W Lufthansie będzie ciaśniej niż w Ryanairze! W taniej linii więcej miejsca na nogi
Zmodernizowanego Airbusa A320neo Lufthansa dostanie jako pierwsza linia na świecie (jako drugi nowy samolot dostanie Qatar). Niemcy zamówili w sumie 101 maszyn tego typu i mają one latać na większości europejskich tras wszystkich linii z grupy (część trafi więc do Austriana czy Swissa). Model A320neo może pomieścić 180 pasażerów, czyli o 12 więcej niż jego starsza poprzedniczka.
Tu jednak dobre wiadomości się kończą, bo podróż nowymi samolotami nie będzie zbyt komfortowa dla pasażerów kupujących najtańsze bilety. W A320neo Lufthansa zaoferuje pasażerom średnio 76 cm miejsca na nogi. Komfort podróży będzie jednak w pełni zależał od klasy: pasażerowie w biznesie będą mieli 81 cm miejsca na nogi, podczas gdy klasa ekonomiczna będzie musiała się zadowolić tylko 71 cm odległości między poszczególnymi rzędami – donosi Business Traveler. Branżowy niemiecki portal Aerotelegraph.com donosi z kolei, że „legroom” w A320neo Lufthansy będzie większy i wyniesie 74 cm, to jednak wciąż bardzo mało.
Oznacza to, że dla pasażerów bardziej komfortowa będzie podróż ze słynącym do tej pory ze ścisku Ryanairem. W latających obecnie we flocie Ryanaira Boeingach 737-800 odległość między rzędami wynosi 76 cm. A co ciekawe – Ryanair już zapowiada, że przestrzeń na nogi zwiększy się jeszcze w nowych Boeingach 737-Max 200. Ryanair zamówił 100 takich samolotów (i ma opcje na kolejne 100), pierwsze modele zaczną latać w jego barwach w 2019 roku. Więcej miejsca na nogi uzyskano dzięki zmniejszeniu pojemności samolotu – jest on przewidziany na ponad 200 foteli, Ryanair zamówił opcję ze 197 miejscami.