Fly4free.pl

Niedługo nie poznasz, co podjeżdża na peron. Największy przewoźnik w Polsce zmieni nazwę, kolory i…

Foto: Przewozy Regionalne
Polskie Regio – tak od przyszłego roku będą nazywały się Przewozy Regionalne. Największa firma transportowa w Polsce zapowiada też zmianę logo, nową pomarańczową kolorystykę i, co najważniejsze – pierwszy raz w historii osiągnięcie zysku netto – czytamy w „Rynku Kolejowym”.

Najbliższa wyboru jest w tej chwili nazwa Polskie Regio. Myśleliśmy o nazwie Regio, ale chcemy zaznaczyć, że jesteśmy właśnie tutaj, w Polsce. Nowa kolorystyka taboru zostanie prawdopodobnie utrzymana w barwie pomarańczowej. Wprowadzone w ubiegłym roku „tygrysy” są w naszej ocenie nieco zbyt agresywnie, ale nie chcemy od tego radykalnie odchodzić, żeby nie narażać spółki na zbędne koszty – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Krzysztof Mamiński, prezes Przewozów Regionalnych.

PR to prawdziwy gigant, wożący pasażerów na trasach regionalnych w większości województw. Choć jego pozycja rynkowa cały czas się kurczy, w zeszłym roku firma przewiozła aż 76,8 mln osób. Dla porównania – PKP Intercity miało „tylko” 31,2 mln pasażerów.

Zmian będzie więcej

Przewozy Regionalne, tak jak i cała kolej, przez lata były firmą nierentowną, przynoszącą ogromne straty. Powoli zmienia się to dopiero teraz, gdy firma przechodzi restrukturyzację. W jej ramach m.in. zmniejszono zatrudnienie o 2 tys. osób i zlikwidowano wiele niedochodowych połączeń.

W ramach nowego otwarcia, firma zapowiada też nowe pociągi – we wrześniu chce ogłosić program inwestycyjny wart 620 mln PLN. W jego ramach Przewozy wyremontują 36 pociągów, kupią 7 nowych maszyn, trzy autobusy szynowe i zmodernizują kilka starszych składów.

Najważniejsze – PR zaczynają zarabiać?

Mamiński zapewnia też, że w tym roku po raz pierwszy w historii Przewozy Regionalne osiągną dodatni wynik finansowy. Planowany wynik finansowy to 39 mln PLN zysku na całej działalności gospodarczej.

Pasażerowie wracają na kolej

Wielomilionowe inwestycje w tory i nowe pociągi sprawiają, że coraz więcej ludzi wraca na kolej. W I półroczu z usług Przewozów Regionalnych skorzystało 39,4 mln osób (o 2,66 proc. więcej niż rok temu). Liczba pasażerów na polskich kolejach ogółem wyniosła zaś 145,8 mln osób – tu wzrost w skali roku wyniósł 4,15 proc.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
A czy na połkadzie Polskie Regio będzie grało Polskie Radio?
radiowiec, 21 września 2016, 17:07 | odpowiedz
Pan Prezes to były związkowiec ?
Hola, 21 września 2016, 17:15 | odpowiedz
Ciekawe czy zaczną podstawiać wagony z klimą podczas upałów :P
Nik, 21 września 2016, 17:28 | odpowiedz
Ciekawe jak to jest pierwszy raz wygenerować zysk od tylu lat a firma dalej istnieje.
zaciekawiony, 21 września 2016, 17:44 | odpowiedz
Avatar użytkownika
zaciekawiony Ciekawe jak to jest pierwszy raz wygenerować zysk od tylu lat a firma dalej istnieje.
bo to nie jest "firma" tylko "przedsiebiorstwo państwowe" w dodatku "strategiczne". zgodnie z duchem socjalizmu za te straty płaci pan, pani i pani też i ja . czyli wszyscy płacacy podatki
okiemserca, 21 września 2016, 18:06 | odpowiedz
Pracowałem tam, więc nie spodziewał bym się za wiele po tej firmie zakorzenionej mocno w czasach komunizmu. A to pomarańczowe logo już od roku wprowadzają i nie mogą wprowadzić. A swoją drogą oczywiście kwestia gustu ale nowe kolory są wyjątkowo paskudne.
Pracownik były, 21 września 2016, 18:33 | odpowiedz
PR to porażka. Miałem nieprzyjemność korzystać w największe upały. Kupiłem bilet na skład klimatyzowany. Po wieku i stanie wagonów śmiem twierdzić , że gdy go produkowano to o klimie jeszcze nikt nie słyszał.
Lost, 21 września 2016, 18:53 | odpowiedz
Nowe logo, kolory hmm czyzby znowu ktos z rodziny czekal na kase za to? bo za darmo na pewno tego nie zrobia. Zakladam, ze pewnie temu ostatnio bilety znowu poszly w gore... bo ludzie wracaja. Zobaczymy na jak dlugo.
sigh, 21 września 2016, 20:08 | odpowiedz
zaciekawiony Ciekawe jak to jest pierwszy raz wygenerować zysk od tylu lat a firma dalej istnieje.
Jednym słowem: startup!
murarz, 21 września 2016, 22:36 | odpowiedz
Może niepolitycznie powiem ale moim zdaniem firmy transportowe tego rodzaju nie są od zarabiania pieniędzy. Transport w ogóle powinien być darmowy.
Kapitalista, 22 września 2016, 0:15 | odpowiedz
To w ogóle brzmi jak kiepski dowcip. Raz że firma praktycznie się zwija. Dwa, że od lat ma żałosną nazwę, będącą przejęciem PRL-owskiej nazwy wewnętrznej komórki PKP, z której się wykształciły. Był nawet konkurs na zmianę, ale umarł, bo przecież beton uważał, że ta jest bardzo fachowa. "Przewozy Regionalne". Równie dobrze mogliby się nazywać "Przewóz gnojówki rozrzutnikiem". Jak na takiej nazwie budować nowoczesny marketing. A teraz zmieniają... tak, zmieniają. Ale chyba tak, żeby nie zmienić. Żeby na siłę zostać przy "tradycji". Choć zawsze lepsze to niż wcześniejsza propozycja - "PRegio" (to chyba na gruncie kultury "Siema" albo "Cze"). Kolega mi kiedyś zwrócił uwagę, że integrator komunikacji zbiorowej w Kopenhadze nazywa się Movia. W Oslo - Ruter, a we Frankfurcie - TraffiQ. A w Gdańsku... MZKZG. Bez komentarza.
obibok, 22 września 2016, 11:19 | odpowiedz
Remontujcie EN57 i malujcie na swoje ulubione kolory. Podróżny na pewno będzie zadowolony jeżdżąc z Wami. "Nowa firma, nowa jakość" czyli stare rozlatujące się kible w nowym malowaniu. 620 mln na remont i zakup nowego taboru? Każdy, kto ma choć trochę pojęcia wie doskonale, że ta kwota może wystarczyć na zmodernizowanie pociągów w jednym województwie. Obecnie mamy ich trochę więcej.
artystaxxiw, 22 września 2016, 17:33 | odpowiedz
może Regio Polo :D
gość, 22 września 2016, 18:00 | odpowiedz
obibok Kolega mi kiedyś zwrócił uwagę, że integrator komunikacji zbiorowej w Kopenhadze nazywa się Movia. W Oslo – Ruter, a we Frankfurcie – TraffiQ. A w Gdańsku… MZKZG. Bez komentarza.
A w Londynie TfL, a w Budapeszcie BKV, a w Rzymie ATAC, no i co z tego?
le_szek, 22 września 2016, 19:17 | odpowiedz
le_szek
A w Londynie TfL, a w Budapeszcie BKV, a w Rzymie ATAC, no i co z tego? W Budapeszcie BKK, a w Rzymie bez malowania.
Obibok, 23 września 2016, 0:44 | odpowiedz
Muszą jeszcze zmienić obsługę, bo tylu chamów co w pociągach nie spotkałem w żadnej innej firmie.
marian, 23 września 2016, 7:31 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »