więcej okazji z Fly4free.pl

„Mój dyrektor handlowy prawie zszedł na zawał”. Zobacz kulisy negocjacji polskich lotnisk z liniami lotniczymi

Zamów powiadomienia o takich ofertach
Foto: Lotnisko Chopina
"Wszystko było już dograne, ale nagle prezes linii lotniczej postawił weto: "Nie będę czekał godzinę, aż ci wszyscy ludzie wlezą mi do samolotu". Chodziło o to, że na tej trasie latałoby wielu ludzi niepełnosprawnych, na wózkach. I nic z tych planów nie wyszło. Z kolei z pewną dużą linią negocjacje trwały czasem 5 minut. "Oto  nasze warunki - akceptujecie je albo do zobaczenia". Sprawdź, w jaki sposób lotniska rozwijają swoje siatki połączeń.

Trudno było namówić ludzi z branży do rozmowy o kulisach negocjacji. „Przecież to tajemnica”, „Nie chcemy podpaść”, „Dziękuję, ale nie mam w tej sprawie nic do powiedzenia” – słyszę kilka razy ze strony lotnisk. Czy można się dziwić tej nerwowej atmosferze?

– Negocjacje? To nie są żadne negocjacje. Mamy zachwianie rynku w całej Europie i nic nie działa na zasadach rynkowych. Linie lotnicze przebierają w ofertach, a my –  prezesi zamieniliśmy się w komiwojażerów, chodzących po prośbie do przewoźników – mówi nam anonimowo prezes jednego z mniejszych lotnisk.

Czy faktycznie jest tak źle? Zapraszamy was na wędrówkę do świata branżowych, często bardzo trudnych negocjacji. I uwaga – wbrew obiegowej opinii, najgorzej wcale nie negocjuje się z Ryanairem.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Najważniejsze, że Poznań nie daje się liniom lotniczym i stoi na straży honoru dyrektorów lotnisk : )
Poznaniak, 9 września 2016, 16:50 | odpowiedz
W Poznaniu wszystko dobrze się kreci. Londyn i Wawa to pewnie jedyne kierunki jakie zostaną....
Daniel, 9 września 2016, 17:22 | odpowiedz
Fajny pomysł na materiał ale jako osoba z wewnątrz, mające wiele takich śmiesznych spotkań z liniami za sobą to czytam to bardziej jako niż rzetelny artykuł. No ale w sumie to jak redaktor miał się dowiedzieć jak to wygląda skoro rozmawiał z prezesami, których zazwyczaj na spotkaniach nie ma, a jak są to tylko po to żeby posiedzieć i w odpowiednim momencie coś podpisać :) Prym w negocjacjach wiodą ludzie z niższego szczebla, dyrektorów handlowych to na polskich lotniskach zbyt wielu kompetentnych nie ma. Wielu jest tam z zasiedzenia lub nadania politycznego. Nie dziwię się więc liniom lotniczym które są zarządzane profesjonalnie że potrafią i chcą dymać lotniska. Może jak na te dyrektorskie stanowiska wejdą młodzi którzy teraz odwalają czarną robotę to będzie lepiej. Bo jak czasem rozmawiam z niektórymi dyrektorkami/dyrektorami to nóż się w kieszeni otwiera. To widać na pierwszy rzut oka i nie bez przypadek te lotniska często są krytykowane a o najlepszych jest cicho :)
Ekspert Smutas, 9 września 2016, 17:26 | odpowiedz
Następny artykuł poproszę na temat "Ile strony o podróżach zarabiają na reklamach tworząc artykuły na 14 stronach."
u:), 9 września 2016, 17:32 | odpowiedz
u:) Następny artykuł poproszę na temat „Ile strony o podróżach zarabiają na reklamach tworząc artykuły na 14 stronach.”
Mariusz Piotrowski, 9 września 2016, 17:42 | odpowiedz
Poznaniak Najważniejsze, że Poznań nie daje się liniom lotniczym i stoi na straży honoru dyrektorów lotnisk : )
W Poznaniu szczególna sytuacja. Prezes z Warszawki, v-ce z PO ( z nadania) reszta to także lizodupy PO.
piotrcowie, 9 września 2016, 18:33 | odpowiedz
'...nic nie działa na zasadach rynkowych. Linie lotnicze przebierają w ofertach, a my – prezesi zamieniliśmy się w komiwojażerów, chodzących po prośbie do przewoźników' To jest właśnie jak najbardziej wolnorynkowe zjawisko! Współczynnik popyt/podaż jest taki a nie inny.
jacc, 9 września 2016, 18:37 | odpowiedz
Artykuł podzielony na 14 stron? Właśnie kliknąłem 14 razy na LUBISZ TĄ STRONĘ na Facebooku i wiecie co? Dołożyłem wam 15 kliknięcie gratis... Sayonara!
zawu, 9 września 2016, 19:54 | odpowiedz
zawu Artykuł podzielony na 14 stron? Właśnie kliknąłem 14 razy na LUBISZ TĄ STRONĘ na Facebooku i wiecie co? Dołożyłem wam 15 kliknięcie gratis… Sayonara!</blockquote Japa klikać
Leser, 9 września 2016, 22:36 | odpowiedz
Brawo! Sama prawda!
Ekspert Smutas Fajny pomysł na materiał ale jako osoba z wewnątrz, mające wiele takich śmiesznych spotkań z liniami za sobą to czytam to bardziej jako niż rzetelny artykuł. No ale w sumie to jak redaktor miał się dowiedzieć jak to wygląda skoro rozmawiał z prezesami, których zazwyczaj na spotkaniach nie ma, a jak są to tylko po to żeby posiedzieć i w odpowiednim momencie coś podpisać Prym w negocjacjach wiodą ludzie z niższego szczebla, dyrektorów handlowych to na polskich lotniskach zbyt wielu kompetentnych nie ma. Wielu jest tam z zasiedzenia lub nadania politycznego. Nie dziwię się więc liniom lotniczym które są zarządzane profesjonalnie że potrafią i chcą dymać lotniska. Może jak na te dyrektorskie stanowiska wejdą młodzi którzy teraz odwalają czarną robotę to będzie lepiej. Bo jak czasem rozmawiam z niektórymi dyrektorkami/dyrektorami to nóż się w kieszeni otwiera. To widać na pierwszy rzut oka i nie bez przypadek te lotniska często są krytykowane a o najlepszych jest cicho
Ja, 10 września 2016, 7:01 | odpowiedz
piotrcowie
Poznaniak Najważniejsze, że Poznań nie daje się liniom lotniczym i stoi na straży honoru dyrektorów lotnisk : )
W Poznaniu szczególna sytuacja. Prezes z Warszawki, v-ce z PO ( z nadania) reszta to także lizodupy PO.
Chcesz widocznie "Dobrej zmiany"- Prezes z warzywniaka lub z apteki,v-ce z PiS-u(z nadania)reszta to lizodupy zPiSu
Jotwu, 10 września 2016, 9:13 | odpowiedz
Jotwu
piotrcowie
Poznaniak Najważniejsze, że Poznań nie daje się liniom lotniczym i stoi na straży honoru dyrektorów lotnisk : )
W Poznaniu szczególna sytuacja. Prezes z Warszawki, v-ce z PO ( z nadania) reszta to także lizodupy PO.
Chcesz widocznie „Dobrej zmiany”- Prezes z warzywniaka lub z apteki,v-ce z PiS-u(z nadania)reszta to lizodupy zPiSu
ja też uważam, że Hanna Głonkiewicz Walec powinna piastować do końca rzycia (pisownia zamierzona), a potem jej dzieci i wnuki. Inni tak samo.Bo to gieniusie są.
zapinio, 10 września 2016, 10:29 | odpowiedz
Po przeczytaniu tytułu spodziewałem się jakiegoś wątku kryminalnego, a tu klops, artykuł tylko o niekompetencji dyrektorów lotnisk w negocjacjach z liniami lotniczymi. Jestem zawiedziony.
Javier, 10 września 2016, 13:16 | odpowiedz
Śmieszkowanie a jeden dyrektor handlowy polskiego portu faktycznie wylądował w szpitalu po zawale. Siatka połączeń to nie bułka z masłem
amstaf2, 10 września 2016, 22:22 | odpowiedz
Ekspert Smutas Fajny pomysł na materiał ale jako osoba z wewnątrz, mające wiele takich śmiesznych spotkań z liniami za sobą to czytam to bardziej jako niż rzetelny artykuł. No ale w sumie to jak redaktor miał się dowiedzieć jak to wygląda skoro rozmawiał z prezesami, których zazwyczaj na spotkaniach nie ma, a jak są to tylko po to żeby posiedzieć i w odpowiednim momencie coś podpisać Prym w negocjacjach wiodą ludzie z niższego szczebla, dyrektorów handlowych to na polskich lotniskach zbyt wielu kompetentnych nie ma. Wielu jest tam z zasiedzenia lub nadania politycznego. Nie dziwię się więc liniom lotniczym które są zarządzane profesjonalnie że potrafią i chcą dymać lotniska. Może jak na te dyrektorskie stanowiska wejdą młodzi którzy teraz odwalają czarną robotę to będzie lepiej. Bo jak czasem rozmawiam z niektórymi dyrektorkami/dyrektorami to nóż się w kieszeni otwiera. To widać na pierwszy rzut oka i nie bez przypadek te lotniska często są krytykowane a o najlepszych jest cicho
Sama prawda, od kilku lat obracam się w tym towarzystwie i nie jest za dobrze. 90% dyrektorów handlowych to chodzące tragedie bez języka i znajomości branży.
amstaf2, 10 września 2016, 22:24 | odpowiedz
No nie przesadzajmy. Jednego - dwóch dyrektorów/kierowników trzeba pochwalić. Jeden z resztą został doceniony przez dobrą zmianę :) Ale co prawda do prawda, robią szeregowi pracownicy którzy mają pomysł i potrafią się wysłowić po angielsku. I jakby nie patrzeć tu najlepiej chyba wypadają ekipy, które też najlepiej wypadają z siatką... KRK, GDN i ? Ciekawe jak Gdańsk sobie poradzi bez M, a Kraków bez G...
na_routsach_najlepsze_receptiony-sa, 11 września 2016, 11:16 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »