości tygodniowo, głównie pod wspomnianych powyżej pasażerów biznesowych. Utrzymany został także rozkład do Pekinu z trzema rejsami tygodniowo.
Prezes Sebastian Mikosz poinformował również, że niektóre z kierunków rokują dużym potencjałem wzrostu jak np. Tbilisi. Skłoniło to spółkę do zwiększenia częstotliwości lotów do Gruzji do siedmiu tygodniowo.

Loty krajowe do siatki Eurolot-u
Od 31 marca 2013 roku połączenia regionalne z i do Warszawy wykonywane będą w systemie code-share, opartym o partnerską umowę Eurolotu z PLL LOT. Oznacza to, że zarówno w systemie linii Eurolot, jak i PLL LOT dostępne będą określone pule biletów na rejsy krajowe.
– Dzięki temu bilety na wszystkie trasy krajowe obsługiwane dotychczas częściowo przez Eurolot, a częściowo przez LOT, będą dostępne w sprzedaży u obu przewoźników – wyjaśnia Mariusz Dąbrowski, prezes Eurolot S.A.

Połączenia będą obsługiwane m. in. przez nowoczesne, 78-miejscowe Bombardiery Q400 NextGen należące do Eurolotu. Spółka od jutra (15.02.2013 r.) zaoferuje pełną siatkę połączeń na trasach krajowych i rozpocznie sprzedaż biletów. Te pojawią się popołudniu w systemie rezerwacyjnym.
Bez Dreamlinera w letniej siatce
PLL LOT nie planują Dreamlinera w siatce połączeń do końca października. – Spółka nie może sobie pozwolić na tymczasowość i niepewność – mówił dziś prezes Sebastian Mikosz. Przewoźnik będzie obsługiwał połączenia posiadanymi we flocie Boeingami 767.





