Fly4free.pl

Modlin pod presją. Ryanair chce niemożliwego: Rozbudujcie terminal w półtora roku, bo nie będzie nowych tras

Foto: Modlin Airport
- Jestem zdesperowany i zdeterminowany, żeby w tym roku rozpocząć rozbudowę terminala – mówi Leszek Chorzewski, prezes lotniska w Modlinie. Ale dla Ryanaira to za późno. - Terminal musi być rozbudowany do lata 2018 roku – przekonuje Michael O'Leary.

– A teraz o planach rozbudowy lotniska w Modlinie opowie wam prezes Chorzewski, który jednocześnie pragnie was przeprosić za te wszystkie lata, które przepracował w LOT niszcząc polski sektor turystyczny. Na szczęście zdążył się już nawrócić z ciemnej strony mocy i teraz jest już po właściwej stronie – zażartował w swoim stylu O’Leary na konferencji Ryanaira w Warszawie, na której ogłosił nowe trasy z lotniska w Modlinie na zimę.

Żarty żartami, ale choć relacje lotniska z jego jedynym przewoźnikiem są dobre, to napięcie między nimi rośnie. Lotnisko w Modlinie już teraz jest przepełnione – w 2016 r. obsłużyło 2,86 mln pasażerów, a w tym roku ma przekroczyć barierę 3 mln pasażerów. I choć port ma w planach rozbudowę terminalu, który podwoi jego przepustowość do poziomu ponad 5 mln ludzi rocznie, to negocjacje w tej sprawie się przeciągają.

– Cały czas czekamy na decyzję naszych właścicieli, czy port będzie rozbudowywany ze środków własnych czy zostanie rozważony scenariusz, w którym zostanie podniesiony kapitał naszej spółki i jeden z podmiotów [chodzi o PPL i plany stworzenia duoportu – przyp. MP] zostanie większościowym udziałowcem. Nie mogę komentować tych planów, ale jestem zdesperowany, żeby jeszcze w tym roku rozpocząć rozbudowę terminala – mówił na konferencji Chorzewski.

To dość ambitny plan, bo Modlin nie rozpisał jeszcze nawet przetargu. Ile potrwa budowa?

– Szacujemy, że od momentu wbicia pierwszej łopaty rozbudowany terminal będzie gotowy za 2-2,5 roku – mówił Chorzewski.

Dla Ryanaira to zdecydowanie za długo.

– Od dawna mówimy, że terminal w Modlinie potrzebuje bardzo pilnej rozbudowy i gdyby był większy, zapewne oferowalibyśmy stąd jeszcze więcej połączeń. Jesteśmy zdeterminowani – proponowałem nawet ludziom z Modlina, że sfinansujemy rozbudowę terminala, a pieniądze będą mogli nam zwrócić za kilka lat. I zrobiłbym to z największą przyjemnością – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Michael O’Leary, szef Ryanaira.

I dodaje, że jego zdaniem rozbudowany terminal powinien być gotowy do lata 2018 roku, czyli za niecałe półtora roku.

– Z naszej perspektywy sytuacja wygląda tak, że wtedy Modlin będzie kompletnie zapchany i nie będziemy w stanie zwiększać stąd częstotliwości lotów ani dodawać nowych tras. W Modlinie cały czas są prowadzone rozmowy, negocjacje… Czas zacząć budować ten terminal! Jeśli prace zaczną się jesienią, to spokojnie zdążą zrobić go na lato 2018 roku – mówi O’Leary, który jednak nie rozważa przenosin części tras na lotnisko Chopina, skąd Ryanair obsługuje loty krajowe.

Jakie jeszcze plany wobec Polski ma Michael O’Leary? Zajrzyjcie na nasz serwis już jutro i przeczytajcie wywiad z szefem Ryanaira.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Ten cały terminal w Modlinie jest śmieszy. Z zewnątrz budynek wygląda na całkiem niemały (owszem, kolos to ot nie jest), ale w środku... Sala odlotów (bo nie hala) ledwo mieści te niecałe 200 osób gdy czekają na jeden samolot. Bo kolejka zawija tak, że ostatni ludzie stoją już przy kiblach. Gdy są dwa odloty w zbliżonym czasie to panuje już niesłychany ścisk... Z kolei sala przylotów jest ze dwa razy większa, a w niej z kolei raczej nikt nie przebywa, tylko wszyscy przez nią przemykają. I tak wszyscy oczekujący kiszą się, bo do odlotów są czynne najwyżej dwa wyjścia (choć sam ilekroć z Modlina wylatywałem, to zawsze wychodziłem przez skrajne prawe wyjście). Ja naprawę nie wiem jakim cudem rocznie przez tą klitę przechodzi prawie 3 mln ludzi, skoro hala odlotów ma wielkość hali dobrego PKSu.
zniesmaczony, 15 lutego 2017, 18:28 | odpowiedz
Najgorsze lotnisko w Polsce, klitka z nieprzyjemna obsługa i informacja która nic nie wie. Masakra
anka, 15 lutego 2017, 18:31 | odpowiedz
Zapraszamy do Poznania z którego przewiezienie z 3-4 mln bez tłoku.... nawet 6 mln.....
Anna, 15 lutego 2017, 21:29 | odpowiedz
A Łódź i Radom czekają w pogotowiu jakby co prezesie O’Leary ;)
propozycja, 15 lutego 2017, 23:41 | odpowiedz
To jasne, że Modlin jest ofiarą własnego sukcesu, z małego lokalnego portu lotniczego stał się jednym z najbardziej obleganych lotnisk w kraju. Wszyscy widzą, że rozbudowa jest potrzebna, ale nie przesadzajmy z tym dramatyzmem. Spotykam się z opiniami ze na Modlin jest ciężko dojechać z Warszawy (szczerze to droga jest banalnie prosta i naprawę wystarczy skręcać zgodnie z kierunkowskazami). Odloty są za małe ale je naprawdę łatwo rozbudować (wystarczy wydłużyć budynek) to samo tyczy się z przylotów. Najtrudniej jest rozbudować hall wejściowy wraz z check-in bo tu przeszkadza infrastruktura przed lotniskiem którą trzeba by przebudować. Osobiście lubię Modlin właśnie za tę ergonomie tzn. nie muszę przemierzać kilometrów pasaży (na których nie ma dla mnie nic ciekawego) wysłuchiwać głośnej muzyki, zastanawiać się na którym taśmociągu w końcu wyjedzie walizka ( nie wiem dlaczego ale np. grecy mają jakiś dziwny problem z ich opisywaniem). Już kilka razy latałem z Modlina i pomimo tego że nie jest to lotnisko duże jakiejś traumy nie przeżyłem (choć rzeczywiście może być tam różnie w przypadku jakiś większych opóźnień, bo wtedy ludzi nie będzie za bardzo gdzie upychać). Osobiście traktuje je jako mały port lotniczy na krótkie wypady tanimi liniami, a nie jako światowej klasy międzynarodowy port lotniczy obsługujący 20 mln ludzi rocznie bo tym to lotnisko na pewno nie będzie.
Unrealord, 16 lutego 2017, 10:00 | odpowiedz
Nie latam z Modlina, to koszmar. Drogi i upierdliwy dojazd, fatalne lotnisko, beznadziejna obsluga, te spacery po plycie lotniska jak gdzies w krajach 3 swiata... Zaorac to badziewie!
Janek12cm, 16 lutego 2017, 11:36 | odpowiedz
Najlepsze są te zagrody dla bydła, gdzie wygania się pasażerów zwłaszcza w paskudną pogodę.
agnieszka, 16 lutego 2017, 11:51 | odpowiedz
Jedni i drudzy powinni się wynieść. Ruinar to jest jakaś kpina a nie linie lotnicze a Modlin to chyba najgorsze lotnisko w Europie. Każda chwila tam to dramat.
Obiektywny, 16 lutego 2017, 15:35 | odpowiedz
Jedna wielka masakra. Jak dworzec PKSu. A dojazd i parking to całkowita porażka. To coś ma przyjąć 6 milionów pasażerów...? A kiedy wreszcie zrobią tam kolej. Trochę torów od Modlina i problem nie do pokonania.
ker, 16 lutego 2017, 19:15 | odpowiedz
Nic to nie da... Hanka ma już roszczenia...
Grzegorz z Chetyna, 17 lutego 2017, 13:49 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »