Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 28 Lut 2012 18:53 

Rejestracja: 06 Kwi 2011
Posty: 801
niebieski
Tutaj http://www.jacdec.de/news/years/ALL2004.txt jest całkiem niezła baza incydentów. Na pewno nie jest pełna, ale możesz przejrzeć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
#22 PostWysłany: 28 Lut 2012 19:29 

Rejestracja: 04 Lut 2012
Posty: 26
mikerus napisał(a):
Tutaj http://www.jacdec.de/news/years/ALL2004.txt jest całkiem niezła baza incydentów. Na pewno nie jest pełna, ale możesz przejrzeć.

Avherald.com polecam

Wysłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#23 PostWysłany: 28 Lut 2012 19:31 

Rejestracja: 06 Kwi 2011
Posty: 801
niebieski
Znam, ale z tego co zauważyłem ta wyżej jest nieco obszerniejsza, tj zawiera bodaj wszystkie z avherald, plus niektóre z innych źródeł.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#24 PostWysłany: 24 Sty 2016 19:22 

Rejestracja: 20 Lut 2013
Posty: 661
Loty: 130
Kilometry: 177 910
niebieski
Pozwolę sobie reaktywować wątek...
Leciałem 22. stycznia Wizzairem CRL-DEB, niebo było przejrzyste, tylko nad samym lotniskiem pod Debreczynem zebrała się gęsta mgła. Zrobiliśmy 10 kółek nad lotniskiem i mgła nie ustąpiła (przynajmniej z punktu widzenia pasażera nie było widać żeby się przesunęła). Pilot postanowił spróbować wylądować, zniżamy się, wchodzimy w mgłę, lecimy tak we mgle, za oknem tylko mleko, nagle o k...! ziemia. Nie tylko było widać ziemię, ale naprawdę byliśmy na wysokości przerażająco małej. Nie znam się na lotnictwie, ale z takiej wysokości zazwyczaj w ciągu 5 sekund następuje przyziemienie. Ja pasa nie widziałem tylko łąkę, choć z flightradar wynika, że byliśmy nad pasem. W ułamku sekundy jak dało się zobaczyć ziemię pilot zareagował pełną mocą i odlecieliśmy na kolejne dwa kółka nad Debreczynem i polecieliśmy do Budapesztu. W Budapeszcie kto chciał to wysiadł, samolot został dotankowany i reszta wróciła znowu na lotnisko w Debreczynie.

Nie wiem czy często się coś takiego zdarza, za mało jeszcze latałem, ale co poniektórzy w samolocie mieli łzy w oczach.
http://www.flightradar24.com/data/fligh ... 6/#89aea03
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#25 PostWysłany: 24 Sty 2016 19:38 

Rejestracja: 02 Lip 2015
Posty: 2198
Loty: 44
Kilometry: 65 890
niebieski
O to i ja opisze. W zeszłym roku wracając z Turcji do poznania Enter air pilot mimo fantastycznej pogody dwa razy podnosil maszynę tuż z nad pasa startowego a podaż drugi juz po kontakcie z pasem... Jako ze lotnisko w Poznaniu znam jak własna kieszeń za każdym razem wydawało mi sie ze nad king crossem(kto z poznania ten wie) byl za wysoko. Pilot oczywiście powiedział ze to standardowa procedura, związana z silnym wiatrem, ktory mimo czystego nieba musiał przeszkadzać.... Jednak nie do konca mu uwierzyłem ?
_________________
Jeśli masz jakieś pytania o Poznań pomogę!
I klikamy "pomógł" jeśli tak faktycznie jest :) Status się sam nie zrobi...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#26 PostWysłany: 24 Sty 2016 23:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Paź 2013
Posty: 1322
Loty: 131
Kilometry: 226 854
niebieski
U nas najbardziej trzęsło przy lądowaniu na maderze. 180 stopni z podejściem i bardzo dużymi turbulencjami. Dosłownie zrobiło się w mgnieniu oka cicho od razmów. Tylko maszyna cała latała. Wylądowaliśmy za pierwszym razem ale ponoć to tam normalne. Poza tym super widoki były: pod skrzydłem blisko w miarę widać było dachy domów.
Przy odlocie AF dwa razy podchodził do lądowania i za 3 razem usiadł.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#27 PostWysłany: 25 Sty 2016 10:31 

Ja też najgorzej wspominam lądowanie na Maderze. Samolotem rzucało we wszystkie strony a z okna widać było tylko ocean i wystające z niego skały... Były krzyki pasażerów i ogólne przerażenie... Dlatego mimo iż Madera bardzo mi się podobała i chętnie bym wróciła to mam lekkie opory...
Góra
 PM off  
      
#28 PostWysłany: 25 Sty 2016 10:59 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5148
srebrny
ladowania, no coz, przy ladowaniu na kosie strasznie trzeslo samolotem, ale spoko udalo sie za pierwszym razem.
raz mialem stracha przy ladowaniu w Bergamo, pewnie pamietacie jakis czas temu afera z ryanarem co latal
na oparach i kilka razy ze wzgledu na brak paliwa musial ladowac awaryjnie np. w valencii.
no wlasnie samolot ladowal w bergamo i... nagle poderwal sie ze wzgledu na mgle, na szczescie powisial kilka minut i
za drugim razem sie udalo, ale juz sie zastanawialem czy doleci np. do wenecji :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#29 PostWysłany: 25 Sty 2016 11:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
michcioj napisał(a):
pewnie pamietacie jakis czas temu afera z ryanarem co latal
na oparach i kilka razy ze wzgledu na brak paliwa musial ladowac awaryjnie np. w valencii.
Gwoli wyjaśnienia polecam ten post i cały temat:
http://www.fly4free.pl/forum/viewtopic.php?p=521317#p521317
Nie było żadnego latania na oparach.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#30 PostWysłany: 25 Sty 2016 11:24 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2790
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
To latanie na oparach to mity. Jakby tak było naprawdę, to EASA, albo irlandzki nadzór by Ryanaira z torbami puścili.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#31 PostWysłany: 25 Sty 2016 12:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Lis 2012
Posty: 1111
niebieski
Ja o kilku hardkorach to tylko z opowiadań słyszałem np. lądowanie za 6 podejściem, na 3 lotnisku przy tragicznych warunkach w Irlandii, tak że generalnie już nawet nikt nie krzyczał przy tej 6 próbie, już tylko szmer modlitwy ponoć był w samolocie (to historia z najbliższej rodziny) albo historia kolegi, który na locie do Brazylii zaliczył dziurę powietrzną i efekt był taki, że nieprzypięte rzeczy/ludzie wylądowali na suficie, kogoś nawet karetka zgarniała po tym jak dolecieli, szczęśliwie akurat nie trwał serwis i większość spała.

Moja osobiste najgorsze doświadczenie to chyba grudzień 2013 i orkan Ksawery, lądowanie na TXL. Wiało piekielnie, jak czekaliśmy na pickup z parkingu to stojąca wielką walizkę koleżanki przewracał wiatr, a mała walizka kolegi była na 4 kołkach i ustawiona bokiem do wiatru odjeżdżał i to lekko pod górkę. Była zamieć śnieżna i mgła lekka, także droga powrotna autem do Wrocławia zajęła nam 6 godzin, podczas gdy normalnie ta sama trasa to ok. 3,5 godzin jazdy, ze względu na słabe warunki na autostradzie, ale i paraliż na drogach Berlina. Generalnie byliśmy zdaje się jednym z ostatnich samolotów tego dnia, które lądowały, bo potem większość była przekierowana albo odwołana. O tym, że miotało nami na prawo i lewo już nie wspominam nawet, kilka osób opuszczało samolot z pełnymi torebeczkami. Ale generalnie najgorzej było już na odcinku na minutę przed przyziemieniem, siedzę sobie, jesteśmy już nisko, z trudem dostrzegam jakieś zabudowania i nagle tak nas zawiało, że widzę autostradę, która biegnie pod nami, a w drugim oknie tylko niebo. Pilot wyrównał, jesteśmy dosłownie 10s od przyziemienia i drugi raz prawie to samo, ale samo posadzenie samolotu na pas ostatecznie w miarę spokojne i łagodne.
Góra
 Profil Relacje PM off
przemos74 lubi ten post.
 
      
#32 PostWysłany: 25 Sty 2016 12:26 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22455
2008, popołudniowy lot A3 z LCA do ATH. Krótko po starcie wleciał do silnika flamingo z pobliskiego jeziora. Szybkie opróżnienie paliwa i awaryjnie lądowanie do LCA beż silnika.

Jako ze musiałem wracać tego samego dnia do ATH, bo rano do pracy, to starałem się żeby lecieć wieczornym CY. I tutaj szlak trafił, bo w trakcje kołowania do startu, zakochany Grek z Cypryjką otworzył wyjście ewakuacyjne (dosłownie parę metrów przed pasem) i biegał do niej.

Poleciałem porannym CY do ATH, tym razem beż niespodzianek.
Góra
 Profil Relacje PM off
yoshi lubi ten post.
 
      
#33 PostWysłany: 25 Sty 2016 12:49 

Rejestracja: 21 Lis 2014
Posty: 607
niebieski
To u mnie może nie aż tak spektakularnie, za to- co ciekawe- dość powtarzalnie.

Dość nieduże i "kurnikowate" (zwłaszcza wówczas, bo to było ładnych kilka lat temu- teraz patrzyłem i lata stamtąd znacznie więcej linii a i odbyła się modernizacja) lotnisko w Iasi, Rumunia (IAS). Każde jedno podejście, a lądowałem tam parę razy, było... truuudne. Samolotem trzęsło na wszystkie strony a manewry, jakie musiał samolot dokonywać, żeby radzić sobie z podmuchami wiatru- niesamowite. Gwałtowne, szybkie. I nieporównywalne z żadnym innym podejściem na innym lotnisku. Samo przyziemienie dość typowe.

I za każdym razem widać było przerażenie w oczach niektórych współpasażerów- było wiadomo, że to ich pierwsze lądowanie w IAS. :)

Swoją drogą, polecam to miasto zarówno samo w sobie- jak na Rumunię, z całym szacunkiem, bardzo ładne. A także niezła baza wypadowa do Mołdawii.
Góra
 Profil Relacje PM off
kiew lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group