Fly4free.pl

Jest decyzja WINB! Pas startowy w Modlinie nie nadaje się do użytku!

Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Warszawie Jaromir Grabowski podtrzymał decyzję o zakazie użytkowania dwóch betonowych fragmentów pasa startowego Lotniska w Modlinie. Jak powiedział w rozmowie z Fly4free.pl - przeważyły względy bezpieczeństwa. - Istnieje obawa, że będą kolejne odpryski betonu, a ponadto niektóre miejsca, które zostały naprawione nie dają gwarancji, że ubytki znów się nie pojawią - dodał.

Oznacza to tyle, że prace remontowe nic nie dały, samoloty Ryanaira i Wizz Aira do Modlina w najbliższym czasie nie powrócą, a droga startowa najprawdopodobniej będzie musiała być poddana remontowi generalnemu, co potrwa długie miesiące.

Przeczytaj pisemną decyzję Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowalnego z grudnia 2012 roku >>

Przypomnijmy: 22 grudnia 2012 r Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego cofnął pozwolenie na użytkowanie dwóch betonowych fragmentów pasa startowego. Powodem były pęknięcia i dziury. Linie Wizz Air oraz Ryanair zdecydowały o czasowym przeniesieniu operacji na Lotnisko Chopina.

Stanowisko portu lotniczego Modlin:

Szanowni Państwo,

Według MWINB naprawy wykonane przez ERBUD S.A. nie przyniosły oczekiwanych rezultatów

Po analizie wyników ekspertyz, które zostały zamówione przez Zarząd Portu Lotniczego Warszawa/Modlin, Nadzór Budowlany utrzymał decyzję wydaną 22 grudnia br. o wyłączeniu z użytkowania obu progów drogi startowej. Oznacza to, że według inspektorów nadzoru budowlanego naprawy drogi startowej przeprowadzone  przez generalnego wykonawcę firmę ERBUD S.A. są niewystarczające.

W związku z powyższym zobowiązaliśmy ERBUD S.A. do przedstawienia szczegółowych planów gruntownej naprawy, wraz z metodologią i harmonogramem. Zarząd zapowiada, że przedstawione przez generalnego wykonawcę plany będą szczegółowo analizowane przez  wysokiej klasy specjalistów technologii budowy lotnisk oraz będą konsultowane z MWINB. „Jak widać wybrany w przetargu inwestor zastępczy nie sprawdził się, dlatego zdecydowaliśmy się jeszcze bardziej wzmocnić nasz wewnętrzny nadzór nad wykonawcą. W tym celu nawiązaliśmy współpracę z dodatkowymi specjalistami, którzy pracowali przy budowie wielu lotnisk w naszym kraju. Ponadto, aby mieć pewność co do przyjętych technologii, chcemy też skonsultować plany ERBUD S.A. z wojewódzkim inspektorem nadzoru budowlanego.” – podkreśla Piotr Okienczyc, Prezes Zarządu Lotniska Warszawa/Modlin.

Wczoraj ERBUD S.A. zadeklarował, że na wykonanie nowej nawierzchni potrzebuje 10 dni sprzyjających warunków atmosferycznych (dodatnie temperatury). Naprawa zostanie wykonana w ramach zobowiązań gwarancyjnych generalnego wykonawcy. 

Zarząd posiada opinie prawne, które potwierdzają zasadność roszczeń wobec generalnego wykonawcy ERBUD S.A. oraz inwestora zastępczego Bud-Invent. „Mamy ekspertyzy prawne, które potwierdzają zasadność naszych roszczeń wobec obu firm zaangażowanych w realizację pasa startowego. Będziemy domagać się zarówno pokrycia szkód, jak również korzyści utraconych” – podkreśla Marcin Danił, Wiceprezes Zarządu Lotniska Warszawa/Modlin.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
No to teraz ciekawe jakie rozwiązanie przyjmą linie lotnicze... dzisiaj kupiłam bilet na marzec na przylot do Modlina. Majątek to nie był, ale jednak bardzo dobra opcja. Liczę, że zostaną na Okęciu albo pasażerom dadzą opcję wyboru gdzie chcą lądować. Krakowem też bym nie pogardziła. ;))
acid, 24 stycznia 2013, 17:18 | odpowiedz
Takie rzeczy tylko w Polsce.....
L., 24 stycznia 2013, 17:20 | odpowiedz
Nie tylko w Polsce, zobacz sobie jaka jest afera w Niemczech związana z budową lotniska Berlin Brandenburg a zobaczysz, ze Modlin to mały pikuś.
Michom, 24 stycznia 2013, 17:23 | odpowiedz
a erbud nie uznaje gwarancji i mowia ze pas zostal wykonany poprawnie :D oto Polska wlasnie...
hahaha, 24 stycznia 2013, 17:23 | odpowiedz
Yes, yes, yes!!!
kaska_leci, 24 stycznia 2013, 17:23 | odpowiedz
Podejrzana sprawa. Śmierdzi na kilometr jakimś przekrętem. Lądowałem na tym lotnisku na krótko przed zamknięciem i wszystko było OK. Kilka razy podczas lądowań w Afryce czy Azji było widać wiele pęknięć. Grywam na symulatorach i jeśli prześledzić lotniska na świecie niektóre nawet w animacjach komputerowych są przedstawiane jako zdezelowane i popękane. Dziwne to wszystko. Kto lądował przykładowo w Mombasie ten wie o czym piszę. Czasami samolotem tak rzuca, że ludzie nagrywają filmiki.
Pawełek, 24 stycznia 2013, 17:24 | odpowiedz
Ja się cieszę, można będzie latać z Warszawy normalnie, z Okęcia a nie kombinować 3-godzinny dojazd do Modlina.
Maro, 24 stycznia 2013, 17:24 | odpowiedz
to jesli ktos kupil bilet z wizzaira na marzec z modlina,to automatycznie leci z chopina?nie anuluja tego lotu czy cos?
p, 24 stycznia 2013, 17:25 | odpowiedz
Tu nie Afryka kolego.
@ Pawełek, 24 stycznia 2013, 17:28 | odpowiedz
ERBUD dal tylka a ten co odbieral pas tym bardziej:::::
stachu, 24 stycznia 2013, 17:31 | odpowiedz
Hmmm, jeżeli naprawa pasa potrwa do polowy maja, tym lepiej dla mnie bo latwiej/wygodniej jest sie dostać na Okecie. Ciekawe, jaki wplyw dzisiejsza decyzja bedzie miec na ceny biletow i jak bedzie wyglądać ich sprzedazy?
Ciulabula, 24 stycznia 2013, 17:33 | odpowiedz
Tu nie Afryka kolego //////////////////// Może i nie Afryka, ale na afrykańskich lotniskach lądują przecież samoloty z całego świata, czasami co kilka minut. Dlatego mnie to dziwi, że taki dramat jest z nowym pasem startowym, na którym chodzą i wyszukują ubytków niby szpilek w stogu siana, gdzie tymczasem wyrwy i turlające się ubytki widać gołym okiem na niektórych lotniskach
Pawełek, 24 stycznia 2013, 17:36 | odpowiedz
no coz, polscy wlodarze tez maja prawo krasc. nie mozemy byc gorsi od calej UE>
Bartek, 24 stycznia 2013, 17:37 | odpowiedz
Wspaniała wiadomość! Czyj kolega tym zarządzał? Bratenk wujka ciotki męża - ile wziął pod stołem? A potem płacze i żałoby narodowe jak by ludzi zginęli... Wiadomo- Polacy w imię Chrystusa cierpieć potrafią, oddawać swoją krew za przegrane sprawy także, ale głupiego pasa startowego sprawnie wybudować- już nie.
Miś Uszatek, 24 stycznia 2013, 17:38 | odpowiedz
Kurde, po co były te ekspertyzy za dziesiątki tysięcy złotych! Mogli Pawełka poprosić by sprawdził jak jest w symulatorze i wydałby opnie. Nie dość że szybciej, to jeszcze fachowo i być może za uścisk dłoni. Pewełku, masz wolne moce przerobowe? Kilka ekspertyz bym miał do zlecenia...
Rafał, 24 stycznia 2013, 17:42 | odpowiedz
DZIĘKUJEMY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :):):):):)
David D., 24 stycznia 2013, 17:49 | odpowiedz
Kurde, po co były te ekspertyzy za dziesiątki tysięcy złotych! //////////////////////// Pewnie z tej samej przyczyny z której Kopacz wypłacała sobie kolejne premie po 40tys. zł i dla wszystkich swoich przydupasów :) Nie jestem ekspertem, ale ta sprawa śmierdzi na długość pasa startowego:) Media podejrzanie rozdmuchują tą sprawę tylko pod kątem winy wykonawcy i nie dopuszczają do głosu drugiej strony. Na mój nos za bardzo to sztucznie kreowane. Ciekawe co będzie dalej.
Pawełek, 24 stycznia 2013, 17:52 | odpowiedz
No, to ceny za bilety ryana i wizza na wyloty I przyloty z warszawy pojda do gory :(
KM, 24 stycznia 2013, 17:58 | odpowiedz
@David D. Ciekawe jak będziesz dziękował gdy Rynair całkowicie wycofa się z Okęcia. Brak Modlina to nie jest dobra wiadomość. Ryanair juz od dawna mówił, że Okęcie jest dla nich za drogie i nieopłacalne. Gdy w związku z brakiem Modlina wycofa się z Warszawy oznaczać to będzie brak wielu ciekawych promocji i poważnej konkurencji dla wizzaira. A to z kolei spowoduje, że wizzair w związku z brakiem konkurenta będzie mógł podnieść sobie ceny albo rzadziej dawać promocje gdyż nikt nie będze im deptał po piętach. Ci którzy sądzą, że Ryanair będzie sobie do maja latał z okęcia mogą się bardzo zawieść.
aww, 24 stycznia 2013, 17:59 | odpowiedz
Do tych, którzy są zadowoleni. To, że lotnisko nie nadaje się do użytku nie znaczy, że wszystkie loty zostaną przekierowane na Chopina. Istnieje prawdopodobieństwo, że ze względu na wysokie koszty ilość połączeń zostanie ograniczona lub nawet niektóre tanie linie zrezygnują z lądowań w Warszawie.
Bogo, 24 stycznia 2013, 17:59 | odpowiedz
A w Suwałkach szkoda było pieniędzy by wybudować lotnisko za to pod Warszawą są dwa w tym w Modlinie, lotnisko-pas startowy żenada!!! Wstyd na cała Europę i chyba jeszcze dalej... Suwałki mają kiepskie drogi dojazdowe i lotnisko byłoby tutaj idealne no ale cóż... lepiej było wyrzucić kasę w błoto robiąc Modlin... Marnotrawstwo pieniędzy podatników!!! Od wielu lat mówi się o lotnisku w Suwałkach, no właśnie, mówi się i mówić będzie, a robić lotniska i tak będą gdzie indziej. W Suwałkach szybciej postaną "startrekowe", gwiezdne teleporty niż porządne drogi dojazdowe z W-wy czy nawet nadzieja, zwłaszcza młodych pokoleń, LOTNISKO!!!
Suwalczanka, 24 stycznia 2013, 18:07 | odpowiedz
Nie no nie wierze... paranoja! :D Najbardziej mi szkoda tych ludzi ktorzy tam pracowali na tym lotnisku. Wyjezdzalam ok 2 miesiace temu z Modlina na Fuerteventure i pamietam jak mila byla obsluga na lotnisku. Doslownie kazdy! PRzy odprawie, ochrona, na strefie bezclowej... Mam nadzieje ze szybko naprawia lotnisko jak nalezy i Ci ludzie wroca do pracy.
Karolajna, 24 stycznia 2013, 18:08 | odpowiedz
Sorry,ale kto bedzie latał z Suwałk? Zdecydowanie za mały rynek, za mało ludzi, za słaby dojazd. Warszawa nie miała lotniska dla tanich lotow, a rynek jest tu o skalę większy niż na podlasiu. Ekonomia, koszta przeważyły.
KM, 24 stycznia 2013, 18:24 | odpowiedz
Wiocha jak wiocha, ale ciekawe czy znajda osobe (osobe - z nazwiska) ktora dopusciala rok temu pas do uzytku.
Niecodziennik.net, 24 stycznia 2013, 18:24 | odpowiedz
We wsi zwanej Warszawa, niestety nic, nigdy nie było wykonane zgodnie z normami, wszystko po łebkach i za mega szmal. Jak już coś się zawali, to i tak pieniądze z innych województw się weźmie. Bo przecież Warsiawa jest najważniejsza. Żenada.
Sam Yee, 24 stycznia 2013, 18:34 | odpowiedz
Dawno juz tak mowilem, nawet na wpisach na fly4 ze pas musi byc wymieniony, a jacys chyba ignoranci i bedz wiedzy, praktyki mlotkami opukiwali pas startowy i kleili. To smutne spojrzenie ale przynajmniej realistyczne. Teraz zeby bylo smieszniej to z Krakowa pojade na nowoczesne lotnisko we Lwowie, co go na euro2012 wybudowali, pas maja dobry lepszy niz w Modlinie, hale wielkie, ruch jednak jest tam maly, moze sie to zmieni? Na Ukrainie nawet potrafili w miae dobrze wybudoeac, a pod Warszawa nie? Naprawde ci organizatorzy w Warszawie sa beznadziejni i na nicztym sie nie znaja, nawet lepsi bywaja na Ukrainie co gospodarczo labo stoi, ale potrafia zamknac wichrzycieli i stawiac na nogi ten biedny popyrtany kraj jak dla mnie. Lotnisko we Lwowie wyglada jednak nowoczesnie i dobrze, tych urzednikow, celnikow, bym tam troche jednak przetrzebil, no ale Lwow wg mnie to polskie miasto, ktore powinno wrocic do Polski do Galicji jak dawniej.
hol2, 24 stycznia 2013, 18:46 | odpowiedz
@aww: Ryanair napewno nie wycofa się z latania z Warszawy. Za dużo wydali pieniędzy na promocję żeby teraz rezygnować z powodu zamknięcia lotniska w Modlinie. Paradoksalnie przeniesienie lotów na Okęcie tylko zwiekszy ilość osób chętnych do zakupu biletu. Fakt że do tej pory Ryanair latał z 9ciu innych polskich lotnisk a z Warszawy nie, wynikało tylko i wyłacznie z tego, że Modlin był już w budowie. Gdyby wogóle tego lotniska nie wybudowano, Ryanair już dawno zaczałby latać z Chopina. Warszawa i Mazowsze sa dla nich zbyt dużym rynkiem zeby wynosić się stąd z powodu zamknięcia jednego z lotnisk. A jeżeli koszty związane z lotami z Chopina będa rzeczywiście dla przewoźnika większe, to będą one tak samo większe dla Ryanaira jak i dla Wizzaira, obydwaj więc przewoźnicy będą stali na równej pozycji jeśli chodzi o walkę o klienta. Nie zmieni się nic, być może z wyjątkiem podniesienia cen biletów o kilka złotych (w co watpię) i faktu, że zamiast telepac się 2 godz. do lotniska w środku pola z dziwnymi przesiadkami na stacjach "Koniec Świata" i "Srodek Niczego", będzie można dostać się do lotniska w 20-25 min, miejskim autobusem za kilka złotych.
David D., 24 stycznia 2013, 18:54 | odpowiedz
A miało być tak pięknie... Wywiady autografy, wizyty w zakładach pracy ;) a wyszło jak zwykle czyli cena czyni cuda! Oby zima była długa bo nie spieszy mi się do Modlina.
Lotoholik.pl, 24 stycznia 2013, 19:01 | odpowiedz
Wieś w Warszawie to jest właśnie przez takich niedouczonych mośków jak Ty, którzy przyjeżdzają do stolicy, pomieszkają 2 lata i są już Warszawiakami, którzy robią bardachę jak tylko gdzieś pojadą. A później cała Polska nas nienawidzi. Gdzie tylko pojedziemy ze znajomymi w większym gronie czy to do Katowic, Wrocławia, Krakowa, Poznania, na Pomorze (wszystkie miejscowości są podane z "autopsji") to się dziwią, że Warszawa może być tak fajna. Ludzie z Warszawy są fajni, tylko Ci przyjezdni (nic do nich nie mam jak reprezentują odpowiedni poziom - mam dużo znajomych spoza Wwy) nazywający się Warszawiakami psują nam opinię Ponadto Warszawa sobie świetnie radzi i zarabia o wiele więcej (około 15 razy) niż dostaje z budżetu mimo, że wiele osób rozlicza się w Urzędach w swoich miejscowościach, więc daruj sobie swoje stereotypowe ględzenie, że cała Polska składa się na cwaniaków z Warszawy.
@Sam Yee, 24 stycznia 2013, 19:16 | odpowiedz
Inzynierem nie jestem i nie mam pojecia jak to sie fachowo nazywa, ale pewnie chodzi o to, ze jesli przyjdzie kolejna zima, to z pasa NIC nie zostanie. Taka afryka jest w o tyle lepszej sytuacji, ze nie ma poprostu zimy, a co za tym idzie woda nie rozsadzi pasa dokumentnie i spekania moga sobie byc. No i nie mozna zapominac o zapewne wiele bardziej wysrubowanyc roznych standardach w Europie.
Kaban, 24 stycznia 2013, 20:24 | odpowiedz
Zmiana tempetatury szczegolnie wielokrotne przejscie przez zero stopni kruszy materialy budowlana, to elasnie zamarzanie i rozmarzanie, z tego pkt widzenia klimat w Polsce jest moz jeden z najgorszych? Bo nawet w polnocnej Szwecji jak sa mrozy bez przerwy to zamarznie raz a na dlugo. W Polsce trzeba wiec inaczej budowac i uwzgledniac te ruchy materialow, robic specjaln zabezpieczenia, nawet przy zwyklym ogrodzeniu czy chodniku przy domu. Drogi sie tez przez to psuja w Polsce, mamy czsto gleboke wymarzniete dziury w asfalcie. Okazuje sie jednak, ze dziury w drodze podobne do tych naszych sa tez w krajach cieplych bez zim, np na Malcie, sam widzialem! Powodem tych dziur jest slaba nawierzchniua ale tez. goraco slonce, co wygrzewa materialy budowlane, powoduje osabienie ich wiazan raz tez ruchy temperatury w sloncu i w nocy, dodatkowo wietrzenie wiatru i tez sa dziury na drogach na Malcie jak w Polsce. Doswiadczony kierowca co jezdzil po wielu krajach twierdzil ze jest zasada, ze im bardziej katolicki kraj jak np Polska, Malta tym sa gorsze drogi, no bo w koncu np w Niuemczech, Austrii czy nawet na Ukrainie potrafili zrobic dobrze na dluzej te pasy startowe, czy nawet w Polsce ale nie w Modlinie, gdzie mize trzeba sie modlic?
Jacek, 24 stycznia 2013, 21:00 | odpowiedz
QUIZ: ile odpryskow zebrali ULCe na pasie podczas kontroli (podpowiedz powierzchnia 50. tys mkw)? A) 200-250 gram B)300-350 gram C)400-450gram Jak to mowi polskie przyslowie, jak sie chce psa uderzyc to kij sie zawsze znajdzie. ULC dziala na polecenie "gory". Popyt pasazerow 25 mln rocznie/ przepustowosc polskich lotnisk 35,8 mln rocznie.
quiz, 24 stycznia 2013, 21:24 | odpowiedz
mam pytanie: gdzie mozna zasiegnac rzetelnej informacji odnosnie tego skad i czy w ogole odbywa sie lot zarezerwowany na 11.02.2013 roku z lotniska Modlin? Na stronach zarowno linii lotniczej jak i obu lotnisk takowej informacji brak- bo i po co? ;/ ps. Polska ZALOSNA mentalnosc! Zesraj sie a postaw sie! Najpierw zaplanuja wielka inwestycje, wladuja mnostwo forsy, zatrudnia ludzi, oglosza calemu swiatu jaka udana inwestycja! a tu boom! jak zwykle okazue sie ze za wysokie progi na nasze lisie nogi / zenada! ale to sie juz raczej nigdy nie zmieni....
Olga, 24 stycznia 2013, 21:38 | odpowiedz
@quiz //////// Zgadza się! Jak pisałem powyżej niestety wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia z walką interesów. W czyimś interesie jest to aby port w Modlinie przestał działać, albo żeby jego prace sukcesywnie paraliżować. Nie tak dawno przykładowo mieliśmy do czynienia z nadzwyczaj niesłychanym i zuchwałym najściem złodziei na hotel w Wiśle podczas inauguracyjnego konkursu skoków narciarskich. Jeden z działaczy powiedział, że wszyscy nieoficjalnie się domyślają, że chodzi o walkę w interesach, czyli konkurencję dla Zakopanego. Złodzieje jakimś dziwnym trafem zdobyli akredytację i chodzili sobie w najlepsze po hotelu i terenie zamkniętym dla sportowców!
Pawełek, 24 stycznia 2013, 21:55 | odpowiedz
@quiz Podejrzewam że za obłożenie na poziomie 70% przepustowości to wielu dyrektorów polskich lotnisk dałoby się pokroić ;)
Marecki, 24 stycznia 2013, 22:01 | odpowiedz
Jakby co to nóweczka lotnisko w Lublinie czeka Panowie decydenci z Ryana i Wizza :) Nowiutkie,pas startowy bez dziur,dojazd pociągiem pod sam terminal,nie ma tłoku,kolejek....zapraszamy
radek, 24 stycznia 2013, 22:23 | odpowiedz
zapraszamy do lublina ;x
frt, 24 stycznia 2013, 22:23 | odpowiedz
Zastuj w Modlinie sie szykuje, pokazywali w TVN24 i TVPinfo, firmy przy lotnisku nue maja co robic, pizzy nie ma komu nawet sprzedawac, parkingi puste, mieszkania co byly wynajmowane puste, firmy sie koncza, ludzie rozgladaja sie za inna praca. Tak ze caly ciag zdarzen sie uruchomil. No ale nawet pasazerowie widzieli ze pas startowy jest popekany, ja nie wdzialem takiego pasa popekanego na wielu lotbiskach w Europie. Wiec musieli to zamknc i to nie ze jakas gra interesow jest. Na popekanymnlotnisku nawet ladowaly samoloty w zeszlym roku, a klejenie dziur zima ta calej zlej nawierzchni asa startowego to chyba nawet niefachwiec wie ze sensu nue ma, podobnie ak opukiwanie mlotkami. Moze by sie tymi mlotkami sami popukali w glowe? Rozumie rozgoryczenie ludzi w Modlinie co traca tam prace, ale tak to stac sie musialo. Moze latem wymienia caly pas i bedzie dobrze? Narazie jednak wg mnie to Ryan i Wizz wyniesie sie ci nieco z Warszawy na inne lotnska, moze jednak wroca latem do Modlina.
Jacek, 24 stycznia 2013, 22:29 | odpowiedz
To lotnisko było słabe. W kiepskiej lokalizacji, ze złym dojazdem, ciasne i zatłoczone. I zupełnie zbędne. Nie miałabym nic przeciwko gdyby go zamknęli na wieczność. W zasadzie nie powinni go wcale budować, gdyż było to wyrzucenie pieniędzy w błotko.
Door, 25 stycznia 2013, 0:24 | odpowiedz
pewnie zaczną sie przepychanki z Erbudem , sądy itp i lotnisko juz nie ruszy . Powiedzą że przez kryzys albo przez PiS
kaiel, 25 stycznia 2013, 0:51 | odpowiedz
To o ile się założymy, że najpierw Modlin będzie miał ILS a potem nowy pas? I będzie żądał od Erbudu pokrycia strat Wiąz, Ryan i swoich?
Jan, 25 stycznia 2013, 6:43 | odpowiedz
Dlaczego dyrektor Modlina nie podał się jeszcze do dymisji? PS. Jak będą zwalniać z Modlina? - Całymi rodzinami z wujkami, stryjkami, teściami...Gdyby nepotyzm mógł latać, to cały ten kurnik z fundamentami by poleciał sobie gdzieś.
Knur, 25 stycznia 2013, 10:32 | odpowiedz
Zapraszają do Lublina. Tylko po co ? Na innym wątku pisałem, że niektórzy ludzie utracili poczucie rzeczywistości. Nawet gdyby tanie linie przeniosły swoje loty z Warszawy do Lublina (co jest hipotezą karkołomną, ale niech tam) to jest rzeczą oczywistą, że mieszkańcy Warszawy nie będą jeździć do Lublina (Radomia,Łodzi) aby gdzieś polecieć. Trzeba być chyba po marketingu i zarządzaniu aby budować na takim założeniu. Ja rozumiem patriotyzm lokalny i dążenia aby prosto z chałupy lecieć na saksy (za 5zł+VAT wyłącznie), ale gdzieś jest granica idiotyzmu, której publicznie raczej nie należy przekraczać.
zapinio, 25 stycznia 2013, 11:13 | odpowiedz
Jeśli nie wiadomo o co chodzi to z pewnością chodzi o pieniądze. Ktoś się z kimś nie podzielił i teraz ponosi konsekwencje swojej decyzji. Polska norma (nr PN/......) ha,ha.
cypis22, 25 stycznia 2013, 12:55 | odpowiedz
ty debil!
@ hol2, 25 stycznia 2013, 13:18 | odpowiedz
Michom : Nie tylko w Polsce, zobacz sobie jaka jest afera w Niemczech związana z budową lotniska Berlin Brandenburg a zobaczysz, ze Modlin to mały pikuś. O czym Ty piszesz, porównujesz Berlin Brandenburg do Modlina to tak jakbyś porównywał słonia do mrówki.
kibolpolski.pl, 25 stycznia 2013, 15:15 | odpowiedz
Niech zrobia raz a dobrze. Co do pierwszego wpisu - ja tez bym wolal, zeby samoloty ladowaly na zasadzie przystankow na zadanie, dokladnie pod moim domem ;-). Co do odpryskow to nie ma znaczenia, oczywiscie w ULC ja wierze jak w kazda instytucje ktora zatrudnia takich a nie innych ludzi(poczytajcie sobie w mediach). Ale ta firma by nie robila naprawy gdyby tylko mogla, wiec widocznie rzeczywiscie uszkodzenia sa niebezpieczne i mozliwe, ze beda znacznie wieksze w przyszlosci. Co do Afryki - tam sa suche klimaty, relatywnie sporo plaskich powierzchni do ladowania, ale ich linie maja chyba najwiecej wypadkow na pasazerokm. Samo istnienie Modlina jest niezbedne, bo jak widac Lodz nie byla dobrym rozwiazaniem, a dzieki niemu "shocking airport" przestanie dyktowac ceny...
dfssdfdfs, 25 stycznia 2013, 17:48 | odpowiedz
się wizz domagał kasy za brak ILS, to trzeba było jakoś zwalić winę na kogoś innego żeby się biedny Modlin nie wykosztował. Teraz spokojnie do czasu aż lotnisku ruszy ILS się odpali, a za odwołane loty z powodu ILS i pasa zapłaci biedny wykonawca a nie lotnisko.
PS, 25 stycznia 2013, 18:41 | odpowiedz
@ zapinio Ciekawe,że jak uruchamiano lotnisko w Lublinie to tacy jak Ty rozpisywali się w stylu: "po co lotnisko w Lublinie,skoro do Warszawy tak blisko" Teraz można zapytać odwrotnie-skoro to dla warszawki tak blisko,to dlaczego nie stolyca z Lublina latać?
Bomba, 25 stycznia 2013, 21:12 | odpowiedz
Witam Was Czy Wy naprawdę myślicie, że to chodzi o płytę? Czy nikt z Was nie słyszał jak niechcący wygadali się, że nie mają urządzenia do naprowadzania we mgle!?!?! A potem gadka, że muszą testować itd... Jak potencjalny klient odbierze info o braku tak ważnego urządzenia, a jak o okruszkach na płycie?! - sami sobie odpowiedzcie - wiadomo, że informacja, że nie ma urządzenia wprowadzi panike i odstraszy i po lotach z Modlina. Nieważne to wszystko bo i tak nas ciulają jak chcą. Najważniejsze, że mamy latać bezpiecznie co i sobie Wam życzę !!! Pozdrawiam serdecznie.
frafalek, 25 stycznia 2013, 21:53 | odpowiedz
Lublin czy Lodz moglyby sie podzielic i obsluzyc czesciowo Warszawe i tanie loty :) po co bylo inwestowac nowe srodki w lotnisko, do ktorego dojazd jest jaki jest zamiast pomyslec o Lodzi czy Lublinie...
melzuzia, 25 stycznia 2013, 21:59 | odpowiedz
Dlatego, że "warszawka" aglomeracja 4-5 mln ludzi. Z przyjezdnymi (również inwazja z Lublina) jeszcze więcej. To Lublin szuka pracy i zaczepienia w Warszawie nie na odwrót. Dyskusja jest o tyle bezprzedmiotowa, że ani Lublin ani Łódź żadnego ruchu z Warszawy nie przejmą. Pomysł ze swoistym przymuszaniem pasażerów żeby chcąc gdzieś polecieć z Warszawy jechali do Lublina jest prosto z Mrożka. Mnie to zresztą obojętne, bo i tak latam wyłącznie z Okęcia i (jeden raz) z Modlina. Ci pasażerowie, którzy są decydujący dla linii lotniczych i dla których otwiera się połączenia czyli ci co nie polują na promocje po 10zł, a skłonni są zapłacić po 300 zł za odcinek, ci pasażerowie cenią sobie również wygodę, a nie tylko cenę biletu. Jeżeli będę miał do wyboru lot z Modlina za 50zł albo lot z Okęcia za 150 zł to wybiorę Okęcie. Z tych samych powodów nigdy nie wybiorę ani Lublina ani Łodzi.
zapinio, 25 stycznia 2013, 23:49 | odpowiedz
@ David D. i do reszty. Hahah co wy pieprzycie, że ciężko dojechać do Modlina, że to pole itp. Jak się mieszka u nas rok i podaje się za wielkiego warszawiaka to tak jest.Dla takich to najlepiej wybudować pas pod domem i czarterem zabrać.Jakoś prawdziwi Warszawiacy nie mają problemu z dojechaniem tam.45-60 minut i spokojnie z centrum można dojechać pod terminal.Jak zwykle najwięcej do powiedzenia to mają kompleksiarze względem stolicy i Ci mieszkający tu rok czasu.Z resztą autor postu "@Sam Yee" wszystko idealnie wytłumaczył.Z resztą- David ja tu o Ryanie chce pogadać.Jak tak jesteś pewny, że się nie wycofają za jakiś czas z Okęcia, to dlaczego nie latali przed Modlinem z Okęcia? Dlaczego latał tylko Wizz? Ryan od razu powiedział, że na Okęciu jest za drogo i to wiadomo nie od dzisiaj.Jak nie otworzą do lata Modlina, to może się okazać, że Ryan zabierze manatki i stąd spie*doli gdzie się da. :D I nie ma co gadać, że ważny rynek, bo wcale tak nie jest.Nie dodajmy sobie ważności. ;) Zgadzam się z aww. ;)
szydelm, 25 stycznia 2013, 23:55 | odpowiedz
Tak to jest jak się robi prowizorki,przebudówki..w dodatku w dolinie 2 rzek. Tam zawsze bedą najgorsze warunki do lądowania w kraju,nawet gdy zainstalują ILS, ABS i CBA
garry, 26 stycznia 2013, 14:31 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »