Fly4free.pl

LOT narodowym przewoźnikiem Węgier! Poleci z Budapesztu do Chicago i NYC!

Foto: LOT.com
LOT-owskie Dreamlinery będą latały ze stolicy Węgier do Chicago (2x w tygodniu) i Nowego Jorku (4x w tygodniu) od początku maja 2018 roku.

O uruchomieniu lotów z Budapesztu do USA było głośno na dziennikarskiej giełdzie od kilku tygodni, ale LOT nabrał wody w usta. Ostatecznie nowy kierunek ekspansji narodowego przewoźnika ogłoszony został dziś w czasie konferencji prasowej z udziałem wicepremiera Mateusza Morawieckiego na lotnisku w stolicy Węgier. Rejsy do Nowego Jorku będą wykonywane 4 razy w tygodniu (w poniedziałki, czwartki, piątki i niedziele), a do Chicago LOT będzie latał 2 razy w tygodniu (we wtorki i soboty). Oba połączenia są całoroczne, a bilety są już w sprzedaży na www.lot.com.

Za taką decyzją stoją przede wszystkim względy biznesowe, bo Budapeszt to duży rynek – lotnisko Ferenca Liszta w zeszłym roku obsłużyło 11,4 mln pasażerów (dla porównania – lotnisko w Warszawie miało 12,8 mln pasażerów). W odległości 2 godzin jazdy od lotniska w Budapeszcie mieszka zaś aż 8 mln osób. Do tego jest to rynek osierocony.

Węgrzy czekali na bezpośrednie połączenie z USA od 2011 roku, gdy z tras do Budapesztu zrezygnowały linie American i Delta Airlines. I takie połączenie trudno im było przywrócić, bo w 2012 roku zbankrutował Malev, czyli narodowy przewoźnik Węgier. W zeszłym roku w mediach pojawiły się informacje, że Stany z Budapesztem miałyby połączyć linie Emirates w ramach tzw. piątej wolności lotniczej. Ostatecznie trasa nie doszła do skutku, ale linia z Zatoki realizuje już takie transatlantyckie połączenia – lata z Mediolanu do Nowego Jorku i z Aten do Newark.

Mimo braku bezpośredniej trasy do Nowego Jorku i Chicago z Budapesztu podróżuje ponad 165 tys. ludzi rocznie, którzy przesiadają się głównie we Frankfurcie, Paryżu i Amsterdamie.

Ekspansja LOT cieszy, ale z drugiej strony warto zadać pytanie, czemu LOT rozwija się w innym kraju, zamiast dalej rozwijać hub w Warszawie. Prawdopodobnie powodem jest zapychające się lotnisko Chopina.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Wina Tuska !
makak, 7 lipca 2017, 9:00 | odpowiedz
Bardzo dobrze. Dzięki temu, bo będą mieli popyt na nowe Dreamlinery, których będą mogli zamowić więcej, a więc taniej. Dodatkowo popyt na WAW-BUD też wzrośnie i uda się wynegocjować lepsze warunki w nowych miastach Azji.
Zachwycony Ekonomista, 7 lipca 2017, 9:05 | odpowiedz
Oprocz kupowania nowych dreamlinerow, moze by wreszcie umyli wewnatrz te, ktore juz maja...
tojek, 7 lipca 2017, 9:11 | odpowiedz
Niech robią co chcą byleby zarabiali
Ero, 7 lipca 2017, 9:20 | odpowiedz
Zachwycony Ekonomista Bardzo dobrze. Dzięki temu, bo będą mieli popyt na nowe Dreamlinery, których będą mogli zamowić więcej, a więc taniej. Dodatkowo popyt na WAW-BUD też wzrośnie i uda się wynegocjować lepsze warunki w nowych miastach Azji.
Milcz.
Hikka, 7 lipca 2017, 9:24 | odpowiedz
No i pieknie, bez promocji za 1700-1800 bezposrednio do ORD polecimy. A dla poludnia Polski jazda do WAW czy BUD na jedno wychodzi praktycznie. Jeszcze LAX/SFO niech doloza i bedzie pieknie
mlody, 7 lipca 2017, 9:27 | odpowiedz
Niech latają nawet z największych dziur na świecie aby było do dochodowe i aby podatki płacili do polskiego budżetu, anie francuskiego, angielskiego, niemieckiego lub irlandzkiego.
latacz, 7 lipca 2017, 9:35 | odpowiedz
Hikka
Zachwycony Ekonomista Bardzo dobrze. Dzięki temu, bo będą mieli popyt na nowe Dreamlinery, których będą mogli zamowić więcej, a więc taniej. Dodatkowo popyt na WAW-BUD też wzrośnie i uda się wynegocjować lepsze warunki w nowych miastach Azji.
Milcz.
zyska wizzair, który będzie przecież dowodził wszystkich na to lotnisko.
xaxa, 7 lipca 2017, 9:37 | odpowiedz
POlska wstaje z kolan!!! Wystarczyło, że POTUS przyleciał, poklepał po plecach, a następnego dnia przejęliśmy Węgry! Pal licho Trójmorze, miejmy większe ambicje! POlska od Bałtyku do Zatoki Perskiej!!!
Pisior, 7 lipca 2017, 9:43 | odpowiedz
komuno wróć .... jak słyszę węgry i budapeszt
wio, 7 lipca 2017, 9:48 | odpowiedz
Bo tam jest kasa do zrobienia i to powinien być główny powód ekspansji LOTu! Będzie kasa będzie rozwój proste! Jak dla mnie to mogą latać i z Kiszyniowa do Nowego Jorku jeśli tylko na tym porządnie zarobią...
Piter, 7 lipca 2017, 9:50 | odpowiedz
No a Warszawa - Newark będzie dalej wylatany pożyczony 777 ?!? Dobre sobie...! Nowe dać gdzie indziej a wylatane tam. Zostawić decydenci nowe u nas a Te kilkuletnie dać na nowe trasy, uczcie sie od Emirates ćwoki! Obcokrajowcom coś nowego a nam Polakom wylatane stare... zawsze musicie lizać tyłka obcym?!?
Zawiedzony, 7 lipca 2017, 9:53 | odpowiedz
Wszystko zerzniete z artykulu faktu.pl
Fakt, 7 lipca 2017, 9:58 | odpowiedz
Zawiedzony No a Warszawa – Newark będzie dalej wylatany pożyczony 777 ?!? Dobre sobie…! Nowe dać gdzie indziej a wylatane tam. Zostawić decydenci nowe u nas a Te kilkuletnie dać na nowe trasy, uczcie sie od Emirates ćwoki! Obcokrajowcom coś nowego a nam Polakom wylatane stare… zawsze musicie lizać tyłka obcym?!?
Nie będze, Euroatlantic przestanie latać dla LOT pod koniec lipca wraz z dostawą i wejściem do siatki ostatniego Dreamlinera z bieżącej dostawy (SP-LRH).
krawat, 7 lipca 2017, 10:03 | odpowiedz
makak Wina Tuska !
Tusk chciał za sprawą OLT wykończyć LOT i wypromować LUFE
Sowa i przyjaciele, 7 lipca 2017, 10:24 | odpowiedz
Pisior POlska wstaje z kolan!!! Wystarczyło, że POTUS przyleciał, poklepał po plecach, a następnego dnia przejęliśmy Węgry! Pal licho Trójmorze, miejmy większe ambicje! POlska od Bałtyku do Zatoki Perskiej!!!
I co myślisz, że jesteś zabawny tępy antypolski kodziarzu? Właśnie, że chodzi o większą sprawę dla USA i poniekąd dla nas - ograniczenie wpływów rosyjskich w Afryce północnej poprzez współpracę Egiptu i Libii z Trójmorzem przy wsparciu USA. Ostatnio na grupie wyszehradzkiej był prezydent Egiptu - nieprzypadkiem
strateg, 7 lipca 2017, 10:39 | odpowiedz
Sowa i przyjaciele
makak Wina Tuska !
Tusk chciał za sprawą OLT wykończyć LOT i wypromować LUFE
A ja myślę, że on niczego bardziej nie pragnął, niż zostać Królem Europy. Miał w nosie LOT. Nie zajmował się tym po prostu.
Pator, 7 lipca 2017, 10:58 | odpowiedz
"Prawdopodobnie powodem jest zapychające się lotnisko Chopina" Zapcha się ono dopiero za kilka lat, więc prawdopodobnie piszecie bzdury. O kasę chodzi żuczki, tylko o kasę.
tołdi, 7 lipca 2017, 13:51 | odpowiedz
latacz Niech latają nawet z największych dziur na świecie aby było do dochodowe i aby podatki płacili do polskiego budżetu, anie francuskiego, angielskiego, niemieckiego lub irlandzkiego.
tja po to aby 500+ patologie mozna bylo sponsorwac no nie ?
lopek, 7 lipca 2017, 14:31 | odpowiedz
Tak tylko dlaczego Węgrzy za ten sam lot Lotem w te i z powrotem płacą 1650 PLN z przesiadką na Okęciu a Polak wylatując z Warszawy musi zapłacić 2653 PLN !? - 1000 PLN więcej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Nie wiem czym się tu zachwycać niech nam dadzą takie ceny to chentniej będziemy korzystać z Lotu a nie z konkurencji.
Zachwycony Ekonomista Bardzo dobrze. Dzięki temu, bo będą mieli popyt na nowe Dreamlinery, których będą mogli zamowić więcej, a więc taniej. Dodatkowo popyt na WAW-BUD też wzrośnie i uda się wynegocjować lepsze warunki w nowych miastach Azji.
kryzys76, 7 lipca 2017, 23:03 | odpowiedz
Zastanawiam się czy dobrze zrozumiałem. LOT założył spółkę-córkę na Węgrzech? OIDP przywileje narodowego przewoźnika od rządu może otrzymać tylko firma zarejestrowana w danym państwie.
jackii, 7 lipca 2017, 23:52 | odpowiedz
Dobrze ze sie rozwijaja rynek zagraniczny pozwoli im jeszcze bardziej się rozwinąć , lot ma szanse zostać naprawdę dużym przewodnikiem
Dwwiodo, 8 lipca 2017, 9:32 | odpowiedz
Ostatnie dwa zdania są śmieszne.. port może i się zapycha, ale powodu szukałabym raczej w wspaniałej możliwości nowego rynku i Węgrów którzy chętnie polecą bezpośrednio do USA. Kto lata to wie, jakim dramatem są tera zprzesiadki w LHR i FRA! ludzie dla oszczędzenia 200 zł tracą potem przesiadki z powodu kolek i tamtejszych kontroli. oj.. nie opłaca się
Animus, 8 lipca 2017, 23:17 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »