Fly4free.pl

Lotnisko w Gdańsku przekroczyło barierę 4 mln pasażerów w ciągu roku! W planach British Airways, Rumunia

Zamów powiadomienia o takich ofertach
Foto: Wikipedia
4,010 mln pasażerów obsłużyło lotnisko w Gdańsku w 2016 roku. - Przekroczenie tej bariery sprawia, że mocniej interesują się nami duzi sieciowi przewoźnicy – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Tomasz Kloskowski, prezes portu. W ślad za rekordową liczbą pasażerów idą też dobre wyniki finansowe – lotnisko zarobiło na czysto 23,973 mln zł.

Lotnisko im. Lecha Wałęsy podało informacje o liczbie pasażerów jako ostatnie w Polsce, bo do ostatniego dnia walczyło o przekroczenie bariery 4 mln pasażerów. Ostatecznie wynik ten udało się osiągnąć dopiero 31 grudnia. Oznacza to, że w skali roku liczba pasażerów zwiększyła się o 8 proc. Rekordowy był też sam grudzień, w którym lotnisko obsłużyło 296,12 tys. osób (wzrost o 17 proc. w skali roku). Gdańsk jest więc drugim lotniskiem regionalnym, które przekroczyło tę barierę. Pierwszym był Kraków, któremu z kolei zabrakło w 2016 roku jednego dnia, by złamać barierę 5 mln pasażerów (ostatecznie obsłużyło 4,983 mln ludzi).

Ruch napędzają tanie linie, ale celem British Airways

Z analizy ruchu wynika, że na lotnisku w Gdańsku zdecydowanie rządzą tanie linie, a zwłaszcza Wizz Air i Ryanair, które w sumie obsłużyły aż 2,6 mln pasażerów. Warto jednak zaznaczyć, że aż o 19 proc. wzrosła liczba pasażerów obsługiwanych przez LOT.

Największe linie lotnicze na lotnisku w Gdańsku. Fot. Lotnisko Gdańsk

– Ten wynik sprawia, że zwiększyło się zainteresowanie naszym lotniskiem ze strony sieciowych przewoźników – mówi Kloskowski i dodaje, że dzięki temu udało się uruchomić połączenie KLM, który od maja będzie latał z Gdańska do Amsterdamu.

Obecnie celem numer 1 dla lotniska w Gdańsku są negocjacje z British Airways w sprawie uruchomienia lotów na lotnisko Heathrow.

– Jestem przekonany, że pojawienie się tej linii w Gdańsku to tylko kwestia czasu – mówi Kloskowski.

Oprócz Amsterdamu, wśród nowych kierunków w tym roku znajdą się: Vaxjo i Neapol (loty będzie obsługiwał Ryanair), Bergen (SAS), a także połączenie do Grenoble obsługiwane przez Wizz Aira.

W 2017 roku lotnisko w Gdańsku chce obsłużyć 4,35 mln pasażerów.

Oprócz lotów British Airways, lotnisko w Gdańsku chciałoby uruchamiać więcej kierunków do Europy Środkowo-Wschodniej.

– Bardzo chcielibyśmy, żeby Wizz Air uruchomił trasę do Lwowa. Widzimy też, że węgierska linia otworzy w tym roku sporo kierunków w naszym regionie i też chcielibyśmy, aby takie trasy pojawiły się w Gdańsku. Myślimy o takich kierunkach jak Rumunia czy Mołdawia. Ale wszystko zależy od przewoźnika, który musi przekalkulować czy takie połączenie mu się opłaci – zdradza Kloskowski.

Lotnisko w Gdańsku może się też pochwalić dobrym wynikiem finansowym – w 2016 roku zarobiło na czysto 23,97 mln PLN.

– To wartość zbliżona do wyniku z zeszłego roku. Pamiętajmy jednak, że jako lotnisko finansujemy nie tylko sami swoją działalność, ale jednocześnie spłacamy nasze zobowiązania finansowe zaciągnięte na potrzebę spłaty naszego programu inwestycyjnego – mówi Kloskowski.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Proszę o Pragę, Budapeszt i Ateny :) albo coś w Bułgarii
Maciej, 19 stycznia 2017, 12:34 | odpowiedz
Cokolwiek do Rumunii by się przydało !
ryck, 19 stycznia 2017, 12:39 | odpowiedz
no i dobrze, będę sobie PKP albo Polskim Busem dojeżdżał
Poznaniak, 19 stycznia 2017, 12:43 | odpowiedz
Maciej Proszę o Pragę, Budapeszt i Ateny ? albo coś w Bułgarii
ok, juz sie robi
prezes lotniska w Gdansku, 19 stycznia 2017, 12:46 | odpowiedz
gdansk, w przeciwienstwie do poznania ma potencjał rozwojowy. duza aglomeracja, najblizsze duze lotniska polozone stosunkowo daleko, jak również atrakcyjnosc turystyczna (sopot), inwestycyjna (gdynia), jak i miejsce do pracy/studiow (gdansk). w skrocie - sa perspektywy :)
robert mateja, 19 stycznia 2017, 12:48 | odpowiedz
robert mateja gdansk, w przeciwienstwie do poznania ma potencjał rozwojowy. duza aglomeracja, najblizsze duze lotniska polozone stosunkowo daleko, jak również atrakcyjnosc turystyczna (sopot), inwestycyjna (gdynia), jak i miejsce do pracy/studiow (gdansk). w skrocie – sa perspektywy ?
No własnie, a Poznań to taka wiocha z drogami rowerowymi. Zero atrakcji turystycznych, smutni ludzie, żadnych firm i startupów. Mozna by tam jakoś wegetować i latać z Wawy lub Berlina, ale droga autostrada i uciązliwość dojazdów skutecznie skwasza podróżowanie.
Poznań zasługuje na więcej, 19 stycznia 2017, 13:01 | odpowiedz
Poznań zasługuje na więcej
robert mateja gdansk, w przeciwienstwie do poznania ma potencjał rozwojowy. duza aglomeracja, najblizsze duze lotniska polozone stosunkowo daleko, jak również atrakcyjnosc turystyczna (sopot), inwestycyjna (gdynia), jak i miejsce do pracy/studiow (gdansk). w skrocie – sa perspektywy ?
No własnie, a Poznań to taka wiocha z drogami rowerowymi. Zero atrakcji turystycznych, smutni ludzie, żadnych firm i startupów. Mozna by tam jakoś wegetować i latać z Wawy lub Berlina, ale droga autostrada i uciązliwość dojazdów skutecznie skwasza podróżowanie.
dokladnie tak :) skoro linie widzialyby w nim potencjal, to juz dawno by tam zainwestowali. na zdrowy rozum po co rezygnowac z zyskow? ale zyskow by tam nie mieli
andy, 19 stycznia 2017, 13:08 | odpowiedz
andy
Poznań zasługuje na więcej
robert mateja gdansk, w przeciwienstwie do poznania ma potencjał rozwojowy. duza aglomeracja, najblizsze duze lotniska polozone stosunkowo daleko, jak również atrakcyjnosc turystyczna (sopot), inwestycyjna (gdynia), jak i miejsce do pracy/studiow (gdansk). w skrocie – sa perspektywy ?
No własnie, a Poznań to taka wiocha z drogami rowerowymi. Zero atrakcji turystycznych, smutni ludzie, żadnych firm i startupów. Mozna by tam jakoś wegetować i latać z Wawy lub Berlina, ale droga autostrada i uciązliwość dojazdów skutecznie skwasza podróżowanie.
dokladnie tak ? skoro linie widzialyby w nim potencjal, to juz dawno by tam zainwestowali. na zdrowy rozum po co rezygnowac z zyskow? ale zyskow by tam nie mieli
kluczowe słowa. Dopłaty do biletów ze strony samorządu. Widać wolne miasto Poznań nie zamierza sponsorować W6 oraz FR. Dlatego zostaje w tyle.
Realpolitik, 19 stycznia 2017, 13:14 | odpowiedz
Realpolitik
andy
Poznań zasługuje na więcej
robert mateja gdansk, w przeciwienstwie do poznania ma potencjał rozwojowy. duza aglomeracja, najblizsze duze lotniska polozone stosunkowo daleko, jak również atrakcyjnosc turystyczna (sopot), inwestycyjna (gdynia), jak i miejsce do pracy/studiow (gdansk). w skrocie – sa perspektywy ?
No własnie, a Poznań to taka wiocha z drogami rowerowymi. Zero atrakcji turystycznych, smutni ludzie, żadnych firm i startupów. Mozna by tam jakoś wegetować i latać z Wawy lub Berlina, ale droga autostrada i uciązliwość dojazdów skutecznie skwasza podróżowanie.
dokladnie tak ? skoro linie widzialyby w nim potencjal, to juz dawno by tam zainwestowali. na zdrowy rozum po co rezygnowac z zyskow? ale zyskow by tam nie mieli
kluczowe słowa. Dopłaty do biletów ze strony samorządu. Widać wolne miasto Poznań nie zamierza sponsorować W6 oraz FR. Dlatego zostaje w tyle.
dopłaty od samorządu to inna (chora) kwestia, ale działa to (niestety) prawie wszedzie. tak czy inaczej potencjał Poznania jest niski porównując z Gdańskiem czy też Krakowem.
andy, 19 stycznia 2017, 13:20 | odpowiedz
ryck Cokolwiek do Rumunii by się przydało !
Polski Bus do Berlina i za grosze Rumunia wczoraj wróciłem :)
kuzupl, 19 stycznia 2017, 13:39 | odpowiedz
Tylko nie Lwów bo i tak Ukriańców pracujących jest tu dosyć. lepiej Mołdawia czy Berlin ale ceny muszą być dobre bo jest połaczenie z Berlina
Fredis, 19 stycznia 2017, 13:49 | odpowiedz
Ale taką Mołdawię to bym szanował.
macio106, 19 stycznia 2017, 15:15 | odpowiedz
Gratulacje dla portu i zarządu . Szkoda ze nie pracujecie w Poznaniu :(
Tomazz, 19 stycznia 2017, 17:18 | odpowiedz
Wiadomo może cokolwiek, choćby mglistego na temat rozważanego terminu ewentualnego wejścia BA do GDN? Obok pojawienia się KLM, to byłby prawdziwy "hit".
tropikey, 19 stycznia 2017, 18:37 | odpowiedz
A ja się cały czas dziwię, czemu żaden z tanich przewoźników nie lata z GDN do Berlina? Niby blisko a Polskim Busem 10h, PKP ponad 6h?
krupierkt, 19 stycznia 2017, 18:47 | odpowiedz
Spokojnie koledzy.Jeszcze niecały roczek i będziecie mogli korzystać z lotniska we Wrocławiu!!!Droga ekspresowa s5 szybko powstaje i pod koniec roku prawie na całym odcinku będzie już przejezdna.To tylko 180 km i pół Europy w Waszym zasięgu !!!!Zapraszamy !!!! Ps .S5 oczywiście bezpłatna !!!!!
grem, 19 stycznia 2017, 19:16 | odpowiedz
grem Spokojnie koledzy.Jeszcze niecały roczek i będziecie mogli korzystać z lotniska we Wrocławiu!!!Droga ekspresowa s5 szybko powstaje i pod koniec roku prawie na całym odcinku będzie już przejezdna.To tylko 180 km i pół Europy w Waszym zasięgu !!!!Zapraszamy !!!! Ps .S5 oczywiście bezpłatna !!!!!
Dotyczy oczywiście mieszkańców Poznania
grem, 19 stycznia 2017, 19:18 | odpowiedz
Lotnisko w gdansku ma przewage bo nie ma praktycznie konkurencji . Ciekawe co by zrobili w sytuacji krk ktw
jerrysen, 19 stycznia 2017, 22:07 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »