więcej okazji z Fly4free.pl

LOT dostanie aż 4 nowe, większe Dreamlinery! Znamy harmonogram i wiemy, dokąd polecą

Foto: Boeing
Pierwsza z nowych maszyn Boeing 787-9 trafi do narodowego przewoźnika w marcu 2018 roku. Ostatnia – w marcu 2019 roku – poinformował dziennikarzy w czasie lotu do Los Angeles prezes LOT Rafał Milczarski.

LOT już wcześniej ogłaszał, że będzie leasingował nowe „Drimki”, jednak pierwotnie była mowa tylko o trzech sztukach. Teraz wiemy, że w ramach umowy z Aviation Capital Group do LOT dołączy jeszcze jedna maszyna.

Ta decyzja oznacza, że w ciągu najbliższych dwóch lat LOT podwoi liczbę samolotów przeznaczonych do dalekich rejsów – obecnie ma 6 Boeingów 787-8 Dreamliner. Latem otrzyma 2 ostatnie maszyny tego typu z poprzedniego zamówienia. Wciąż nie jest jasne czy te maszyny przewoźnik dostanie w formie leasingu operacyjnego czy finansowego (w tej drugiej opcji LOT stałby się właścicielem Dreamlinerów po wpłacie ostatniej raty).

– Wiele wskazuje na to, że będzie to leasing finansowy, ale nie jest to jeszcze ostatecznie ustalone – mówił Milczarski.

To jednak dopiero początek ekspansji narodowego przewoźnika. Od marca 2018 r. LOT będzie otrzymywał bowiem kolejne Dreamlinery. Tym razem będzie to nowsza i pojemniejsza wersja Boeinga, czyli 787-9, który zabiera na pokład 294 pasażerów (obecna wersja może zabrać maksymalnie 252 osoby). Z punktu widzenia LOT ważne jest też to, że większa będzie klasa biznes (24 foteli zamiast 18 w mniejszym modelu Dreamlinera) i premium (21 foteli).

Pierwszą taką maszynę LOT otrzyma w marcu, a kolejne w kwietniu i czerwcu, ostatnią zaś w marcu 2019 r. Wszystkie maszyny będą fabrycznie nowe, a LOT będzie ich operatorem na podstawie leasingu operacyjnego.

Nowe samoloty będą oczywiście użyte do rozwoju siatki dalekich połączeń. W pierwszej kolejności LOT będzie je wykorzystywał na najbardziej popularnych trasach do Ameryki Północnej. Niestety, choć narodowy przewoźnik być może ogłosi w tym roku jeszcze jedną long-haulową trasę (chodzi tu o wspomniane wcześniej połączenie do Azji), to na jej start będziemy musieli poczekać do wiosny 2018 roku.

Nie znaczy to, że Dreamlinery będą bezrobotne. Pod koniec kwietnia LOT rozpocznie trasę z Warszawy do Newark, a od 3 lipca uruchomi połączenie z Krakowa do Chicago. Od lipca częściej polecimy też do Tokio i Seulu – do Japonii przewoźnik zwiększy liczbę rotacji z 3 do 4 tygodniowo, a do stolicy Korei Południowej liczba lotów zwiększy się z 3 do 5 tygodniowo.

LOT chciałby też latać częściej do Pekinu (obecnie wykonuje 3 loty w tygodniu), ale z uwagi na zapchane lotnisko w stolicy Chin jest to póki co niemożliwe, bo nie ma odpowiednich slotów w rozkładzie rejsów, które satysfakcjonowałyby LOT. W tej sytuacji na zwiększenie częstotliwości trzeba będzie poczekać przynajmniej do 2019 roku, gdy zostanie otwarte nowe lotnisko.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Czy Garuda Indonesia wchodzi do WAW ?
AniaCieszyn, 4 kwietnia 2017, 12:37 | odpowiedz
Kupi lub weźmie w leasieng a nie dostanie - jest to znacząca różnica :)
zada, 4 kwietnia 2017, 12:45 | odpowiedz
A co z Teheranem ?
xzy, 4 kwietnia 2017, 12:46 | odpowiedz
Proponuję Grenlandię, Górną Woltę i Kamczatkę - ulubione destynacje Rodaków.
Lotnik, 4 kwietnia 2017, 12:52 | odpowiedz
" i wiemy, dokąd polecą" - jakoś tego w tekście nie znalazłem :(
R, 4 kwietnia 2017, 12:53 | odpowiedz
"Wszystkie maszyny będą fabrycznie nowe, a LOT będzie ich operatorem na podstawie leasingu operacyjnego." "Wiele wskazuje na to, że będzie to leasing finansowy, ale nie jest to jeszcze ostatecznie ustalone – mówił Milczarski." To jak w końcu...?
JanekzGtażynką, 4 kwietnia 2017, 13:07 | odpowiedz
AniaCieszyn Czy Garuda Indonesia wchodzi do WAW ?
Od października. :)
morgi, 4 kwietnia 2017, 13:24 | odpowiedz
Wiemy ale nie powiemy...
rak, 4 kwietnia 2017, 13:29 | odpowiedz
Może BKK?
tom, 4 kwietnia 2017, 13:30 | odpowiedz
9 razy w tygodniu do San Escobar
Miko, 4 kwietnia 2017, 13:48 | odpowiedz
R ” i wiemy, dokąd polecą” – jakoś tego w tekście nie znalazłem ?
To przeczytaj jeszcze raz. Ze zrozumieniem.
Rozum, 4 kwietnia 2017, 14:26 | odpowiedz
JanekzGtażynką „Wszystkie maszyny będą fabrycznie nowe, a LOT będzie ich operatorem na podstawie leasingu operacyjnego.” „Wiele wskazuje na to, że będzie to leasing finansowy, ale nie jest to jeszcze ostatecznie ustalone – mówił Milczarski.”To jak w końcu…?
Przeczytaj jeszcze raz. Ze zrozumieniem.
Rozum, 4 kwietnia 2017, 14:26 | odpowiedz
rak Wiemy ale nie powiemy…
... oni hymn znają, ale nie umieją ;)
jaro, 4 kwietnia 2017, 15:21 | odpowiedz
I tak do Kazachstanu B788 to by było coś. Marzenia ściętej głowy... A pewnie będzie trzeba będzie się gniezdzic w B737 max.
Teddy's, 4 kwietnia 2017, 15:30 | odpowiedz
tom Może BKK?
Raz udało mi się na suvarnabhumi zobaczyć startującego LOT'ka.
sas, 4 kwietnia 2017, 15:58 | odpowiedz
Teddy's I tak do Kazachstanu B788 to by było coś. Marzenia ściętej głowy… A pewnie będzie trzeba będzie się gniezdzic w B737 max.
Do Kazachstanu to awionetka wystarczy.
Szok, 4 kwietnia 2017, 16:03 | odpowiedz
sas
tom Może BKK?
Raz udało mi się na suvarnabhumi zobaczyć startującego LOT’ka.
Ja o poranku w niedzielę 26.03 widziałem ladujacego na BKK
Podłużnik, 4 kwietnia 2017, 16:53 | odpowiedz
Podłużnik
sas
tom Może BKK?
Raz udało mi się na suvarnabhumi zobaczyć startującego LOT’ka.
Ja o poranku w niedzielę 26.03 widziałem ladujacego na BKK
Czarter na 100%
szmer, 4 kwietnia 2017, 17:54 | odpowiedz
R ” i wiemy, dokąd polecą” – jakoś tego w tekście nie znalazłem ?
Ale nikt nie obiecywał że się tą wiedzą podzieli z innymi :)
Gyron, 4 kwietnia 2017, 19:31 | odpowiedz
"otrzyma" jak to otrzyma? od kogo otrzyma? częściowo od podatnika, wiadomo. niefortunny dobór słów.
lolo, 4 kwietnia 2017, 21:36 | odpowiedz
" że większa będzie klasa biznes (24 foteli zamiast 18 w mniejszym modelu Dreamlinera) i premium (21 foteli)." Premium obecnie ma 3 rzędy po 7, czyli 21. Czym zatem będzie większa?
M, 5 kwietnia 2017, 7:23 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »