Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 31 Lip 2014 19:10 

Rejestracja: 11 Maj 2013
Posty: 801
srebrny
Witam serdecznie

Przedwczoraj chciałem zarezerwować przelot wraz z hotelem na portalu opodo.de z użyciem karty entropay.
Wszystko poszło dosyć sprawnie dostałem wiadomość na skrzynkę e-mailową, z informacjami odnośnie lotu oraz hotelu z zaznaczeniem jednak, że nie jest to
potwierdzenie rezerwacji. To ma przyjść wkrótce. Na następny dzień otrzymałem wiadomość po niemiecku po przetłumaczeniu brzmiąca mniej więcej tak:

"Piszę w związku z Pana rezerwacją. Niestety jest błąd w systemie, nie dający nam danych pańskiej karty. Nie możemy potwierdzić więc Pana rezerwacji, ponieważ kwota rezerwacji nie może być odpisane z konta"

Odpowiedziałem więc na ten e-mail w jaki sposób mogę rozwiązać sytuację dostałem następująca odpowiedź:
"Szanowny Panie kliencie aby potwierdzić pańską rezerwację potrzebujemy następujących informacji na temat karty tj:
numer karty, termin ważności oraz numer CVV"

Po tym e-mailu się zastanowiłem czy to normalne, żeby ktokolwiek wołał wszystkie szczegóły karty wymagane do dokonania płatności przez e-mail!?
Przecież równie dobrze mogą mi cała kartę ogołocić.

Czy to tylko moje obawy czy ktoś miał podobną sytuację ?
Mam trochę mętlik w głowie czy to normalna procedura czy ktoś próbuję mnie oszukać.

Z góry dziękuje za odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tydzień na Langkawi za 2841 PLN. Loty z Berlina i noclegi w 4* hotelu Tydzień na Langkawi za 2841 PLN. Loty z Berlina i noclegi w 4* hotelu
Odkryj Portugalię: Porto i Azory w jednej podróży z Wrocławia za 825 PLN Odkryj Portugalię: Porto i Azory w jednej podróży z Wrocławia za 825 PLN
#2 PostWysłany: 31 Lip 2014 19:15 

zobacz skad email przychodzi, spytaj sie ich o jakies dane twoje tak dla potwierdzenia, pisali ze nie maja tylko danych karty? najelpiej zadzwon i sie upewnij, ja dosc czesto podawalem numer karty przez telefon ale mailowo... -to az troche w oczy szczypie ;) chociaz na entropayu nie mozesz zejsc ponizej 0

z reszta wklej tutaj cala wiadomosc to zobaczymy czy wyglada na lewa ;)
Góra
 PM off  
      
#3 PostWysłany: 31 Lip 2014 19:19 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8850
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
Ja bym na pewno takich danych w mailu nie podawał.

Jeśli mają jakąś namiary na stronie (telefon, mail), to zadzwoń, napisz do nich, bo jeśli ktoś się podszywa, to dobrze, żeby o tym wiedzieli.

A jeśli to rzeczywiście mail od nich, to spróbuj zarezerwować gdzie indziej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 31 Lip 2014 19:22 

Rejestracja: 11 Maj 2013
Posty: 801
srebrny
Oba e-maile pochodzą z adresu: information@de.travel-agency.travel

Jak najbardziej pisali tylko o danych odnośnie karty.
No właśnie myślałem nad telefonem albo o pozostawieniu na entropayu tylko kwoty odpowiadającej rezerwacji i zobaczeniu efektu.
Nie jest to jakaś zawrotnie ogromna suma ale wolałbym się wcześniej upewnić.

Pierwsza wiadomość
"Wir schreiben Ihnen bezüglich Ihrer Reservierung.

Leider gabs beim System ein Fehler und dieser gibt uns Ihre Kreditkartedaten nicht. Wir können Ihre Buchung nicht bestätigen, da die 106Eur nicht abgebucht werden können. Bitte setzen Sie sich so schnell wie möglich in Verbindung um Ihre Buchung bestätigen zu können.


Mit freundlichen Grüßen,
Der Internetservice"

Następny e-mail natomiast:
"Liebe Kundin, lieber Kunde,

Sehr geehrter Kunde,<br /> <br /> um die Buchung zu bestätigen bräuchten wir die Kreditkarte Details.<br /> <br /> Kreditkartenr.&nbsp;<br /> Gültigskeitsdatum<br /> CVV ( Sicherheitsnummer)<br /> <br /> Vielen Dank Im Voraus<br /> <br /> Mit freundlichen Grüssen

Für weitere Informationen , bitte auf diese Nachricht mit diese Nummer 12868761-1406793862 antworten ,in den Betrifft von diese Nachricht.

Mit freundlichen Grüßen,

Ihr Kundenservice"
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 31 Lip 2014 19:28 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8850
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
Jak dla mnie ten adres jest dziwny.

Moim zdaniem powinieneś skontaktować się z Opodo i wysłać im tego maila.

Bo skoro robiłeś u nich rezerwację, a ktoś potem próbuje od Ciebie wyciągnąć dane karty, to widocznie ma jakiś dostęp do ich systemu.

A to jest zagrożenie dla każdego, kto będzie tam próbował cokolwiek kupić.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 31 Lip 2014 19:36 

Rejestracja: 11 Maj 2013
Posty: 801
srebrny
Tez wydaje mi się to dosyć dziwne, do tego żaden z tych e-maili nie ma żadnej szaty graficznej czy też znaku opodo.

Rozumiem, że nie jest to wymagane jednakże serwis wielkości opodo ma chyba jakieś standardy, a przynajmniej wszelkie inne rezerwacje i potwierdzenia e-mailowe dotyczące lotów, które robiłem kiedyś na opodo.de wyglądały zdecydowanie inaczej :<
A to wzbudza dodatkowe podejrzenia.

Podeślę więc sprawę na oficjalny e-mail opodo i zobaczymy co odpowiedzą.

Dzięki za pomoc:)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 31 Lip 2014 19:49 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3562
złoty
Jest to dziwne w szczególności oczekiwanie podania kodu CVV, gdyż agencje takiej informacji nie wymagają. Robiłem rezerwacje w TUI Neckermanie .DE i oni wymagali tylko podania nr karty i daty ważności i to już wystarczyło im na obciążenie karty (forma tel.). Po co zatem kod weryfikacyjny???
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 31 Lip 2014 19:58 

Rejestracja: 11 Maj 2013
Posty: 801
srebrny
Dokładnie, co prawda miałem tylko jedno podobne doświadczenie i też o żadnym CVV nie było mowy.
Jeśli się potwierdzi to oznacza, że opodo.de ma jakąś lukę w systemie.
Ciekawi mnie jednak czy przyjdzie jakiś inny e-mail odnośnie tej rezerwacji już z prawdziwego źródła w takiej sytuacji :<
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 31 Lip 2014 20:08 

Rejestracja: 24 Lut 2012
Posty: 1185
Loty: 131
Kilometry: 272 438
niebieski
Koniecznie poinformuj tutaj o rozwoju sprawy (odp. opodo)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 31 Lip 2014 20:34 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3562
złoty
pieerx napisał(a):
adres mailowy [cenzura ] widać od razu, nie podawaj żadnych danych karty !


O dziwo adres pochodzi od OPODO.de jest na stronie :
http://www.service.opodo.de/impressum/p ... odo-DP.pdf

Etwaige Korrespondenz zu Ihrer Buchung bei GOVOLO richten Sie bitte an
information@de.travel-agency.travel

co nie zmienia mojego zdanie, że kodu CVV nie należy podawać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 31 Lip 2014 20:47 

Rejestracja: 11 Maj 2013
Posty: 801
srebrny
E-mail wysłany na oficjalny adres opodo.de
Zobaczymy co odpowiedzą.

Na pewno nie omieszkam poinformować na forum jak tylko dostanę odpowiedź zwrotną!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 31 Lip 2014 20:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Kwi 2014
Posty: 975
niebieski
Nie do końca tak z tym CVV. Kod wpisuje się przecież zawsze (lub prawie zawsze) w przypadkach rezerwacji przez internet. Na ogół banki - przynajmniej moje - mają juz kody 3D- Secure. To takie ich zabezpieczenie. Jeżeli podawałeś już ten kod przy rezerwacji to nie pozostaje Ci nic innego jak zadzwonić do opodo i dopytać, czy faktycznie taki problem jest. W żadnym wypadku nie podałabym kodu na taki e-mail.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 04 Sie 2014 17:16 

Rejestracja: 11 Maj 2013
Posty: 801
srebrny
Niestety opodo.de milczy, jednakże z tego co wyczytałem loty+ hotel dla opodo.de obsługuje GOVOLO i tak jak było pisane wcześniej
niby adres: XXX@de.travel-agency.travel jest prawidłowy.

Jako, że nic nie zostało pobrane z mojej karty (nie ma nawet śladu aby jakakolwiek transakcja miała miejsce), postanowiłem stworzyć nową kartę EntroPay i spróbować ponownie złożyć rezerwację z innego e-maila.
Tym razem znów otrzymałem podobny e-mail dotyczący szczegółów rezerwacji, z zaznaczeniem, że nie są to e-tickety. Po paru godzinach przyszedł jednak kolejny e-mail tym razem nie z adresu information@de.travel-agency.travel, lecz bestatigung@de.travel-agency.travel o treści:

"
Betreff : Anfrage bezüglich einer Banküberweisung

Wir schreiben Ihnen bezüglich Ihrer Reservierung V657267

Wir möchten Sie darüber informieren, dass Opodo / Govolo aus Sicherheitsgründen ein bestimmtes Verfahren zur Überprüfung der Kreditkartendaten festgelegt hat, um Kreditkartenmissbrauch vorzubeugen.

Wir bedauern, dass durch dieses Verfahren auch unsere ehrlichen Kunden betroffen sind, wofür wir uns hiermit in aller Form bei Ihnen entschuldigen.

Um Ihre Reservierung zu bestätigen, möchten wir Sie bitten den Betrag Ihrer Buchung direkt an das unten genannte Konto zu überweisen, damit wir Ihre Reservierung bestätigen können.
(Geben Sie bitte immer Ihre Reservierungsnummer an)

Kontoinhaber: Govolo/ Go Voyages
Bank : CIC - Paris Est - Grands Comptes Entreprises - 57 rue de la Victoire - 75009 Paris
IBAN : FR76 3006 6109 7200 0107 7060 158
BIC : CMCIFRPP

Achtung: Wir akzeptieren keine Online Überweisung.

Wichtig: Nachdem Sie die Überweisung in Auftrag gegeben haben, senden Sie uns bitte eine Bestätigung Ihrer Bank, mit offiziellem Stempel o.ä., per E-Mail an bestatigung@de.travel-agency.travel oder per Fax an die Nummer 00 33.1.78.41.83.10 zugeschickt werden.

Leider ist ein Bankeinzug nicht möglich.

Bitte denken Sie daran, dass die Kosten der Überweisung von Ihnen zu übernehmen sind.
Nachdem wir diese Informationen von Ihnen erhalten haben, können wir Ihnen die Reisedokumente ausstellen.


Vielen Dank für Ihr Verständnis.

Mit freundlichen Grüßen,
Der Internetservice"

Jeśli dobrze czytam ( mój niemiecki nie jest najwyższych lotów) oczekują ode mnie przelewu z zaznaczeniem, że nie może być to przelew online, a następnie przesłania potwierdzenia, po czym prześlą oni e-tickety?

BTW
Po wpisaniu adresu "bestatigung@de.travel-agency.travel" w google wyskakują ciekawe wątki :O
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 04 Sie 2014 18:09 

Rejestracja: 08 Kwi 2013
Posty: 101
Sam adres email można w prosty sposób podrobić, tzw. spoofing mail, przykład można zobaczyć tutaj http://niebezpiecznik.pl/post/jak-namie ... o-e-maila/ Przejrzyj nagłówek wiadomości, tam jest więcej danych, sprawdź szczególnie do kogo należą adresy IP.

Ja byłbym ostrożny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 04 Sie 2014 18:27 

Rejestracja: 20 Wrz 2011
Posty: 329
Ja bym pod żadnym pozorem nie robił przelewu. Nie podawałbym też CVC/CVV w mailu.
Jeśli coś kupisz kartą i nie dostaniesz towaru, to możesz reklamować u wystawcy karty. Jeśli zrobisz przelew to na własne ryzyko, wystawcy karty to nie obchodzi bo to nie jest transakcja kartą.
Natomiast podawanie CVC w mailu to jak podawanie komuś fizycznie karty i PINu. Jestem przekonany, że w razie fraudu żaden polski bank nie uzna Ci reklamacji, bo uznają, ze rażąco naruszyłeś zasady bezpieczeństwa. Zaoszczędź sobie kłopotów i kup bilety u jakiegoś porządnego pośrednika.
Odnośnie Govolo to w sieci jest trochę negatywnych komentarzy. Np. poczytaj tutaj na TA.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 04 Sie 2014 18:52 

Rejestracja: 11 Maj 2013
Posty: 801
srebrny
Niby wszystkie raportowane serwery przez, które przeszedł e-mail to serwery z końcówką travel-agency.travel więc może i może e-mail pochodzi z prawdziwego źródła, zresztą ludzie w internecie mają e-maile z tego adresu już od 2010 roku.

Zastanawia mnie jednak co to za praktyki i sposób prowadzenia rezerwacji?
O opiniach dotyczących GOVOLO oczywiście wiem, jednakże nie spodziewałem się, że opodo.de (z którym nigdy nie miałem żadnych problemów w kwestii rezerwacji samych lotów) w kwestii rezerwacji hotel + lot posiłkuje się w tym wypadku GOVOLO. ---> http://www.service.opodo.de/impressum/pdf/AGB-Opodo-DP.pdf

Czytałem kiedyś, że opodo zostało bodajże wykupione przez GO VOYAGES, do którego należy między innymi GOVOLO, no ale to co tu się dzieje to ręce opadają:<

-- 04 Sie 2014 18:58 --

A zapomniałem dodać.
Tak jak wspomniałem po "dokonaniu" rezerwacji zaraz na mojej skrzyne pojawił się e-mail z informacjami odnośnie rezerwacji (barwy ja w opodo.de przy bookowaniu lotu jednakże teraz spojrzałem i pochodzi z reservierung@de.travel-agency.travel).

Potem otrzymałem ten e-mail od bestatigung@de.travel-agency.travel oraz podobny chociaż bardziej rozbudowany e-mail z danymi rezerwacji również od reservierung@de.travel-agency.travel (także w barwach opodo.de). W odróżnieniu od pierwszego zawarte w nim zostały 3 punkty ---> http://oi62.tinypic.com/16if90p.jpg
Do e-maila został dołączony także PDF z czymś takim http://przeklej.org/file/mwSqR6/Sicherh ... ifikat.pdf
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 05 Sie 2014 19:10 

Rejestracja: 11 Maj 2013
Posty: 801
srebrny
Otrzymałem odpowiedź od działu obsługi klienta z opodo.de :)
Trochę śmiać mi się chce, pisałem po angielsku, dostałem odpowiedź po niemiecku (ale mniejsza z tym).
Najlepsza jest treść, a zawiera ona uwaga! kropka w kropkę to samo co e-mail od bestatigung@de.travel-agency.travel aby dokonać przelewu :)

Ja już podziękuje :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group