Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 03 Wrz 2015 13:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 10935
HON fly4free
W ciągu kilku tygodni we wszystkich samolotach Ryanaira pojawią się defibrylatory.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus uważa post za pomocny.
 
      
Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
#2 PostWysłany: 03 Wrz 2015 14:12 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Sty 2011
Posty: 7790
Ciekawa decyzja, choć raczej medialna. Obecne rekomendacje zalecają wyposażenie w defibrylatory miejsc gdzie statystycznie następuje jedno zatrzymanie krążenia na dwa lata.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 03 Wrz 2015 14:35 

Rejestracja: 28 Lis 2011
Posty: 103
Też mi się wydaje że to raczej PR a nie kwestie bezpieczeństwa pasażerów zadecydowały.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 03 Wrz 2015 14:38 

Rejestracja: 25 Sty 2010
Posty: 437
niebieski
Gdyby to był PR, to wyposażyliby tylko jeden samolot i to ogłosili.
Super decyzja, oby jak najrzadziej musieli z nich korzystać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 03 Wrz 2015 14:49 

Rejestracja: 29 Mar 2012
Posty: 410
Washington napisał(a):
Ciekawa decyzja, choć raczej medialna. Obecne rekomendacje zalecają wyposażenie w defibrylatory miejsc gdzie statystycznie następuje jedno zatrzymanie krążenia na dwa lata.


W AED nie defy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 03 Wrz 2015 14:51 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Sty 2011
Posty: 7790
a AED to nie defibrylator? ;) Ale niech będzie, ładnie i pełnymi słowami - automatyczne zewnętrzne defibrylatory :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
zbyhu lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 03 Wrz 2015 15:19 

Rejestracja: 29 Mar 2012
Posty: 410
Zależy kto pyta, ale oni mogą zakupić AED ze względu na mniejsze problemy z konserwacją.
Ile FR am samolotów? Około 300? Po kilka tysięcy USD to i tak wychodzą grosze - 1000000 USD
A jak jest w innych liniach? Chyba na LongH są obowiązkowe?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 04 Wrz 2015 07:38 

Rejestracja: 28 Lis 2011
Posty: 103
AED w Polsce można kupić za około 5000 ( ok.1300$ ) czyli raczej trochę mniej ich to będzie kosztowało. Pewnie jakiś rabacik jeszcze dostaną.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 04 Wrz 2015 08:39 

Rejestracja: 29 Mar 2012
Posty: 410
Myślę, że lotnicze atesty itp podniosą cenę kilkukrotnie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 04 Wrz 2015 09:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 1845
Loty: 76
Kilometry: 125 391
niebieski
Jak się teraz ktoś będzie awanturował na pokładzie to dostanie impuls i spokój ;)
_________________
Image
MOJE RELACJE Z PODRÓŻY
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 04 Wrz 2015 09:32 

Rejestracja: 29 Mar 2012
Posty: 410
Ironia, ironią ale defy do Lotników mimo, że reanimację prowadzimy na dole maja atesty na upadek z jakiś kosmicznych wysokości.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 04 Wrz 2015 13:54 

Rejestracja: 25 Sty 2010
Posty: 437
niebieski
Tomek Zien napisał(a):
Jak się teraz ktoś będzie awanturował na pokładzie to dostanie impuls i spokój ;)


Nie da rady, jak jest puls to nie strzeli ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
Tomek Zien lubi ten post.
 
      
#13 PostWysłany: 04 Wrz 2015 15:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 1206
Loty: 12
Kilometry: 8 834
niebieski
Być może ktoś policzył że taniej będzie kupić defy niż awaryjnie lądować za każdym razem na najbliższym lotnisku jak tylko ktoś się poskarży na kłucie w okolicy serca. Deff sam oceni czy jest potrzebny "strzał" czy też stan pacjenta tego nie wymaga.
Góra
 Profil Relacje PM off
namteH lubi ten post.
 
      
#14 PostWysłany: 04 Wrz 2015 15:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 6416
Loty: 171
Kilometry: 188 843
srebrny
A może po prostu firma która zarabia miliard Euro rocznie stwierdziła, że wyda dla bezpieczeństwa trochę kasy bo moze uratować to komuś życie a środki, które na to przeznaczy i tak wrzuci w koszty? Kupując 300-350 AED z lotniczym atestem na pewno sobie wynegocjują dobre stawki.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 04 Wrz 2015 16:38 

Rejestracja: 29 Mar 2012
Posty: 410
zulu napisał(a):
Być może ktoś policzył że taniej będzie kupić defy niż awaryjnie lądować za każdym razem na najbliższym lotnisku jak tylko ktoś się poskarży na kłucie w okolicy serca. Deff sam oceni czy jest potrzebny "strzał" czy też stan pacjenta tego nie wymaga.


To tak nie działa.
Osobiście myślę, że dzięki temu FR kupi sobie jakieś certyfikat najbezpieczniejszej linii na świecie albo inne cuda. Ogólnie akcja na plus.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 04 Wrz 2015 20:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 1206
Loty: 12
Kilometry: 8 834
niebieski
Jak nie jak tak ? Masz człowieka i podłączasz go do AED Automatyczny defibrylator zewnętrzny (ang. Automated External Defibrillator ) - urządzenie samo dokonuje pomiaru i jeżeli zachodzi taka potrzeba robi "strzał". "Operator" musi jedynie podłączyć urządzenie do osoby zgodnie z instrukcją (nie da się tego pomylić) i słuchać komend z urządzenia tak by samemu nie zostać porażonym prądem. Dodatkowo jak jest potrzeba 30:2 (uciski:wdechy) do czasu przywrócenia oddechu, dotarcia służb ratunkowych lub do chwili aż już nie dajesz rady. Ot i cała filozofia. Nie jest to takie proste bo można zarówno żebra połamać a przy wdechu powietrze zamiast do płuc może wejść do żołądka.

W przypadku Pań trzeba pamiętać by przy podłączaniu urządzenia "zdemontować" staniczek zawierający fiszbin bo ten jest metalowy (wbrew pozorom nie ma co się śmiać)
Góra
 Profil Relacje PM off
tokajka lubi ten post.
 
      
#17 PostWysłany: 05 Wrz 2015 10:51 

Rejestracja: 29 Mar 2012
Posty: 410
Dobrze napisałeś, ale co to ma wspólnego z "kłuciem w sercu"?
W zasadzie to skończmy ten temat, właśnie przeglądałem inny okołomedyczny temat "kobieta w ciąży a lot' i moim zdaniem takie wątki powinny być zamykane. Bo niestety przeciętny użytkownik nie jest w stanie odsiać piasku od maku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 05 Wrz 2015 12:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
A kto to jest przeciętny użytkownik ? Przecietny użytkownik, jak każdy przeciętny obywatel, powinen znac podstawy pierwszej pomocy. Współczesne podstawy, zawierajace wykorzystanie współczesnego sprzętu, ktory jest rozwieszony w każdym większym markecie, na każdym lotnisku.
W szczególności powinni wiedziec, że takie sprzęty nie służą pacjentom z kłuciem w sercu, tylko takim co leżą nieprzytomni i nie dychają.
Skoro można w samolocie ekraniki i inne duperele montować to nie widze nic złego ani dziwnego w tym że na pokładzie bedzie również sprzet pożyteczny.
Moze piloci zestresowani i RY nie chce zeby im ktos zszedł w godzinach pracy ? ;)


Wysłane z mojego iPhone (łatwo zgadnąć po błędach z "ułatwiacza" pisania), przez Tapatalk
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#19 PostWysłany: 07 Wrz 2015 08:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 1206
Loty: 12
Kilometry: 8 834
niebieski
Nie jestem kariologiem ale wg ww. kryteriów to jak przyjdzie starszy gość i powie że boli go coś w okolicach serca (to tylko hasło) to się dowie że skoro jest przytomny i oddycha więc niech zgłosi się do lekarza pierwszego kontaktu. Ludziska trochę zdrowego (sic!) rozsądku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 07 Wrz 2015 11:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2869
niebieski
Mam tylko nadzieje, ze nie nazywasz zdrowym rozsądkiem potraktowanie przytomnego starszego pana z defibrylatora ;-)
Ja również nie jestem kardiologiem, ale jakiś drobny styk z pierwszą pomocą mam, w szczególności nawet miałem okazję przechodzić szkolenie praktycznie z użycia AED.
Pierwsza pomoc - jak sama nazwa wskazuje - służy do udzielenia pierwszej pomocy w sposób adekwatny do konkretnego przypadku. Inaczej pomaga się gościowi z kłuciem w sercu, a inaczej z zatrzymaną akcją serca. AED na szczęście ma jakąś sztuczną inteligencję, więc najprawdopodobniej nie pozwoli potraktować starszego pana prądem dopóki to naprawdę nie będzie konieczne ;-)
Nie chce tutaj wykładu robić, ale trzeba pamiętać że pierwsza pomoc - jak sama nazwa wskazuje - to próba szybkiego działania zanim pojawi się fachowa pomoc. Nikt nie oczekuje od "przechodnia" czy w tym przypadku współpasażera, że będzie potrafił zdiagnozować i obsłużyć skomplikowane przypadki medyczne. Ma udzielić najbardziej podstawowej pomocy, w szczególności zacząć reanimacje jeśli stanęła pompka, bo wtedy czas jest bardzo krytyczny. Albo zatrzymać/spowolnić krwawienie, z tego samego powodu. Starszego pana z kłuciem w klatce możesz co najwyżej położyć w wygodnej pozycji i odpytać czy nie powinien jakichś kropelek przyjąć. A przede wszystkim powiadomić załogę samolotu, która zapewne jest lepiej przeszkolona od Ciebie co w takich przypadkach robić.
A jeśli mówimy ogólnie - to jeśli starszy gość wygląda nietęgo, to się dzwoni po pogotowie i czeka z nim aż przyjedzie, żeby ewentualnie zareagować gdyby coś się zmieniło. W miejscach publicznych typu lotniska czy galerie (czyli tam gdzie spotykamy omawiane AED) pracownicy obiektu (np. ochrona) zapewne również mają lepsze kwalifikacje do udzielania pomocy niż przeciętny Kowalski. To w zasadzie zły news dla Kowalskiego, bo tam gdzie ewentualnie przyjdzie mu udzielać pomocy samodzielnie (tak z głowy - przechodzień na ulicy, wypadek samochodowy w lesie), najprawdopodobniej nie będzie miał takiego pożytecznego sprzętu pod ręką, i będzie musiał zdać się na swoje umiejętności.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group