Prawdopodobne jest, że Amber Gold, który do tej pory finansuje przedsięwzięcie, wycofa się z projektu. Amber rozważa sprzedaż swoich akcji w projekcie lotniczym OLT Express. Oznacza to, że OLT jest na sprzedaż i aktualnie prowadzi rozmowy z inwestorami.
Jeśli firma zbilansuje się w nowej sytuacji, gdy operować będzie tylko airbusami, liczy na to, że zostanie przejęta przez niemieckiego inwestora. W zbilansowaniu, do czego do końca tego roku ma brakować 20 milionów złotych, ma pomóc sprzedaż ATR-ów, z czego OLT Express spodziewa się pozyskać 9 milionów złotych. Pozyskanie kolejnych 11 milonów jest warunkiem przetrwania dla linii.
Odnośnie kasacji tras krajowych, potwierdzone zostały nasze wcześniejsze informacje. Z rozkładu znikają od 10/11 sierpnia,
Bydgoszcz – Kraków – Bydgoszcz,
Gdańsk – Łódź – Gdańsk,
Gdańsk – Poznań – Gdańsk,
Gdańsk – Szczecin – Gdańsk,
Kraków – Poznań – Kraków,
Kraków – Szczecin – Kraków,
Kraków – Wrocław – Kraków,
Katowice – Poznań – Katowice,
Katowice – Rzeszów – Katowice,
Katowice – Szczecin – Katowice,
Łódź – Wrocław – Łódź,
Poznań – Szczecin – Poznań,
Poznań – Warszawa – Poznań,
Poznań – Wrocław – Poznań.
Według Frankowskiego średnie obłożenie na skasowanych trasach wynosiło 11%. Najsłabszą trasą w portfolio OLT jest Gdańsk-Szczecin, a najlepszą Warszawa-Gdańsk.
Odnośnie cateringu, w tej chwili pasażerowie, jak powiedział Frankowski, będą „musieli przeżyć na wodzie”. Jeśli catering zacznie prowadzić OLT Cafe poza wodą za darmo będą oferowane też soki i jakaś mała przegryzka. Możemy też zapomnieć o wypożyczalniach samochodów OLT.
Wyjaśnił się też powód, czemu od zeszłego tygodnia nie można kupować lotów OLT Express korzystając z systemu płatności internetowych (w tym kartą). Firma, która prowadziła dla OLT Express system płatności wypowiedziała umowę. OLT Express obecnie negocjuje z usługodawcą niemieckim [Aktualizacja – przeczytaj sprostowanie pod tekstem]. OLT wyjawiło też, że ma problem z ciągłością linii kredytowej, ze względu na „niechęć banków do współpracy”.
Zobacz prezentację z konferencji OLT Express >>
W związku z roszczeniem sprostowania ze strony spółki eCard SA informujemy, że:
W związku z publikacją w dniu 25 lipca 2012 roku w serwisie fly4free.pl informacji zatytułowanej „OLT Express oficjalnie: Nie chcemy ogłaszać bankructwa, ale łatwo nie jest” oraz faktem, iż we wskazanej publikacji jej autor stwierdził m. in. iż „ Wyjaśnił się też powód, czemu od zeszłego tygodnia nie można kupować lotów OLT Express korzystając z systemu płatności internetowych (w tym kartą). Firma eCard, która prowadziła dla OLT Express system płatności wypowiedziała umowę. OLT Express obecnie negocjuje z usługodawcą niemieckim.” oświadczamy, iż spółka eCard S.A. nie jest i nigdy nie była stroną żadnej umowy zawartej z OLT Express Sp. z o.o. dotyczącej świadczenia usług na rzecz tego podmiotu a także, że nigdy takiej umowy nie wypowiedziała.
Za nieprecyzyjną informację przepraszamy.