więcej okazji z Fly4free.pl

19 godzin w samolocie? Loty ultradługodystansowe wracają do łask dzięki najnowszym cackom Airbusa i Boeinga

Po kilku latach przerwy wracają kilkunastogodzinne loty między kilkoma kontynentami. Sprzyja temu coraz bardziej nowoczesna flota samolotów i niskie ceny ropy – czytamy w „Financial Times”.

Do lutego najdłuższą pasażerską trasą świata będzie trwający 17 godzin lot australiskiej linii Qantas z Syndey do Dallas. Od lutego palmę pierwszeństwa przejmie trasa linii Emirates z Dubaju do Panama City w Panamie. Samolot pokona trasę 13,8 tys. km w 17 godz. 35 minut. A takich połączeń będzie więcej – Qantas planuje na 2017 rok bezpośrednie loty z Australii do Londynu, a Singapore Airlines w 2018 roku planuje lecieć bezpośrednio z Singapuru do Nowego Jorku. Długość trasy to 15,3 tys. km, a czas przelotu – 19 godzin. Co oznacza, że będziemy mieli nowego rekordzistę najdłuższego przelotu.

Powrót ultradługich przelotów to przede wszystkim efekt nowych samolotów – Singapore Airlines będzie pierwszą linią, która otrzyma Airbusa A350-900 Ultra Long Range. Amerykanie szykują zaś nowego Boeinga 777-8 – pierwszy egzemplarz zacznie latać komercyjnie w 2020 roku w barwach Emirates. Airbus zbudowany z kompozytów jest lżejszy od innych samolotów tej klasy, co według producenta przekłada się na 25 proc. mniejsze spalanie od Boeinga 777-200LR. Zasięg obu budowanych samolotów jest podobny i wynosi ok. 16 tys. kilometrów.

res

Boeing 777x

„FT” przypomina, że w minionej dekadzie było sporo tak długich połączeń – American Airlines latał z Chicago do Delhi, Thai Airways z Bangkoku do Los Angeles. Jednak z powodu globalnego kryzysu i rosnących cen ropy zainteresowanie takimi lotami spadło i do 2013 r. wszystkie tak długie trasy zostały anulowane. – Gdy cena ropy była wysoka, na ultradługich trasach paliwo potrafiło stanowić nawet 70 proc. kosztów przelotu – komentuje Will Horton, analityk z Centre for Aviation.

Niezależnie od wszystkiego tak długie trasy zapewne pozostaną niszą, bo tak długie podróże są na dłuższą metę bardzo męczące. Zwłaszcza w klasie ekonomicznej.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Panama City na Florydzie? Albo nie potrafie czytac ze zrozumieniem albo amerykanie znowu zrobili inwazje na Paname jak w latach90ych
bul, 11 listopada 2015, 12:09 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Czy aby na pewno to loty na Florydę? Do miasteczka wielkości np. Jasła:) Wg systemu rezerwacyjnego to są loty do stolicy Panamy.
kow, 11 listopada 2015, 12:10 | odpowiedz
Panama City na Florydzie? O'rly? To już jakaś seria dziwacznych, bądź z błędami artykułów na tym portalu, schodzicie do poziomu wp.
rademenes, 11 listopada 2015, 12:23 | odpowiedz
Trochę przykro się czyta takie pomyłki w serwisie F4F. Do Panama City na Florydzie z Dubaju jest 12600km, to po pierwsze. Po drugie, autorowi tekstu powinna zapalić się lampka, że uruchamianie połączenia na tak długim dystansie do prowincjonalnego amerykańskiego miasteczka, jest mało prawdopodobne. Prośba do redaktorów, o rzetelniejsze sprawdzanie informacji i takowe podawanie ich na Waszej stronie. Pozdrawiam.
marek, 11 listopada 2015, 12:23 | odpowiedz
Ale co wy chcecie? https://en.wikipedia.org/wiki/Panama_City,_Florida
Flo RIda, 11 listopada 2015, 12:36 | odpowiedz
Cos pan redaktur piotrowski z gazety wyborczej daje ciała. No coz jaka gazeta takie redaktury.
Lars, 11 listopada 2015, 12:40 | odpowiedz
Dziękuję za wyłapanie błędu, wprowadziliśmy korektę.
Kamil Lodziński, 11 listopada 2015, 12:53 | odpowiedz
bulPanama City na Florydzie? Albo nie potrafie czytac ze zrozumieniem albo amerykanie znowu zrobili inwazje na Paname jak w latach90ych
Jest Panama City w Panamie, jest również i na Florydzie. Dwa różne miasta.
Al, 11 listopada 2015, 13:04 | odpowiedz
Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.dokladnie chodzi o Panama City na Florydzie
Dartan, 11 listopada 2015, 13:47 | odpowiedz
Bzdura totalna. W klasie ekonomicznej 10-12h to moim zdaniem MAX co mozna wytrzymac. maja opcje 9+ 10 a 19 wolalbym przesiadke
latawiec, 11 listopada 2015, 14:42 | odpowiedz
latawiecBzdura totalna. W klasie ekonomicznej 10-12h to moim zdaniem MAX co mozna wytrzymac. maja opcje 9+ 10 a 19 wolalbym przesiadke
Zadzwoń do tych linii lotniczych i powiedz, że popełniają błąd. Bo jako znawca przeprowadziłeś zapewne dużo bardziej gruntowne badania rynku, niż analitycy Qantas i Emirates.
frut, 11 listopada 2015, 15:11 | odpowiedz
mam nadzieję, że to prawda! Ułatwiłoby to niesamowicie podróże między Polską, a Australią.
ewa, 11 listopada 2015, 19:52 | odpowiedz
latawiecBzdura totalna. W klasie ekonomicznej 10-12h to moim zdaniem MAX co mozna wytrzymac. maja opcje 9+ 10 a 19 wolalbym przesiadke
Zależy dla kogo. Lepsze 19h w samolocie w ekonomicznej niż cała noc w pociągu na stojąco w kiblu jak to się często w Polsce też jeździło....
Kjak, 12 listopada 2015, 11:07 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »