więcej okazji z Fly4free.pl

Modlin pozazdrościł Radomiowi? Chce skusić Ryanaira na loty do Berlina i Pragi

Foto: Ryanair
Nie jest też wykluczone nowe połączenie na Ukrainę. Najwcześniej nowe trasy mogłyby wejść do rozkładu za rok.

Najszybciej rosnące lotnisko w Polsce (Modlin obsłużył w zeszłym roku 2,59 mln pasażerów) chce w najbliższej przyszłości mocniej postawić na kierunek niemiecki.

– Ryanair obsługuje już połączenie Modlina z Kolonią, które dobrze się sprzedaje. Teraz chcielibyśmy wynegocjować z Ryanairem nowe połączenie do Berlina. Naszym zdaniem zwłaszcza w sezonie zimowym taka trasa cieszyłaby się dużym powodzeniem – mówi w rozmowie z F4F Marcin Danił, wiceprezes lotniska.

Modlin bardzo chciałby też uzyskać trasę do Chorwacji (najpewniej byłoby to letnie połączenie sezonowe), a także całoroczne połączenie do Pragi.

Wydaje się, że oba połączenia mają biznesową rację bytu, zwłaszcza w przypadku Berlina, gdzie Ryanair rośnie w gigantycznym tempie. Istniejąca od października baza na lotnisku Schonefeld ma 5 samolotów, które obecnie obsługują 27 tras. Jednak od października liczba samolotów zwiększy się do 9, a liczba połączeń – do 40. Ryanair chce rocznie obsługiwać w Berlinie ok. 4,5 mln pasażerów.

Szansa na sukces jest tym większa, że obecnie jedyne lotnicze połączenie między obiema stolicami wykonuje Air Berlin, ale bilety nie należą do najtańszych – najtańsze loty na koniec maja zaczynają się od 515 PLN. Oprócz tego pasażerowie z Warszawy jadący do Berlina mają do wyboru pociąg i autobus, tu jednak problemem jest czas przejazdu. Połączenie Intercity do Berlina jedzie 5,5 godziny (cena biletu w drugiej klasie ok. 120 PLN w jedną stronę). Tańszy jest PolskiBus (bilet kosztuje ok. 50-60 PLN), jednak według rozkładu jazdy w czerwonym autokarze spędzimy przynajmniej 9,5 godziny!

Szanse na połączenie z Pragą też są duże – od końca października w stolicy Czech Ryanair też będzie miał bazę. Tu sytuacja alternatywnych środków transportu wygląda podobnie – samoloty LOT i CSA są bardzo drogie, a o wiele tańszy autokar jedzie do stolicy Czech aż 10 godzin.

Modlin śladem Radomia?

W tej sytuacji trochę niespodziewanie ciekawą ofertą czasu podróży do ceny ma lotnisko w Radomiu, gdzie w obu kierunkach lata Sprint Air. Ceny biletów zaczynają się od 149 PLN w jedną stronę i podobno sprzedają się świetnie.

– Jesteśmy dobrą alternatywą dla południa stolicy. Mieszkańcom tych dzielnic jazda do Modlina zabiera niewiele mniej czasu niż do lotniska w Radomiu, a my dodatkowo obiecujemy darmowy parking – zachwalał podczas targów Routes w Krakowie prezydent Radomia Radosław Witkowski.

Oczywiście, to gruba przesada – z Ursynowa do Modlina jest niecałe 60 kilometrów, do Radomia nieco ponad 100. Faktem jednak jest, że samoloty z Radomia do Pragi latają obecnie praktycznie pełne – nawet jeśli „sprintowe” Saaby są w stanie zabrać tylko 33 pasażerów.

Lwów chce połączenia z Modlinem

Tak jak Modlin chce połączenia z Berlinem, tak bezpośredniej trasy do Modlina pragnie wręcz port we Lwowie.

– Obecnie wielu Ukraińców podróżuje do Polski, skąd dalej przesiadają się na tanie linie. Widzimy tu wielki potencjał i bardzo chcielibyśmy mieć bezpośrednie połączenie Ryanairem na lotnisko w Modlinie, gdzie pasażerowie ze Lwowa mieliby szeroki wybór przesiadkowych połączeń – mówiła podczas Routes Tatiana Romanowska z lwowskiego lotniska.

Ten plan z kolei trudno będzie spełnić, bo kilka dni temu wejście Ryanaira na Ukrainę wykluczył w Warszawie David O’Brien, dyrektor handlowy Ryanaira.

Loty do Modlina mógłby jednak realizować ukraiński przewoźnik – z naszych informacji wynika, że jeszcze kilkanaście miesięcy temu taki pomysł był analizowany, jednak plany zostały zwieszone w związku z wybuchem konfliktu w Donbasie. Co na to Modlin?

– Ciągle szukamy nowej linii, która mogłaby się pojawić na naszym lotnisku – mówi Danił.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Berlin i Praga to byłoby coś pięknego...
X_X_X_X, 29 kwietnia 2016, 18:06 | odpowiedz
Avatar użytkownika
B. sensownie!
dawmik, 29 kwietnia 2016, 18:07 | odpowiedz
Modlin obsłużył w zeszłym roku 2,59 mln pasażerów, a dalej przynosi straty. Wiecie dlaczego? Wszędzie jest napisane, że lotnisko zaczyna przynosić zysk od 1 mln pasażerów.
xxx, 29 kwietnia 2016, 18:18 | odpowiedz
Xxx - Ponieważ wciąż spłaca kredyty na budowę istniejącej i przyszłej infrastruktury.
Pasjonat, 29 kwietnia 2016, 18:39 | odpowiedz
Naciagane naciagane naciagane. Nie macie o czym pisac ze tak wymyslacie i naciagacie rzeczywistosc.
Eryk, 29 kwietnia 2016, 18:50 | odpowiedz
Co za głupi tytuł ? wiadomo, że cały Świat zazdrości Radomiowi
rad, 29 kwietnia 2016, 19:10 | odpowiedz
O co chodzi z tym głupimi tytułami? Najpierw hity, wowy, mega i inne infantylne teksty, teraz szukanie sensacji tam gdzie jej nie ma poprzez domniemania i pytajniki. Zachowujecie się jak najgorszy tabloid w pogoni za tanią sensacją. Wyjaśni mi ktoś po co?
adnrzej a., 29 kwietnia 2016, 19:14 | odpowiedz
Gdyby Wizz pomyślał, to w Katowicach zwiększonoby ilość połączeń do Kijowa na codzienne, a co drugi dzień Lwów/Iwano-Frankowsk lub Winnica, przy dogodnych czasach lotów byłby tłum przesiadkowiczów z Ukrainy, no ale trzeba pomyśleć...
sugar98, 29 kwietnia 2016, 19:27 | odpowiedz
Avatar użytkownika
do Berlina, Takk!
aano, 29 kwietnia 2016, 20:52 | odpowiedz
Panie Boże. Ktoś wpadł na to że do Berlina i Pragi można by się dostać poniżej pół dnia lub pół tysiąca? Trzymam kciuki!
ayahaga, 29 kwietnia 2016, 21:17 | odpowiedz
Modlin czeka na Pafos !!!! Dlaczego Kraków może mieć to wspaniałe połączenie a nie Modlin? Gwarantowane pełne obłożenie samolotów do tego pięknego, bezpiecznego, CIEPŁEGO i słonecznego kraju.
nanek, 29 kwietnia 2016, 21:32 | odpowiedz
UIA byłaby ciekawym dodatkiem dla WMI, a swoją drogą barwy mają jak FRanca. . . biały, niebieski, zółty :D
ya, 29 kwietnia 2016, 21:39 | odpowiedz
Jestem za!
., 29 kwietnia 2016, 21:44 | odpowiedz
Avatar użytkownika
No w końcu :) Żeby z Warszawy nie polecieć Ryanairem do Berlina i Pragi? To już dawno powinno być, a jak będą jednodniówki ... To już rewelka do kwadratu!
adalkoo, 30 kwietnia 2016, 13:29 | odpowiedz
ayahagaPanie Boże. Ktoś wpadł na to że do Berlina i Pragi można by się dostać poniżej pół dnia lub pół tysiąca? Trzymam kciuki!
Praga -> Rzeszów 5h 20 min 125zł ( 2 osoby auto) Pozdrawiam
lololol, 30 kwietnia 2016, 15:09 | odpowiedz
Bardzo dobry pomysł - Berlin i Praga z Modlina, na reszcie!
beqi, 30 kwietnia 2016, 16:14 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »