Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3679 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#241 PostWysłany: 31 Sty 2014 22:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2010
Posty: 285
czuson8387 napisał(a):
Oto mój problem, może ktoś coś doradzi. Mój lot z Hiszpanii do Polski był opóźniony nieco ponad 3 godziny, wysłałam pismo do polskiego ULC, oni skierowali sprawę do hiszpańskiego odpowiednika, pierwsza odpowiedź z Hiszpanii przyszła standardowa, czyli moje pismo zostanie rozpatrzone po zapoznaniu się z raportem od linii wizzair itp itd Oczywiście wizzair usprawiedliwiało się nieprzewidzianymi zdarzeniami (jakaś usterka). Po długim oczekiwaniu dostałam pismo z hiszpańskiego odpowiednika ULC, że moje roszczenia są zasadne (napisali dlaczego i że usterka to nie jest nieprzewidziane zdarzenia itp) i że przysługuje mi 600euro odszkodowania. Wizzair nie ustosunkował się do tego, pisałam do nich kilkukrotnie i nic. Zadzwoniłam do polskiego ULC to mi powiedzieli, że pozostaje mi tylko sąd cywilny... Znalazłam w internecie stronę, gdzie zajmują się odszkodowaniami od linii lotniczych i zastanawiałam się czy może warto skorzystać z takich usług (biorą 15% prowizji w przypadku wygranej sprawy). Czy w ogóle warto próbować wywalczyć to odszkodowania a w zasadzie czy są szanse, że to się uda? Całe to pisanie od ulc, odpowiedzi z hiszpanii, to wszystko zajęło około roku czasu... a wizzair i tak ma gdzieś decyzję tego urzędu, to po co on jest??
Z góry dziękuję za wszelkie porady


Mam to samo z Wizzem od strony norweskiej. Mam pozytywną decyzję norweskiego urzędu, na którą Wizz się wypiął, zaś na moje maile nie odpowiada...
_________________
HUMBAK
Wherever I travel my destination is getting to know people. Prefer sitting in a café or at an airport; seeing the place I visit without any rush.
Travelling is better when it's in terms of visiting rather that having a sightseeing tour.

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tydzień w Seulu za 3661 PLN. Loty z dużym bagażem z Warszawy + hotel ze śniadaniami Tydzień w Seulu za 3661 PLN. Loty z dużym bagażem z Warszawy + hotel ze śniadaniami
Wakacje w Turcji: tydzień w 5* hotelu z ultra all inclusive za 2879 PLN. Wylot z Wrocławia Wakacje w Turcji: tydzień w 5* hotelu z ultra all inclusive za 2879 PLN. Wylot z Wrocławia
#242 PostWysłany: 06 Lut 2014 14:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Paź 2011
Posty: 768
Loty: 128
Kilometry: 82 783
niebieski
Poniżej wklejam odpowiedź jaką uzyskałem od Wizzair na email dotyczący zwrotu kosztów za posiłek na lotnisku oraz wypłaty odszkodowania.

Cytuj:
Szanowny Panie,



W imieniu całego zespołu Wizz Air chciałam przeprosić za wszystkie problemy spowodowane opóźnieniem lotu z Bukaresztu do Larnaki w dniu 26 stycznia 2013 roku. Zapewniam, że dokładamy wszelkich starań, by nasze loty odbywały się zgodnie z planem, niestety tak jak wszystkie linie lotnicze czasami stajemy w obliczu okoliczności, które nam to uniemożliwiają. Pragnę wyjaśnić, że lot został opóźniony z przyczyn technicznych samolotu obsługującego przedmiotowy rejs. W przypadku tego typu opóźnień decyzja nie zapada z wyprzedzeniem. Często do ostatniej chwili jest nadzieja, że sytuacja poprawi się i lot się odbędzie zgodnie z planem.
Uprzejmie informuję, że Regulamin UE nr 261/04 przewiduje dla Pasażerów następujące formy opieki:
posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania w trakcie opóźnienia
2 rozmowy telefoniczne lub 2 telexy, faxy lub 2 maile
udzielenie informacji o przysługujących pasażerom prawach
zakwaterowanie w hotelu lub zwrot kosztów zakwaterowania w hotelu w przypadku gdy występuje konieczność pobytu przez jedną albo więcej nocy, lub
transport pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania lub zwrot kosztów transportu pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania
Według raportu otrzymanego od managera Wizz Air koordynującego pracę na lotnisku, pasażerom, którzy zgłosili się do agentów lotniskowych, zostały wydane vouchery i prawa pasażera. Pasażerowi byli też informowani na bieżąco o statusie lotu. W związku z powyższym wszystkie formy opieki przysługujące pasażerom przedmiotowego lotu zostały przez Wizz Air zapewnione.

Jeśli lot jest opóźniony o dwie lub więcej niż 2 godziny w przypadku lotów na trasie do 1500 kilometrów przewoźnik jest zobowiązany zapewnić pasażerom posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania w trakcie opóźnienia. Pasażer jest uprawniony do domagania się opieki jedynie podczas czasu oczekiwania w trakcie opóźnienia. Wizz Air nie zapewnia wyżej wymienionej opieki, jeżeli spowodowałyby one dalsze opóźnienie lotu.
Jednocześnie pragnę wyjaśnić, że w sytuacjach opóźnienia lotów agent lotniskowy występuje jako przedstawiciel linii lotniczej a wartość voucherów rozdawanych każdorazowo przy opóźnieniu nie jest regulowana przez Rozporządzenie czy przepisy IATA a wyłącznie przez przepisy wewnętrzne firmy.
W nawiązaniu do Pana zapytania dotyczącego odszkodowania uprzejmie informuję, że zgodnie z Rozporządzeniem UE nr 261/2004 zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku, gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Usterka techniczna samolotu regularnie serwisowanego jest uważana za „nadzwyczajną okoliczność” i w tym przypadku przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania.
Ustęp (14) Rozporządzenia stanowi: "Podobnie jak w konwencji montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika."
Potwierdza to również wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 19 listopada 2009 roku w punkcie 69:
„Mając na względzie powyższe, na drugą część pytań prejudycjalnych należy odpowiedzieć, że art. 5, 6 i 7 rozporządzenia nr 261/2004 należy interpretować w ten sposób, że do celów stosowania prawa do odszkodowania pasażerów opóźnionych lotów można traktować jak pasażerów odwołanych lotów oraz że mogą oni powoływać się na prawo do odszkodowania przewidziane w art. 7 tego rozporządzenia, jeżeli z powodu tych lotów poniosą stratę czasu wynoszącą trzy godziny lub więcej, czyli jeżeli przybędą do ich miejsca docelowego trzy godziny lub więcej po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika lotniczego godzinie przylotu. Niemniej, takie opóźnienie nie rodzi po stronie pasażerów prawa do odszkodowania, jeżeli przewoźnik lotniczy jest w stanie dowieść, że odwołanie lub duże opóźnienie lotu jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków, to jest okoliczności, które pozostają poza zakresem skutecznej kontroli przewoźnika lotniczego”.
Dokonując rezerwacji zaakceptował Pan warunki przewozu Wizz Air, w tym Art. 17 mówiący o ograniczonej odpowiedzialności:
17.1.2 Wysokość odszkodowania wyznaczona będzie zgodnie z przepisami Konwencji, a zakres odpowiedzialności Wizz Air nie przekroczy wysokości udowodnionej szkody; Wizz Air będzie odpowiedzialny jedynie za dostatecznie udowodnione szkody.
17.1.6. Wizz Air nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści, szkody pośrednie lub następcze. Pasażer akceptuje ograniczenia odpowiedzialności określone w niniejszych Ogólnych Warunkach Przewozu zważywszy na kwotę płatną za usługi Wizz Air.
W związku z powyższym nie możemy przychylić się do Pana prośby i dokonać wypłaty odszkodowania.
Jeżeli w czasie oczekiwania na lot Wizz Air poniósł Pan koszty dodatkowe wymienione w Regulaminie UE nr 261/04, proszę o przesłanie w mailu zwrotnym kopii rachunków.

Mam nadzieję, że mimo zaistniałej sytuacji nie zrezygnuje Pan z naszych usług, zrobimy wszystko by następne loty mógł Pan zaliczyć do udanych.



Z wyrazami szacunku,
XYZ


I tutaj rodzi się pytanie. Czy usterka techniczna w jakikolwiek sposób może być zaliczana do okoliczności nadzwyczajnych? Bo szczerze w to wątpię.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez koncentrator, 06 Lut 2014 14:23, edytowano w sumie 1 raz
Połączyłem z istniejącym już wątkiem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#243 PostWysłany: 06 Lut 2014 14:18 

Rejestracja: 13 Lip 2011
Posty: 2090
Standardowe pismo i standardowo nieprawdziwa interpretacja i próba wprowadzenia w błąd. Usterka techniczna nie jest okolicznością nadzwyczajną i przysługuje Ci odszkodowanie finansowe.
Musisz napisać pismo do rumuńskiego odpowiednika ULC, który wyda wiążącą decyzję odnośnie wypłaty odszkodowania.
Jeżeli nie chcesz się w to bawić sam skorzystaj z usług firm pośredniczących - jest takich trochę na rynku, jedna mocno się promuje.
_________________
"Podróżować to żyć." (H.Ch.Andersen)

Przyjazna wyszukiwarka tanich lotów SamolotemTaniej.pl
Dyskusja na forum o wyszukiwarce tutaj
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#244 PostWysłany: 12 Lut 2014 21:21 

Rejestracja: 23 Lut 2012
Posty: 261
Loty: 188
Kilometry: 282 362
niebieski
Witam,
Dzisiaj otrzymałem standardowego maila od Wizzair-a, iż zmienił się rozkład lotów, co oczywiście pokrzyżowało mi moje plany :) Miałem lecieć w sobotę 29.03 z Warszawy do Charkowa i wracać dzień później, w niedzielę do Warszawy. Według nowego rozkładu tego samolotu w niedzielę w ogóle nie będzie i jeżeli zaakceptuje zmiany mogę wracać w sobotę 30 minut po wylądowaniu samolotu z Warszawy :D I teraz mam pytanie do osób już doświadczonych w podobnych przypadkach: w regulaminie jest zapis, że mam prawo zmienić lot do 30 dni w przód i 14 w tył na tej samej trasie bądź podobnej. Jeżeli zechciałbym zmienić te loty na trasę np. Warszawa - Rzym - Warszawa tydzień później, to czy będzie to możliwe do wynegocjonowania? Nie wiem jak rozumieć "podobną trasę", bo jeżeli chodzi o ten sam kraj to nie ma za bardzo alternatyw, gdyż Wizz z Wawy na Ukrainę lata tylko do Charkowa. Dziękuje za jakąkolwiek pomoc i pozdrawiam!
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#245 PostWysłany: 19 Mar 2014 01:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Paź 2011
Posty: 181
Uzyskał ktoś coś kiedykolwiek poprzez REFUND.ME? Miałem w sierpniu opóźniony lot o 8h WizzAir, wysłałem wszystkie papiery do refund.me gdyż zaakceptowali zajęcie się tą sprawą. Od listopada cały czas status mojego roszczenia jest "√ Claim is still pending court ruling." i żadnych wiadomości od nich nie dostaję. Nie zależy mi jakoś mega na tym, nie wiem czy coś da się ugrać, pytam raczej z ciekawości.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#246 PostWysłany: 19 Mar 2014 08:52 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 924
niebieski
herki99 napisał(a):
Uzyskał ktoś coś kiedykolwiek poprzez REFUND.ME? Miałem w sierpniu opóźniony lot o 8h WizzAir, wysłałem wszystkie papiery do refund.me gdyż zaakceptowali zajęcie się tą sprawą. Od listopada cały czas status mojego roszczenia jest "√ Claim is still pending court ruling." i żadnych wiadomości od nich nie dostaję. Nie zależy mi jakoś mega na tym, nie wiem czy coś da się ugrać, pytam raczej z ciekawości.


Nie miałem z nimi do czynienia ale przetwarzanie skargi trwa. Długo trwa. Zależy jeszcze od kraju wylotu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#247 PostWysłany: 21 Mar 2014 14:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2013
Posty: 416
Loty: 501
Kilometry: 583 172
niebieski
Znów muszę się przepychać z przewoźnikiem, tym razem Wizz: zmienił mój czerwcowy lot z Kijowa do Katowic. W zamian proponuje zwrot kosztów (w UAH przez co będę mieć ponad o 1/4 mniej pieniędzy), zwrot na ichniejsze śmieszne konto (ale w UAH i tylko na loty WizzAir Ukraine), lub niekorzystna dla mnie zmiana daty lotu...
Moich propozycji alternatyw (złożonych z dwóch odcinków Wizz'a, w podobnym czasie, w to samo miejsce docelowe) nie chcą brać pod uwagę, bo... nie.
Komuś się udało zamienić odwołane połączenie na lot składający się z dwóch odcinków?
_________________
http://www.citybreak.me
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#248 PostWysłany: 21 Mar 2014 14:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 949
Loty: 178
Kilometry: 311 128
srebrny
przemos74 napisał(a):
Dzisiaj dostałem taką odpowiedź od United na moje pismo dotyczące opóźnienia ponad 5 godzin w przylocie do Warszawy z Chicago. Czy przewoźnik ma rację?


Tutaj niestety przewoznik ma racje - jest to linia z USA, lot byl wykonywany z USA do UE (niestety nie odwrotnie), wiec to rozporzadzenie nie ma zastosowania :( Sam przez to przechodzilem z Wizz Ukraine na trasie IEV-KTW.
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#249 PostWysłany: 21 Mar 2014 14:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2203
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
srebrny
travellista napisał(a):
przemos74 napisał(a):
Dzisiaj dostałem taką odpowiedź od United na moje pismo dotyczące opóźnienia ponad 5 godzin w przylocie do Warszawy z Chicago. Czy przewoźnik ma rację?


Tutaj niestety przewoznik ma racje - jest to linia z USA, lot byl wykonywany z USA do UE (niestety nie odwrotnie), wiec to rozporzadzenie nie ma zastosowania :( Sam przez to przechodzilem z Wizz Ukraine na trasie IEV-KTW.


Czy jesteś pewny? Zacytuję post kolegi z poprzedniej strony:
"Konsument podróżując liniami lotniczymi z/lub do jakiegokolwiek kraju UE/EOG/Szwajcarii znajduje się pod ochroną rozporządzenia WE 261/2004 z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotu. Rozporządzenie ma zastosowanie:do pasażerów odlatujących z lotniska znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego UE/EOG albo znajdującego się na terytorium Szwajcarii;do pasażerów odlatujących z lotniska znajdującego sie w kraju trzecim i lądujących na lotnisku znajdującym się na terytorium państwa członkowskiego UE/EOG albo znajdującego się na terytorium Szwajcarii, chyba że otrzymali oni korzyści lub odszkodowanie oraz udzielono im opieki w tym kraju trzecim, oraz jeżeli przewoźnik obsługujący dany lot jest przewoźnikiem z państwa członkowskiego UE/EOG/ albo ze Szwajcarii."
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#250 PostWysłany: 21 Mar 2014 14:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 949
Loty: 178
Kilometry: 311 128
srebrny
przemos74 napisał(a):
travellista napisał(a):
przemos74 napisał(a):
Dzisiaj dostałem taką odpowiedź od United na moje pismo dotyczące opóźnienia ponad 5 godzin w przylocie do Warszawy z Chicago. Czy przewoźnik ma rację?


Tutaj niestety przewoznik ma racje - jest to linia z USA, lot byl wykonywany z USA do UE (niestety nie odwrotnie), wiec to rozporzadzenie nie ma zastosowania :( Sam przez to przechodzilem z Wizz Ukraine na trasie IEV-KTW.


Czy jesteś pewny? Zacytuję post kolegi z poprzedniej strony:
"Konsument podróżując liniami lotniczymi z/lub do jakiegokolwiek kraju UE/EOG/Szwajcarii znajduje się pod ochroną rozporządzenia WE 261/2004 z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotu. Rozporządzenie ma zastosowanie:do pasażerów odlatujących z lotniska znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego UE/EOG albo znajdującego się na terytorium Szwajcarii;do pasażerów odlatujących z lotniska znajdującego sie w kraju trzecim i lądujących na lotnisku znajdującym się na terytorium państwa członkowskiego UE/EOG albo znajdującego się na terytorium Szwajcarii, chyba że otrzymali oni korzyści lub odszkodowanie oraz udzielono im opieki w tym kraju trzecim, oraz jeżeli przewoźnik obsługujący dany lot jest przewoźnikiem z państwa członkowskiego UE/EOG/ albo ze Szwajcarii."


tutaj slowem kluczem jest ostatnie slowo "oraz" - jezeli przewoznik jest z panstwa czlonkowskiego UE/EOG/Szwajcarii, a to byl lot linia amerykanska.
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#251 PostWysłany: 26 Mar 2014 10:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lut 2013
Posty: 1649
niebieski
Kupiłem sobie pod koniec grudnia lot WizzAirem na trasie WRO-EIN-WRO na 5. kwietnia. Na początku marca dostałem standardowego maila o zmianie lotów na 4 kwietnia. Termin mi nie pasował, zmieniłem więc sobie lot na następujący:
Kod:
Katowice     06. kwi 11:15    Eindhoven    06. kwi 13:05
Eindhoven    06. kwi 17:55    Katowice     06. kwi 19:40.

Do wczoraj wszystko było ok, bo dostałem kolejnego maila o zmianie lotu na następujący:
Kod:
Katowice     06. kwi 15:35    Eindhoven   06. kwi 17:25
Eindhoven    06. kwi 17:55    Katowice    06. kwi 19:40.

Co prawda do lotu zostało mniej niż 14 dni, ale ponieważ lot nie został (?) odwołany nie przysługuje mi żadne odszkodowanie? Mam rację?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#252 PostWysłany: 26 Mar 2014 14:42 

Rejestracja: 05 Sie 2011
Posty: 1005
niebieski
shiver napisał(a):
orfik11 napisał(a):
Witam. A moja sprawa ciągnie się dalej. W listopadzie 2013 r. wystosowałem odpowiednie dokumenty do ULC, w grudniu 2013 r. otrzymałem z ULC list z informacją, że przyjęli dokumentację i przedłużyli czas trwania sprawy do 28.02.2014 r. i od tamtej pory cisza. Miesiąc temu minął termin/wiem, że to tylko jeden z wielu/ ale nie dostałem żadnej informacji o kolejnym przedłużeniu czy postępach w sprawie. Czekam cierpliwie dalej. Pozdrawiam a przedmówcy gratuluję....trzy miesiące...inny świat. Pozdrawiam


Dzwonić, mailować, dzwonić, mailować do skutku. Tak ja bym zrobił żeby się przesunąć na początek "kolejki".

Witam. Za radą kolegi zadzwoniłem i rozmawiałem z Panem który zajmuje się moją sprawą. Okazało się, że sprawa trafiła do techników ULC którzy mają wydać opinię i do chwili obecnej przez kilka miesięcy nie wydali. Pan przeprosił, gdyż zapomniał ich naciskać i teraz zajmie się tą sprawą i będzie ponaglał. Dodam, że Wizz Air jako przyczynę ponad 5 godzinnego opóźnienia podał ...awarię awioniki. Nie wiem, nie znam się czy taka usterka jest traktowana jako okoliczność nadzwyczajna. Macie jakieś doświadczenia z opóźnieniem lotu z powodu takiej awarii i stanowiska ULC? ? Oczywiście jak się sprawa zakończy to poinformuję. Pozdrawiam
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#253 PostWysłany: 27 Mar 2014 23:39 

Rejestracja: 07 Sty 2013
Posty: 97
Zbanowany
Awaria awioniki w 90% przypadków nie jest okolicznością nadzwyczajną.
Będzie takową jeżeli powstała np. wskutek trafienia samolotu przez piorun.
Nie będzie natomiast jeżeli coś się zepsuło ze starości, zużycia, zmęczenia materiału itp.
Góra
 Profil Relacje PM off
orfik11 lubi ten post.
 
      
#254 PostWysłany: 28 Mar 2014 01:33 

Rejestracja: 05 Sie 2011
Posty: 1005
niebieski
Witaj.
Niestety nie ma więcej informacji. Jedynie tyle się dowiedziałem.
Dziękuję za odpowiedz. Pozdrawiam
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#255 PostWysłany: 28 Mar 2014 08:45 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 924
niebieski
WaldekK napisał(a):
Kupiłem sobie pod koniec grudnia lot WizzAirem na trasie WRO-EIN-WRO na 5. kwietnia. Na początku marca dostałem standardowego maila o zmianie lotów na 4 kwietnia. Termin mi nie pasował, zmieniłem więc sobie lot na następujący:
Kod:
Katowice     06. kwi 11:15    Eindhoven    06. kwi 13:05
Eindhoven    06. kwi 17:55    Katowice     06. kwi 19:40.

Do wczoraj wszystko było ok, bo dostałem kolejnego maila o zmianie lotu na następujący:
Kod:
Katowice     06. kwi 15:35    Eindhoven   06. kwi 17:25
Eindhoven    06. kwi 17:55    Katowice    06. kwi 19:40.

Co prawda do lotu zostało mniej niż 14 dni, ale ponieważ lot nie został (?) odwołany nie przysługuje mi żadne odszkodowanie? Mam rację?


Ja bym się ubiegał o 250 EUR, bo:
- zmiana terminu lotu powinna działać jak odwołanie lotu (było to wałkowane: jeśli linia leci o 12:00 numer ABC i o 18:00 numer DEF, odwołuje pierwszy lot, a drugiemu nadaje numer ABC, to i tak liczy się jako odwołanie)
- wielkość zmiany przekracza opisane w Art. 5 punkt 1 c) ustęp ii) (bo jak rozumiem na ten się łapiesz).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
WaldekK lubi ten post.
 
      
#256 PostWysłany: 04 Kwi 2014 11:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lip 2010
Posty: 425
niebieski
WizzAir Ukraine anulował mój lot. Skasowali w ogóle ten kierunek z siatki połączeń.
Po ok. miesiącu od mojej dyspozycji dostałam zwrot kasy, ale niepełną kwotę (sporo mniejszą).
Czy w takim przypadku składam standardową reklamację?
Skąd mogła się wziąć taka różnica? Miałam wykupioną do tych biletów opcję Flex. Czy to możliwe, że zwrócili za bilety a za opcję Flex nie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#257 PostWysłany: 04 Kwi 2014 11:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lip 2010
Posty: 425
niebieski
znalazłam numer na "tanią" infolinię Wizz (chwilę mi to zajęło) i dowiedziałam się, że zwrócili całość, więc to kwestia przewalutowań w banku.
ale czy to normalne, że przy rezerwacji za ok. 800 zł przy zwrocie dostaję o ok. 200 zł mniej? aż tyle można stracić na podwójnych przewalutowaniach?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#258 PostWysłany: 02 Maj 2014 14:59 

Rejestracja: 06 Lut 2013
Posty: 359
niebieski
po prawie roku oczekiwania dostaliśmy odpowiedź z francuskiego urzędu lotnictwa cywilnego w naszej sprawie przeciwko Wizzair.
Chodzi o uzyskanie odszkodowania za opóźnienie prawie 7-godzinne z powodu zepsutego samolotu.
Poniżej jej treść

Dear Madam, Dear Sir,
Following your complaint regarding the delayed flight W6 1352 Beauvais-Warszaw of 8 august 2013, operated by the company WIZZ AIR , the Directorate General of Civil Aviation (DGAC) occurred January 24, 2014 with the air carrier , in the context of the application of Regulation of the European Parliament and of the Council (EC ) No 261/2004 of 11 February 2004.
The company indicated that the flight W6 1352 Beauvais- Warszaw of of 8 august 2013 was delayed by 6 hours and 26 minutes due to technical issues (scratch on CNA)
The company has provided documents in support of its position.
She refused in this case to compensate passengers , considering that these are extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken .

Therefore, if you want to persist in your request, you are responsible before the competent court to find a solution to this litigation . If you choose a legal action , thank you in advance to send me copy of the judgment of tribunal. This way, both airlines and national authorities may refer to a specific case.
Please accept, Dear Madam, Dear Sir, the assurances of my highest consideration .




Nie rozumiem, dlaczego oni nie wydali decyzji tylko napisali, że możemy sobie iść do sądu?
Co powinniśmy teraz z tym zrobić? Dodam, że opóźnienie wynikało tylko i wyłącznie z awarii samolotu i czekaliśmy, aż z Budapesztu przyleci drugi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#259 PostWysłany: 04 Maj 2014 22:26 

Rejestracja: 06 Lut 2013
Posty: 359
niebieski
niestety nikt nie udzielił mi odpowiedzi, a nie wiem co dalej z tym robić.
po prawie roku oczekiwania dostaliśmy odpowiedź z francuskiego urzędu lotnictwa cywilnego w naszej sprawie przeciwko Wizzair.
Chodzi o uzyskanie odszkodowania za opóźnienie prawie 7-godzinne z powodu zepsutego samolotu.
Poniżej jej treść

Dear Madam, Dear Sir,
Following your complaint regarding the delayed flight W6 1352 Beauvais-Warszaw of 8 august 2013, operated by the company WIZZ AIR , the Directorate General of Civil Aviation (DGAC) occurred January 24, 2014 with the air carrier , in the context of the application of Regulation of the European Parliament and of the Council (EC ) No 261/2004 of 11 February 2004.
The company indicated that the flight W6 1352 Beauvais- Warszaw of of 8 august 2013 was delayed by 6 hours and 26 minutes due to technical issues (scratch on CNA)
The company has provided documents in support of its position.
She refused in this case to compensate passengers , considering that these are extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken .

Therefore, if you want to persist in your request, you are responsible before the competent court to find a solution to this litigation . If you choose a legal action , thank you in advance to send me copy of the judgment of tribunal. This way, both airlines and national authorities may refer to a specific case.
Please accept, Dear Madam, Dear Sir, the assurances of my highest consideration .




Nie rozumiem, dlaczego oni nie wydali decyzji tylko napisali, że możemy sobie iść do sądu?
Co powinniśmy teraz z tym zrobić? Dodam, że opóźnienie wynikało tylko i wyłącznie z awarii samolotu i czekaliśmy, aż z Budapesztu przyleci drugi.
Na mojego maila, że powinni wydać decyzję dostałem odpowiedź, że:

If the Directorate General of Civil Aviation has the ability to punish breaches of carriers to Regulation (EC) No 261/2004, if they are recognized, it does not have the power to compel airlines to compensate passengers .



Czyli, w skrócie, że nie mogą zmusić przewoźnika do zapłaty.
I nie wydali żadnej decyzji. Co powinniśmy zrobić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#260 PostWysłany: 05 Maj 2014 07:37 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 924
niebieski
totti napisał(a):
niestety nikt nie udzielił mi odpowiedzi, a nie wiem co dalej z tym robić.
po prawie roku oczekiwania dostaliśmy odpowiedź z francuskiego urzędu lotnictwa cywilnego w naszej sprawie przeciwko Wizzair.
Chodzi o uzyskanie odszkodowania za opóźnienie prawie 7-godzinne z powodu zepsutego samolotu.
Poniżej jej treść

Dear Madam, Dear Sir,
Following your complaint regarding the delayed flight W6 1352 Beauvais-Warszaw of 8 august 2013, operated by the company WIZZ AIR , the Directorate General of Civil Aviation (DGAC) occurred January 24, 2014 with the air carrier , in the context of the application of Regulation of the European Parliament and of the Council (EC ) No 261/2004 of 11 February 2004.
The company indicated that the flight W6 1352 Beauvais- Warszaw of of 8 august 2013 was delayed by 6 hours and 26 minutes due to technical issues (scratch on CNA)
The company has provided documents in support of its position.
She refused in this case to compensate passengers , considering that these are extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken .

Therefore, if you want to persist in your request, you are responsible before the competent court to find a solution to this litigation . If you choose a legal action , thank you in advance to send me copy of the judgment of tribunal. This way, both airlines and national authorities may refer to a specific case.
Please accept, Dear Madam, Dear Sir, the assurances of my highest consideration .




Nie rozumiem, dlaczego oni nie wydali decyzji tylko napisali, że możemy sobie iść do sądu?
Co powinniśmy teraz z tym zrobić? Dodam, że opóźnienie wynikało tylko i wyłącznie z awarii samolotu i czekaliśmy, aż z Budapesztu przyleci drugi.
Na mojego maila, że powinni wydać decyzję dostałem odpowiedź, że:

If the Directorate General of Civil Aviation has the ability to punish breaches of carriers to Regulation (EC) No 261/2004, if they are recognized, it does not have the power to compel airlines to compensate passengers .



Czyli, w skrócie, że nie mogą zmusić przewoźnika do zapłaty.
I nie wydali żadnej decyzji. Co powinniśmy zrobić?


To kolejny dowód na to że KOPP bywają bezużyteczne. Mam to samo ze Szwajcarii. "Moglibyśmy wydać decyzję, gdyby było odwołanie lotu (bo wtedy wynikałoby to z EU 261/04) ale nie wydamy bo to było tylko opóźnienie i co prawda jest wyrok sądu w precedensowej sprawie, więc niech Pan do nich idzie, może pan coś ugra." Nędza. KOPP coraz częściej to bezużyteczni urzędnicy!

W Chorwacji dla odmiany zażyczyli sobie 20 HRK (kun) opłaty administracyjnej za samo otwarcie sprawy...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3679 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
cron
phpBB® Forum Software © phpBB Group