Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#1541 PostWysłany: 15 Wrz 2014 19:56 

Rejestracja: 19 Sie 2011
Posty: 57
Dzieki zbyhu, nie moglam znalezc tego watku. Te dyrektywe juz czytalam i zasadniczo rozumiem, ze jesli opoznienie spowodowane jest warunkami atmosferycznymi, to nie mam szans na odszkodowanie. Chodzi mi glownie o informacje, a raczej dezinformacje, ze strony personelu pokladowego. Praktycznie rzecz biorac naklamali mi w zywe oczy. Czy przewoznicy nie sa zobowiazni do udzielania rzetelnej informacji lub chociaz udastepnienia regulaminu na zadanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Zbiór okołoweekendowych lotów do Francji z Krakowa od 186 PLN Zbiór okołoweekendowych lotów do Francji z Krakowa od 186 PLN
Nowość! Wakacyjne loty Ethiopian Airlines do RPA i Tanzanii z bagażem z Warszawy od 2376 PLN Nowość! Wakacyjne loty Ethiopian Airlines do RPA i Tanzanii z bagażem z Warszawy od 2376 PLN
#1542 PostWysłany: 21 Wrz 2014 18:23 

Rejestracja: 21 Wrz 2014
Posty: 2
To moja pierwsza wizyta na forum więc wszystkich serdecznie witam :)

Ponad rok temu leciałam z Neckermannem na Majorkę. Small Planet odwołało na dzień przed wylotem odlot a biuro przełożyło lot na kolejny dzień. Obecnie jestem na etapie otrzymania już decyzji od Prezesa ULC ( korzystnej dla mnie ) przyznano mi po 400 euro na osobę ( powodem opóżnienia było nie wywiązanie firmy leasingowej i nie dostarczenie 2 samolotów ) biedni nie mieli czym wykonać lotu... decuzję dostałam 3 dni temu, moje pytanie brzmi co teraz? czekać na ruch ze strony Small Planet czy wysłać im pismo z nr konta bankowego. Jeżeli Small Planet odwoła się od decyzji czy zostanę o tym powiadomiona> Do tej pory sobie poradziłam ale teraz zupełnie nie wiem jaki ruch wykonać :( Proszę o poradę
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1543 PostWysłany: 23 Wrz 2014 13:32 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1868
HON fly4free
Ku pokrzepieniu serc, moja historia.

Prawie dwa lata temu odwołano mi lot z Paryża do Krakowa (operator: LOT), o czym poinformowano mnie SMS-em na dwie godziny przed odlotem. Pasażerów wpakowano do samolotu do Warszawy, a w Warszawie "zaproponowano" jakieś 8 godzin czekania na połączenie do Krakowa. Nie skorzystałem, poszedłem na pociąg, po drodze zjadłem obiad w Złotych Tarasach, a bilet na pociąg kupiłem w 1. klasie. Oczywiście wystosowałem odpowiednie pismo do LOT-u, z żądaniem pokrycia moich kosztów oraz odszkodowania 250 euro. Koszty zgodzili się pokryć bez szemrania (wszystkie rachunki załączyłem), ale odszkodowania oczywiście nie przyznali (standardowa gadka o tym, że dochowali wszelkich starań itd.). Wysłałem skargę do ULC w Polsce (wtedy jeszcze nie będąc świadomym, że należy do Francji). ULC mi odpisał, że właściwym organem jest odpowiednik ULC we Francji, i że tam przekażą moją dokumentację. Wyglądało to na przegraną sprawę, bo nie mogłem sobie wyobrazić, że żabojady będą rozkminiać moje zażalenie, napisane w j. polskim. Wystąpiłem więc do LOT o zwrot kosztów, kasę przelali. A dziś dostałem maila...

"W nawiązaniu do prowadzonej korespondencji nr xxx oraz wystąpienia w Pana sprawie Direction generale de l’Aviation civile w Paryżu, po uzyskaniu dodatkowych danych służb technicznych oraz operacyjnych PLL LOT S.A. , roszczenie dotyczące odwołania rejsu LO344 w dniu 10 listopada 2012 roku zostało ponownie rozpatrzone.
Uprzejmie przekazujemy, że pragniemy dokonać wypłaty odszkodowania w wysokości 250 EUR."

Dalej prośba o numer konta, oraz o wycofanie skargi po otrzymaniu kasy. DWA LATA CZEKANIA.... :roll: :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off
shiver lubi ten post.
 
      
#1544 PostWysłany: 23 Wrz 2014 13:36 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3878
Loty: 39
Kilometry: 33 222
Kurde, ja w przypadku swojego pierwszego lotu w życiu spędziłem 6 godzin na lotnisku bo Wizzair grzebał coś w samolocie. To był 2009 rok, o istnieniu tanich linii nie miałem wtedy nawet bladego pojęcia. Może teraz zacząć się bujać ze sprawą? Jakiś mecenas dywagował ostatnio w RZ, że okres przedawnienia takich roszczeń jego zdaniem wynosi 10 lat :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1545 PostWysłany: 25 Wrz 2014 23:45 

Rejestracja: 18 Sty 2012
Posty: 54
Mam prośbę do bardziej doświadczonych forumowiczów o pomoc w reklamacji dotyczącej opóźnionego 4 razy lotu JFK-CPH. Oryginalny lot 17 września 21.35, ostateczny 18 września 16.00. Norwegian zaproponował jedynie zapłatę za nocleg, przy czym czekam w ogóle aż oddadzą pieniądze bo założyć musiałem sam.

Norwegian nie posiada jako tako żadnego maila na który mogę wysłać zapytanie o odszkodowanie, co zrobić w takiej sytuacji?

Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1546 PostWysłany: 25 Wrz 2014 23:51 

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 1
Witajcie, proszę tutaj o poradę.
Jakis czas temu wracałem z wakacji z Grecji (Zakynktos -Katowice) wykupionych w biurze 7island, lot organizował Enter Air. Dopiero na lotnisku okazało się że wylot odbędzie się następnego dnia i ostatecznie przylot opóźnił się o prawie 12h.
Napisałem do Enter Air pismo z żądaniem odszkodowania 400E/ osoba (razem 800E) i dziś odebrałem odpowiedź z biura podróży w której proponują mi podpisanie ugody z Enter Air i wypłatę 75E/ osobę. W sumie 150E to całkiem niezły pieniądz ale w porównaniu do 800E niezbyt duży.
I tu pytanie czy podpisać czy jednak powalczyć, a jeśli powalczyć to gdzie? ULC czy od razu sąd?
Proszę o wasze rady
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1547 PostWysłany: 26 Wrz 2014 00:36 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3878
Loty: 39
Kilometry: 33 222
Można ULC lub Sąd. W tym wypadku zachodzi przemienność postępowania. Moim zdaniem chcą się wykpić tym 75 eur, aczkolwiek przygotuj się, że wypłata kwoty, która rzeczywiście Ci przysługuje trochę potrwa :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1548 PostWysłany: 26 Wrz 2014 00:39 

Rejestracja: 25 Lut 2012
Posty: 247
Loty: 23
Kilometry: 72 725
niebieski
Jeżeli proponują Ci ugodę i jakieś odszkodowanie, to moim zdaniem czują, że są nie w porządku i mogą przegrać sprawę przed sadem. Ja walczyłbym o pełne odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1549 PostWysłany: 27 Wrz 2014 03:21 

Rejestracja: 18 Sty 2012
Posty: 54
Patryczon napisał(a):
Mam prośbę do bardziej doświadczonych forumowiczów o pomoc w reklamacji dotyczącej opóźnionego 4 razy lotu JFK-CPH. Oryginalny lot 17 września 21.35, ostateczny 18 września 16.00. Norwegian zaproponował jedynie zapłatę za nocleg, przy czym czekam w ogóle aż oddadzą pieniądze bo założyć musiałem sam.

Norwegian nie posiada jako tako żadnego maila na który mogę wysłać zapytanie o odszkodowanie, co zrobić w takiej sytuacji?

Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc!


Pomoże mi ktoś proszę? Bo serio nie wiem nawet od czego zacząć a w internecie co coś znajdę to inna wersja :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1550 PostWysłany: 27 Wrz 2014 09:46 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
@Patryczon, reklamację możesz złożyć poprzez formularze on-line dostępne na tej stronie: http://www.norwegian.com/uk/customer-se ... s/delays-/
Góra
 Profil Relacje PM off
Patryczon lubi ten post.
 
      
#1551 PostWysłany: 27 Wrz 2014 10:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2012
Posty: 109
Jak długo czekaliście na decyzję ULC? W grudniu 2013 r. złożyłem skargę. W lutym 2014 r. dostałem odpowiedź o przesunięciu terminu rozpatrzenia sprawy na maj 2014 r. Teraz mija wrzesień i dalej nie mam decyzji. Składać skargę na przewlekłość postępowania, czy czekać cierpliwie dalej?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1552 PostWysłany: 27 Wrz 2014 13:54 

Rejestracja: 21 Wrz 2014
Posty: 2
tompot napisał(a):
Jak długo czekaliście na decyzję ULC? W grudniu 2013 r. złożyłem skargę. W lutym 2014 r. dostałem odpowiedź o przesunięciu terminu rozpatrzenia sprawy na maj 2014 r. Teraz mija wrzesień i dalej nie mam decyzji. Składać skargę na przewlekłość postępowania, czy czekać cierpliwie dalej?


Czekaj cierpliwie , ja czekałam rok i też przesuwali termin chyba 4 razy.. teraz am decyzję korzystna dla nie nie bardzo wiem jak ugryźć temat za tydzień minie 2 tygodnie od dnia doręczenia, nie wiem czy wysłać nr konta do linii lotniczej, chociaż podejrzewam że linie będą chciały się odwołać żeby sprawę przeciągnąć. Powodem odwołania lotu w moim wypadku było nie wywiązanie się firmy leasingowej i nie dostrczenie samolotów na czas.........porażka jakaś.
jeżeli się odwołają to co dalej ? mam składać pismo do śadu cywilnego czy gdzie poóżcie kochani?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1553 PostWysłany: 29 Wrz 2014 11:15 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 925
niebieski
tompot napisał(a):
Jak długo czekaliście na decyzję ULC? W grudniu 2013 r. złożyłem skargę. W lutym 2014 r. dostałem odpowiedź o przesunięciu terminu rozpatrzenia sprawy na maj 2014 r. Teraz mija wrzesień i dalej nie mam decyzji. Składać skargę na przewlekłość postępowania, czy czekać cierpliwie dalej?


Termin rozpatrzenia to 1 miesiąc, może być przedłużony w wyjątkowych przypadkach. Informuje o tym sam ULC w potwierdzeniu wszczęcia postępowania.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1554 PostWysłany: 30 Wrz 2014 17:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2
Patryczon napisał(a):
Patryczon napisał(a):
Mam prośbę do bardziej doświadczonych forumowiczów o pomoc w reklamacji dotyczącej opóźnionego 4 razy lotu JFK-CPH. Oryginalny lot 17 września 21.35, ostateczny 18 września 16.00. Norwegian zaproponował jedynie zapłatę za nocleg, przy czym czekam w ogóle aż oddadzą pieniądze bo założyć musiałem sam.

Norwegian nie posiada jako tako żadnego maila na który mogę wysłać zapytanie o odszkodowanie, co zrobić w takiej sytuacji?

Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc!


Pomoże mi ktoś proszę? Bo serio nie wiem nawet od czego zacząć a w internecie co coś znajdę to inna wersja :/


Hej,jestem w podobnej sytuacji... Mój lot odwołano, przez co nie stawiłem się na czas do pracy i mam problemy. Chcę walczyć o odszkodowanie,ale za bardzo nie wiem jak. Szukam pomocy w necie, niektórzy radzą zatrudnić prawnika specjalizującego się w takich odszkodowaniach, polecają ich: Co o tym pomyśle sądzicie i czy warto?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1555 PostWysłany: 30 Wrz 2014 17:33 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3878
Loty: 39
Kilometry: 33 222
aros7 napisał(a):
Hej,jestem w podobnej sytuacji... Mój lot odwołano, przez co nie stawiłem się na czas do pracy i mam problemy. Chcę walczyć o odszkodowanie,ale za bardzo nie wiem jak. Szukam pomocy w necie, niektórzy radzą zatrudnić prawnika specjalizującego się w takich odszkodowaniach, polecają ich: Co o tym pomyśle sądzicie i czy warto?

Sądzę, że to nie najlepszy pomysł. Jeżeli odszkodowanie od linii rzeczywiście Ci się należy, to jest to prosta sprawa i nie warto oddawać x% jakiemuś pośrednikowi. Choć trzeba nastawić się, że trochę może to potrwać. Chyba, że komuś totalnie nie chce się ruszyć palcem i woli żeby kto inny zrobił całą robotę za niego - wtedy można.

Co do samego linka to kancelaria powinna zająć się problemami ludzi od 4U Airlines:"Do tej pory pomogliśmy wielu oszukanym pasażerom." Dobrze Wam radzę, nie wierzcie prawnikowi, który reklamuje się jako tani. Albo ściemnia, albo w jest cienki ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1556 PostWysłany: 30 Wrz 2014 19:05 

Rejestracja: 21 Lut 2013
Posty: 22
Witam Forumowiczów,
moja historia jest następująca-z wakacji w Egipcie miałam planowany powrót Eurolotem, wszyscy wiemy jak Eurolot spisał się w te wakacje.......
Planowy powrót 15.08 godz. 22.00 został przełożony na 16.08 godz. 6.00. Po powrocie napisałam reklamację do przewoźnika i właśnie wtedy zwróciłam uwagę, że na naszych kartach pokładowych jest data 15.08 godz. 6.00, czyli godzina prawidłowa ale jeden dzień wstecz. Mimo to reklamację wysłałam i właśnie dziś otrzymałam od Eurolotu prośbę o wyjaśnienie rozbieżności w datach lub przesłanie poprawnych kart pokładowych. I nie wiem co teraz.
Karty pokładowe, które załączyłam do reklamacji otrzymałam na lotnisku w Hurghadzie, na ich podstawie wpuszczono nas do samolotu i na ich podstawie wróciliśmy do Polskie. Skąd rozbieżność w dacie nie mam pojęcia. Jak myślicie, co odpisać Eurolotowy?
Czyżby był to błąd? a może celowe działanie? chociaż nie podejrzewam, żeby na międzynarodowym lotnisku w Hurghadzie ktoś celowo i w porozumieniu z kimś drukował błędne daty na kartach pokładowych.
Nie wiem co o tym myśleć. Przecież Eurolot doskonale wie, że byliśmy na liście pasażerów w tym dniu, wiedzą też doskonale którego dnia i o której godzinie samolot wystartował i wylądował. Doradzcie proszę co mam im odpisać? Jak działają te flightradary?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1557 PostWysłany: 30 Wrz 2014 19:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
LadyM napisał(a):
Jak myślicie, co odpisać Eurolotowy?
Nie ma co myśleć, napisz prawdę :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1558 PostWysłany: 01 Paź 2014 01:02 

Rejestracja: 10 Maj 2011
Posty: 137
Czy opóźnienie z "powodu ograniczeń w porcie lotniczym ze strony służb organizacji ruchu lotniczego (Air Traffic Control) oraz problemów związanych z przeładunkiem bagażu" stanowi sytuację nadzwyczajną? Problem dotyczy opóźnienia startu z Heathrow, gdzie przecież z powodu ogromnego ruchu taka sytuacja raczej powinna być wkalkulowana w działalność, bo wystepuje notorycznie tj. nie jest nadzwyczajna? Ktoś coś wie?:)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1559 PostWysłany: 01 Paź 2014 01:22 

Rejestracja: 23 Wrz 2014
Posty: 5
Trzeba poczytać ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające
rozporządzenie (EWG) nr 295/91 (http://www.konsument.gov.pl/files/rozp261-2004.pdf). Wszelkie odszkodowania z powodu opóźnienia czy anulowania lotu (nie mylić z odmówieniem wstępu na pokład z powodu overbooking'u np.) rozpatrywane są w dwóch kategoriach: extra i non extra. Strajki, warunki klimatyczne, a nawet niektóre problemy techniczne są klasyfikowane jako extra, w tym wypadku prawa do odszkodowania nie ma.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1560 PostWysłany: 01 Paź 2014 06:53 

Rejestracja: 10 Maj 2011
Posty: 137
Dziękuję, rozporządzenie znam, zastanawiałem sie tylko nad interpretacją w przypadku, gdy takie Heathrow jest notorycznie "zakorkowane" :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group