Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 26 Lip 2014 12:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7343
HON fly4free
cześć,

skorzystałem ostatnio z wspominanej wcześniej promocji linii NIKI i nabyłem dwa zestawy 70.000 mil topbonus, które bardzo bym chciał wykorzystać w lutym 2015 na upgrade dla 2 osób do C na lot GDN-TXL-AUH-MLE. Niestety, z tak dużym wyprzedzeniem nie ma szansy na uczynienie tego z uwagi na brak dostępnych foteli do upgrade'u. Tak naprawdę, to obawiam się, że takie fotele na całą trasę mogą się wcale nie pojawić, bo odcinki AUH-MLE i MLE-AUH obsługuje go Etihad, który pewnie niezbyt chętnie daje do topbonusa swoje zasoby. Nawet na loty w lipcu i sierpniu nie pokazują się prawie żadne dostępne za mile miejsca w C na całej tej trasie, a w sezonie zimowym będzie pewnie jeszcze gorzej. Co ciekawe jednak, fotele takowe są już teraz dostępne na część trasy, czyli GDN-TXL-AUH i to w obie strony. Wygląda zatem na to, że mógłbym już teraz sobie taki połowiczny upgrade zorganizować. I tu pytanie do Was, czy ktokolwiek kiedykolwiek z takiej opcji korzystał?

Z jednej strony, gdyby miało się skończyć na locie w C tylko na odcinku TXL-AUH i AUH-TXL, satysfakcja byłaby połowiczna, a ilość mil na to przeznaczonych taka sama, jak za całą trasę. Z drugiej jednak strony, tak się zastanawiam, czy jest możliwe, że w razie zbliżania się terminu naszego lotu i ewentualnego pojawienia się wolnych foteli w C na lot AUH-MLE i MLE-AUH, nie byłoby szansy na dołożenie nam tych foteli za free, w ramach dokonanego już wcześniej upgrade'u?

Pocieszam się, że jeśli dokonam takiego upgrade'u połowicznego, a potem nie uda się jednak uzyskać upgradu na drugi odcinek, to w sumie damy radę to jakoś przełknąć, bo ekonomiczna w Etihadzie, z tego co czytam, jest całkiem całkiem, a w każdym razie o niebo lepsza, niż w AB...

Będę wdzięczny za poradę :-)

Pozdrawiam, Bartek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#2 PostWysłany: 26 Lip 2014 12:57 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
Generalnie praktyka w przypadku większości FFP i upgradów jest taka (podejrzewam, że analogiczną ma topbonus):
1) upgrade i bilet-nagroda w C wymagają tej samej dostępności w FFP fotela w C- nie ma osobnej puli na to i na to
2) jeśli chodzi o dostępności, to praktyka pokazuje, że w zależności od linii uczestniczącej w danym programie, danej trasy i danego okresu w roku kalendarzowym, miejsca w C award:
- są wrzucane do systemu raz z mniej więcej 10-11 miesięcznym wyprzedzeniem i jak znikną, więcej się już nie pojawią na dany rejs
- są wrzucane kilka razy z różnym odstępem do daty danego lotu: wtedy mogą się pojawić później -> trzeba sprawdzać
- są dorzucane do systemu tylko wtedy, gdy dany rejs ma słabe obłożenie, więc pojawiają się na krótko przed datą danego lotu (miesiąc, 2 tygodnie, kilka dni...)
- nie było ich nigdy i nigdy nie będzie bo po prostu.. tak

Zwróć uwagę też, że dostępność nagród na MLE wszędzie jest zwykle kiepska .
Ewentualna zmiana rezerwacji w razie pojawienia się dostępności na kolejny odcinek będzie podlegała raczej na pewno zwykłym zasadom zmiany.

A tak w ogóle odcinek TXL-AUH jest na metalu AB, a tam C raczej słaby, nie wiem czy jest sens spalać na to mile :) Lepiej byłoby gdzieś na metalu EY polatać jak chcesz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 26 Lip 2014 13:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7343
HON fly4free
dzięki za szybki odzew :-)

Gdy patrzę sobie na expertflyer'a, na wszystkich interesujących mnie lotach jest jeszcze cała masa wolnych foteli w C (zajęte są max. 2 - 3). Podejrzewam, że na lot AUH-MLE i MLE-AUH będą one niedostępne do upgrade'u do ostatniej chwili, bo specyfika tej trasy powoduje, że jest pewnie sporo chętnych na kupowanie ich za pieniądze. Tak więc, myślę, że upgradowanie się do C chociaż na lot AB TXL-AUH i AUH-TXL może być jedyną okazją do poleżakowania w czasie naszego lotu. A że to AB, to mnie nawet aż tak nie przeraża, bo byłby to nasz pierwszy lot w C, więc nie będziemy mieli żadnego porównania i powodów do narzekania. Najważniejsze, to flat bed, bo akurat loty TXL-AUH i AUH-TXL będą nocne. Nawet zatem jeśli fotele w C AB nie są aż tak komfortowe, jak u konkurencji, myślę, że z naszego punktu widzenia może być to warte tych 60.000 mil w obie strony za osobę. A kto wie, może przy odrobinie szczęścia, jak się już stawimy na lot AUH-MLE albo MLE-AUH i pokażemy, że drugi odcinek mieliśmy/będziemy mieli w AB w klasie C, może się zlitują i umieszczą nas też w C?
W każdym razie, czasu trochę jeszcze jest, a na dodatek nie mam jeszcze biletów "bazowych" w ekonomicznej, więc mogę jeszcze to wszystko przemyśleć. Może rzeczywiście przyjdzie mi do głowy inna opcja na wykorzystanie tych mil...

Pozdrawiam, Bartek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 26 Lip 2014 13:51 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
To że wolne miejsca są w C na expf to nie jest równoznaczne z dostępnością, także w przyszłości, taryfy C-award na tym locie. Może jej po prostu (już/w ogóle) nie być, nawet jak w dniu wylotu będą wolne miejsca w C. Dostępnośc miejsc w C i C-award to dwie różne sprawy.
Musiałbyś sprawdzić na forach niemieckich albo FT jaka dokładnie politykę ma AB.EY dla swoich rejsów w topbonus. Coś powinieneś znaleźć na ten temat, co może bliżej wyjaśni czy jest sens czekać.

Na upgrade na drugim segmencie z litości nie licz :D

Jeśli leci nowa kabina to okej, ta stara była nieciekawa, nowe są lepsze z tego co widziałem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 26 Lip 2014 14:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7343
HON fly4free
dzięki za wyjaśnienie :-)
Tym bardziej zatem nie ma chyba co liczyć na dostępność tych miejsc w zimie. Potwierdzają to niektóre wpisy na vielfliegertreff, czy vielfliegerforum, ale masz rację, że trzeba te fora przestudiować dokładniej.
Co do kabiny, to wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że na trasie TXL-AUH lata już tylko nowa C.

Pozdrawiam, Bartek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 26 Lip 2014 20:50 

Rejestracja: 14 Maj 2014
Posty: 125
marek2011 napisał(a):
Generalnie praktyka w przypadku większości FFP i upgradów jest taka (podejrzewam, że analogiczną ma topbonus):
1) upgrade i bilet-nagroda w C wymagają tej samej dostępności w FFP fotela w C- nie ma osobnej puli na to i na to
2) jeśli chodzi o dostępności, to praktyka pokazuje, że w zależności od linii uczestniczącej w danym programie, danej trasy i danego okresu w roku kalendarzowym, miejsca w C award:
- są wrzucane do systemu raz z mniej więcej 10-11 miesięcznym wyprzedzeniem i jak znikną, więcej się już nie pojawią na dany rejs
- są wrzucane kilka razy z różnym odstępem do daty danego lotu: wtedy mogą się pojawić później -> trzeba sprawdzać
- są dorzucane do systemu tylko wtedy, gdy dany rejs ma słabe obłożenie, więc pojawiają się na krótko przed datą danego lotu (miesiąc, 2 tygodnie, kilka dni...)
- nie było ich nigdy i nigdy nie będzie bo po prostu.. tak

Zwróć uwagę też, że dostępność nagród na MLE wszędzie jest zwykle kiepska .
Ewentualna zmiana rezerwacji w razie pojawienia się dostępności na kolejny odcinek będzie podlegała raczej na pewno zwykłym zasadom zmiany.

A tak w ogóle odcinek TXL-AUH jest na metalu AB, a tam C raczej słaby, nie wiem czy jest sens spalać na to mile :) Lepiej byłoby gdzieś na metalu EY polatać jak chcesz.


Mozliwości wykorzystania mil z TOPBONUS są bardzo słabe, po Europie nie ma najmniejszego sensu, to już lepiej upgrade do C w AB niż się męczyć w Y.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 26 Lip 2014 21:24 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
A dlaczego nie ma najmniejszego sensu? W Europie akurat lepiej TB niż w M&M, w którym na pełne pokrycie biletu RT trzeba min. 33 k mil w najtańszej opcji FlySmarta (rezerwacja krótko przed wylotem) a w zwykłym przypadku 48 k mil, a w TB 35 k mil i rezerwacja bez ograniczeń czasowych, do tego jest comp. award dla wszystkich, więc druga osoba ma 10 k zniżki w opcji RT. Do tego biorąc bilet OW w TB płaci się połowę stawki za podatki (7,5 k mil) a w M&m pełną bez względu na bilet OW/RT. Więc jeśli ktoś chce / potrzebuje w Europie award to TB jest lepszy, a siatka AB dość rozbudowana, mają też dość sporo fajnych, południowych-wakacyjnych tras, z których coś można sklecić, a czego nie ma w takim wyborze np. w M&M.

Up do C akurat w niemal każdym programie lojalnościowym jest najsłabszym IMHO sposobem spalania mil : to typowa opcja dla krawatów, którzy muszą dużo latać, a pracodawca im nie płaci za C na long haulach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group